Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStemmen, wat betekend het voor nederland?

Stemmen, wat betekend het voor nederland?

131 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik las vanmorgen wat krantenkoppen over de nederlandse stemronde en zag dat rechts daar de bovenhand haalde. Wat betekende dit voor Nederland ook op gebied van drugs?

Hier in belgie is de verdeeldheid sterk tussen links en rechts en het word nog gissen tot in mei hoe het hier uitdraait.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die (in mijn ogen) engerd heeft flink gewonnen! Die creep Baudet.. Hoe de FvD over drugs denkt weet ik niet. Ik heb iig links gestemd!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Dunne zei:
Die (in mijn ogen) engerd heeft flink gewonnen! Die creep Baudet.. Hoe de FvD over drugs denkt weet ik niet. Ik heb iig links gestemd!
Klik om te vergroten...
Gadverdamme hij is zo naar.. ga lekker allemaal dingen ontkennen waar alle wetenschappers het over eens zijn. Als ik mocht stemmen, had Groenlings mijn stem gehad, al heeft PVDA een beter drugsbeleid; alles legaal.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De regeringspartijen hebben geen meerderheid meer in de eerste kamer dacht ik en dat maakt toekomstige besluitvormingen vrij lastig. Dat is volgens mij toch wel het grootste verschil wat met de verkiezingen van gisteren gemaakt is.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#5
En besluitvorming ligt niet alleen in NL. Zouden we synth. drugs legaliseren dan verspreidt het over over heel de EU en middels darknets misschien nog wel verder...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik hoop alleen dat ze Baudet en de FvD niet zo goed als uitsluiten zoals met de PVV toen en nu. Niet dat ik OOIT op een Wilders, Baudet of andere zeer rechtse persoon of partij zou stemmen (geloof me, echt niet!) maar eerlijk is eerlijk. Meeste stemmen is helemaal mee doen toch?
Tis natuurlijk belachelijk dat een partij die zoveel stemmen heeft gekregen bij voorbaat al “niet mee mag doen”. Wat doet mijn stem dan helemaal? Wie verzekerd mij dat mijn stem ook daadwerkelijk terecht komt bij degene op wie ik stem? En wat voor nut stemmen überhaupt nog heeft als er al an alles op voorhand bepaald is?
Ik stem altijd, zal dat in principe ook blijven doen. Er is notabene tot 28 september 1919 hard voor het vrouwenstemrecht gevochten maar soms vraag ik mij echt af wat voor net het nog heeft..
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#7
ATGC zei:
En besluitvorming ligt niet alleen in NL. Zouden we synth. drugs legaliseren dan verspreidt het over over heel de EU en middels darknets misschien nog wel verder...
Klik om te vergroten...

Maar dat is nu ook al het geval
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Ik hoop alleen dat ze Baudet en de FvD niet zo goed als uitsluiten zoals met de PVV toen en nu. Niet dat ik OOIT op een Wilders, Baudet of andere zeer rechtse persoon of partij zou stemmen (geloof me, echt niet!) maar eerlijk is eerlijk. Meeste stemmen is helemaal mee doen toch?
Tis natuurlijk belachelijk dat een partij die zoveel stemmen heeft gekregen bij voorbaat al “niet mee mag doen”. Wat doet mijn stem dan helemaal? Wie verzekerd mij dat mijn stem ook daadwerkelijk terecht komt bij degene op wie ik stem? En wat voor nut stemmen überhaupt nog heeft als er al an alles op voorhand bepaald is?
Ik stem altijd, zal dat in principe ook blijven doen. Er is notabene tot 28 september 1919 hard voor het vrouwenstemrecht gevochten maar soms vraag ik mij echt af wat voor net het nog heeft..
Klik om te vergroten...

Ik ben rechts. Baudet mag ik ook absoluut niet voor zover ik hem ken van zien en horen spreken. Bah.

In principe heeft stemmen in Nederland weinig nut.
Ons verkiezingsstelsel klopt niet.

Er moet een meerderheid in de kamer zijn, 76 zetels.
Geen enkele partij haalt die, zeker niet met al die kleine nutteloze partijen.
Dus het gevolg is dat er partijen samen moeten gaan werken om aan die 76 zetels te komen.
En daar gaat het dus fout.
Je krijgt te maken met een geheel wat ons land moet besturen wat bestaat uit verschillende partijen, en verschillende ideeen en idealen.
Door die samenwerking kan geen enkele partij alles doen waar ze voor staan en wat ze in hun verkiezingsprogramma beloofde.
Er zal altijd boter bij de vis gedaan moeten worden door zowel de ene als de andere partij(en) , er zullen altijd compromieen gemaakt moeten worden.

