Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums’Drugs zijn veel te gemakkelijk te krijgen’

’Drugs zijn veel te gemakkelijk te krijgen’

66 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Rebell
Ben er zelfs nog een zwaardere tegengekomen, en wel een Audi RS van 820mg met daarin 319mg MDMA:

https://www.ecstasydata.org/view.php?id=6533
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Chillax
Wat een amateurs man...

Met dat soort slechte informatie kun je dus gewoon doden op je geweten hebben. Heel veel mensen doen dus niet zelf onderzoek, horen 1x dat soort dingen en nemen dat dan maar aan.

Er zijn trouwens uitzonderingen waarbij mensen door 1 pil met enkel mdma komen te overlijden. Dit is dan door 1 of andere lichamelijke afwijking waarschijnlijk, maar het gebeurt. 80 pillen van 100mg zeg je? Dat is dan ook weer gevaarlijk om te zeggen hè. Het probleem is gewoon dat veel mensen zich niet zelf informeren en anderen na doen, dus moet je voorzichtig zijn met wat je zegt. Al helemaal als je in de media werkt, met duizenden mensen die je artikel lezen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Ben er zelfs nog een zwaardere tegengekomen, en wel een Audi RS van 820mg met daarin 319mg MDMA:
Klik om te vergroten...

500mg voor niks..
Dat is dus het probleem dat het illegaal in.
Ook al ben ik niet zeker of het verstandig is om het legaal te maken.
Maar zulke jongens die dat drukken..
Wat moet je er van zeggen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Rebell
Ja beetje vreemd inderdaad, 820mg met daarin 319mg MDMA zonder andere actieve stoffen. Beetje uitgeschoten met bindmiddel misschien?

Maar goed, er zijn ook zware pillen met wel ongeveer de juiste verhouding, zo zag ik ook een MDMA pil van ergens net onder de 500mg totaalgewicht met daar in 313mg MDMA, en dan kloppen de verhoudingen al een stuk beter.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#5
@acht.zes maar je komt ze niet vaak tegen.
Heel lang veel pillen gezien van 240mg.
De laatste tijd in mijn omgeving worden er pillen verkocht van 150mg dus ik zie een verandering komen.
Steeds meer mensen zijn op de hoogte hoe het moet gebruiken.
Dus ik denk dat er wel steeds verstandiger word gebruikt.
In de jaren 90 toen het internet er niet was deden we maar wat en tikte we ze er gewoon erin.
Nu valt alles op te zoeken ook dankzij dit forum.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Bij mij zit het nog steeds zo tussen de 200 en 250mg werkzame stof in ieder geval.

Overigens kan je met zo'n database eigenlijk helemaal niks. Er zijn zo veel batches met dezelfde pillenpers dat je de testresultaten van een bepaalde pil niet zo maar kan doorschuiven naar een identieke pil. Dus ik zou sowieso naar het testcentrum gaan, dus ook als diezelfde pil reeds getest op zo'n database staat.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik doe niet aan xtc pillen. Gewoon MDMA kristalletjes/brokken. Ik heb hier nog een brok van meer dan 20 gram liggen 80% puur liggen (getest door DIMS).

MDMA vind ik zowieso geen fijne drug. Je wordt er te wappie van. Totaal niet productief.

Dat grote brok heb ik dus maar geseald in een strijkzak. Dat blijft honderden jaren goed. Tja wat moet ik eigenlijk met MDMA? Geef mij maar pep.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat wappie zijn is juist de bedoeling bij MDMA lol

Dat je pep nodig hebt om te kunnen presteren zegt trouwens ook wel iets over hoe je zonder drugs bent, lui en niet gemotiveerd. Maar gelukkig is er voor die mensen dus pep zodat ook zij kunnen meedraaien in de samenleving. :tongueout:
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
@Chillax

Er zijn trouwens uitzonderingen waarbij mensen door 1 pil met enkel mdma komen te overlijden. Dit is dan door 1 of andere lichamelijke afwijking waarschijnlijk, maar het gebeurt. 80 pillen van 100mg zeg je? Dat is dan ook weer gevaarlijk om te zeggen hè. Het probleem is gewoon dat veel mensen zich niet zelf informeren en anderen na doen, dus moet je voorzichtig zijn met wat je zegt. Al helemaal als je in de media werkt, met duizenden mensen die je artikel lezen.
Klik om te vergroten...

