Naar mijn mening is dit een te zware straf voor de feiten die worden die worden gepleegd.
Deze mensen handelen in illegale grondstoffen en vaak ook nog in natuurproducten.
Ik zelf heb er vaak over na zitten denken en ben niet voor de doodstraf. Misschien alleen voor mensen die zelf ook moorden hebben gepleegd.
Mensen die voorbeeld een aanslag hebben gepleegd of een andere soort massamoord.
In een enkele moordzaak waar de verdachte ontkent is dat b.v. weer een stukje moeilijker vind ik.
Want als ze er achter komen na een paar jaar dat iemand onschuldig is dan is dat niet meer terug te draaien als ze iemand hebben geëxecuteerd.
Zoals b.v. in Nederland de zaak:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Puttense_moordzaak
Waar ze na jaren er achter komen dat ze de verkeerde hebben.
Daarnaast heeft Amerika idiote straffen zoals 3x levenslang of 380 jaar vastzitten.
Dan zou ik ook liever de doodstraf hebben dan in b.v. San Quentin State Prison te willen zitten de rest van mijn leven.
Ik heb ooit een aflevering van Operah Winfrey gezien dat als het zo door gaat in Amerika en zulke hoge straffen blijven uitdelen dat ze in 2050 met zo een groot probleem zitten omdat er dan zoveel mensen vast zitten. Dat de verhoudingen niet meer kloppen in het land en dat er sws iets moet gaan veranderen in het land.
Super interessante aflevering en dat systeem met
"3 strikes en your out"
https://www.cnnbs.nl/11-3-15-dakloze-krijgt-levenslang-voor-20-wiet/
Dus niet werkt en er te veel mensen vast zitten die eigenlijk nog een kans moeten hebben in de maatschappij.
Iedereen maar vast zetten werkt niet.
(Kan de aflevering niet vinden zo snel)
Dus ik snap dat ze mensen liever dood maken op een gegeven moment.
Maar dat hele strafrecht systeem in Amerika deugt voor geen kanten en ze komen zichzelf dus tegen over een aantal jaren..