Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"LoveSexDreams zei: Een groot probleem van de doodstraf, nog afgezien van alle morele en ethische kwesties, is dat het onomkeerbaar is. Er zijn gevallen bekent van onschuldige mensen die ter dood gebracht zijn. En dit kan in principe iedereen overkomen ook jou en mij, hoe klein de kans dan ook is (als de doodstraf hier gebruikt zou worden). Dat de doodstraf goedkoper zou zijn dan levenslang klopt trouwens niet als je even rond zoekt op internet vind je zo dat de doodstraf in werkelijkheid meer kost. Klik om te vergroten... Ik wil gerust van je aannemen dat het flink wat geld kost om op wettelijke manier iemand te executeren. Maar uiteindelijk gaat het over een drietal spuitjes met niet zo'n heel duur spul, dus heb ik toch wat moeite met te geloven dat de hele procedure meer zou kosten dan bvb 30 jaar iemand op te sluiten. Het gaat dan niet alleen over het onderdak en de maaltijden, ook de lonen van de cipiers, de dokters, de bibliotheek etc etc... Je gaat toch niet vertellen dat een paar prikjes en een machine om die toe te dienen miljoenen dollars kosten??? De ethische kwestie van eventueel gemaakte fouten en dus verkeerde veroordelingen kan je evt toch wel opvangen door een paar tijdsmarges in te bouwen me dunkt. Hoe dan ook wil ik zeker niet gaan liggen betogen ofzo voor de doodstraf, ik denk gewoon dat er opties zijn."
"Naar aanleiding van een experimentje met paddo's dat ik aan het doen ben stel ik me een beetje een legale vraag. Eerst moet ik toegeven dat ik de wet in België minder ken hierrond als die van Nederland en sowieso slecht, dus ga ik uit van een min of meer gelijklopende regelgeving. Men stelt in de wet dat verse wiet softdrugs is. Bij jullie valt dat onder opiumwet weet-ik-veel. Maar eens je het gaat drogen, verwarmen of persen tot blokjes ofzo en dus hasj maakt wordt dat product harddrugs en valt onder een strengere wet. Net zoals met paddo's. Vers valt het nog net in de schemerzone allicht bij bepaalde winkels, maar owee als ze gedroogd zijn, dan is het harddrugs. Mijn projectje gaat indien het slaagt zodanig veel opleveren dat ik wel verplicht ben de oogst te gaan drogen, want zelf verorberen in een week zit er dan niet in en uitdelen of verkopen mag ook al niet. Ook hier op de site is ook alle handel, al dan niet gratis, verboden (met goede reden natuurlijk)...Hoewel ik graag aan mijn medepsychonaut met plezier een paar portietjes zou weggeven. Dus hier wringt het schoentje: is het het logischer van je resultaat te verwerken voor bewaring voor eigen gebruik zodat je er nog jaren van kan genieten en er geen ander mensen mee in contact brengt op wat voor manier dan ook, of moet je je geliefde oogst gewoon weggooien na een week in de koelkast omdat je het niet mag verdelen of bewerken? Wat zouden jullie doen? Hoe gaat de arm van de wet in concreto om met dit verschil? We weten allemaal dat dit soort wetten is uitgevonden omdat het bewerkte product compacter is en in vele gevallen potenter en dat dit dus door drugscriminelen wordt misbruikt voor o.a. financiële en transportdoeleinden, maar wat dus met die kleine eindgebruiker/kweker die zijn jointje of paddo wat langer wil kunnen bewaren?"
"Bedankt. Het eerste stukje is al redelijk verhelderend. Bij jullie is het lijst 1 of 2, bij ons is het hard of soft En daar is duidelijk een wezenlijk verschil in. Ivm de wiet heb ik het woord gedroogd mss verkeerd gebruikt maar dan bedoelde ik ten behoeve van persen, extractievoor olie etc. Daar valt dus ook een deel van het maken van hasj onder. Verwarmen alleen al is een bereidingsproces en dat maakt het dan een harddrug. Zo ook met paddo's. Drogen is een verwerkingsproces en maakt het harddrugs. Wist niet dat de verse bij jullie ook al op die lijst staan. Komt daarvan mss het succes van truffels die voor zover ik weet nog een beetje mogen, of is jullie meest recente wet ook al veranderd op dat punt? Zijn er trouwens überhaupt nog legale smartshops? Een verse paddenstoel is voorlopig nog soft bij ons. De 'markt' is trouwens veel te klein. Iedereen wil wel eens een jointje, maar wie doet er nou paddo? Ik ken in mijn ruime vriendenkring maar 3 mensen. Dus ligt dat wat onder de radar hier. Maar toch had ik graag iemand gehoord die wat slimme opmerkingen kan geven over de legaliteit en mogelijke consequenties, door hun beroep of eigen ervaring, in dit kleine vlaanderenlandje. Zoals ik in het begin al aangaf is het me helemaal niet de bedoeling om een handeltje te gaan drijven, integendeel, ik wil gewoon wat ik oogst vele jaren kunnen bewaren en heb daar een effectieve manier voor en wil daar geen blauwbloezen voor op mijn dak."