Heb je daar een bron van? Want ik heb nog geen enkel verhaal gelezen waarbij dat zo was. Het is vrijwel altijd een ongeteste pil, een "vingertopje", icm alcohol etc. Ik heb het ook wel voorbij zien komen maar echt een casus kan ik er niet van vinden. Ook is het enige dat ik kan vinden over allergie dat je er opgezette lippen of huiduitslag van kunt krijgen.

Sommige mensen zijn wel extra gevoelig voor MDMA. Als je dat hebt en je doet in 1x een zware pil en je bent erg klein dan zijn de risico's op oververhitting e.d. wel groter, maar is de oorzaak nog steeds de oververhitting, watervergiftiging, serotoninesyndroom etc. Wel allemaal een gevolg van MDMA uiteraard.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@Chillax
Ik kon iemand met epilepsie die is overleden door een normale dosering niet vervuilde MDMA.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nouja moeilijk is het nooit geweest, maar tegenwoordig is het wel simpel.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drugs? Doe ik niet aan.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Chillax zei:
Heb je daar een bron van? Want ik heb nog geen enkel verhaal gelezen waarbij dat zo was. Het is vrijwel altijd een ongeteste pil, een "vingertopje", icm alcohol etc. Ik heb het ook wel voorbij zien komen maar echt een casus kan ik er niet van vinden. Ook is het enige dat ik kan vinden over allergie dat je er opgezette lippen of huiduitslag van kunt krijgen.

Sommige mensen zijn wel extra gevoelig voor MDMA. Als je dat hebt en je doet in 1x een zware pil en je bent erg klein dan zijn de risico's op oververhitting e.d. wel groter, maar is de oorzaak nog steeds de oververhitting, watervergiftiging, serotoninesyndroom etc. Wel allemaal een gevolg van MDMA uiteraard.
Klik om te vergroten...

Het is relatief zeldzaam maar mensen kunnen net als voor iedere andere stof of medicijn 'allergisch' zijn voor MDMA, waarmee ik bedoel dat ze de stof niet goed of slechts traag kunnen metaboliseren. In dat specifieke geval leidt een lage dosis al tot een vergiftiging, die met wat pech heel ernstig is. Er zijn een of meerdere specifieke enzymen in de lever die gerelateerd zijn aan het omzetten van medicijnen/drugs in het lichaam en gedacht wordt (tenzij deze info inmiddels achterhaald is, correct me if I'm wrong) dat het deel van de bevolking dat een tekort heeft aan dit enzym/deze enzymen deze abnormale reactie laat zien op - onder andere - MDMA. Heb gelezen dat deze mensen dus inderdaad ook eerder oververhit raken na MDMA-gebruik. In theorie kan voor zo iemand een dosis die iemand anders veilig kan nemen dodelijk zijn, al zal dat bij het ruime merendeel van de sterfgevallen niet de oorzaak zijn. Maar het is mogelijk, daarom wordt in principe ook aangeraden om eerst een allergietest te doen, dus de allereerste keer maar een heel klein beetje MDMA te nemen. Maar ja, hoeveel mensen doen dat precies...
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze olifant zei:
Het is relatief zeldzaam maar mensen kunnen net als voor iedere andere stof of medicijn 'allergisch' zijn voor MDMA, waarmee ik bedoel dat ze de stof niet goed of slechts traag kunnen metaboliseren. In dat specifieke geval leidt een lage dosis al tot een vergiftiging, die met wat pech heel ernstig is. Er zijn een of meerdere specifieke enzymen in de lever die gerelateerd zijn aan het omzetten van medicijnen/drugs in het lichaam en gedacht wordt (tenzij deze info inmiddels achterhaald is, correct me if I'm wrong) dat het deel van de bevolking dat een tekort heeft aan dit enzym/deze enzymen deze abnormale reactie laat zien op - onder andere - MDMA. Heb gelezen dat deze mensen dus inderdaad ook eerder oververhit raken na MDMA-gebruik. In theorie kan voor zo iemand een dosis die iemand anders veilig kan nemen dodelijk zijn, al zal dat bij het ruime merendeel van de sterfgevallen niet de oorzaak zijn. Maar het is mogelijk, daarom wordt in principe ook aangeraden om eerst een allergietest te doen, dus de allereerste keer maar een heel klein beetje MDMA te nemen. Maar ja, hoeveel mensen doen dat precies...
Klik om te vergroten...

