#1
Het is diep triest.
Toegegeven, ik lees de Libelle niet. Ben wel benieuwd naar het nummer waar dat in staat?Ik denk dat het wel mee zal gaan vallen. Ayahuasca is booming onder vooral vrouwelijke spirituele twintigers en dertigers, blaadjes als happiness en zelfs libelle staan er vol mee. Behoorlijk geaccepteerd dus en ik denk niet dat naleving van dat verbod veel zal uitmaken.
De zaak loopt nog, er is nog een goede kans dat het allemaal niet zo'n vaart loopt, de weerstand tegen handhaving van het ayahuasca verbod is best groot.
Libelle kan ik niet bij want premium-artikel. Maar ook vrouwenblaadjes Linda en Viva hebben er artikels over:Toegegeven, ik lees de Libelle niet. Ben wel benieuwd naar het nummer waar dat in staat?![]()
Goed geschreven. Helemaal eens!Ik denk dat een deel van de overheid dit stiekem ook wel zou willen. Maar dat gaat alleen met kleine stapjes. Een algehele legalisering 'ineens' zit er gewoon niet in. Als men het op de spits drijft, is de uitkomst onzeker. Stel je voor dat het CDA of VVD zou zeggen, ok we gaan legaliseren. Dan stapt hun hele achterban over naar onze grote vriend (ahum) Baudet. Gedogen is het beste wat we nu kunnen krijgen. En misschien na verloop van tijd, wanneer conservatief NL er aan gewent is (of uitgestorven) dan kan er legalisering plaatsvinden. Op dit ogenblik moeten we iedere handreiking van overheid (gedogen) met beide handen aangrijpen in de hoop voor een betere toekomst. Maar als wij zelf als gebruikers eisen dat de overheid hun foute beleid moet handhaven, dan lachen de havikken in hun knuistje...
Ik denk dat je hier toch de invloed van "echt verbieden" op de publieke opinie onderschat. In de VS heeft de legalisering van cannabis heel belangrijk werk geleverd voor de destigmatisering en uiteindelijk volledige legalisering van cannabis in veel staten.Ik denk dat het wel mee zal gaan vallen. Ayahuasca is booming onder vooral vrouwelijke spirituele twintigers en dertigers, blaadjes als happiness en zelfs libelle staan er vol mee. Behoorlijk geaccepteerd dus en ik denk niet dat naleving van dat verbod veel zal uitmaken.
Daar heb je gelijk in. Laten we hopen dat die weerstand sterk genoeg blijkt te zijn. En laten we bij de volgende verkiezingen massaal stemmen op partijen die voor legalisering zijn! En voor hen die niet stemmen (kuch kuch @Fenrir )... ga eens wel stemmen op een partij die voor legalisering isDe zaak loopt nog, er is nog een goede kans dat het allemaal niet zo'n vaart loopt, de weerstand tegen handhaving van het ayahuasca verbod is best groot.
Ben zelf teleurgesteld in GL. In de korte tijd (1 jaar) dat ze aan de macht zijn in mijn stadje Amsterdam zijn er meer dan 1000 (DUIZEND) zeer grote bomen gekapt (Canadese populieren). Voor mijn huis alleen al 6 grote Canadese populieren van 70 jaar oud en 30 meter hoog. Zonder enige onderbouwing en tegen het advies van specialisten in. Tot zover Groen Links.. Ik zou nog eerder op PvdA stemmen, nooit meer op GL.Ik ben trots op je @Fenrir ! Dan heb je ook nog eens gestemd op een partij die voor legalisering van cannabis en psychedelica is! Nu kun je met een gerust hart mee zeuren over hoe debiel het is dat ayahuasca illegaal is
Ps zelf ook groen links gestemd maar vind PvdD ook sympathiek!