"Mindless zei: Aha, dus ze had ook nog alcohol en cocaïne genomen. Maar die duivelse paddenstoelen hè! Klik om te vergroten... Ik ken de twee verhaaltjes waardoor paddo's naar lijst 1 zijn gezet en het is inderdaad absurd, omdat deze twee incidentje zooooo enorm zijn uitvergroot in de media dat de politiek dacht er iets aan te moeten doen. Ik probeer in dit topic uit te vissen wat er in Vlaanderen zoal als sanctie aan kan hangen, wat het prioriteitsniveau is enzo, hoe snel je als handelaar kan bestempeld worden en of dat stand houdt in een rechtbank. Het gaat mij immers ENKEL over een voorraadje te hebben voor eigen gebruik en dus VOORAL NIET over handel. Natuurlijk als 1 van mijn vrienden eens zin heeft in een tripje zal ik wel delen en niet stomweg zeggen: neen je krijgt niks, zoek je eigen spul. Maar dat is zoals met blowen, als er een vriend over de vloer komt ga je die toch ook geen trekje weigeren?"
"PaddoKweker zei: punt 6 : hulp van een tolk ik zou als Nederlander vragen om een beëdigd Belgische tolk Klik om te vergroten... Dat zou een leuk grapje zijn, ik weet echter niet of de wouten dat ook zo gaan zien hahaha"
"Toon zei: Dat zou een leuk grapje zijn, ik weet echter niet of de wouten dat ook zo gaan zien hahaha Klik om te vergroten... ... Met dan natuurlijk de bijbedenking dat de taal "Belgisch" niet bestaat. Wij hebben 3 officiële landstalen, nl Nederlands, Frans en Duits. Je zou je wel kunnen proberen beroepen op het feit dat Vlaams toch wel een heel ander soort Nederlands is dan wat jullie spreken. Ik vrees wel dat je hier ook achter het net gaat vissen aangezien we in het volledige Nederlandse taalgebied verondersteld zijn AN te kunnen zoals dat op school wordt aangeleerd."
"PsychedelicMagic zei: Legaliseer drugs, geef de mensen voorlichting en help de verslaafden. Criminaliteit zal de komende 1000jaar nog wel blijven bestaan... Klik om te vergroten... Dat heeft een naam hoor: het Scandinavische model."
"Ik kan in het kort alleen maar akkoord gaan met de reacties van andere leden hier. Je hebt altijd geweten dat hij veel blowt Het is moeilijker dan je denkt ermee te stoppen Het is overbodig van negatieve gedachten te hebben ivm je eigen leven, evt kan je uit de relatie stappen, hoe moeilijk dat ook lijkt nu MAAR Elke medaille heeft een keerzijde Wie weet vind je de persoon die niet blowt niet eens zo leuk als degene waar je op verliefd werd Wees gerust dat cannabis niet zo bewustzijnsveranderend is dat het de kinderen kan schaden wanneer je er niet bent, weeral misschien in tegendeel en is hij leuker en kalmer met hen met een toetje op Je deed er goed aan hier te komen praten maar een goed open gesprek met je partner-dat idd moeilijker is om aan te knopen dan zomaar over het goede weer te lullen- is de enigste juiste weg. Zoals ik het nu zie is je "probleem" veel kleiner dan je denkt!"
"Ik ben voor het eerst een poging aan het ondernemen van het broed van een uitgeputte kweekkit weer aan de praat te krijgen. Ik lees voornamelijk dat dit niet zo eenvoudig is. Ik heb ter voorbereiding een tweetal liter houtsnippers enkele uren gekookt zodat ze zouden steriliseren en vocht optrekken. Daar heb ik dan de klont mycelium die op graan stond in de kweekset onder gekruimeld, wat perliet toegevoegd, de boel afgedekt met een broedzak voor de microperforaties en verdonkerd door er een dikke dweil over te leggen. Die teil staat nu bij de verwarming. Een kolonisatie zou 5 tot 8 dagen duren lees ik. Hoe groot achten jullie de kans dat mijn projectje gaat lukken en hebben jullie tips of dingen die ik zeker in het oog moet houden?"
"Dit gaat héél raar klinken maar principieel ben ik voor de doodstraf. Noem het een soort euthanasie. De voordelen zijn dat de staat miljarden minder zou moeten uitgeven aan het penitentiaire systeem, want een minimum security gedetineerde kost al gauw tienduizend dollar per maand. Ander voordeel is dat de veroordeelde niet jarenlang geestelijk gekweld wordt door opsluiting, wat psychiatrisch gezien vreselijk is. Het is de moderne versie van de schandpaal, een oog-om-oog-verhaal, een stok achter de deur die veel erger is dan er een punt achter te zetten. LET WEL DAT DIT VOOR MIJ ENKEL OPGAAT VOOR LEVENSLANG OF LANGER VEROORDEELDEN die een heel ernstig misdrijf hebben begaan en daar reken ik de handel in verdovende middelen alvast niet bij!"