#1
Suffe discussie. ![:openmouth:]()
Dat vind ik anders wel een goed 'excuus' om daar mensen voor 'over te halen'. Het is toch vrij logisch dat je na zo'n gebeurtenis, die zo dichtbij is gekomen, je geen zin hebt in belachelijke grappen en debiele foto's. En dan vind ik het al helemaal asociaal dat je op die manier tegen hem reageert, terwijl hij zojuist heeft gehoord dat z'n ouders daar net zo goed hadden kunnen staan. Hij vroeg het trouwens ook nog eens op een vrij nette manier, dus ga dan niet lopen zieken over dat hij zich aanstelt. In dit geval zou ik zeggen: post je medeleven of post niet.*.exe zei:Ga nou niet mensen overhalen met bejegeningen om samen met jou het erg te vinden. Enkel omdat je pa en ma en ternauwernood aan zijn ontsnapt.
Als je beter zou lezen, betekend 'blijkbaar' in dit geval dat hij dat achteraf hoorde.*.exe zei:'Blijkbaar', want dat wist je niet eens volgens je eigen bericht.
En als je kijkt naar deze situatie zeg je: Schijt eraan en lekker grapjes blijven maken? Wat een bull shit.*.exe zei:"Als iemand jou vraagt om niet met kanker te schelden, ga je daar dan ook tegenin omdat jij vind dat de ander zn gevoelens ondergeschikt zijn aan jouw mening?"
Helemaal afhankelijk van hoe en wat de situatie is.
*.exe zei:Ieder weldenkend mens beoordeelt deze gebeurtenis sowieso als triest. Wil niet zeggen dat er geen (grove) grappen over gemaakt mogen worden.
*.exe zei:"Ik vind het zo'n bullshit dat gezeik over de plaatjes, toen er een vliegtuig het WTC invloog werden hier de volgende dag ook al grappen over gemaakt. Nu alleen maar omdat het dicht bij huis is worden dit soort dingen ineens niet geaccepteerd.
Verder worden grappen vaak gebruikt om je van de stress en emotionele die vrijkomt van het incident te ontdoen. Ja het is grof, maar er worden ook zo vaak andere grove grappen gemaakt die eigenlijk ook echt niet kunnen en die worden wel geaccepteerd."
Dat dus.
Ik krijg daar altijd de kriebels van als mensen dat zeggen. "Het had mij ook kunnen gebeuren." NEE! Dat kon niet! Want jij stond niet op de plek waar die auto reed. Zijn ouders ook niet, anders waren ze wel geraakt. Als je er dan al dichtbij stond wees dan blij dat je nog leeft in plaats van te mekkeren dat je zo zielig bent.Vanadesse zei:En dan vind ik het al helemaal asociaal dat je op die manier tegen hem reageert, terwijl hij zojuist heeft gehoord dat z'n ouders daar net zo goed hadden kunnen staan.
Supervlieg zei:*.exe zei:Ieder weldenkend mens beoordeelt deze gebeurtenis sowieso als triest. Wil niet zeggen dat er geen (grove) grappen over gemaakt mogen worden.
Prima, maar niet in een topic als dit. Tis gewoon enorm misplaatst en je hebt je puberale verstand in je reet zitten als je dat niet begrijpt. Dat laatste is overigens een mening voordat je daar ook weer tegenaan gaat schoppen.
PS. Laten we ontopic gaan want het gaat weer volledig de verkeerde kant op..
ExceptionalInsight zei:Ik krijg daar altijd de kriebels van als mensen dat zeggen. "Het had mij ook kunnen gebeuren." NEE! Dat kon niet! Want jij stond niet op de plek waar die auto reed. Zijn ouders ook niet, anders waren ze wel geraakt. Als je er dan al dichtbij stond wees dan blij dat je nog leeft in plaats van te mekkeren dat je zo zielig bent.Vanadesse zei:En dan vind ik het al helemaal asociaal dat je op die manier tegen hem reageert, terwijl hij zojuist heeft gehoord dat z'n ouders daar net zo goed hadden kunnen staan.
