Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPVDA wil af van paddoverbod

PVDA wil af van paddoverbod

28 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#1
jammer dat die oplossing al lang een keer is voor gesteld. Ik verwacht er vrij weinig van eigenlijk, maar ja altijd positief blijven he jeuuuui!!! :sunglasses:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weg met het verbod :stoned:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#3
AMSTERDAM - Het paddoverbod blijkt niet de oplossing om het probleem van gebruikende jonge toeristen te stoppen en moet daarom zo snel mogelijk weer worden afgeschaft. Dat betoogt PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester tegenover NU.nl.

De politica is nooit voorstander geweest van het paddoverbod en stelt nu dat dit ‘symboolverbod’, bijna een jaar na de invoering, heeft bewezen niet effectief genoeg te zijn.

Zij verwijt minister van Volksgezondheid Ab Klink dat hem het echte probleem niet deert, als hij het verbod niet terugdraait en geen effectieve maatregelen neemt.

Combigebruik

“Het werkelijke probleem zijn de jonge buitenlandse toeristen die aan combigebruik doen. Dus niet alleen drugs, maar tegelijk ook alcohol”, stelt Bouwmeester.

“Dat blijkt uit het feit dat bij drugsgerelateerde zaken nog altijd 95 procent van de ambulances uitrukt voor jonge buitenlandse toeristen die aan combigebruik doen.”

Genotsmiddelen

Volgens de PvdA-parlementariër is dit het bewijs dat de paddo’s niet het probleem zijn. “Bovendien gaan toeristen zoeken naar andere genotsmiddelen, zoals Sclerotia. Klink monitort dit niet dus hij heeft geen idee tegen welke gevaren de toeristen nu weer aanlopen.”

Het paddoverbod werd 1 december 2008 door het kabinet ingevoerd na een reeks incidenten met combigebruik. Zo ging een Brit helemaal door het lint in zijn Amsterdamse hotel. Hij brak de boel af en gooide glas naar buiten.

Controle

Bouwmeester stelt dat door het verbod alle zicht en controle op het gebruik van paddo’s is verdwenen. Ze wil daarom de verkoop van paddo’s reguleren.

“Dan zou je een driedagentermijn kunnen instellen voor toeristen die paddo’s gebruiken. Die mensen krijgen dan drie dagen bedenktijd om informatie te verzamelen over het gebruik van paddo’s. Ook zou je een leeftijdsgrens kunnen instellen en voorlichting kunnen verplichten."

Verder is volgens de PvdA’ster de handhaving van het verbod niet goed geregeld. “De bevoegdheid ligt bij de politie, maar Amsterdam stelt terecht hier geen agenten voor te willen inzetten.”

Probleem

Bouwmeester eist van Klink dat hij het probleem van combigebruikers bij de kern aanpakt en niet willekeurig genotsmiddelen verbiedt.

“Hij moet met echte oplossingen komen en dit symboolverbod terugdraaien. Zo niet, dan deert het echte probleem hem dus niet.”

Woensdagmiddag vergadert de Tweede Kamer met de ministers Ab Klink en Hirsch Ballin (Justitie) over dit onderwerp

Eindelijk :grin: .. Een oplossing met bedenktijd voor toeristen, het instellen van een leeftijdsgrens en verplichtige voorlichting is veel beter dan een verbod.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoezo is het niet effectief dan?
Paddo's zijn toch verboden en dus gebruikt niemand zo toch meer? :confused:
Net zoals wapens, andere hard-drugs & pinguïns...
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stomme PVDA, verbod lekker laten blijven bestaan. Vind het allemaal meer dan prima zoals het nu geregeld is. :)
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Moet zeggen dat ik het persoonlijk helemaal niet erg vind dat paddo's verboden zijn, heb het vaak genoeg gedaan toen ze nog legaal waren. :P
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lauu zei:
1x gedaan...was van plan het nog vaker te doen, maar mis het niet, er zijn genoeg andere dingen
Klik om te vergroten...

das waar, maar paddo's zijn zo leuk :stoned:
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Truffels zijn een prima vervanger.
Maar het zou leuk zijn als ze weer
legaal worden.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#9
De PvdA is echt iets waarvan ik in mijn broek schijt van het lachen :grin:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jongens, stem D66, die willen dat je zelf mag kiezen!
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
deadlock zei:
De PvdA is echt iets waarvan ik in mijn broek schijt van het lachen :grin:
Klik om te vergroten...

leg uit... want dit is echt een bullshit reactie...

