Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'DODEN ORANJEFEEST APELDOORN'

'DODEN ORANJEFEEST APELDOORN'

121 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Suffe discussie. :openmouth:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#2
mooralridders :openmouth:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wilde eigenlijk niet reageren omdat ik het te triest voor woorden vindt dat hier überhaupt een discussie over is, maar ik maak me nu te kwaad om niet te reageren.

*.exe zei:
Ga nou niet mensen overhalen met bejegeningen om samen met jou het erg te vinden. Enkel omdat je pa en ma en ternauwernood aan zijn ontsnapt.
Klik om te vergroten...
Dat vind ik anders wel een goed 'excuus' om daar mensen voor 'over te halen'. Het is toch vrij logisch dat je na zo'n gebeurtenis, die zo dichtbij is gekomen, je geen zin hebt in belachelijke grappen en debiele foto's. En dan vind ik het al helemaal asociaal dat je op die manier tegen hem reageert, terwijl hij zojuist heeft gehoord dat z'n ouders daar net zo goed hadden kunnen staan. Hij vroeg het trouwens ook nog eens op een vrij nette manier, dus ga dan niet lopen zieken over dat hij zich aanstelt. In dit geval zou ik zeggen: post je medeleven of post niet.

*.exe zei:
'Blijkbaar', want dat wist je niet eens volgens je eigen bericht.
Klik om te vergroten...
Als je beter zou lezen, betekend 'blijkbaar' in dit geval dat hij dat achteraf hoorde.

*.exe zei:
"Als iemand jou vraagt om niet met kanker te schelden, ga je daar dan ook tegenin omdat jij vind dat de ander zn gevoelens ondergeschikt zijn aan jouw mening?"

Helemaal afhankelijk van hoe en wat de situatie is.
Klik om te vergroten...
En als je kijkt naar deze situatie zeg je: Schijt eraan en lekker grapjes blijven maken? Wat een bull shit.


PS. gebruik een quote knop ofzo...
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#4
*.exe zei:
Ieder weldenkend mens beoordeelt deze gebeurtenis sowieso als triest. Wil niet zeggen dat er geen (grove) grappen over gemaakt mogen worden.
Klik om te vergroten...

Prima, maar niet in een topic als dit. Tis gewoon enorm misplaatst en je hebt je puberale verstand in je reet zitten als je dat niet begrijpt. Dat laatste is overigens een mening voordat je daar ook weer tegenaan gaat schoppen.

PS. Laten we ontopic gaan want het gaat weer volledig de verkeerde kant op..
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wederom:

*.exe zei:
"Ik vind het zo'n bullshit dat gezeik over de plaatjes, toen er een vliegtuig het WTC invloog werden hier de volgende dag ook al grappen over gemaakt. Nu alleen maar omdat het dicht bij huis is worden dit soort dingen ineens niet geaccepteerd.

Verder worden grappen vaak gebruikt om je van de stress en emotionele die vrijkomt van het incident te ontdoen. Ja het is grof, maar er worden ook zo vaak andere grove grappen gemaakt die eigenlijk ook echt niet kunnen en die worden wel geaccepteerd."

Dat dus.
Klik om te vergroten...

En omdat meneer z'n ouders er bij in de buurt waren, en hij terecht geschrokken is, mag het niet van hem. En hij vraagt het niet netjes maar legt me dingen in de mond en noemt me hypocriet. Ik wil hem dus voortaan bij elk soortgelijk ongeval z'n medeleven zien betuigen hier. Of geldt het enkel als zijn ouders erbij betrokken zijn?

M'n voorbeeld van dat Tafelberg incident kan ik nog aanvullen met vrieden die op Sri lanka waren ten tijde van de tsunami. Heeft het dan nut om te gaan huilen tegen mensen op interenet die grappen maken, hoe geschrokken je ook bent en hoe smakeloos je ze ook vindt?

