Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKinderen massaal high door digitale drugs

Kinderen massaal high door digitale drugs

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kinderen massaal high door digitale drugs

Amerikaanse pubers hebben iets nieuws gevonden om hun ouders de kast op te krijgen. Ze luisteren met hun MP3-speler naar een langdurige bromtoon. Volgens de makers van deze 'muziek' zou het effect hiervan hetzelfde zijn als het gebruiken van verdovende middelen.

Een regionale tv-zender uit de staat Kansas waarschuwt voor de gevolgen van dit zogeheten i-dosing. Door een hoofdtelefoon te gebruiken, sluit je je af voor de buitenwereld. Door middel van een continue dreun word je gegarandeerd high volgens de makers.

"Kinderen bezoeken massaal de websites waarop deze muziek te vinden is uit nieuwsgierigheid, maar dat kan hen naar andere oorden leiden", waarschuwt een woordvoerder van een drugsadviesbureau in Oklahoma. Je kunt de tonen bestellen in de 'smaken' marihuana, cocaïne, peyote en opium.

Een school in Kansas neemt het fenomeen erg serieus. De school heeft alle ouders een brief gestuurd waarin ze worden gewaarschuwd voor de gevaren van i-dosing. Daarnaast heeft de school alle MP3-spelers verboden.
Klik om te vergroten...

Only in America.... :tearsofjoy:

Probeer het zelf:

K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het doet wel raar moet ik zeggen.
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is 2010 en ze noemen i-Doser iets nieuws?

E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
The brown noise?

K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Exceptional Insight zei:
The brown noise?

Klik om te vergroten...
:grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Anon zei:
Het is 2010 en ze noemen i-Doser iets nieuws?

Klik om te vergroten...

Inderdaad, toen ik 12 was probeerde ik het, tevergeefs :P
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Chris Pontius zei:
Geen muziek meer op school?! Of het nog niet erg genoeg was!
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat dit gezeur niet naar Nederland trekt.
Only in America. It better be.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gewoon voor de school eindelijk een reden om mp3`s te verbieden. Hoeven leraren niet continu tijdens de les te zeggen dat de mp3`s zachter moeten of van het hoofd. Geloof trouwens best dat je er een soort van high van wordt. Niet echt high maar wel afgesloten van de buitenwereld. Op school moet je dat voorkomen omdat school ook gaat om socialiseren.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geen muziek meer op school?! Of het nog niet erg genoeg was!
T
TimaeusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Drie woorden, "placebo effect" en "rage".
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#11
nicolai zei:
Gewoon voor de school eindelijk een reden om mp3`s te verbieden. Hoeven leraren niet continu tijdens de les te zeggen dat de mp3`s zachter moeten of van het hoofd. Geloof trouwens best dat je er een soort van high van wordt. Niet echt high maar wel afgesloten van de buitenwereld. Op school moet je dat voorkomen omdat school ook gaat om socialiseren.
Klik om te vergroten...
Ik ben nog niet zo oud maar wij zette echt geen mp3 speler aan in de klas hoor, is een beetje respectloos he, hoe kut die les ook is...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja wij hadden ''respect'' voor leraren ja...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb dat programma, I-Doser, ook nog gehad op mijn laptop. Alleen kreeg ik het niet aan de praat. :P

Je krijgt daar een hele lijst bij, van opium tot 5HTP... Echt de gekste dingen. :grin:
E
EendagsvliegLid
01-01-2024, 00:00
#14
.....
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
cropp zei:
Ik ben nog niet zo oud maar wij zette echt geen mp3 speler aan in de klas hoor, is een beetje respectloos he, hoe kut die les ook is...
Klik om te vergroten...

Zowiezo, bij ons mocht dat niet eens. :( Wel vet, kan dat gewoon in Nederland dan? :P
h
hippievogelLid
01-01-2024, 00:00
#16
je heb toch mensen die (blazen)spelen bromtoon -muziek , op zoeen Didgeridoo
\\eeeeuuuhiiiaaaaauuueeeeeeeuuuuuiiiiaaaaiuuuwwwwyyyyyyyweeyyyyuuuaaaaaeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeevvhhvvvvvvveeeeuuuuyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sound is a great tool to put your mind at rest. It is used in many cultures in many forms: drumming, singing or chanting, reciting mantras or prayers, etc. (and certainly didj playing, but more about that in the next section). Arnold Mindell, in 'Working on Yourself Alone - Inner Dreambody Work' (1990), writes: "Auditory signals induce trance states in two ways. They either blot out the ordinary internal dialogues or switch the focus to proprioception (= feeling your body, CvB), since rhythm and music can also be felt physically, not just heard. We all know that we can feel singing through the vibrations in our lungs, back, throat and head." Sounds are most effective if used actively: making the sound yourself, provided that it does not take too much mental effort to do so
Klik om te vergroten...

[quoteThe sound of the didgeridoo shows a high representation of low frequencies, typically in the range of 50-200 Hz, which has a high physical impact on the listener and performer. The page on Didgeridoo Sound Healing on this web site shows that the distribution of frequencies also contains not only harmonics going up to 1000 Hz but also extremely low frequencies way below the Alpha brainwaves, in the same area as the rhythms of drumming commonly used in shamanistic rituals of Aborigines and peoples all over the world, time-tested to help in inducing altered states of consciousness.][/quote]
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Typisch amerikaans

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."