Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWilders: kabinet capituleert voor islam

Wilders: kabinet capituleert voor islam

57 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Citaat:
Blijvende opheffing van het habeas corpus-beginsel in die zin dat de overheid bij het enkele vermoeden van terroristische activiteiten of sympathieën naar eigen goeddunken iedere burger voor onbepaalde tijd kan vastnemen zonder aanklacht en zonder substantiële rechterlijke toetsing: de zogenaamde administratieve detentie.
Klik om te vergroten...

Dat valt natuurlijk op meerder manieren uit te leggen, maar dat het misbruikt kan en zal worden is zeker.

Betreft dat filmpje: Alsof dat in Nederland nooit gebeurd is. Schandpalen, brandstapels, onthoofdingen... Alsof wij christenen nooit intolerant waren. Wel eens van de 'saksen' of de 'kruistochten' gehoord?

Man, godsdienst is al sinds haar bestaan verkracht en misbruikt door mensen voor hun eigen belangen.. Denk maar eens na waarom we hier zo veel mooie kerken hebben. Niet dat 'god' ooit een rekening daarvoor heeft betaald. En de beeldenstorm was ook niet een spontane gedachte van: 'jee, wat zijn die beelden eigenlijk lelijk, laten we het eens anders doen'

Ik ben zelf niet zo gelovig, maar ik zie wel het goede in van godsdiensten. Het kan mensen op weg helpen en/of houden. Maar dat onophoudelijke gezeur erover... Het gaat over 'vrede', 'respect' en 'mededogen'! Lees de gemmiddelde metro-column en zie wat daar van overblijft.

Islam is in essentie een heel vreedzaam en open geloof.. Maar ja je hebt nou eenmaal van die baardapen met rare gedachtes ertussen lopen he.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nog een leuk discussiepuntje:

Allah en god zijn één persoon.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
phy zei:
Nog een leuk discussiepuntje:

Allah en god zijn één persoon.
Klik om te vergroten...

Daar is nou precies niets over te discuseren.
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tenzij semantiek je hobby is.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#5
phy zei:
Nog een leuk discussiepuntje:

Allah en god zijn één persoon.
Klik om te vergroten...

dat is geen discussiepunt hoor...bijna niemand is het hier niet mee eens. tenminste bijna niemand die ik ken. en god (allah) is geen persoon, maar een kracht. iets wat altijd en overal is zoals de lucht...
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wilders on speed...?
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hij is al weer een paar uur uit op internet, en ik ben zo aardig geweest om even de flv voor jullie te uploaden aangezien bijna iedere mirror compleet kapot wordt gemaakt door al die bezoekers:

http://www.2shared.com/file/3053246/4edeb17b/fitna.html

Ok, Geert Wilders heeft me om. Na het zien van die film zie ik eindelijk in dat alle moslims een stelletje brute moordenaars zijn wiens enige doel is ongelovigen vermoorden. Ik verbreek direct alle sociale contacten die ik heb met moslims en ik maak het mijn persoonlijke doel om ze allemaal Nederland, nee, de wereld uit te schoppen!


O god wat een kut film. Ongelofelijk slecht gemonteerd en materiaal dat iedere willekeurige sjon van internet kan plukken. Wat ophitsende krantenkoppen en wat beelden van terroristische aanslagen/executies en meneer Wilders denkt dat hij heel Nederland naar zijn hand kan zetten. Ik ben het er mee eens dat onderdrukkende partijen moeten worden gestopt. Maar ik zie geen reden om te zeggen dat de HELE Islam deze dingen praktiseert. Islamitisch fundamentalisme moet de kop ingedrukt worden, net als Christen fundementalisme, Hindoeïstisch fundamentalisme en ga zo maar door...

Je moet de Islam itself niet aanpakken maar de onderdrukkende factor binnen de Islam.

btw, dat einde is zo ongelofelijk faal

Sinds wanneer is Communisme overwonnen? Communisme bestaat al zo lang als de mens (nee Karl Marx is niet de bedenker) en zal ook altijd blijven bestaan.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#9
shokora, je hebt het over wilders.

Hij kan het niet helpen :P
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waarom denk je dat zijn haar wit is.. Voedingsarme bodem.

Als je die film ziet vraag je je echt af waar al die ophef voor nodig is geweest. Man, de montage is echt om te huilen, ik vraag me af of Wilders de film zelf in elkaar heeft geplakt met een programmaatje van zijn 'my first movie' ceedeetje.

Die teksten en al die aanzet tot haat in de film.. Ik vraag me af of het daadwerkelijk zo in de Koran staat, of dat het gewoon een slechte vertaling is. Van de bijbel kan je ook een sprookjesboek of een holocaust verhaal maken... Afhankelijk van hoe je het interpreteert.

Nouja, de hele wereld heeft weer een verzetje gehad. We kunnen allemaal weer even ademhalen. Het is weer afwachten wat er de volgende keer gaat gebeuren. Totdat er een oplossing komt. Of het escaleert.
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geert wilders blijft voor mij een lastig onderwerp....