Om die reden is stemmen eigenlijk nutteloos en hebben we ook geen echte democratie.
Democratie is de meeste stemmen gelden.
Dat is met dit verkiezingsstelsel niet het geval.
Wij hebben geen enkele invloed op welke partijen samen gaan werken om de 76 zetels te vormen.
Is dat democratie?

Belangrijke zaken krijgen we geen referendum, hun beslissen wel even voor ons wat het beste is. Is dat democratie?
En het referendum zoals we die hadden werd als het ze niet goed uitkwam simpelweg genegeerd omdat onze referendums niet bindend waren.

Politiek bah smerig spel meer niet.

Maakt een minister grove fouten, komt er een debat. Minister zegt sorry na er een tijd omheen te draaien en daar is de kous mee af en geen verdere gevolgen. Is dat democratie?
Doe jij op je werk eens een grove fout, sta je op straat. Zo zou het bij ministers ook moeten werken. Ze hebben een belangrijke taak. Voer die goed uit, of eruit en klaar met kakken. Dan geef je ook een signaal af naar de andere ministers. Nu doen ze maar een dotje want ze weten dat ze tenzij uitzonderlijke gevallen er toch wel mee weg komen.
Keiharde leugens naar het volk en collega’s in de kamer en ze komen er gewoon mee weg. Is dat democratie?

Kan er uren over doorgaan. Ik maak me niet meer druk om politiek die tijd is voorbij. Heb je alleen jezelf mee. Boeven zijn het.

Edit ik zie dat ik de vraag wat dit voor drugsbeleid inhoud vergat. Helemaal niets voorlopig.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Meneer Koekepeer zei:
Ik ben rechts. Baudet mag ik ook absoluut niet voor zover ik hem ken van zien en horen spreken. Bah.

In principe heeft stemmen in Nederland weinig nut.
Ons verkiezingsstelsel klopt niet.

Er moet een meerderheid in de kamer zijn, 76 zetels.
Geen enkele partij haalt die, zeker niet met al die kleine nutteloze partijen.
Dus het gevolg is dat er partijen samen moeten gaan werken om aan die 76 zetels te komen.
En daar gaat het dus fout.
Je krijgt te maken met een geheel wat ons land moet besturen wat bestaat uit verschillende partijen, en verschillende ideeen en idealen.
Door die samenwerking kan geen enkele partij alles doen waar ze voor staan en wat ze in hun verkiezingsprogramma beloofde.
Er zal altijd boter bij de vis gedaan moeten worden door zowel de ene als de andere partij(en) , er zullen altijd compromieen gemaakt moeten worden.

Om die reden is stemmen eigenlijk nutteloos en hebben we ook geen echte democratie.
Democratie is de meeste stemmen gelden.
Dat is met dit verkiezingsstelsel niet het geval.
Wij hebben geen enkele invloed op welke partijen samen gaan werken om de 76 zetels te vormen.
Is dat democratie?

Belangrijke zaken krijgen we geen referendum, hun beslissen wel even voor ons wat het beste is. Is dat democratie?
En het referendum zoals we die hadden werd als het ze niet goed uitkwam simpelweg genegeerd omdat onze referendums niet bindend waren.

Politiek bah smerig spel meer niet.

Maakt een minister grove fouten, komt er een debat. Minister zegt sorry na er een tijd omheen te draaien en daar is de kous mee af en geen verdere gevolgen. Is dat democratie?
Doe jij op je werk eens een grove fout, sta je op straat. Zo zou het bij ministers ook moeten werken. Ze hebben een belangrijke taak. Voer die goed uit, of eruit en klaar met kakken. Dan geef je ook een signaal af naar de andere ministers. Nu doen ze maar een dotje want ze weten dat ze tenzij uitzonderlijke gevallen er toch wel mee weg komen.
Keiharde leugens naar het volk en collega’s in de kamer en ze komen er gewoon mee weg. Is dat democratie?

Kan er uren over doorgaan. Ik maak me niet meer druk om politiek die tijd is voorbij. Heb je alleen jezelf mee. Boeven zijn het.

Edit ik zie dat ik de vraag wat dit voor drugsbeleid inhoud vergat. Helemaal niets voorlopig.
Klik om te vergroten...

Wat je zegt over het nut etc is correct. Het heeft ook weinig zin! Helaas zit er nu nog steeds geen enkele politicus in de landelijke politiek die een haar anders is. Zowel bij rechts niet als bij links niet. Ze zijn allemaal 1 pot nat.
De ene “kant” belooft misschien weer gouden bergen over een bepaald onderwerp, de andere “kant” belooft weer van alles over een ander onderwerp en uiteindelijk komt er van alles helemaal 0,0 terecht!