O e v e r l o o s m o r a l i s t i s c h g e l e u t e r
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vanadesse zei:
En dan vind ik het al helemaal asociaal dat je op die manier tegen hem reageert, terwijl hij zojuist heeft gehoord dat z'n ouders daar net zo goed hadden kunnen staan.
Klik om te vergroten...
Ik krijg daar altijd de kriebels van als mensen dat zeggen. "Het had mij ook kunnen gebeuren." NEE! Dat kon niet! Want jij stond niet op de plek waar die auto reed. Zijn ouders ook niet, anders waren ze wel geraakt. Als je er dan al dichtbij stond wees dan blij dat je nog leeft in plaats van te mekkeren dat je zo zielig bent.

Gisteren ook al op het nieuws, zo'n blonde doos; "Ja, het is wel erg, want het had mij ook kunnen gebeuren." AAAH, NEE TRUT DAT KON NIET! "Jaaa, maar als ik daar en daar had gestaan en die auto had deze weg genomen in plaats van die.." Als ik wielen had gehad was ik een wagen en als mn oom een vrouw was geweest was het mn tante en kon ze in me rijden.

Al die sterktewensingen aan het koninklijk huis vind ik ook om te kotsen. De enigen die het zwaar hebben zijn de nabestaanden van de slachtoffers. Alleen zij. De doden hebben er geen last meer van, de omstanders zijn nu 2 dagen blij dat ze nog leven en gaan daarna weer op dezelfde manier verder als ze daar voor deden en het koninklijk huis kon weer fijn hun verhaal aan de media verkopen.

Die plaatjes zijn grof, natuurlijk, maar zo lang er niemand persoonlijk beledigt wordt vind ik het wel kunnen. Als het aan de andere kant van de wereld was gebeurd konden er meer mensen om lachen.
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Supervlieg zei:
*.exe zei:
Ieder weldenkend mens beoordeelt deze gebeurtenis sowieso als triest. Wil niet zeggen dat er geen (grove) grappen over gemaakt mogen worden.
Klik om te vergroten...

Prima, maar niet in een topic als dit. Tis gewoon enorm misplaatst en je hebt je puberale verstand in je reet zitten als je dat niet begrijpt. Dat laatste is overigens een mening voordat je daar ook weer tegenaan gaat schoppen.

PS. Laten we ontopic gaan want het gaat weer volledig de verkeerde kant op..
Klik om te vergroten...

Ik heb m'n puberale verstand niet in m'n reet zitten. Jij hebt je kinderlijke tere zieltje zojuist in de uitverkoop gedaan.

Meer wil ik er niet over kwijt.
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#8
ExceptionalInsight zei:
Vanadesse zei:
En dan vind ik het al helemaal asociaal dat je op die manier tegen hem reageert, terwijl hij zojuist heeft gehoord dat z'n ouders daar net zo goed hadden kunnen staan.
Klik om te vergroten...
Ik krijg daar altijd de kriebels van als mensen dat zeggen. "Het had mij ook kunnen gebeuren." NEE! Dat kon niet! Want jij stond niet op de plek waar die auto reed. Zijn ouders ook niet, anders waren ze wel geraakt. Als je er dan al dichtbij stond wees dan blij dat je nog leeft in plaats van te mekkeren dat je zo zielig bent.

Gisteren ook al op het nieuws, zo'n blonde doos; "Ja, het is wel erg, want het had mij ook kunnen gebeuren." AAAH, NEE TRUT DAT KON NIET! "Jaaa, maar als ik daar en daar had gestaan en die auto had deze weg genomen in plaats van die.." Als ik wielen had gehad was ik een wagen en als mn oom een vrouw was geweest was het mn tante geweest en kon ze in me rijden.
Klik om te vergroten...

Zie je mij vragen om medelijden met mijzelf? Nee, die vergelijkingen zijn alleen maar bedoeld om je de ernst van de situatie te doen beseffen. Als iedereen maar blij gaat doen, omdat zij zelf "gelukkig" niet zijn getroffen, dan krijg je een compleet vertekend beeld. Medeleven kan zoveel betekenen voor iemand. Begrip is hier het sleutelwoord.

Al die sterktewensingen aan het koninklijk huis vind ik ook om te kotsen. De enigen die het zwaar hebben zijn de nabestaanden van de slachtoffers. Alleen zij. De doden hebben er geen last meer van, de omstanders zijn nu 2 dagen blij dat ze nog leven en gaan daarna weer op dezelfde manier verder als ze daar voor deden en het koninklijk huis kon weer fijn hun verhaal aan de media verkopen.
Klik om te vergroten...