Gisteren ook al op het nieuws, zo'n blonde doos; "Ja, het is wel erg, want het had mij ook kunnen gebeuren." AAAH, NEE TRUT DAT KON NIET! "Jaaa, maar als ik daar en daar had gestaan en die auto had deze weg genomen in plaats van die.." Als ik wielen had gehad was ik een wagen en als mn oom een vrouw was geweest was het mn tante geweest en kon ze in me rijden.
Al die sterktewensingen aan het koninklijk huis vind ik ook om te kotsen. De enigen die het zwaar hebben zijn de nabestaanden van de slachtoffers. Alleen zij. De doden hebben er geen last meer van, de omstanders zijn nu 2 dagen blij dat ze nog leven en gaan daarna weer op dezelfde manier verder als ze daar voor deden en het koninklijk huis kon weer fijn hun verhaal aan de media verkopen.
Zie je mij het tegendeel proberen te bewijzen?Supervlieg zei:Zie je mij vragen om medelijden met mijzelf?
Waarom? Als ik zoiets zie is mn eerste reacties zoiets van; wow.. kut voor je. Maar ik ken die mensen toch niet dus ik voel er niet echt iets bij. Misschien waren het wel hele nare mensen, weet jij veel. Het is toch veel beter om blij te zijn met het feit dat je nog leeft dan andermans ellende op jezelf te betrekken en je daardoor kut te voelen? Daar heeft niemand wat aan.Supervlieg zei:Als iedereen maar blij gaat doen, omdat zij zelf "gelukkig" niet zijn getroffen, dan krijg je een compleet vertekend beeld.
Ik zou me om te beginnen al niet schuldig voelen, daar is ook geen reden toe. Die mensen worden in die familie geboren, dus hun toekomst is al uitgestippeld, zij kunnen er niks aan doen dat niet iedereen het daar mee eens is. En dat er toevallig zo'n gek tussen zit die bereid is zo ver te gaan om zn woede te uiten is ook niet aan hen te wijten. En wie zegt dat dat echt zo is? Dat hij erop uit was om die bus te raken? Het ene verhaal zegt dat hij bewusteloos was toen ze bij de auto kwamen. In een ander verhaal heeft hij nog net toegegeven dat hij het expres gedaan heeft voor hij beuwsteloos raakte. Er is geen bewijs van het feit dat hij achter de koninklijke familie aan zat.Supervlieg zei:Hoe zou jij je voelen als je de aanleiding was van een aanslag als deze met 5 doden en een hoop gewonden als gevolg?
Dat vind ik helemaal een drogreden, ergens voorstander van zijn omdat het al heel lang zo is. Het enige wat ze doen is Nederland vertegenwoordigen in het buitenland, nou, dan krijgen ze daar wel een vertekend beeld van de werkelijkheid, vind je niet? Van dat veilig over straat kunnen is natuurlijk ook nonsens, tussen die 6 miljard mensen loopt er vast ook wel eentje tussen die jou wil vermoorden omdat je kop 'm niet aanstaat, maar hoe groot is de kans dat je die tegen komt? Of beter nog, hoe groot is de kans dat er nog zo iemand een actie als deze gaat plannen?Supervlieg zei:Ik heb persoonlijk niks met het koningshuis (alhoewel ik wel een voorstander ben van de monarchie, simpelweg omdat ik vind dat geschiedenis belangrijk is voor de maatschappij) maar vind dit wel erg voor de koninklijke familie. Helemaal omdat zij blijkbaar het doelwit zijn, en dus nooit meer met een veilig gevoel over straat kunnen lopen. Dat lijkt mij persoonlijk verschrikkelijk.
En jij dan? Heb jij je ogen in je hol zitten? Hij zegt niet dat het meerwaarde heeft, maar het relevant is aan het onderwerp.3970 zei:Waar ik een probleem mee heb, is dat Solidius deze in een serieus bedoeld topic zet in Nieuws en Actualiteiten, en dan nog gewoon durft te stellen dat betreffende foto's van meerwaarde zijn voor het topic. Dan heb je je verstand gewoon in je hol zitten, pardon my french.
