Ik vind het vreselijk voor de baby, echt verschrikkelijk. De moeder komt dit ook nooit teboven, sowieso. Maar ik vind het even vreselijk voor de dader. Minstens. En mijn mening doet er niet toe, maar ik ga ze toch even neerpennen =p
eerst en vooral hoop ik niemand te kwetsen, te shoqueren of ongemakkelijk te doen voelen!
terzake!
er zijn zó ontzettend veel mensen op de wereld, die allen heel anders zijn. tussen die mensen lopen natuurlijk ontzettend grote ''freaks'', maar ze kunnen er heus niet altijd aan doen. vooral gebruikers moeten doorhebben dat een mind tot héél extreme dingen in staat is. meeste mensen worden erdoor beschermd door een soort van mentale grenzen, me dunkt. maar op meer dan 6 miljard kun je er heus wel vanuitgaan dat net die grenzen een probleempunt zijn. en gebeurd het niet vaker dat iemand in een vlaag van pure waanzin zo'n grens ontzettend hard overschreidt? noem het hippiecrap, maar iedereen heeft nu eenmaal dezelfde rechten. hoe waanzinnig of irritant of extreem die ook is. zulke personen bescherm je tegen zichzelf, maar
hoe kom je er in godsnaam bij om hem, of gelijk wie te willen afmaken voor dit?
hij moet gestraft worden, 100% mee eens, maar het besef dat ie heel z'n leven meedraagt is imo de gepaste straf. huisarrest, enkelband, sure!
maar hem doodwensen gaat voor mij niet één maar minstens vier bruggen te ver!
Hij heeft de baby's familie's leven verpest, en ik kan me voorstellen dat als het jouw baby is je niet rust voor de dader al half verrot in z'n graf ligt, maar sommige van jullie reacties tonen relatief duidelijk dat je ofwél teveel saw/hostel/andere shizzle hebt gekeken, ofwel ongeveer even ziek bent. of geboren met een afwijking, misschien is dat betere benaming.
het is duidelijk dat deze jongen ze niet alle vijf had, maar het had gelijk wie van ons kunnen zijn. moest ieder z'n eigen brein, afwijkingen en gedachtengangen kiezen zou alles een stuk rustiger verlopen, maar de jongen heeft jammergenoeg, net als niemand van ons z'n eigen brein kunnen kiezen. het is niet z'n eigen schuld, niemand die enigszins normaal is zou dit doen anyways. blame his brainz, the drugs he was prolly on, maar niet hijzelf. en stop met dingen posten over lichaamsdelen eraf te halen. jij kan pijn voelen, jij zou dit ook niet willen. het besef van z'n daad + levenslange ontzettend strikte controle of verblijf in een gesloten instelling lijkt me net goed.
dit verhaal is een beetje vergelijkbaar met Kim de Gelder, remember? de jongen die een bejaarde vrouw en kleuters vermoordde. iedereen riep op tot het publiekelijk verhangen van deze (BEWEZEN shizofrene) jongen, maar niemand kiest hier zomaar voor!
soms proberen mensen zo moraal verantwoord te zijn dat ze weer andere grenzen gaan voorbijsteken. sowieso.
dingen zoals dit interesseren me, omdat mensen me interesseren. niet uit een of andere drang om ze te helpen, jammer genoeg, maar wel om zoveel mogelijk m'n eigen geest te kunnen openen. moest iedereen, net als sarcasm, weigeren z'n/d'r hoofd te breken over waarom mensen dit of dat doen, was de wereld een ontzettend associale, harde en individualistische plek. doe je het zelf niet, respecteer dan mensen die het wel doen/kunnen, en leer ervan. beetje menselijkheid van een ander persoon leren kennen of krijgen kan nooit kwaad.
en ja, inderdaad, eerlijk toegegeven, dit is (after)peptalk, maar het is wel altijd al m'n mening geweest. en soms is het wel vermoeiend, en is pissed worden en afreageren een snelle, opluchtende manier, maar deze brengt jou noch eender wie verder. en iedereen wil verder raken, toch?
sharing your opinion really does feel nice! *sigh of relief*