Hoe zou jij je voelen als je de aanleiding was van een aanslag als deze met 5 doden en een hoop gewonden als gevolg? Ik heb persoonlijk niks met het koningshuis (alhoewel ik wel een voorstander ben van de monarchie, simpelweg omdat ik vind dat geschiedenis belangrijk is voor de maatschappij) maar vind dit wel erg voor de koninklijke familie. Helemaal omdat zij blijkbaar het doelwit zijn, en dus nooit meer met een veilig gevoel over straat kunnen lopen. Dat lijkt mij persoonlijk verschrikkelijk.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Supervlieg zei:
Zie je mij vragen om medelijden met mijzelf?
Klik om te vergroten...
Zie je mij het tegendeel proberen te bewijzen?

Supervlieg zei:
Als iedereen maar blij gaat doen, omdat zij zelf "gelukkig" niet zijn getroffen, dan krijg je een compleet vertekend beeld.
Klik om te vergroten...
Waarom? Als ik zoiets zie is mn eerste reacties zoiets van; wow.. kut voor je. Maar ik ken die mensen toch niet dus ik voel er niet echt iets bij. Misschien waren het wel hele nare mensen, weet jij veel. Het is toch veel beter om blij te zijn met het feit dat je nog leeft dan andermans ellende op jezelf te betrekken en je daardoor kut te voelen? Daar heeft niemand wat aan.

Supervlieg zei:
Hoe zou jij je voelen als je de aanleiding was van een aanslag als deze met 5 doden en een hoop gewonden als gevolg?
Klik om te vergroten...
Ik zou me om te beginnen al niet schuldig voelen, daar is ook geen reden toe. Die mensen worden in die familie geboren, dus hun toekomst is al uitgestippeld, zij kunnen er niks aan doen dat niet iedereen het daar mee eens is. En dat er toevallig zo'n gek tussen zit die bereid is zo ver te gaan om zn woede te uiten is ook niet aan hen te wijten. En wie zegt dat dat echt zo is? Dat hij erop uit was om die bus te raken? Het ene verhaal zegt dat hij bewusteloos was toen ze bij de auto kwamen. In een ander verhaal heeft hij nog net toegegeven dat hij het expres gedaan heeft voor hij beuwsteloos raakte. Er is geen bewijs van het feit dat hij achter de koninklijke familie aan zat.

Supervlieg zei:
Ik heb persoonlijk niks met het koningshuis (alhoewel ik wel een voorstander ben van de monarchie, simpelweg omdat ik vind dat geschiedenis belangrijk is voor de maatschappij) maar vind dit wel erg voor de koninklijke familie. Helemaal omdat zij blijkbaar het doelwit zijn, en dus nooit meer met een veilig gevoel over straat kunnen lopen. Dat lijkt mij persoonlijk verschrikkelijk.
Klik om te vergroten...
Dat vind ik helemaal een drogreden, ergens voorstander van zijn omdat het al heel lang zo is. Het enige wat ze doen is Nederland vertegenwoordigen in het buitenland, nou, dan krijgen ze daar wel een vertekend beeld van de werkelijkheid, vind je niet? Van dat veilig over straat kunnen is natuurlijk ook nonsens, tussen die 6 miljard mensen loopt er vast ook wel eentje tussen die jou wil vermoorden omdat je kop 'm niet aanstaat, maar hoe groot is de kans dat je die tegen komt? Of beter nog, hoe groot is de kans dat er nog zo iemand een actie als deze gaat plannen?
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Even voor de goede orde; ik heb geen problemen met dit soort plaatjes, die na elke vervelende gebeurtenis opduiken, integendeel. Waar ik een probleem mee heb, is dat Solidius deze in een serieus bedoeld topic zet in Nieuws en Actualiteiten, en dan nog gewoon durft te stellen dat betreffende foto's van meerwaarde zijn voor het topic. Dan heb je je verstand gewoon in je hol zitten, pardon my french.