Het zijn allemaal poppenkast spelers, acteurs, liegbeesten, slijmballen en kontenlikkers. De gehele landelijke politiek!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Politiek is....oplichterij in optima forma.
Altijd al geweest, en zal altijd ook zo blijven.
Links, rechts....midden...allemaal oplichterij.
Waar gaat het nou allemaal over.
Geld, macht, en ...nog veel meer geld en macht...en daarna? Nog veel meer geld! En...macht, ja.
Smeergeld! Heel den Haag zit er vol van!
Ik ga altijd stemmen. Altijd, want ik vind dat ik anders geen recht heb om een politieke mening te bekritiseren....
Wie niet stemt, heeft geen recht tot spreken. Dat vind ik tenminste.
Alles afkraken zonder daar ojeee de 3 Meo dalt PCP komt nu keihard inkicken.. dus ga ik nu stoppen met schrijven. Is beter.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#11
Super dat rechts (dik) gewonnen heeft! Ik heb FvD gestemd! en proud!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Yceman224 zei:
Wie niet stemt, heeft geen recht tot spreken. Dat vind ik tenminste.
Klik om te vergroten...

Dat riep ik ook altijd. En ik stem ook altijd. Maar als je zelf inje eerste paar zinnen zegt dat politiek en stemmen allemaal oplichterij is dat is het ook een beetje vreemd dan te roepen dat de mensen die, vaak bewust, niet stemmen niet mogen klagen. Die hebben vaak juist een politieke reden om niet te gaan stemmen.
Ik stem wel, altijd links, maar soms twijfel ik wel eens wat voor nut stemmen hier überhaupt nog heeft. Er word van alles beloofd, toegezegd en daarna van alles weer verbroken en veranderd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Weer nuchter zijnde, kan ik verdergaan met deze discussie.TeAls iedereen nu zegt ik blijf thuis, want wat heeft dat stemmen nou voor zin dan wordt het een veel grotere chaos als dat het nu al is.
Dan blijft die man met de naam M. Rutte nog veel langer op zijn goedbetaalde stoel daar zitten, en het hele land nog veel verder naar de kloten helpen.
Dus, ik ga stemmen.
Dat de hele politiek een leugen is, met het poldermodel als leidraad, dat weet iedereen.
Maar:
Wie heeft er een alternatief is dan de hamvraag.
Een alternatief, wat wérkt.
Deze vraag kan ik helaas niet beantwoorden....
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Die (in mijn ogen) engerd heeft flink gewonnen! Die creep Baudet..
Klik om te vergroten...

Links en demonisering. Het gaat hand in hand. En daarna weer lekker politiek correct doen; hypocrisie ten top.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#15
Avīci zei:
Links en demonisering. Het gaat hand in hand. En daarna weer lekker politiek correct doen; hypocrisie ten top.
Klik om te vergroten...
extreem links is gevaarlijker dan extreem rechts.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Is dit werkelijk zo?
Ikzelf heb de indruk dat extreem, zowel van links, als van rechts, gevaarlijk is.
Dat zien we aan allerlei stromingen, groeperingen, geloven en...nog veel meer.
Extreem bezie ik hetzelfde, als orthodox. Óók helemaal verkeerd.
Kijk maar eens naar Israël.
Die mensen met hun basrdjes, en typische haarlokken, maar vooral waar zij voor staan.
En dan de extreme moslims. En extreme "rode brigades" indertijd.
Zoveel voorbeelden, waar het extreme volledig fout loopt.
Groeperingen, die vanuit hun denkbeelden aan anderen om hen heen, dwingen om hun ideologie te volgen.
Dat niet doen, kost die anderen letterlijk de kop.
Ik ga voor het gematigde.
Overigens, ik roep niet, dat zij, die niet naar de stembus gaan ook niet mogen klagen....Ik zeg dit alleen, het is mijn mening, waarmee men het niet eens hoeft te zijn natuurlijk, maar iets zeggen is iets héél anders dan iets roepen. (Dit wilde ik nog even kwijt)
Ik ben de mening toegedaan, dat alhoewel de politiek aan alle kanten rammelt, wij yoch in deze moeten roeien met de riemen die we hebben.
Want iets anders, dat werkt, een systeem dat echt beter is, hébben we op dit moment niet...en anarchie zou erg slecht kunnen uitpakken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Extreem is nooit goed, maar heb het idee dat we in onze maatschappij vaak een stuk meer pikken van extreem links dan extreem rechts en dat maakt het imo gevaarlijker.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Extreem is nooit goed, maar heb het idee dat we in onze maatschappij vaak een stuk meer pikken van extreem links dan extreem rechts en dat maakt het imo gevaarlijker.
Klik om te vergroten...

Zou het niet beter kunnen verwoorden. Dit is gewoon een hard feit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geef me nou niet teveel eer voor die simpele observatie. :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat betekend het om....
moet zijn: betekent met een t!

Topic titel

Aangezien we hier op spelfouten letten...toch?
(lol)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."