Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWilders: kabinet capituleert voor islam

Wilders: kabinet capituleert voor islam

57 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wacky zei:
Dat laatste hoor ik zo vaak, en dat klopt mijns inziens niet helemaal.
Als we een allochtoon een verblijfsvergunning geven, nemen we hem als het ware over van zijn eigen land.

Wj nodigen hier 100 marrokanen uit, 80 gaan er een normaal leven lijden hier en 20 worden crimineel. We sturen de 20 terug naar eigen land. Ik denk dat de marrokaanse regering het niet zo een goed plan vind. Zou hetzelfde zijn als canada alle criminelen van nederlandse afkomst daar terug zou sturen naar hier.

Jou vergelijking gaat meer op wanneer er iemand op vakantie in nederland een misdaad begaat.
Klik om te vergroten...

aan de ene kant klopt dat van die vakantie, aan de andere kant niet. Als jou zoon thuiskomt met z'n vriendin die net uit huis getrapt is, en jij strijkt over je hart en laat haar bij jou wonen. En dat mens gaat van alles lopen jatten en slopen en wat dan ook, dan trap je dr toch net zo hard het huis weer uit? Als wij een allochtoon een verblijfsvergunning geven, behoud hij/zij nog steeds zijn oorspronkelijke nationaliteit, en krijgt daar gewoon de Nederlandse bij. Diegene heeft dan dus twee nationaliteiten.

jou opmerking heeft mij wel tot het inzicht gebracht dat beide landen dan eigenlijk verantwoording moeten dragen. Op wat voor manier weet ik niet precies, maar het is wel beter om het te delen. Daarnaast denk ik dan dat mensen die een verblijfsvergunning aanvragen eerst gescreend moeten worden op een eventueel crimineel verleden, en dat er een proeftijd ingesteld moet worden. Aan de hand daarvan kun je dan bepalen of hij/zij al dan niet een vergunning krijgt. Daarnaast vind ik dat iedereen met een (deels)Nederlandse nationaliteit de Nederlandse taal machtig moet zijn.
P
Psy HighLid
01-01-2024, 00:00
#2
Marla Singer zei:
De laatste tien jaar heb ik uitgehangen in Amsterdam, een plek in Nederland waar een grote hoeveelheid Moslims woont en daarnaast werk ik in een callcenter waar 80% van mijn collega's van Marokkaanse afkomst is. Ik ken er dus genoeg, ik woon in het centrum van een wereldstad, ik zie genoeg om me heen....
Klik om te vergroten...
En ik heb uitgehangen in Antwerpen, waar, als men goed zoekt, ook wel een moslim of 2 te vinden is. 10 jaar Amsterdam geeft jou niet meer "street cred" dan 20 jaar Antwerpen, girlfriend. *maakt zijdelingse handbewegingen en schudt met hoofd*
Marla Singer zei:
Er zijn ook een heleboel dingen die ik inderdaad niet zie of weet. Ik kan inderdaad niet direct zien of iemand een fundamentalist is of een gematigde moslim, maar ik wil er ook niet meteen van uitgaan dat ALLE moslims kwade bedoelingen hebben, aangezien de meesten die niet hebben!
Klik om te vergroten...
Ok. Ook ik ga er niet van uit dat ALLE moslims kwade bedoelingen hebben.

Marla Singer zei:
Als jij denkt dat ik de gehele westerse wereld de schuld geef van al het moslimextremisme, dan heb je mijn verhaal niet goed begrepen. Die fanaten waren er altijd al, die vind je overal, in iedere religie. Ik bedoelde alleen te zeggen dat er meer radicale moslims bij KUNNEN komen, als men moslims bij voorbaat maar af blijft keuren. Als je continue maar afgewezen wordt en smerige blikken krijgt toegeworpen, terwijl je geen kwade bedoelingen hebt, hoe zou jij je dan voelen? Ik zou er in iedergeval behoorlijk de pest in kunnen krijgen. Zeker als jonger persoon, ben je dan heel vatbaar als je met zo'n "Jihad-ronselaar" in contact komt....
Klik om te vergroten...
Ik wijs niemand af en ik werp niemand smerige blikken toe. Dusja, ik voel mij in ieder geval niet verantwoordelijk dat sommigen zich laten bekeren door zo'n jihad-ronselaar (in Belgie bleek het vaak gewoon de imam). En ik ken ook niet veel mensen die zich daar wél mee bezighouden. Dus het lijkt mij een kleine, onbetekenende minderheid, die misschien het moslimextremisme op minieme schaal voedt, maar er zeker niet verantwoordelijk voor is. Je laat je afleiden van het echte probleem. Er is gewoon een groep Saoudi's, Iraniërs en Afghanen met véél geld (en dus invloed) die het Westen en de Westerling haten, om een of andere reden. En of ik nu 's morgens in de trein vriendelijk lach naar mijn moslim-overbuur of niet, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit, als je the big picture bekijkt. Zelfs al lacht héél Nederland elke moslim vriendelijk toe van het moment dat hij hier binnenkomt, zullen er nog altijd tussenzitten die beïnvloed zijn door "Al-Qaida", en die dus ons en onze manier van leven haten en ons gewoon kapot willen maken.