Verder is het meer dan logisch dat er meer aandacht aan dit onderwerp geschonken moet worden. Want kom aan, je kan de paddo's nog steeds kopen. Kan je het dan als een verboden middel zien? Waarschijnlijk is het hele verbieden van paddo's is te snel gegaan vooral nu blijkt dat er nog veel schroeven aangedraaid of verwijderd moeten worden.. GO PvdA!
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#12
deadlock zei:
De PvdA is echt iets waarvan ik in mijn broek schijt van het lachen :grin:
Klik om te vergroten...


Idd... Stelletje meelopers dat het zijn...(ik vind eigelijk geen enkele partij waardig genoeg om te mogen regeren)
Maar wel mooi dat ze van het verbod af willen want paddo's zijn de shit! :grin:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Vergeet het maar, dat wordt nooit meer terug gedraaid, helaas.....
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#14
1x gedaan...was van plan het nog vaker te doen, maar mis het niet, er zijn genoeg andere dingen
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#15
-spaceman- zei:
leg uit... want dit is echt een bullshit reactie...
Klik om te vergroten...
Iedereen met meer dan 2 hersencellen die ziet toch in dat de PvdA weer helemaal terug is in zijn Windvaantjesgedrag? Of ben je zo kort van memorie dat je je niet kan herinneren dat de PvdA destijds vóór het paddoverbod heeft gestemd? De reden waarom ik zo hard moet lachen is omdat ze eerst tegen waren en nu weer voor. Het zou me niets verbazen als ze volgende week roepen dat coke gelegaliseerd moet worden om er de week daarop de doodstraf er op te zetten.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#16
-spaceman- zei:
Want kom aan, je kan de paddo's nog steeds kopen. Kan je het dan als een verboden middel zien?
Klik om te vergroten...

Ow? Naar mijn weten kan je paddo's helemaal niet meer kopen hoor..

deadlock zei:
Iedereen met meer dan 2 hersencellen die ziet toch in dat de PvdA weer helemaal terug is in zijn Windvaantjesgedrag? Of ben je zo kort van memorie dat je je niet kan herinneren dat de PvdA destijds vóór het paddoverbod heeft gestemd? De reden waarom ik zo hard moet lachen is omdat ze eerst tegen waren en nu weer voor. Het zou me niets verbazen als ze volgende week roepen dat coke gelegaliseerd moet worden om er de week daarop de doodstraf er op te zetten.
Klik om te vergroten...

Je hebt zeker een punt.. Al vind ik dat de meeste politieke partijen zich schuldig maken aan Windvaantjes gedrag. Desalniettemin is het wel goed dat er nu opnieuw over wordt gediscussieerd. De PVDA had er ook helemaal niks over kunnen zeggen en dan was het verbod nog niet aan de kaak gesteld.

Beter laat dan nooit denk ik dan maar.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#17
deadlock zei:
Jongens, stem D66, die willen dat je zelf mag kiezen!
Klik om te vergroten...

Ye, slimme mensen bij D66, die zijn ook tegen het kraakverbod. :P
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wacky zei:
deadlock zei:
Jongens, stem D66, die willen dat je zelf mag kiezen!
Klik om te vergroten...

Ye, slimme mensen bij D66, die zijn ook tegen het kraakverbod. :P
Klik om te vergroten...

+rep :tearsofjoy:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wacky zei:
deadlock zei:
Jongens, stem D66, die willen dat je zelf mag kiezen!
Klik om te vergroten...

Ye, slimme mensen bij D66, die zijn ook tegen het kraakverbod. :P
Klik om te vergroten...
Je moet de minst slechte kiezen en D66 is het minste kwaad onder de kwaden. Met de D in hun naam ben ik het (op staatsrechtelijk vlak) ook niet eens :wink:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
deadlock zei:
-spaceman- zei:
leg uit... want dit is echt een bullshit reactie...
Klik om te vergroten...
Iedereen met meer dan 2 hersencellen die ziet toch in dat de PvdA weer helemaal terug is in zijn Windvaantjesgedrag? Of ben je zo kort van memorie dat je je niet kan herinneren dat de PvdA destijds vóór het paddoverbod heeft gestemd? De reden waarom ik zo hard moet lachen is omdat ze eerst tegen waren en nu weer voor. Het zou me niets verbazen als ze volgende week roepen dat coke gelegaliseerd moet worden om er de week daarop de doodstraf er op te zetten.
Klik om te vergroten...

Jij moet een beetje oppassen hoe je dingen brengt. Ik hou niet van jouw manier van doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."