Dit klopt helemaal er zijn maar weinig mensen die door hun voeten zakken van 10mg pep.
Dat is mij dus al gebeurd.
Ik weet 100% zeker dat mijn lichaam er niets van moet hebben.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rebell zei:
Dit klopt helemaal er zijn maar weinig mensen die door hun voeten zakken van 10mg pep.
Dat is mij dus al gebeurd.
Ik weet 100% zeker dat mijn lichaam er niets van moet hebben.
Klik om te vergroten...

Echt waar? 10 mg? Ik vrees dat ik daar amper iets van zou merken. Wat gebeurde er dan precies? Wel goed om er op een lage dosis achter te komen dat je overgevoelig bent voordat je aan het ‘echte werk’ begonnen bent...
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Rebell heeft het over pep maar wellicht dat dit dus ook met mdma zo is. Zou het dan verstandig zijn om eerst 10mg mdma thuis te proberen als je het nog nooit gebruikt hebt? Ik weet ook niet of zo'n kleine dosis een ander effect heeft. Normaal gesproken zou je daar niks van merken denk ik
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze olifant zei:
Echt waar? 10 mg? Ik vrees dat ik daar amper iets van zou merken. Wat gebeurde er dan precies? Wel goed om er op een lage dosis achter te komen dat je overgevoelig bent voordat je aan het ‘echte werk’ begonnen bent...
Klik om te vergroten...

Bij 2x 30mg heb ik uren lang plat gelegen van Hartkloppingen.
Dat ik dacht dat ik dood ging
Misschien klinkt vreemd in de oren voor mensen maar reactie op speed klopt niet
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
https://www.telegraaf.nl/video/2890937/kind-mag-drinken-maar-ruimt-kots-zelf-op

Ouders maken zich er druk over dat kindlief niet drinkt voor zijn 18e, maar is xtc inmiddels niet al lang het biertje van 20 jaar geleden? Iaw, zijn 'drugs' voor kinderen niet gewoon vele malen interessanter dan alcohol? Nóg illegaler, makkelijker te krijgen...
Accepteer dat kinderen sowieso experimenteren en begeleidt dat met voorlichting. Verbieden is je kop in het zand steken. En dat gelul over het kinderbrein dat tot zijn 24ste in de groei is... Dat zal best, maar aangezien het kinderbrein dan op zoek gaat naar andere manieren om te experimenteren, maar dan stiekem...
Als ik kinderen had dan zou ik hen goed voorlichten over de gevaren en hen wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rebell zei:
Bij 2x 30mg heb ik uren lang plat gelegen van Hartkloppingen.
Dat ik dacht dat ik dood ging
Misschien klinkt vreemd in de oren voor mensen maar reactie op speed klopt niet
Klik om te vergroten...

2x 30 mg is natuurlijk wel al wat anders dan 10 mg. 60 mg is toch eerder al wel een medium dosis zonder tolerantie.

Wat versta je precies onder hartkloppingen, want een sterk verhoogde hartslag is in principe wel gewoon een bij pep horende bijwerking. Klinkt eerder alsof je gewoon geen ‘match’ hebt met de effecten van amfetamine. Een gevoelige reactie erop is nog niet direct een allergie. Maar hoe dan ook, wel goed om te weten dat het je drug niet is toch? Je mist ook weer niet ontzettend veel, pep = verslavend :wink:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze olifant zei:
Wat versta je precies onder hartkloppingen, want een sterk verhoogde hartslag is in principe wel gewoon een bij pep
Klik om te vergroten...

Nee ik kan ook niet opstaan meer dus val echt neer van de hartkloppingen en dan keer op keer.
Moet ook plat op mijn borst gaan liggen uren achter elkaar met de benen op de grond en mijn borst plat op de bank. Probeer ik op te staan lukt dat niet meer.
Klap ik dus zo neer door de kloppingen.
Wil naar de w.c. maar red het niet want elke keer als ik opsta dan trek ik dat niet en per direct weer in die houding moet gaaan liggen. Snap je.

Later die 10mg gesnoven die 2x 30mg was oraal.
Zelfde verhaal wel wat korter maar een heel gevecht.
Was er zo van geschrokken dat ik het geeneens meer zou durven proberen.

Vreemde reactie terwijl ik wel dagen wakker kan blijven en verschillende soorten andere drugs kan gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."