Ik zou ze hier verwijderen, en in onzin plaatsen, dan is er niks aan de hand denk ik. Maarja, aangezien het door een moderator is geplaatst, zal dat wel never gebeuren. Jammer.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
3970 zei:
Waar ik een probleem mee heb, is dat Solidius deze in een serieus bedoeld topic zet in Nieuws en Actualiteiten, en dan nog gewoon durft te stellen dat betreffende foto's van meerwaarde zijn voor het topic. Dan heb je je verstand gewoon in je hol zitten, pardon my french.
Klik om te vergroten...
En jij dan? Heb jij je ogen in je hol zitten? Hij zegt niet dat het meerwaarde heeft, maar het relevant is aan het onderwerp.

3970 zei:
Maarja, aangezien het door een moderator is geplaatst, zal dat wel never gebeuren. Jammer.
Klik om te vergroten...
Dat is ook bullshit natuurlijk. En solidius is niet de enige die dat soort plaatjes heeft gepost.
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Supervlieg zei:
Ik heb persoonlijk niks met het koningshuis (alhoewel ik wel een voorstander ben van de monarchie, simpelweg omdat ik vind dat geschiedenis belangrijk is voor de maatschappij) maar vind dit wel erg voor de koninklijke familie. Helemaal omdat zij blijkbaar het doelwit zijn, en dus nooit meer met een veilig gevoel over straat kunnen lopen. Dat lijkt mij persoonlijk verschrikkelijk.
Klik om te vergroten...

Jazeker, geschiedenis is belangrijk voor de maatschappij daarom ben ik ook voorstander van de monarchie (??). Normaal zag ik ze altijd boodschappen doen bij de Bas hier om de hoek in Rotterdam West. Dat gaat na gisteren niet meer en was altijd zo volks, jammer hoor.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik had een heel bericht getypt hier, maar ik laat het voor wat het is. Mijn mening is duidelijk, ieder zijn ding. Als de moderators vinden dat het dus wel meerwaarde heeft voor het topic, dan moet het blijven staan.

Zal de leeftijd wel zijn....
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#14
3970 zei:
Even voor de goede orde; ik heb geen problemen met dit soort plaatjes, die na elke vervelende gebeurtenis opduiken, integendeel. Waar ik een probleem mee heb, is dat Solidius deze in een serieus bedoeld topic zet in Nieuws en Actualiteiten, en dan nog gewoon durft te stellen dat betreffende foto's van meerwaarde zijn voor het topic. Dan heb je je verstand gewoon in je hol zitten, pardon my french.

Ik zou ze hier verwijderen, en in onzin plaatsen, dan is er niks aan de hand denk ik. Maarja, aangezien het door een moderator is geplaatst, zal dat wel never gebeuren. Jammer.
Klik om te vergroten...

Ik zou ook maar even op Exceptional Insight gaan flamen die heeft zijn topic in caps gepost!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
3970 zei:
Ik had een heel bericht getypt hier, maar ik laat het voor wat het is. Mijn mening is duidelijk, ieder zijn ding. Als de moderators vinden dat het dus wel meerwaarde heeft voor het topic, dan moet het blijven staan.

Zal de leeftijd wel zijn....
Klik om te vergroten...
Je mag het af en toe ook wel toegeven als je het met een ander eens bent hoor, het is niet de eerste keer dat ik je in een discussie om zie rollen en voor dood zie spelen. En je ogen mogen nu ook wel weer uit je hol hoor. De plaatjes hebben geen meerwaarde, maar zijn relevant aan het onderwerp.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#16
De berichten in dit topic vind ik bijna triester dan met je swift door de mensenmassa heen rossen.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
3970 zei:
Even voor de goede orde; ik heb geen problemen met dit soort plaatjes, die na elke vervelende gebeurtenis opduiken, integendeel.
Klik om te vergroten...
Eh?

