Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKRAAK HET PALEIS!

KRAAK HET PALEIS!

32 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vraag me af waarom er breekijzers mee mosten :confused:
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flameon zei:
Vraag me af waarom er breekijzers mee mosten :confused:
Klik om te vergroten...

Wat dacht je van het kraken van het paleis?

De deur gaat niet automatisch open hè..
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#3
ja maar normaal gesproken heeft de organisator van de kraak (de hoofdkraker zou je kunnen zeggen haha) die bij zich evenals de kraakset (tafel,stoel,bed).

Iedereen een koevoet in de hand is beeetje overdreven (en vragen om problemen...)
B
Black RoninLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het maar kansloze standpunten voor een actie. Welke politicus gaat het nou serieus nemen als die krakers het alleen doen om goedkoop te willen wonen? Als het nou om bestrijding van leegstand ging, dan had het tenminste nog iets...
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Kraak het Paleis actie

Afgelopen avond hebben meer dan 200 krakers in Amsterdam laten zien dat het kraakverbod nog niet een voldongen feit is. De tijd van gezellige gesprekjes met de media is voorbij, we zullen niet langer overleggen met de gemeente, laat staan de politie. Vanaf de ingang van het kraakverbod zal kraken alleen mogelijk zijn met voortdurend verzet tegen de staatsrepressie.

De burgelijke media liep de afgelopen weken kwijlend achter een lokale VVD-er aan, zonder in staat te zijn om onze motivatie voor kraken uit onze communiques te halen. Met onze actie hebben we aan de burgelijke media laten zien hoe weinig zelfdenkend ze zijn. Dachten ze echt dat we het Paleis zouden kraken en het van te voren aankondigen? We hebben laten zien dat de VVD iedere gelegenheid aangrijpt om de kraakbeweging te criminaliseren. De belachelijk massale inzet van politie, ME, politiehelicopters, politiepaarden, politiehonden en ander staatsgeweld, laat het ware gezicht zien van de machthebbers. Met geweld beschermen machthebbers hun positie. De gewapende arm van de machthebbers waren uit op confrontatie. Achter het Paleis viel de ME de demonstratie zonder aanleiding aan, met als gevolg een gewonde vrouw, die op dit moment nog in het ziekenhuis is. Staatgeweld zal ons niet tegenhouden te vechten voor onze idealen. De kaakbeweging is soms vredelievend, soms militant, maar altijd sociaal.

Krakers hebben al sinds de jaren ‘70 leegstaande panden afgepakt van rijke pandjesbazen om zo iets aan de woningnood te doen. Ook werden met kraakacties sociale huurwoningen verdedigd en monumenten behouden van de sloop. Op deze manier hebben krakers talloze plannetjes van de vastgoedbazen om nog rijker te worden gedwarsboomd. De afgelopen jaren is gebleken dat de regering en de rijke elite twee handen op een buik zijn. Niet alleen het kraakverbod is daar een voorbeeld van. Het zal niet lang meer duren, en ook de huursubsidie gaat op de schop. Er wordt bezuinigd op onderwijs, het ziekenfonds is afgeschaft, de AOW leeftijd gaat omhoog. De regering heeft hiermee haar ware gezicht laten zien. Ze staat niet aan de kant van de woningzoekenden, huurders, scholieren, zieken of arbeiders, maar aan de kant van de allerrijksten. Aan de regering vragen of het allemaal wat socialer mag, is net zoiets als aan je baas vragen om loonsverhoging. Ga daarom niet zinloos naar de stembus, maar neem het heft in eigen hand.

Vecht voor je woonrecht!
Geen bazen of politici, maar zelfbestuur, dus anarchie!
Klik om te vergroten...

van indymedia.nl
S
StylusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Laat me raden, niks gebeurd?
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
http://www.indymedia.nl/nl/2009/12/63837.shtml

200 man. De rest kon het treinkaartje niet betalen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
deadlock zei:
200 man. De rest kon het treinkaartje niet betalen.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: :tearsofjoy:
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ouwe!!! Dat is de fucking shit!
Tell me more..

En ik zal er zeker zijn jaa!!
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
awww shjait, ik moet die dag al de hele dag werken :(, als ik dan uit me werk kom heb ik ook geen zin meer om helemaal naar Amsterdam te reizen.
Kunnen ze het niet in Rotterdam organiseren? :openmouth:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#11
"Hier hebbie geen krakers, wij bouwen gewoon huizen" - Jules Deelder :rock:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
ImmortalTech zei:
"Hier hebbie geen krakers, wij bouwen gewoon huizen" - Jules Deelder :rock:
Klik om te vergroten...
Jules Deelder :hearteyes:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lekker slim om het zo massaal van te voren aan te geven, dan weet je zeker dat er 1000 man aan ME voor dat paleis staan. :tearsofjoy:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Immo zei:
Lekker slim om het zo massaal van te voren aan te geven, dan weet je zeker dat er 1000 man aan ME voor dat paleis staan. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Hoe wil je het anders massaal doen? Bovendien is elke actie tot nu toe ruim van te voren bekend geweest.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#15
Immo zei:
Lekker slim om het zo massaal van te voren aan te geven, dan weet je zeker dat er 1000 man aan ME voor dat paleis staan. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Mooi om het dan net een dag van te voren te doen. :)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dubz zei:
Immo zei:
Lekker slim om het zo massaal van te voren aan te geven, dan weet je zeker dat er 1000 man aan ME voor dat paleis staan. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Mooi om het dan net een dag van te voren te doen. :)
Klik om te vergroten...
Of gewoon zelfde dag, zelfde tijd maar een andere plek :sunglasses:
Maar nog beter om het gewoon niet te doen.
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik kom meschien wel even kijken :3
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ben benieuwd wat er zal gaan gebeuren... Keiharde rellen of misschien een sisser....
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#19
-spaceman- zei:
Ben benieuwd wat er zal gaan gebeuren... Keiharde rellen of misschien een sisser....
Klik om te vergroten...

Ik zet m'n geld op een sisser.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#20
lees nu weer op verschillende sites dat het toch geen vanuit rechts georganiseerde hoax is..Op de dam schijnen ondertussen al een 5 tal ME busjes te staan,sowiesow al hele dag veel politie aanwezig.

WTF is daar aan de hand echt :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."