#1
Mja, dat ik daar iemand voor slet uitmaakte was ook helemaal niet slecht bedoeld, net zoals ik niets slecht bedoel naar jou. Slet is voor mij gewoon een woord dat gebruikt word voor vrouwen die veel mannen verslijten. En of je dat als scheldwoord ziet, dat is aan jezelf en zegt juist iets over hoe je er zelf tegenaan kijkt en welk probleem je ermee hebt. In die post was dat dus al duidelijk doordat ze zelf zei dat ze die reactie niet wilde.
Zelf veroordeel ik mensen daar niet om. Zoals ik in een discussie in een ander topic ook al uitlegde probeer ik altijd te zoeken waarom mensen doen wat ze doen en het goede in die mensen te vinden. Dus ook al confronteer ik mensen met bepaalde dingen, soms op minder subtiele wijze dan ik eigenlijk zou willen, het is niet bedoeld om ze af te zeiken, maar uiteindelijk om ze te helpen. Ik moet nog leren om dat op meer subtiele wijze te brengen zodat het minder snel als aanval gezien word, maar tegelijk toch te kunnen zeggen waar het op staat, want al te subtiel, dan word de boodschap weer niet begrepen.
Dat is overigens ook de reden dat betreffende persoon waar het net om ging een vriendin van me is. Ze heeft nogal een sterk uitgesproken gedrag, haat de mensheid, voelt zich zeer snel aangevallen en bijt dan keihard van zich af. De overeenkomsten dus die ik zie tussen jou en haar. Ze heeft ook nogal een moeilijk verleden, zoals ik in dat andere topic zei: ze heeft nogal erg veel mee gekregen van het onrecht in de wereld.
Veel mensen veroordelen haar om haar gedrag. Ik vond het wel interessant en ben met haar in gesprek gegaan. Ik confronteer haar wel met die eigenschappen en probeer haar te laten zien dat het ook anders kan. Ze kan dat gelukkig wel waarderen.
Zelf veroordeel ik mensen daar niet om. Zoals ik in een discussie in een ander topic ook al uitlegde probeer ik altijd te zoeken waarom mensen doen wat ze doen en het goede in die mensen te vinden. Dus ook al confronteer ik mensen met bepaalde dingen, soms op minder subtiele wijze dan ik eigenlijk zou willen, het is niet bedoeld om ze af te zeiken, maar uiteindelijk om ze te helpen. Ik moet nog leren om dat op meer subtiele wijze te brengen zodat het minder snel als aanval gezien word, maar tegelijk toch te kunnen zeggen waar het op staat, want al te subtiel, dan word de boodschap weer niet begrepen.
Dat is overigens ook de reden dat betreffende persoon waar het net om ging een vriendin van me is. Ze heeft nogal een sterk uitgesproken gedrag, haat de mensheid, voelt zich zeer snel aangevallen en bijt dan keihard van zich af. De overeenkomsten dus die ik zie tussen jou en haar. Ze heeft ook nogal een moeilijk verleden, zoals ik in dat andere topic zei: ze heeft nogal erg veel mee gekregen van het onrecht in de wereld.
Veel mensen veroordelen haar om haar gedrag. Ik vond het wel interessant en ben met haar in gesprek gegaan. Ik confronteer haar wel met die eigenschappen en probeer haar te laten zien dat het ook anders kan. Ze kan dat gelukkig wel waarderen.
