geekos zei:
Kan iemand me uitleggen waarom Nederland massaal op de PVV gestemd heeft? Hier in België kijken we met grote ogen naar jullie anti-Europese houding en wat me dan nog vooral stoort is dat in jullie multiculturele samenleving (ik vind Nederlandse migranten veel beter ingeburgerd) er gestemd word op een onverdraagzaam persoon als Geert Wilders
Mijn vertrouwen in de gemiddelde Nederlander is nu helemaal zoek: Waarom Geert Wilders? Waarom de PVV? En vooral waarom zo anti-Europa?
Als pro-Europeaan is dit een kaakslag voor mij, nooit gedacht dat de Nederlanders zo dom konden zijn om massaal op Wilders te gaan stemmen
Waar gaat het je nou om, dat we anti-europees zijn of de persoon geert wilders ?
Dat staat nogal los van elkaar namelijk.
Anti europees kan ik nogal goed uitleggen: europa is geheel ondoorzichtig, lapt de mening van het volk aan zijn laars (grondwet referendum) en daarmee niet democratisch. Das genoeg om tegen deze vorm van een verenigd europa te zijn (ik ben namelijk helemaal niet tegen een verenigd europa ansich, wel tegen
dit europa)
De meerderheid van het volk is tegen dit europa, en daarom roepen alle partijen populistisch als het hoort dat ze europa willen hervormen, maar zij zijn het die eraan meegebouwd hebben en al vaker is gebleken dat ze niet zijn te vertrouwen. Wilder roept populistisch dat hij minder of geen europa wil, dat lijkt waarschijnlijk een stuk haalbaarder en betrouwbaarder dan hervormen. Zelf snap ik het ook niet helemaal, want hij is een te grote kut mongool en nazi om op te stemmen maarja.....
Maar in belgie is er toch ook nogal aardig extreem rechts gestemt in het verleden ?
Persoonlijk hoop ik van harte dat wilders gigantisch op zijn bek gaat in de landelijke verkiezingen, maar voor europa hoop ik dat er in alle landen de grootste idioten en anti-europa fanatici zullen winnen zodat het nog net iets duidelijker word voor de machthebbers van europa dan het na het referendum had moeten zijn.