Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca binnenkort mogelijk verboden

Ayahuasca binnenkort mogelijk verboden

81 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is diep triest.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#2
acht.zes zei:
Ik denk dat het wel mee zal gaan vallen. Ayahuasca is booming onder vooral vrouwelijke spirituele twintigers en dertigers, blaadjes als happiness en zelfs libelle staan er vol mee. Behoorlijk geaccepteerd dus en ik denk niet dat naleving van dat verbod veel zal uitmaken.
De zaak loopt nog, er is nog een goede kans dat het allemaal niet zo'n vaart loopt, de weerstand tegen handhaving van het ayahuasca verbod is best groot.
Klik om te vergroten...
Toegegeven, ik lees de Libelle niet. Ben wel benieuwd naar het nummer waar dat in staat? :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
שמש zei:
Toegegeven, ik lees de Libelle niet. Ben wel benieuwd naar het nummer waar dat in staat? :)
Klik om te vergroten...
Libelle kan ik niet bij want premium-artikel. Maar ook vrouwenblaadjes Linda en Viva hebben er artikels over:
https://www.linda.nl/alles-over-linda/zhya-tripthee-ayahuasca-boven-therapie/

https://www.viva.nl/lijf-lijn/trippen-met-ayahuasca-hoe-is-dat/
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
Libelle kan ik niet bij want premium-artikel. Maar ook vrouwenblaadjes Linda en Viva hebben er artikels over:
https://www.linda.nl/alles-over-linda/zhya-tripthee-ayahuasca-boven-therapie/

https://www.viva.nl/lijf-lijn/trippen-met-ayahuasca-hoe-is-dat/
Klik om te vergroten...
:thumbsup:
Krijg zin in een Milf

:hearteyes:

Maar er is nog hoop idd.
& best nog een redelijk artikel in de Viva. Alhoewel er wel wat sensatie in zit. Maar goed, laten ze vooral doorgaan met dit soort artikelen en laten we hopen dat de vrouw van Grappenmacher ook een abo heeft. Komt ie thuis...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
שמש zei:
Ik denk dat een deel van de overheid dit stiekem ook wel zou willen. Maar dat gaat alleen met kleine stapjes. Een algehele legalisering 'ineens' zit er gewoon niet in. Als men het op de spits drijft, is de uitkomst onzeker. Stel je voor dat het CDA of VVD zou zeggen, ok we gaan legaliseren. Dan stapt hun hele achterban over naar onze grote vriend (ahum) Baudet. Gedogen is het beste wat we nu kunnen krijgen. En misschien na verloop van tijd, wanneer conservatief NL er aan gewent is (of uitgestorven) dan kan er legalisering plaatsvinden. Op dit ogenblik moeten we iedere handreiking van overheid (gedogen) met beide handen aangrijpen in de hoop voor een betere toekomst. Maar als wij zelf als gebruikers eisen dat de overheid hun foute beleid moet handhaven, dan lachen de havikken in hun knuistje...
Klik om te vergroten...
Goed geschreven. Helemaal eens!

acht.zes zei:
Ik denk dat het wel mee zal gaan vallen. Ayahuasca is booming onder vooral vrouwelijke spirituele twintigers en dertigers, blaadjes als happiness en zelfs libelle staan er vol mee. Behoorlijk geaccepteerd dus en ik denk niet dat naleving van dat verbod veel zal uitmaken.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je hier toch de invloed van "echt verbieden" op de publieke opinie onderschat. In de VS heeft de legalisering van cannabis heel belangrijk werk geleverd voor de destigmatisering en uiteindelijk volledige legalisering van cannabis in veel staten.

acht.zes zei:
De zaak loopt nog, er is nog een goede kans dat het allemaal niet zo'n vaart loopt, de weerstand tegen handhaving van het ayahuasca verbod is best groot.
Klik om te vergroten...
Daar heb je gelijk in. Laten we hopen dat die weerstand sterk genoeg blijkt te zijn. En laten we bij de volgende verkiezingen massaal stemmen op partijen die voor legalisering zijn! En voor hen die niet stemmen (kuch kuch @Fenrir )... ga eens wel stemmen op een partij die voor legalisering is :tonguewink:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
Ik ben trots op je @Fenrir ! Dan heb je ook nog eens gestemd op een partij die voor legalisering van cannabis en psychedelica is! Nu kun je met een gerust hart mee zeuren over hoe debiel het is dat ayahuasca illegaal is