Marla Singer zei:
Ik zie verder geen vertegenwoordigingsorganen, overlegorganen, inspraakorganen, jeugdhuizen, initiatieven, toegevingen en steunpunten over het hoofd, als ik het heb over samenwerken met de moslimgemeenschap. Integendeel, de Islam is - hier in Amsterdam - juist bij dit soort instanties heel goed vertegenwoordigd!
Klik om te vergroten...

De samenwerking is dus al goed. En toch was jouw oplossing voor het probleem... meer samenwerken..?
Daarmee wordt het probleem trouwens niet opgelost.

Marla Singer zei:
Als ik jouw reactie op mijn betoog zo lees, zie ik iemand die goed door de media is beinvloed en zelf niet echt tussen de moslimgemeenschap leeft. Je zou volgens mij ook niet durven, je kan maar beter altijd op je hoede blijven toch??
Als je toch zo van de media houdt heb ik hier nog een tip voor je: "Jesuscamp" een documantaire over Christenkindjes die in Amerika gehersenspoeld worden. Komt aardig in de buurt van zo'n Jihadkamp.....
Klik om te vergroten...

Haha! Heel grappig dat je mij als bang en wereldvreemd probeert af te schilderen. Ik ben op het Kiel naar school geweest, en ik heb vlakbij Borgerhout gewoond. Dat zegt jou waarschijnlijk niets, maar mensen van Antwerpen kennen het wel. Neem maar van mij aan dat het fenomeen 'moslim' mij niet vreemd is.

En jesus camp heb ik 2 jaar geleden al gezien ja.. What's your point?
Wil je nóg een keer zeggen dat het Christendom ook niet onschuldig is? Die boodschap was vorige keer al overgekomen, en ik was trouwens akkoord.
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#3
Of Wilders nou zelf een radicaal is, of niet, hij heeft zijn doel hier bereikt; het op gang brengen van de discussie over allochtonen. In feite doet hij wat veel politici van binnen willen , alleen schijten die al zeven kleuren als het woord jihad in hun buurt word uitgesproken...

Feit blijft dat hij die film gewoon kan publiceren, hoeveel er ook om geruzied word. Als die Afghanen dan daardoor zo graag willen dat ons leger zich terugtrekt uit Afghanistan, prima, is dat debat ook de wereld weer uit. Maar dan moeten ze vervolgens niet gaan lopen zeuren dat de taliban weer aan de macht komt.

En wat betreft die extra risico's die Wilders film allemaal voor ons volk zou meebrengen; die zijn er nauwelijks. Wij zijn allemaal niet-islamitisch, en daarom mogen Moslim-extremisten ons niet, dus gaan ze ons maar opblazen, film of geen film. De 9-11 aanslagen kwamen ook uit het niets.

Maar ik blijf er bij; als die film écht onredelijk is tegenover moslims, dan zou het op zijn minst wenselijk zijn als hij hem na een keer uitzenden gewoon van de tv af zou houden. Maar daar kunnen we nog helemaal niet over oordelen, want niemand heeft die film nog gezien. Dikke kans dat het uiteindelijk reuze mee blijkt te vallen, en als het dat niet doet, dan is er waarschijnlijk geen enkele zender die die film gaat uitzenden, omdat ze bang zijn voor aanslagen. Ik denk persoonlijk dat het Wilders er om gaat publiciteit te krijgen, of iets dergelijks. Hij heeft alleen al met de aankondiging van die film zoveel commotie weten te veroorzaken dat hij hem eigenlijk niet eens meer uit hoéft te zenden...
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#4
hier heb je nog zo'n fim..vang~!
http://www.moviemeter.nl/film/14154
http://www.btmon.com/Video/Movies/Der_E ... rrent.html
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Het zou leuk zijn om deze discussie, samen met alle posters, over een jaartje of 10 nog eens door te lezen, en erover te discussiëeren...ik denk dat er dan toch wel een aantal mensen van mening veranderd zullen zijn. :rolleyes:

Hemi
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#6
culturen zijn anders... als we voorstander waren van hun cultuur(insert random cultuur), dan deden wij ook wel zo...maar dat is niet zo.

je kunt dan wel disrespectvol gaan doen over hoe achterlijk de andere cultuur vanuit jouw ogen eruit ziet..dat zien zij zo over ons....anders gedroegen ze zich wel als ons.

het probleem is integratie. wij hebben onze cultuur en willen die beschermen.
als een andere cultuur te dominant aanwezig is in het land is dat een dreiging.

de oplossing is volgens mij geografische plaatsing bij immigratie. Laat uitzoeken wat de maximale verhouding nederlanders/ buitenlanders moet zijn in een wijk of straat om maximale intergratie efficientie te bereiken.
thats it..nothing to it.

niet schelden, niet wijzen..maar fixen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psy High zei:
[

Haha! Heel grappig dat je mij als bang en wereldvreemd probeert af te schilderen. Ik ben op het Kiel naar school geweest, en ik heb vlakbij Borgerhout gewoond. Dat zegt jou waarschijnlijk niets, maar mensen van Antwerpen kennen het wel. Neem maar van mij aan dat het fenomeen 'moslim' mij niet vreemd is.
Klik om te vergroten...

De manier waarop jij in de verdediging schiet na het lezen van mijn verhaal en mij belachelijk probeert te maken, geeft mij anders het gevoel dat jij je aangevallen voelt.... Sorry if I'm wrong, maar dit komt dan toch echt door jouw eigen manier van optreden richting mij!
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geert wilders blijft voor mij een lastig onderwerp....

Aan de ene kant heeft hij gelijk. Nederland is van oorsprong een christelijke natie (waar ik ook wel wat op aan te merken heb alszijnde Atheist). Ik vind dat allochtonen zich aan ons kunnen aanpassen, en anders maar opduvelen naar het eigen land als het daar zoveel beter is. Het is van de zotte dat wij zo aardig zijn om ze hier in onze moderne samenleving laten wonen, met z'n allen hun uitkering betalen, en dat zij dan vervolgens gaan zeuren dat wij nederlanders dit fout doen en dat moeten laten. Het is toch van de gekke dat iemand in zijn eigen Nederland een boete krijgt omdat ie een Nederlandse vlag op zn jas draagt, omdat mijnheer de allochtoon dat discriminerend vind. Terwijl ik overal turken zie rondlopen met gigantische turkse vlaggen op hun jas. Je bent hier toch zelf heen gekomen? Officieel zélf Nederlander, en dan gaan zeuren over een Nederlandse vlag?

Op een aantal punten ben ik het eens met Wilders. De manier waarop hij gebruik maakt van ons grondrecht "vrijheid van meningsuiting" is mij te extreem, maar als we hem nou gaan verbieden dat allemaal te zeggen, word het censuur, en zijn we net zo lekker bezig als Poetin nu is in Rusland, en zoals elke dictator op de wereld doet.

Toch vind ik dat Wilders aan het doorslaan is. Dingen als een verbod op de Koran vind ik te ver gaan, maar daar hoeft men zich helemaal geenzorgen over te maken, want we hebben hier ook het grondrecht "Geloofsvrijheid"

Wel vind ik het goed dat hij het onderwerp aan het licht brengt, want sommige dingen gaan echt te ver. Zoals de zwarte wijken in rotterdam, waar de politie nauwelijks nog durft te komen. Of A'dam zuid, een buurt waar Marokkanen de overhand hebben, en waar 70% van alle overvallen op geldwagens in Nederland gebeuren. Of dat ons zuurverdiende belastinggeld, wat we ook zouden kunnen gebruiken om de armen in ons landje te kunnen verzorgen, word uitgegeven aan peperdure "therapien" waarbij jonge criminele allochtonen een aantal weken vlinders gaan bestuderen in Marokko. Als je hier als gast komt wonen, heb je je te houden aan onze wetten, en anders flikker je maar een eind op.