3970 zei:
Wat jij hier plaats vind ik persoonlijk misselijkmakend, ook al mag je natuurlijk plaatsen wat je wilt.
Klik om te vergroten...
Loop niet zo te janken joh, borderliner.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Die plaatjes kunnen ECHT niet Solidus. Stel je voor dat jouw ouders/vriedin/vrienden/kind had gestaan en nu overleden zijn of zwaargewond zijn...Respectloos...leef je eens in man...
Klik om te vergroten...
Helaas kan ik me niet zo goed inleven want de personen die jij hebt aangekaart hebben betere dingen te doen dan de hele dag langs de weg op een sociaal geïsoleerde bejaarde vrouw staan wachten, sorry.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#19
ExceptionalInsight zei:
3970 zei:
Ik had een heel bericht getypt hier, maar ik laat het voor wat het is. Mijn mening is duidelijk, ieder zijn ding. Als de moderators vinden dat het dus wel meerwaarde heeft voor het topic, dan moet het blijven staan.

Zal de leeftijd wel zijn....
Klik om te vergroten...
Je mag het af en toe ook wel toegeven als je het met een ander eens bent hoor, het is niet de eerste keer dat ik je in een discussie om zie rollen en voor dood zie spelen. En je ogen mogen nu ook wel weer uit je hol hoor. De plaatjes hebben geen meerwaarde, maar zijn relevant aan het onderwerp.
Klik om te vergroten...

Ik wou hier even kijken wat de mening van veel DF-ers was. Valt me heel erg tegen. Zeker van jou.
Ja, ze zijn inderdaad relevant aan het onderwerp, maar dat betekent niet dat ze gepast zijn. Maar daar gaat het niet eens om. Het gaat er vooral om dat je keihard door blijft verhalen met dat standpunt terwijl supervlieg alleen op een normale manier wat respect vraagt waar absoluut niets geks aan is. Jou doet het misschien niks, maar met anderen kan wel een beetje rekening worden gehouden. Je schrijft dat de enige mensen die het wat doet de familieleden van de overledenen zijn, maar dat vind ik veel te veel bekeken vanuit jouw perspectief en dom. Het doet die mensen die daarbij waren echt wel wat. Er zijn zat mensen die dit hebben gezien en er zware trauma's aan overhouden en voor de rest van hun leven elke keer als ze een auto langs zien rijden bang op straat zijn. Er zijn zat mensen die dit doodseng vonden om te zien en dit nooit meer van hun netvlies krijgen. Misschien dat het jou niks zou doen, maar ik kan me goed voorstellen dat het iemand anders zijn leven veel angstiger maakt. Ik weet overigens zeker dat je niet kan oordelen wat voor trauma's dit bij mensen kan geven aangezien je dit niet hebt meegemaakt. Jij blijft keihard bij je standpunt dat die foto's zogenaamd in dit topic horen, maar dat is grote onzin. Als een niet-mod ze had gepost weet ik zeker dat je het niet zo openlijk zou lopen verdedigen. Voor *.exe geldt hetzelfde. Het kan zijn dat het iemand heel veel doet, en met dit soort dingen kan je wel rekening houden voordat je zoiets post. Als iemand je daarop attendeert geef je ook nog eens een grote mond. Asociale mensen. Jullie denken alleen maar aan jezelf en kunnen je niet inleven in anderen.


Ik moet zeggen dat het mij ook weinig doet, maar dat ik wel erg meeleef met de slachtoffers en de mensen die dit gezien hebben. Het moet vreselijk geweest zijn. Veel sterkte!

En ik kan er absoluut niet bij met mijn hoofd hoe die gast in die auto zoiets vreselijks kon doen. Echt gewetenloos, absoluut niet beseffend wat hij mensen hier mee aan doet.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vanadesse zei:
Ik wilde eigenlijk niet reageren omdat ik het te triest voor woorden vindt dat hier überhaupt een discussie over is, maar ik maak me nu te kwaad om niet te reageren
Klik om te vergroten...
Rawrrrr.

Vanadesse zei:
In dit geval zou ik zeggen: post je medeleven of post niet.
Klik om te vergroten...
Daar heeft iedere haan die er naar kraait nu al maar liefst 2(!) condoleance registers voor.
At the end of the day is dit is een DrugsForum en niet liefdadigheidsvereniging 'het genootschap der medeleven en sympathie'.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."