#1
Televisie programmas zoals spuiten en slikken maken op een indirecte manier reclame voor jonge kijkers.
Zelf ook vroeg begonnen, maar dit was meer om er bij te horen![:(]()
Zelf ook vroeg begonnen, maar dit was meer om er bij te horen
Ja, maar je hebt toch nog gezond verstand? Toen ik 16 was ging ik ook niet van een brug afspringen omdat ik roekeloos was? Ik denk dat het ook met omgeving te maken heeft. Maar biologisch gezien is het inderdaad te verklaren.ZERO- zei:Biologisch gezien niet gek dat áls je dan drugs gaat gebruiken op die leeftijd je daar dan roekeloos in bent (of roekelozer dan wanneer je ouder zou zijn).
Een stukje uit m'n paper dat ik in december geschreven heb (hij was slecht en ik had godzijdank een 6, dus let niet op mijn verschrikkelijke schrijfstijl):Pandan zei:Ja, maar je hebt toch nog gezond verstand? Toen ik 16 was ging ik ook niet van een brug afspringen omdat ik roekeloos was? Ik denk dat het ook met omgeving te maken heeft. Maar biologisch gezien is het inderdaad te verklaren.ZERO- zei:Biologisch gezien niet gek dat áls je dan drugs gaat gebruiken op die leeftijd je daar dan roekeloos in bent (of roekelozer dan wanneer je ouder zou zijn).
Denk ik trouwens ook wel ja. En is het op het moment ook niet gewoon een beetje in?Pandan zei:Het is ook echt een gebrek aan voorlichting als je het mij vraagt. Men weet er niks van af, er zit een kanonnen groot taboe op wat het allemaal extra spannend en stoer maakt.
ZERO- zei:Ik vond trouwens afgelopen zondag op Spuiten en Slikken het item over 4FMP een beetje frappant. Het werd zo positief gebracht dat ze op het eind snel nog even moesten zeggen 'Ja, maar Jan was de dagen erna wél heel depressief hoor!' Hoe moedig je mensen aan... :')
Ze laten zien wat de eindredacteur kiest uiteindelijk, wat ze laten zien op tv is inderdaad soms wat verkeerd begrepen. Maar is strategische planning. Bij de redactie doen ze goede en uitgebreide research. Probleem word aan het eind dat men het in 5 minuten moet monteren. Uit dat onderwerp komen ook weer spin offs natuurlijk.SmartieAndMe zei:ZERO- zei:Ik vond trouwens afgelopen zondag op Spuiten en Slikken het item over 4FMP een beetje frappant. Het werd zo positief gebracht dat ze op het eind snel nog even moesten zeggen 'Ja, maar Jan was de dagen erna wél heel depressief hoor!' Hoe moedig je mensen aan... :')
Tsja ik vind het sowieso onzin hoe ze drugs onder de aandacht brengen. In dit geval testen ze een middel waarvan de langetermijnrisico's niet bekend zijn, ze verkopen het als een vet chill middel en er zit maar een fractie van een voorlichtingsboodschap in. Waar test je het voor? Om te verkopen aan jongeren of om te laten zien wat de voor en nadelen zijn?
Spuiten en slikken is voornamelijk sensatie TV en ze laten naar mijn mening niet goed zien hoe je met drugs om moet gaan. Helaas is het commerciële aspect en de sensatie zelfs bij een publieke omroep de hoofdlijn in sommige programma's...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."