Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLigt het aan mij of worden ze steeds jonger?

Ligt het aan mij of worden ze steeds jonger?

24 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
R
RemotayLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zelf ben ik op dit moment 17 en hoor bij deze jonge gebruikers.

wat ik even wou zeggen is dat dankzij deze website en dankzij andere "Goede" voorlichting sites ik heel wat heb geleerd over het beperken van de risico's omtrent het gebruik van Harddrugs.

Ben sinds iets langer dan 1 maand begonnen met het gebruik van XTC, en het is dankzij deze website dat ik nu minimaal 3 maanden wacht voordat ik mijn volgende dosis neem, en dat ik maar een halve had genomen in plaats van een hele (Getest op 144 MG en weeg maar 62)

dankzij jullie mede forumers hebben jullie mij zover gekregen om heel goed op te passen met harddrugs.

nu niet schrikken, maar de dealer waar ik mijn XTC van gekocht had is nog maar !15! Jaar.

ik stem hier dus ook volledig bij in dat het steeds en steeds jonger word, en zelf ben ik ook een levend bewijs.

Maar wou jullie toch allemaal heel erg bedanken voor al de tips en voorlichting die ik op deze en andere websites heb kunnen vinden.

zonder jullie was ik hier waarschijnlijk al niet meer... had anders veel meer genomen.

Vanuit het diepste van mijn hart, Bedankt, allemaal...

-Remotay :)
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Daar is dit forum ook voor, informatie. Waar ik een probleem mee heb is dat mensen, zonder zich in te lezen en in een opwelling drugs beginnen te gebruiken, op zeer jonge leeftijden. Jij neemt het initiatief nog om toch wat informatie op te zoeken over de middelen die je gebruikt, wat heel goed is. Ik hoop dat de 'jeugd' dit wat meer gaat doen, maar dat er ook betere voorlichting onstaat. De middelen zijn op steeds jongere leeftijden verkrijgbaar, maar de voorlichting niet. Ik hoop dat dat verandert. Vraag je leeftijdsgenoten om ook eens een kijkje te nemen op dit forum, dan krijgen ze wat meer informatie over hoe ze moeten omgaan met harddrugs.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
^ Gelukkig zijn er ook jongeren mét hersens! Maar het is jammer dat er ook een héleboel zijn zonder hersens.... Daar doe je ook gewoon niet zo veel aan. Behalve proberen zo veel mogelijk voorlichting te geven en goede tips mbt drugsgebruik zo veel mogelijk mensen laten bereiken, denk ik.
J
Jefferson420Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Een goede voorlichting is inderdaad de basis, maar ik denk dat de voorlichtingen die worden gegeven (en die ik heb gekregen) niet goed genoeg zijn. Ze gaan alleen maar over het slechte gedeelte, en de boodschap hiervan is altijd 'gebruik nooit drugs'. Zoals al is gezegd, werkt dit gewoon niet. Ik denk dat de voorlichtingen gericht moeten worden op verantwoord gebruik. En natuurlijk moet erbij worden vermeld dat het slecht is voor je, maar er moet dan meer de diepte in worden gegaan over de werking van drugs op lichamelijk en psychisch vlak. En niet alleen maar 'het is slecht, mensen overlijden door drugsgebruik dus doe het niet'. Aan de voorlichting die ik heb gekregen op de middelbare school had ik helemaal niks, ik heb er niks van geleerd en het had mijn mening over drugs niet veranderd.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#5
@jefferson

Ik ben het met je eens en begrijp ook wat je bedoelt maar een voorlichting kan niet als conclusie hebben; het is pas héél slecht als je te veel/te vaak gebruikt.
We moeten simpelweg maar accepteren dat minderjarige steeds makkelijker aan drugs kunnen komen en hier ook gebruik van maken... Laatst een jongen van 16/17 opgepakt bij mij in het dorp met een aardige voorraad xtc en speed. Had alles op zn kamer in een kluis en was zo'n beetje de handelaar van het dorp. Iedereen die in de in zijn kring zat (en waarschijnlijk ook erbuiten ) hoefde maar te belle en hij kwam met zn scootertje.

Had wel geluk dat hij geen 18 was :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."