Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKRAAK HET PALEIS!

KRAAK HET PALEIS!

32 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nathaniel zei:
Dit is echt de meest belachelijke actie ooit, die niet anders kan dan falen. Dit kan gewoon niet uit de kraakbeweging komen, en zowel, niet serieus bedoeld zijn...

Ik hoop maar dat genoeg mensen dit ook inzien en niet als een stel zotten met fakkels en breekijzers het paleis bestormen.

Echt heel erg raar deze actie,vanavond zal wel blijken wat of wie er werkelijk achter zit..
Klik om te vergroten...

Inplaats van dat paleis zou iedereen de 2e kamer moeten bestormen en de regering omver werpen!

Revolutie! lol :grin:
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#2
Indymedia zei:
Hoax alert
!!!! - 30.11.2009 23:47

trap niet in de (extreem rechtse) geenstijl val

don't walk into the (far right)ngeenstijl trap

Amsterdamse krakers en kraakgroepen hebben elkaar bevraagd over deze actie, niemand weet ergens vanaf, dit is geen initiatief van de kraakbeweging, kraakgroepen of individuele (groepjes) krakers!!!!!! LET OP !!!! TRAP NIET IN DE VAL !!!!!


Amstrdam squatters have asked questions to each other about this anouncement, this is not an initiative launched by the squatting movement, squatting groups or individual squatters!!! BE AWARE!!! DON'T WALK INTO THIS TRAP !!!!!!
Klik om te vergroten...
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nathaniel zei:
Indymedia zei:
Hoax alert
!!!! - 30.11.2009 23:47

trap niet in de (extreem rechtse) geenstijl val

don't walk into the (far right)ngeenstijl trap

Amsterdamse krakers en kraakgroepen hebben elkaar bevraagd over deze actie, niemand weet ergens vanaf, dit is geen initiatief van de kraakbeweging, kraakgroepen of individuele (groepjes) krakers!!!!!! LET OP !!!! TRAP NIET IN DE VAL !!!!!


Amstrdam squatters have asked questions to each other about this anouncement, this is not an initiative launched by the squatting movement, squatting groups or individual squatters!!! BE AWARE!!! DON'T WALK INTO THIS TRAP !!!!!!
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Haha, geweldig!
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#4
begin me beetje verslaggever te voelen maarrr hier weer een update :grin:

Krakers bezetten zelfgemaakt Paleis op de Dam

(Novum) - Enkele tientallen krakers hebben dinsdagavond bij het Paleis op de Dam in Amsterdam gedemonstreerd tegen het kraakverbod. Op de activistische nieuwssite Indymedia.nl waren krakers opgeroepen het Paleis op de Dam te kraken om een statement richting de politiek te maken. Krakers werd hierbij gevraagd fakkels en breekijzers mee te nemen.

Van een bezetting van het daadwerkelijke Paleis op de Dam kwam het echter niet. Rondom het Paleis op de Dam stond een kordon agenten. Op de Dam bezetten krakers een neppaleis, dat ze zelf hadden gebouwd. Een politiewoordvoerder meldde rond 20.30 uur dat de politie vooralsnog geen actie heeft hoeven ondernemen tegen krakers.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hislordship zei:
Dat de regering een corrupt stelletje kankerlijers zijn die allemaal de kogel verdienen wisten we al.
Maartog dit vind ik geweldig dat gebouw kraken :grin:

Als ik erbij kon zijn was ik er.
Sla AUB een agent voor ze bek met een breekijzer als ze stoer doen en post filmpje ervan :grin:
Klik om te vergroten...

Idioot.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nathaniel zei:
begin me beetje verslaggever te voelen maarrr hier weer een update :grin:

Krakers bezetten zelfgemaakt Paleis op de Dam

(Novum) - Enkele tientallen krakers hebben dinsdagavond bij het Paleis op de Dam in Amsterdam gedemonstreerd tegen het kraakverbod. Op de activistische nieuwssite Indymedia.nl waren krakers opgeroepen het Paleis op de Dam te kraken om een statement richting de politiek te maken. Krakers werd hierbij gevraagd fakkels en breekijzers mee te nemen.

Van een bezetting van het daadwerkelijke Paleis op de Dam kwam het echter niet. Rondom het Paleis op de Dam stond een kordon agenten. Op de Dam bezetten krakers een neppaleis, dat ze zelf hadden gebouwd. Een politiewoordvoerder meldde rond 20.30 uur dat de politie vooralsnog geen actie heeft hoeven ondernemen tegen krakers.
Klik om te vergroten...

Das nog eens een vette actie :mrgreen:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#7
Berbatov zei:
Hislordship zei:
Dat de regering een corrupt stelletje kankerlijers zijn die allemaal de kogel verdienen wisten we al.
Maartog dit vind ik geweldig dat gebouw kraken :grin:

Als ik erbij kon zijn was ik er.
Sla AUB een agent voor ze bek met een breekijzer als ze stoer doen en post filmpje ervan :grin:
Klik om te vergroten...

