Geert wilders blijft voor mij een lastig onderwerp....
Aan de ene kant heeft hij gelijk. Nederland is van oorsprong een christelijke natie (waar ik ook wel wat op aan te merken heb alszijnde Atheist). Ik vind dat allochtonen zich aan ons kunnen aanpassen, en anders maar opduvelen naar het eigen land als het daar zoveel beter is. Het is van de zotte dat wij zo aardig zijn om ze hier in onze moderne samenleving laten wonen, met z'n allen hun uitkering betalen, en dat zij dan vervolgens gaan zeuren dat wij nederlanders dit fout doen en dat moeten laten. Het is toch van de gekke dat iemand in zijn eigen Nederland een boete krijgt omdat ie een Nederlandse vlag op zn jas draagt, omdat mijnheer de allochtoon dat discriminerend vind. Terwijl ik overal turken zie rondlopen met gigantische turkse vlaggen op hun jas. Je bent hier toch zelf heen gekomen? Officieel zélf Nederlander, en dan gaan zeuren over een Nederlandse vlag?
Op een aantal punten ben ik het eens met Wilders. De manier waarop hij gebruik maakt van ons grondrecht "vrijheid van meningsuiting" is mij te extreem, maar als we hem nou gaan verbieden dat allemaal te zeggen, word het censuur, en zijn we net zo lekker bezig als Poetin nu is in Rusland, en zoals elke dictator op de wereld doet.
Toch vind ik dat Wilders aan het doorslaan is. Dingen als een verbod op de Koran vind ik te ver gaan, maar daar hoeft men zich helemaal geenzorgen over te maken, want we hebben hier ook het grondrecht "Geloofsvrijheid"
Wel vind ik het goed dat hij het onderwerp aan het licht brengt, want sommige dingen gaan echt te ver. Zoals de zwarte wijken in rotterdam, waar de politie nauwelijks nog durft te komen. Of A'dam zuid, een buurt waar Marokkanen de overhand hebben, en waar 70% van alle overvallen op geldwagens in Nederland gebeuren. Of dat ons zuurverdiende belastinggeld, wat we ook zouden kunnen gebruiken om de armen in ons landje te kunnen verzorgen, word uitgegeven aan peperdure "therapien" waarbij jonge criminele allochtonen een aantal weken vlinders gaan bestuderen in Marokko. Als je hier als gast komt wonen, heb je je te houden aan onze wetten, en anders flikker je maar een eind op.
Misschien niet subtiel, maar stel je Nederland eens voor als een huis, waar wij Nederlanders de inwonende familie zijn. Nou ben ik 17, en heb dus geen kinderen, maar stel je even voor. Als mijn kind geld uit mijn portemonee zou jatten, dan pak ik mijn geld terug en krijgt ie huisarrest, vergelijkbaar met een gevangenis. Als mijn kind een vriend of vriendin mee neemt, en die jat geld uit mn portemonee, dan pak ik mijn geld terug, stuur ik dat kind mn huis uit, en licht ik z'n ouders in, waardoor hij thuis straf krijgt. Ik vind dat we dit ook moeten toepassen in de samenleving. Allochtoon? Pleeg je een misdrijf, of een aantal misdaden, het land uit en nooit weer terugkomen...