Ps zelf ook groen links gestemd maar vind PvdD ook sympathiek!
Klik om te vergroten...
Ben zelf teleurgesteld in GL. In de korte tijd (1 jaar) dat ze aan de macht zijn in mijn stadje Amsterdam zijn er meer dan 1000 (DUIZEND) zeer grote bomen gekapt (Canadese populieren). Voor mijn huis alleen al 6 grote Canadese populieren van 70 jaar oud en 30 meter hoog. Zonder enige onderbouwing en tegen het advies van specialisten in. Tot zover Groen Links.. Ik zou nog eerder op PvdA stemmen, nooit meer op GL.
Ik stem trouwens al vanaf de oprichting op Partij voor de dieren, dus sinds 2002.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Fenrir
Partij voor de Dieren :rabitface::unicornhead::dragonface:
:thumbsup5:
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
En voor hen die niet stemmen (kuch kuch @Fenrir )... ga eens wel stemmen op een partij die voor legalisering is :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Ik heb de vorige keer dat er deze discussie voerden geluisterd naar jou en anderen, en bij de laatste verkiezingen wél gestemd :wink:
שמש zei:
@Fenrir
Partij voor de Dieren :rabitface::unicornhead::dragonface:
:thumbsup5:
Klik om te vergroten...
GroenLinks, al was het alleen maar omdat PvdD nooit meer dan een paar zetels zal krijgen (if that). Wel een toffe partij tho.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Canadese populieren hebben nogal gauw takbreuk bij wind. En de gemeente is verantwoordelijk voor schade bij takbreuk. Dus worden er veel van die bomen geruimd. een gedeelte er van wordt herplant met zwarte populieren, die minder risico op takbreuk hebben.

https://www.amsterdam.nl/wonen-leefomgeving/bomen/canadese-populieren/
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#10
acht.zes zei:
Canadese populieren hebben nogal gauw takbreuk bij wind. En de gemeente is verantwoordelijk voor schade bij takbreuk. Dus worden er veel van die bomen geruimd. een gedeelte er van wordt herplant met zwarte populieren, die minder risico op takbreuk hebben.

https://www.amsterdam.nl/wonen-leefomgeving/bomen/canadese-populieren/
Klik om te vergroten...
Bij de laatste heftige storm in de lente of zomer waren er allerlei bomen die uit de grond waren gerukt. En laten dat nou dus net niet de Canadese populieren zijn. Die stonden allemaal nog. Het waren juist de kleinere bomen die verwoest waren. Er zijn ook redenen om aan te nemen dat al die grote oude bomen de kleine uit de wind houden. Die kleine hebben geen stevig wortelstelsel ontwikkeld en zijn daardoor veel gevoeliger voor stormschade.Daardoor is er juist kans op nog meer stormschade in de toekomst. We moeten ook gewoon accepteren dat wanneer we bomen om ons heen willen, er relatief kleine gevaren aan verbonden zijn. Anders kan je beter alle bomen kappen en voor het gemak alles wat gevaar kan opleveren in een stad (zoals bijv. alle auto's) verbieden...
Een simpele oplossing: takken snoeien. Door potentieel gevaarlijke takken te snoeien kun je monumentale bomen gewoon laten staan.
Het heeft 60-70 jaar geduurd voordat deze Canadese populieren zo groot zijn geworden. Het zijn bovendien de grootste bomen van de stad. Die krijg je niet terug, want vervanging= sprietige jonge boompjes.
Verder staat het totaal haaks op de wens van meer groen in de stad, verkoeling door meer groen (wetenschappelijk bewezen), tegenhouden van fijnstof afkomstig van auto's, etc.
In decennia PvdA als grootste partij in Asd is er niet zoveel gekapt als wat GL nu in een jaar doet.

Die link verwijst naar de website van de gemeente Amsterdam. Niet helemaal een objectieve bron vrees ik. Zij praten alleen om hun beleid goed te praten...
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ayahuasca is een zeer krachtig tripmiddel wat een verrijking kan zijn mits het goed wordt gebruikt. Vind dat ze een aantal mensen moeten opleiden tot experts die mensen begeleiden in hun trip, in een fijne omgeving. Maar ook dat zij worden opgeleid om mensen te herkennen die beter geen ayahuasca kunnen nemen of nog meer voorbereiding nodig hebben. BEetje jammer om de ayahuasca al helemaal de illegaliteit in te gooien, al is dmt al verboden.