Misschien niet subtiel, maar stel je Nederland eens voor als een huis, waar wij Nederlanders de inwonende familie zijn. Nou ben ik 17, en heb dus geen kinderen, maar stel je even voor. Als mijn kind geld uit mijn portemonee zou jatten, dan pak ik mijn geld terug en krijgt ie huisarrest, vergelijkbaar met een gevangenis. Als mijn kind een vriend of vriendin mee neemt, en die jat geld uit mn portemonee, dan pak ik mijn geld terug, stuur ik dat kind mn huis uit, en licht ik z'n ouders in, waardoor hij thuis straf krijgt. Ik vind dat we dit ook moeten toepassen in de samenleving. Allochtoon? Pleeg je een misdrijf, of een aantal misdaden, het land uit en nooit weer terugkomen...
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#9
http://www.atheistnation.net/video/?video/00118

Link naar de film van Martha. Ga hem nu kijken, ben benieuwd :)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit filmpje past wel bij deze topic:

http://www.youtube.com/watch?v=JDkSp09LrAw
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Stond ook al in een ander topic :openmouth: Gadverdamme, wat mensen kunnen doen.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#12
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#13
:mrgreen:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wacky zei:
Vrijheid van meningsuiting die verdedigd moet worden
De islam is in strijd met mensenrechten (vrouwen onderdrukking en besnijdenis enzo)
Islamieten zijn vaak erg onverdraagzaam
Klik om te vergroten...


Met de Islam is niks mis mee, het wordt allemaal intrepeteerd. Denk eens even in wat het christendom allemaal heeft geflikt! Hele volken hebben ze uitgemoord. Het wordt allemaal misbruikt uit angst om een lijpo zegt dat je anders niet naar de hemel gaat. Als ik mijn hele leven goed heb geleefd en ik geloof niet in de god zoals ze hem beschrijven, ga ik dan niet naar de hemel, als die bestaat? Ik denk het wel.. Wilders is het spoor bijster en is net zo'n mafkees als al die andere extremisten onder alle volkeren. Wilders weet zelf ook wel dat hij op een dag afgemaakt zal worden net als Pim Fortuin. Dat is waarschijnlijk wat hij wil en waar hij een harde piemel van krijgt.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Criminelen maken elkaar af, zo doen extremisten dat ook :beer:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tripper zei:
Wacky zei:
Vrijheid van meningsuiting die verdedigd moet worden
De islam is in strijd met mensenrechten (vrouwen onderdrukking en besnijdenis enzo)
Islamieten zijn vaak erg onverdraagzaam
Klik om te vergroten...


Met de Islam is niks mis mee, het wordt allemaal intrepeteerd. Denk eens even in wat het christendom allemaal heeft geflikt! Hele volken hebben ze uitgemoord. Het wordt allemaal misbruikt uit angst om een lijpo zegt dat je anders niet naar de hemel gaat. Als ik mijn hele leven goed heb geleefd en ik geloof niet in de god zoals ze hem beschrijven, ga ik dan niet naar de hemel, als die bestaat? Ik denk het wel.. Wilders is het spoor bijster en is net zo'n mafkees als al die andere extremisten onder alle volkeren. Wilders weet zelf ook wel dat hij op een dag afgemaakt zal worden net als Pim Fortuin. Dat is waarschijnlijk wat hij wil en waar hij een harde piemel van krijgt.
Klik om te vergroten...

Zeggen dat het alleen extremisten zijn waar iets mee aan de hand is vind ik toch niet helemaal correct. Het zijn alleen de extremisten waar wij last van hebben als buitenstaanders. Maar wat denk je van de islamitische vrouwen die besneden worden, die zelf hun partner zouden willen kiezen maar dit niet mogen, de islamitische homo of de islamiet die besluit niet meer in de islam te willen geloven. Die zullen problemen hebben met bijna elke moslim, niet alleen de extremist.

Inderdaad, het is natuurlijk interpretatie afhankelijk. En ik cind het christendom ook weinig beter in principe. Wanneer er dingen in een boek staan die niet binnen onze samenleving en mensenrechten vallen, kun je het wel een vrije interpretatie geven en die zaken die niet meer passen niet zo nauw nemen, maar het blijft er toch in staan.
Interpretatie is afhankelijk van de gelovige mens. Toch is het niet zo dat ik het die gelovige mens erg kwalijk neem, maar meer de religie. Die gelovigen zijn gehersenspoeld door hun geloof. De ouders die dat weer gedaan hebben deden dat ook alleen maar omdat ze zijn gehersenspoeld door dat zelfde geloof. Ik zie het als een soort besmettelijke ziekte die van ouder op kind word doorgegeven. :) Christenen hebben al beter leren leven met deze ziekte, moslims gaan dat nu doen.

