#1
Awesome ![:sunglasses:]()
Doehetzelvende treinfanaten draaien door
Een groepje treinfanaten kan een gevangenisstraf tegemoet zien, nadat hun zelf geknutselde locomotief van het spoor geplukt was. Het zespersoons treinstel, gemaakt van tuinmeubelen en gerecyclede trein onderdelen, werd aangedreven door elektromotoren en had zelfs een restauratie aan boord, in de vorm van een kratje bier. De politie in Erfurt (Dld) werd gealarmeerd toen bewoners van huizen aan het spoor het ongebruikelijke voertuig zagen rijden. De politie wist dat er geen treinverkeer zou moeten zijn op dat moment. Ze moest echter de hulp van een helikopter inroepen, omdat ze in hun wagens het treinstelletje amper konden volgen langs de spoorbaan. De helikopterpiloot kon via zijn radio een barricade regelen bij een station verderop om het ding tot stoppen te dwingen. De spoorwegen waren intussen al gevraagd om alle verkeer stil te leggen, ook al hadden de hobbyisten hun ritje gepland op een tijdstip waarop er geen overig verkeer gepland stond. "Het lijkt een idee te zijn geweest dat in de kroeg geboren wordt en dat nu nog echt uitgevoerd werd ook. Ze hebben zich helemaal niet gerealiseerd dat ze een ongeluk hadden kunnen veroorzaken als ze in de buurt van een echte trein waren gekomen", zei één politieagent. Zes mannen zijn gearresteerd vanwege het gebruiken van een voertuig zonder vergunning en wachten nu op hun proces.
foto
bron:waarmaarraar.nl

Heb je enig idee hoe gevaarlijk dit was? Dat je je huiswerk goed doet betekent niet dat er niet plotseling een vertraagde goederentrein (+60minuten ofzo) had kunnen rijden. Of een extra trein, of een omgeleide trein.Wacky zei:Eén politieagent heeft zich helemaal niet gerealiseerd dat ze goed hun huiswerk hebben gedaan en reden op een tijdstip waarop geen overig treinverkeer geplanned was en er dus geen gevaar voor ongelukken was.
Belachelijk als ze hier een gevangenis straf voor krijgen.
deadlock zei:Heb je enig idee hoe gevaarlijk dit was? Dat je je huiswerk goed doet betekent niet dat er niet plotseling een vertraagde goederentrein (+60minuten ofzo) had kunnen rijden. Of een extra trein, of een omgeleide trein.Wacky zei:Eén politieagent heeft zich helemaal niet gerealiseerd dat ze goed hun huiswerk hebben gedaan en reden op een tijdstip waarop geen overig treinverkeer geplanned was en er dus geen gevaar voor ongelukken was.
Belachelijk als ze hier een gevangenis straf voor krijgen.


Er staan ook nergens bordjes dat je de buurvrouw niet mag doodsteken.cropp zei:wir haben das nicht gewust!!!
nee serieus, ik zie nergens een bordje dat je hier niet rond mag rijden met je eigen trein!!!
ik vond gewoon ``wir haben das nicht gewust`` hier wel gepastdeadlock zei:Er staan ook nergens bordjes dat je de buurvrouw niet mag doodsteken.cropp zei:wir haben das nicht gewust!!!
nee serieus, ik zie nergens een bordje dat je hier niet rond mag rijden met je eigen trein!!!

:facepalm:Doerak zei:Als je wil dat iets goed gebeurd, doe het dan zelf. De NS faalt, dus is het alleen maar logisch dat mensen voor zichzelf beginnen, me dunkt. Geef die jongens een licentie en laat ze zien hoe het wel moet. Bier drinken in een cabrioletwagon... ik zou het doen![]()
Toen ik het verhaal schreef schoot mij dat laatste ook te binnen, maar ik kon niet op de naam ProRail komen (stom). Zal wel door het bier komendeadlock zei::facepalm:Doerak zei:Als je wil dat iets goed gebeurd, doe het dan zelf. De NS faalt, dus is het alleen maar logisch dat mensen voor zichzelf beginnen, me dunkt. Geef die jongens een licentie en laat ze zien hoe het wel moet. Bier drinken in een cabrioletwagon... ik zou het doen![]()
Wattefak jongen. Dit is in Duitsland, niet in Nederland. Punt twee is het niet zozeer de NS die faalt maar ProRail, de infrastructuurbeheerder. Twee aparte bedrijven zijn dat.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."