Ik zelf durf geen ayahuasca meer te nemen want ik vind het VEELTE heftig. Zeg maar doei doei tot deze aardse bestaan en hallo tegen de wereld van ayahuasca. Ik heb er geen woorden voor hoe ik de heftigheid van het middel moet omschrijven....
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
"Ayahuasca-weekend, inclusief overnachting en maaltijden: 395 euro per persoon." Het staat op een van de websites die in Nederland ceremonies met dit psychedelische brouwsel aanbieden.

Al jaren wordt het gebruik van het steeds populairdere middel, dat de illegale stof DMT bevat, gedoogd als religieus ritueel. Maar morgen doet de hoogste rechter in Nederland, de Hoge Raad, een uitspraak waardoor dat kan veranderen en ayahuasca definitief verboden kan worden.

Doden bij 'healings'
Die uitspraak komt op een moment dat de hallucinatieopwekkende drank....

Lees verder: https://nos.nl/artikel/2304072-komt-morgen-een-einde-aan-de-gedoogstatus-van-heilige-ayahuasca.html
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#13
*.exe2.0 zei:
"Ayahuasca-weekend, inclusief overnachting en maaltijden: 395 euro per persoon." Het staat op een van de websites die in Nederland ceremonies met dit psychedelische brouwsel aanbieden.

Al jaren wordt het gebruik van het steeds populairdere middel, dat de illegale stof DMT bevat, gedoogd als religieus ritueel. Maar morgen doet de hoogste rechter in Nederland, de Hoge Raad, een uitspraak waardoor dat kan veranderen en ayahuasca definitief verboden kan worden.

Doden bij 'healings'
Die uitspraak komt op een moment dat de hallucinatieopwekkende drank....

Lees verder: https://nos.nl/artikel/2304072-komt-morgen-een-einde-aan-de-gedoogstatus-van-heilige-ayahuasca.html
Klik om te vergroten...
Heel benieuwd naar de uitspraak vandaag.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#14
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ned...A5jVB_sBw12nauiP1JPrXkxSDrW5f1ONGT1gEUSVCDp6A
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heel zuur, maar niet onverwacht met het beleid rondom drugs.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vraag me af of de politie gaat/kan handhaven. Zijn er geen belangrijkere zaken dan politie voor in te zetten? Prioriteiten.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#17
"Het hallucineren kan voor mensen heel eng voelen", legde het instituut eerder uit. "
Oh dank u, hoge raad, dat u ons hiertegen beschermt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
שמש zei:
"Het hallucineren kan voor mensen heel eng voelen", legde het instituut eerder uit. "
Oh dank u, hoge raad, dat u ons hiertegen beschermt.
Klik om te vergroten...

Nou inderdaad zeg, als we de Hoge Raad niet hadden.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Nou inderdaad zeg, als we de Hoge Raad niet hadden.
Klik om te vergroten...
Inderdaad... Wanneer breekt het moment aan dat mensen die het in dit land voor het zeggen hebben over hun eigen schaduw kunnen springen- begrip hebben voor andersdenkenden. Ik begrijp goed dat de meesten hier op DF al zo cynisch zijn geworden dat ze er niet eens meer warm of koud van worden van zo'n verbod, maar persoonlijk vind ik dit verbod veel verder gaan dan bijv. het paddo verbod, omdat het een middel is dat een belangrijke therapeutische werking heeft voor heel veel mensen. Het wordt gewoon de kop in gedrukt door een stel intolerante kortzichtige mastodonten die geen enkele voeling hebben met deze maatschappij. Ze zitten duidelijk op de verkeerde plaats.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
שמש zei:
Inderdaad... Wanneer breekt het moment aan dat mensen die het in dit land voor het zeggen hebben over hun eigen schaduw kunnen springen- begrip hebben voor andersdenkenden. Ik begrijp goed dat de meesten hier op DF al zo cynisch zijn geworden dat ze er niet eens meer warm of koud van worden van zo'n verbod, maar persoonlijk vind ik dit verbod veel verder gaan dan bijv. het paddo verbod, omdat het een middel is dat een belangrijke therapeutische werking heeft voor heel veel mensen. Het wordt gewoon de kop in gedrukt door een stel intolerante kortzichtige mastodonten die geen enkele voeling hebben met deze maatschappij. Ze zitten duidelijk op de verkeerde plaats.
Klik om te vergroten...

Mee eens.

Echter, paddo's hebben toch ook een therapeutische werking?
In die zin is het even erg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."