Ik denk ook dat over een paar decenia, als we pech hebben een paar eeuwen de islam interpretatie in het algemeen ook veel vrijer zal zijn. Voor het zover is zal er nog veel gebeuren, en we kunnen er over typen wat we willen, maar een snelle oplossing komt er toch niet.

Met die beweegreden van Geert Wilders denk ik dat je er wel eens niet zo ver naast kan zitten. Herinner je uit de film Gladiator nog de verheerlijking van de zelfvereeuwiging, in die film dus door faam te maken als gladiator, voor wilders zal dat idd op deze manier zijn. Ik kots verder ook van hem, en zoals ik zei, ik ben het ook geheel niet eens met de manier waarop hij zijn boodschap brengt. Maar een deel van de boodschap ben ik het dus wel mee eens, ik zie alleen zoveel liever dat het verteld word door een goede cabaretier dan door wilders, want ik kost ook van wilders.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Met alle respect: Maar wat een gezeur allemaal.

En dat alleen omdat we allemaal een omhooggevallen praatjesmaker met schimmel in zijn haar serieus nemen...

Geef een nar een megafoon en de iedereen danst naar zijn pijpen..

Wat ik mij af vraag is waarom we het ons als Nederland zo moeilijk maken... Verbied gewoon die film als het zo veel ophef brengt. Geen gezeur over regeltjes. Nickelodeon kan toch ook geen 'deepthroat' uitzenden op woensdagmiddag.

Pffrt... Ik ga ergens een teiltje zoeken om in te kotsen.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#18
jcutter123 zei:
Dit filmpje past wel bij deze topic:

http://www.youtube.com/watch?v=JDkSp09LrAw
Klik om te vergroten...

Ik snap niet wat je hier mee wilt zeggen. Het feit dat 1 of andere theocratische kut groep dat soort straffen uitdeelt wil nog niet zeggen dat de Islam dat daadwerkelijk ook propageert.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb het niet zo op de Islam, maar net zo min als ik het op het Christendom of Jodendom heb. Ik zie dat er veel mensen dingen met elkaar in verband brengen terwijl deze verbanden niet helemaal eerlijk en zuiver zijn.

Over wilders gesproken, uit het partij programma van de PVV:
Blijvende opheffing van het habeas corpus-beginsel in die zin dat de overheid bij het enkele vermoeden van terroristische activiteiten of sympathieën naar eigen goeddunken iedere burger voor onbepaalde tijd kan vastnemen zonder aanklacht en zonder substantiële rechterlijke toetsing: de zogenaamde administratieve detentie.
Klik om te vergroten...

Laat iemand die mongool stoppen. Habeas Corpus afschaffen? Ja man, laten we de overheid de macht geven om iedereen op te kunnen pakken en voor onbepaalde tijd vast te houden op een geheime plek. Fuck rechtsstaat, echte mannen houden van fascisme!
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Citaat:
Blijvende opheffing van het habeas corpus-beginsel in die zin dat de overheid bij het enkele vermoeden van terroristische activiteiten of sympathieën naar eigen goeddunken iedere burger voor onbepaalde tijd kan vastnemen zonder aanklacht en zonder substantiële rechterlijke toetsing: de zogenaamde administratieve detentie.
Klik om te vergroten...

Dat valt natuurlijk op meerder manieren uit te leggen, maar dat het misbruikt kan en zal worden is zeker.

Betreft dat filmpje: Alsof dat in Nederland nooit gebeurd is. Schandpalen, brandstapels, onthoofdingen... Alsof wij christenen nooit intolerant waren. Wel eens van de 'saksen' of de 'kruistochten' gehoord?

Man, godsdienst is al sinds haar bestaan verkracht en misbruikt door mensen voor hun eigen belangen.. Denk maar eens na waarom we hier zo veel mooie kerken hebben. Niet dat 'god' ooit een rekening daarvoor heeft betaald. En de beeldenstorm was ook niet een spontane gedachte van: 'jee, wat zijn die beelden eigenlijk lelijk, laten we het eens anders doen'

Ik ben zelf niet zo gelovig, maar ik zie wel het goede in van godsdiensten. Het kan mensen op weg helpen en/of houden. Maar dat onophoudelijke gezeur erover... Het gaat over 'vrede', 'respect' en 'mededogen'! Lees de gemmiddelde metro-column en zie wat daar van overblijft.

Islam is in essentie een heel vreedzaam en open geloof.. Maar ja je hebt nou eenmaal van die baardapen met rare gedachtes ertussen lopen he.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nog een leuk discussiepuntje:

Allah en god zijn één persoon.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."