Dat is ook bullshit natuurlijk. En solidius is niet de enige die dat soort plaatjes heeft gepost.3970 zei:Maarja, aangezien het door een moderator is geplaatst, zal dat wel never gebeuren. Jammer.
Supervlieg zei:Ik heb persoonlijk niks met het koningshuis (alhoewel ik wel een voorstander ben van de monarchie, simpelweg omdat ik vind dat geschiedenis belangrijk is voor de maatschappij) maar vind dit wel erg voor de koninklijke familie. Helemaal omdat zij blijkbaar het doelwit zijn, en dus nooit meer met een veilig gevoel over straat kunnen lopen. Dat lijkt mij persoonlijk verschrikkelijk.
3970 zei:Even voor de goede orde; ik heb geen problemen met dit soort plaatjes, die na elke vervelende gebeurtenis opduiken, integendeel. Waar ik een probleem mee heb, is dat Solidius deze in een serieus bedoeld topic zet in Nieuws en Actualiteiten, en dan nog gewoon durft te stellen dat betreffende foto's van meerwaarde zijn voor het topic. Dan heb je je verstand gewoon in je hol zitten, pardon my french.
Ik zou ze hier verwijderen, en in onzin plaatsen, dan is er niks aan de hand denk ik. Maarja, aangezien het door een moderator is geplaatst, zal dat wel never gebeuren. Jammer.
Je mag het af en toe ook wel toegeven als je het met een ander eens bent hoor, het is niet de eerste keer dat ik je in een discussie om zie rollen en voor dood zie spelen. En je ogen mogen nu ook wel weer uit je hol hoor. De plaatjes hebben geen meerwaarde, maar zijn relevant aan het onderwerp.3970 zei:Ik had een heel bericht getypt hier, maar ik laat het voor wat het is. Mijn mening is duidelijk, ieder zijn ding. Als de moderators vinden dat het dus wel meerwaarde heeft voor het topic, dan moet het blijven staan.
Zal de leeftijd wel zijn....
Eh?3970 zei:Even voor de goede orde; ik heb geen problemen met dit soort plaatjes, die na elke vervelende gebeurtenis opduiken, integendeel.
Loop niet zo te janken joh, borderliner.3970 zei:Wat jij hier plaats vind ik persoonlijk misselijkmakend, ook al mag je natuurlijk plaatsen wat je wilt.
Helaas kan ik me niet zo goed inleven want de personen die jij hebt aangekaart hebben betere dingen te doen dan de hele dag langs de weg op een sociaal geïsoleerde bejaarde vrouw staan wachten, sorry.Vrouwtje_Amsterdam zei:Die plaatjes kunnen ECHT niet Solidus. Stel je voor dat jouw ouders/vriedin/vrienden/kind had gestaan en nu overleden zijn of zwaargewond zijn...Respectloos...leef je eens in man...
ExceptionalInsight zei:Je mag het af en toe ook wel toegeven als je het met een ander eens bent hoor, het is niet de eerste keer dat ik je in een discussie om zie rollen en voor dood zie spelen. En je ogen mogen nu ook wel weer uit je hol hoor. De plaatjes hebben geen meerwaarde, maar zijn relevant aan het onderwerp.3970 zei:Ik had een heel bericht getypt hier, maar ik laat het voor wat het is. Mijn mening is duidelijk, ieder zijn ding. Als de moderators vinden dat het dus wel meerwaarde heeft voor het topic, dan moet het blijven staan.
Zal de leeftijd wel zijn....
Rawrrrr.Vanadesse zei:Ik wilde eigenlijk niet reageren omdat ik het te triest voor woorden vindt dat hier überhaupt een discussie over is, maar ik maak me nu te kwaad om niet te reageren
Daar heeft iedere haan die er naar kraait nu al maar liefst 2(!) condoleance registers voor.Vanadesse zei:In dit geval zou ik zeggen: post je medeleven of post niet.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."