Ik heb de vorige keer dat er deze discussie voerden geluisterd naar jou en anderen, en bij de laatste verkiezingen wél gestemdEn voor hen die niet stemmen (kuch kuch @Fenrir )... ga eens wel stemmen op een partij die voor legalisering is![]()
GroenLinks, al was het alleen maar omdat PvdD nooit meer dan een paar zetels zal krijgen (if that). Wel een toffe partij tho.
Bij de laatste heftige storm in de lente of zomer waren er allerlei bomen die uit de grond waren gerukt. En laten dat nou dus net niet de Canadese populieren zijn. Die stonden allemaal nog. Het waren juist de kleinere bomen die verwoest waren. Er zijn ook redenen om aan te nemen dat al die grote oude bomen de kleine uit de wind houden. Die kleine hebben geen stevig wortelstelsel ontwikkeld en zijn daardoor veel gevoeliger voor stormschade.Daardoor is er juist kans op nog meer stormschade in de toekomst. We moeten ook gewoon accepteren dat wanneer we bomen om ons heen willen, er relatief kleine gevaren aan verbonden zijn. Anders kan je beter alle bomen kappen en voor het gemak alles wat gevaar kan opleveren in een stad (zoals bijv. alle auto's) verbieden...Canadese populieren hebben nogal gauw takbreuk bij wind. En de gemeente is verantwoordelijk voor schade bij takbreuk. Dus worden er veel van die bomen geruimd. een gedeelte er van wordt herplant met zwarte populieren, die minder risico op takbreuk hebben.
https://www.amsterdam.nl/wonen-leefomgeving/bomen/canadese-populieren/
Heel benieuwd naar de uitspraak vandaag."Ayahuasca-weekend, inclusief overnachting en maaltijden: 395 euro per persoon." Het staat op een van de websites die in Nederland ceremonies met dit psychedelische brouwsel aanbieden.
Al jaren wordt het gebruik van het steeds populairdere middel, dat de illegale stof DMT bevat, gedoogd als religieus ritueel. Maar morgen doet de hoogste rechter in Nederland, de Hoge Raad, een uitspraak waardoor dat kan veranderen en ayahuasca definitief verboden kan worden.
Doden bij 'healings'
Die uitspraak komt op een moment dat de hallucinatieopwekkende drank....
Lees verder: https://nos.nl/artikel/2304072-komt-morgen-een-einde-aan-de-gedoogstatus-van-heilige-ayahuasca.html
"Het hallucineren kan voor mensen heel eng voelen", legde het instituut eerder uit. "
Oh dank u, hoge raad, dat u ons hiertegen beschermt.
Inderdaad... Wanneer breekt het moment aan dat mensen die het in dit land voor het zeggen hebben over hun eigen schaduw kunnen springen- begrip hebben voor andersdenkenden. Ik begrijp goed dat de meesten hier op DF al zo cynisch zijn geworden dat ze er niet eens meer warm of koud van worden van zo'n verbod, maar persoonlijk vind ik dit verbod veel verder gaan dan bijv. het paddo verbod, omdat het een middel is dat een belangrijke therapeutische werking heeft voor heel veel mensen. Het wordt gewoon de kop in gedrukt door een stel intolerante kortzichtige mastodonten die geen enkele voeling hebben met deze maatschappij. Ze zitten duidelijk op de verkeerde plaats.Nou inderdaad zeg, als we de Hoge Raad niet hadden.
Inderdaad... Wanneer breekt het moment aan dat mensen die het in dit land voor het zeggen hebben over hun eigen schaduw kunnen springen- begrip hebben voor andersdenkenden. Ik begrijp goed dat de meesten hier op DF al zo cynisch zijn geworden dat ze er niet eens meer warm of koud van worden van zo'n verbod, maar persoonlijk vind ik dit verbod veel verder gaan dan bijv. het paddo verbod, omdat het een middel is dat een belangrijke therapeutische werking heeft voor heel veel mensen. Het wordt gewoon de kop in gedrukt door een stel intolerante kortzichtige mastodonten die geen enkele voeling hebben met deze maatschappij. Ze zitten duidelijk op de verkeerde plaats.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."