#1
In Noorwegen gaat het al naar inkomen en dat systeem gaat heir vast ook komen.
Wat is er erg aan het hebben van een dikke auto als je dik verdientMan_in_the_Box zei:Misschien dat je het voor grootverdieners best iets duurder mag maken. Als je soms van die gasten ziet rijden met hun dikke duitse bakken, gewoon misselijkmakend arrogant. Je ziet ze gewoon denken; "beste man, geef die bekeuring nou maar, het maakt me niet uit hoe duur het is, ik kan hem toch wel betalen. ghaghaghaghagha (demonisch-decadente lach)".
deadlock zei:Wat is er erg aan het hebben van een dikke auto als je dik verdientMan_in_the_Box zei:Misschien dat je het voor grootverdieners best iets duurder mag maken. Als je soms van die gasten ziet rijden met hun dikke duitse bakken, gewoon misselijkmakend arrogant. Je ziet ze gewoon denken; "beste man, geef die bekeuring nou maar, het maakt me niet uit hoe duur het is, ik kan hem toch wel betalen. ghaghaghaghagha (demonisch-decadente lach)".
Vergeet daarnaast niet, dat (mocht je het over Duitsers hebben met grote Duitse auto's) er in Duitsland geen BPM betaalt, en je dus voor een habbekrats een nieuwe Audi A4 hebt.
Okay! Maar dat ligt aan die paupers met hun dikke bakken. Dat ligt aan wij die geen SP, GroenLinks of D66 stemmen (dat zijn de partijen die dit systeem in willen voeren).Shroomfan zei:Ik heb er niks tegen als iemand een dure auto heeft en het kan me niet veel schelen als hij er snel mee rijdt , als hij mij niet in gevaar brengt.
Maar het is fundamenteel oneerlijk als die persoon die regels aan zijn laars lapt , omdat boetes hem geen pijn doen en daarom denkt dat hij meer mag.
Shroomfan zei:Je hebt het zelf al wel eens gezien of meegemaakt : zo'n patserige directeur met een snelle wagen die denkt dat hij alles mag in het verkeer. Snelheidsregels gevaarlijk overschrijden , inhalen waar niet mag....
Maar wat kan een boete hem schelen? 50 of een paar honderd euro doet hem met zo'n dik salaris en bankrekening toch geen pijn?
Terwijl een parkeerboete of verkeersboete voor de gewone man of vrouw een serieuze knauw uit het maandloon is , is het voor mijnheer directeur helemaal niet erg?
Vinden jullie zo'n systeem nu eerlijk? Moet men bij boetes geen rekening gaan houden met iemands financiële toestand? Of anders boetes afschaffen en enkel werken met het rijbewijs met punten?
HA-HA-HAEternalParanoid zei:Je moet eigenlijk nog zeer blij zijn dat dat de verkeerboetes gelijk zijn want de 'rijkere klasse' heeft meer kans om in verkeersongeval te sterven wat gunstig voor je is en betekent dat je een baan van 'rijkere klasse' kan krijgen.
deadlock zei:HA-HA-HAEternalParanoid zei:Je moet eigenlijk nog zeer blij zijn dat dat de verkeerboetes gelijk zijn want de 'rijkere klasse' heeft meer kans om in verkeersongeval te sterven wat gunstig voor je is en betekent dat je een baan van 'rijkere klasse' kan krijgen.
RosettA_StoneD zei:Dat gaat er nooit doorheen komen in onze nogal rechtse politiek natuurlijk
Dat hoeft natuurlijk niet per se, ze kunnen ook de boetes verhogen voor de rijkere inplaats van ze te verlagen voor de lagere inkomensklasse..phy zei:RosettA_StoneD zei:Dat gaat er nooit doorheen komen in onze nogal rechtse politiek natuurlijk
Alleen al omdat ze dan een bron van inkomsten kwijt zijn.
Ivoos zei:We kunnen misschien alles procentueel doen! Een brood: 0.25% van het inkomen, een boete: 1%, zo maakt het helemaal niet meer uit wat je verdient!
Nee sorry, ik vind het onzin, je doet hetzelfde, dus je betaalt hetzelfde. Dat ze meer verdienen, dus het kunnen betalen is leuk voor hen, de meeste zullen er ook wel genoeg voor moeten doen hebben...

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."