Aan de ene kant heeft hij gelijk. Nederland is van oorsprong een christelijke natie (waar ik ook wel wat op aan te merken heb alszijnde Atheist). Ik vind dat allochtonen zich aan ons kunnen aanpassen, en anders maar opduvelen naar het eigen land als het daar zoveel beter is. Het is van de zotte dat wij zo aardig zijn om ze hier in onze moderne samenleving laten wonen, met z'n allen hun uitkering betalen, en dat zij dan vervolgens gaan zeuren dat wij nederlanders dit fout doen en dat moeten laten. Het is toch van de gekke dat iemand in zijn eigen Nederland een boete krijgt omdat ie een Nederlandse vlag op zn jas draagt, omdat mijnheer de allochtoon dat discriminerend vind. Terwijl ik overal turken zie rondlopen met gigantische turkse vlaggen op hun jas. Je bent hier toch zelf heen gekomen? Officieel zélf Nederlander, en dan gaan zeuren over een Nederlandse vlag?

Op een aantal punten ben ik het eens met Wilders. De manier waarop hij gebruik maakt van ons grondrecht "vrijheid van meningsuiting" is mij te extreem, maar als we hem nou gaan verbieden dat allemaal te zeggen, word het censuur, en zijn we net zo lekker bezig als Poetin nu is in Rusland, en zoals elke dictator op de wereld doet.

Toch vind ik dat Wilders aan het doorslaan is. Dingen als een verbod op de Koran vind ik te ver gaan, maar daar hoeft men zich helemaal geenzorgen over te maken, want we hebben hier ook het grondrecht "Geloofsvrijheid"

Wel vind ik het goed dat hij het onderwerp aan het licht brengt, want sommige dingen gaan echt te ver. Zoals de zwarte wijken in rotterdam, waar de politie nauwelijks nog durft te komen. Of A'dam zuid, een buurt waar Marokkanen de overhand hebben, en waar 70% van alle overvallen op geldwagens in Nederland gebeuren. Of dat ons zuurverdiende belastinggeld, wat we ook zouden kunnen gebruiken om de armen in ons landje te kunnen verzorgen, word uitgegeven aan peperdure "therapien" waarbij jonge criminele allochtonen een aantal weken vlinders gaan bestuderen in Marokko. Als je hier als gast komt wonen, heb je je te houden aan onze wetten, en anders flikker je maar een eind op.

Misschien niet subtiel, maar stel je Nederland eens voor als een huis, waar wij Nederlanders de inwonende familie zijn. Nou ben ik 17, en heb dus geen kinderen, maar stel je even voor. Als mijn kind geld uit mijn portemonee zou jatten, dan pak ik mijn geld terug en krijgt ie huisarrest, vergelijkbaar met een gevangenis. Als mijn kind een vriend of vriendin mee neemt, en die jat geld uit mn portemonee, dan pak ik mijn geld terug, stuur ik dat kind mn huis uit, en licht ik z'n ouders in, waardoor hij thuis straf krijgt. Ik vind dat we dit ook moeten toepassen in de samenleving. Allochtoon? Pleeg je een misdrijf, of een aantal misdaden, het land uit en nooit weer terugkomen...
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien moeten we hem hernoemen naar: Der ewige Moslem >
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dit filmpje is nog veel beter dan de fitna: http://www.youtube.com/watch?v=n9ZjeVZ5zqI
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
jcutter123 zei:
Dit filmpje is nog veel beter dan de fitna: http://www.youtube.com/watch?v=n9ZjeVZ5zqI
Klik om te vergroten...

Beter, maar nog steeds een kakfilmpje. Het stigmatiseert nog steeds moslims met door middel van wat extreme gevallen.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
True, maar er is al wat meer tactiek zichtbaar.
e
exactLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wacky zei:
Islamieten zijn vaak erg onverdraagzaam
Klik om te vergroten...
vaak?
Ik vind dat Geertje Wilders toch wel een punt heeft, maar niet alle moslims zijn zoals hij ze afgebeeld heeft in de film. Strijd om helemaal niks vind je overal in de wereld, maar het ergste van het verhaal is dat de islam overtuigd is dat hun geloof het 'beste' is. Dat irriteerd mij zo, zij mogen wel alles zeggen over de rest, en de rest doet hier helemaal niet zo moeilijk over, de rest gaat niet in discussie over wie nou het 'beste' geloof heeft. De islam gaat al over boycotten praten als er ergens een Mohammedje word getekend met een bom in zijn tulband. De rest is een stuk toleranter door de 'och-jonge-wat-boeit-mij-nou-wat-jij-over-mij-denkt' houding.
3 hoeraatjes voor de 'och-jonge-wat-boeit-mij-nou-wat-jij-over-mij-denkt' houding. want als deze neit bestond was de wereld al lang naar de haaien, goiedag verder :wave:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een derde deel van de bevolking gelooft volgens een opiniepeiling van Maurice de Hond dat Wilders idd is belazerd door Balkenende en consorten.

Ik overigens ook.
Waarschijnlijk om internationaal gezichtsverlies van JP te voorkomen.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kom maar op me de complottheorietjes, nog meer opschudding, jottum!
Precies wat CDA wil, toch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."