Idioot.
Klik om te vergroten...
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#8
Filmpje

Fietsensloper(@Kraak-forum) zei:
Ja zeker een hoax ja, blablabla, -not-

Was er net.
Was een relaxt sfeertje :)

Eerst een paleis op de dam gemaakt en soep uitgedeeld, vervolgens een demo door t centrum gelopen.
1 keer problemen en schijnt iemand in elkaar gemept te zijn door een pelotonnetje.

Vervolgens met zn allen bij/in vrankrijk geweest.

Toch wel weer leuk te zien hoe slecht ze eigenlijk voorbereid waren.
Op de dam stond inderdaad een behoorlijke groep politie, zodra we echter met zn allen de kalverstraat in liepen liepen er 10 tussen de muur en de demo gedrukt en de rest liep achter de demo.
Klik om te vergroten...

En nog steeds vraag ik me af wie/wat er nou werkelijk achter zat...Dankzij de verwarring is de axie in elk geval behoorlijk mislukt heb ik 't idee..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vraag me af waarom er breekijzers mee mosten :confused:
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
Vraag me af waarom er breekijzers mee mosten :confused:
Klik om te vergroten...

Wat dacht je van het kraken van het paleis?

De deur gaat niet automatisch open hè..
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#11
ja maar normaal gesproken heeft de organisator van de kraak (de hoofdkraker zou je kunnen zeggen haha) die bij zich evenals de kraakset (tafel,stoel,bed).

Iedereen een koevoet in de hand is beeetje overdreven (en vragen om problemen...)
B
Black RoninLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind het maar kansloze standpunten voor een actie. Welke politicus gaat het nou serieus nemen als die krakers het alleen doen om goedkoop te willen wonen? Als het nou om bestrijding van leegstand ging, dan had het tenminste nog iets...
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Kraak het Paleis actie

Afgelopen avond hebben meer dan 200 krakers in Amsterdam laten zien dat het kraakverbod nog niet een voldongen feit is. De tijd van gezellige gesprekjes met de media is voorbij, we zullen niet langer overleggen met de gemeente, laat staan de politie. Vanaf de ingang van het kraakverbod zal kraken alleen mogelijk zijn met voortdurend verzet tegen de staatsrepressie.

De burgelijke media liep de afgelopen weken kwijlend achter een lokale VVD-er aan, zonder in staat te zijn om onze motivatie voor kraken uit onze communiques te halen. Met onze actie hebben we aan de burgelijke media laten zien hoe weinig zelfdenkend ze zijn. Dachten ze echt dat we het Paleis zouden kraken en het van te voren aankondigen? We hebben laten zien dat de VVD iedere gelegenheid aangrijpt om de kraakbeweging te criminaliseren. De belachelijk massale inzet van politie, ME, politiehelicopters, politiepaarden, politiehonden en ander staatsgeweld, laat het ware gezicht zien van de machthebbers. Met geweld beschermen machthebbers hun positie. De gewapende arm van de machthebbers waren uit op confrontatie. Achter het Paleis viel de ME de demonstratie zonder aanleiding aan, met als gevolg een gewonde vrouw, die op dit moment nog in het ziekenhuis is. Staatgeweld zal ons niet tegenhouden te vechten voor onze idealen. De kaakbeweging is soms vredelievend, soms militant, maar altijd sociaal.

Krakers hebben al sinds de jaren ‘70 leegstaande panden afgepakt van rijke pandjesbazen om zo iets aan de woningnood te doen. Ook werden met kraakacties sociale huurwoningen verdedigd en monumenten behouden van de sloop. Op deze manier hebben krakers talloze plannetjes van de vastgoedbazen om nog rijker te worden gedwarsboomd. De afgelopen jaren is gebleken dat de regering en de rijke elite twee handen op een buik zijn. Niet alleen het kraakverbod is daar een voorbeeld van. Het zal niet lang meer duren, en ook de huursubsidie gaat op de schop. Er wordt bezuinigd op onderwijs, het ziekenfonds is afgeschaft, de AOW leeftijd gaat omhoog. De regering heeft hiermee haar ware gezicht laten zien. Ze staat niet aan de kant van de woningzoekenden, huurders, scholieren, zieken of arbeiders, maar aan de kant van de allerrijksten. Aan de regering vragen of het allemaal wat socialer mag, is net zoiets als aan je baas vragen om loonsverhoging. Ga daarom niet zinloos naar de stembus, maar neem het heft in eigen hand.

Vecht voor je woonrecht!
Geen bazen of politici, maar zelfbestuur, dus anarchie!
Klik om te vergroten...

van indymedia.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."