#1
De FvD socialistisch? Huh? Daarnaast, er zitten gewoon "gekleurde mensen" bij de FvD hoor, dus het argument van racisme klopt ook niet.Nazi's.
Goed om te zien dat iemand hier nog wat kan (en durft) te relativeren. Al is stellen dat zij (allemaal) van 'het pad' zijn geraakt ook nogal generaliserend in mijn ogen.Ik ben het compleet oneens met deze analyse. We gaan nu 12 procent van Nederland, een aantal miljoenen mensen, uitsluiten? Vinden we hen allemaal giftig, bitter en racistisch? Ik snap niet dat jullie het hier mee eens kunnen zijn. De meest achterlijke manier om met de FvD om te gaan is om hen van alles uit te sluiten. Daarmee maak je alles wat Baudet iedereen verwijt zelf waar. Open intelligente discussie moet altijd de reactie zijn. Zeker aangezien de FvD miljoenen Nederlanders vertegenwoordigd. Het is niet een fringe groep ofzo. Net zoals sommige mensen op het rechtse spectrum alle minderheden over een kam scheren, doen jullie dat met een heel groot deel van Nederland als je naar FvD stemmers verwijst als bijvoorbeeld Nazi's. Deze mensen zijn net als jij en ik, mensen. Zij hebben bepaalde ervaringen opgedaan en bepaalde dingen van huis uit meegekregen die hen tot hun huidige denkwijze hebben gebracht. Misschien willen veel van hen niet luisteren naar redelijke argumenten, om wat voor reden dan ook. Maar alsnog verdienen zij het als mens behandeld te worden. Veel van jullie hebben psychedelica gebruikt. En zullen misschien dat gevoel kennen, van die universele liefde, die je dan kan voelen, en waarvan je intuïtief weet dat die ook in iedereen anders zit. Dit zit ook in hen. Zij zijn net zo mooi als jij en ik. Alleen zijn zij van het pad geraakt, vaak om best begrijpelijke redenen. Meer compassie AUB. Ok einde rant.
Het staat je vrij om te reageren op mijn verdere verduidelijking van de in mijn ogen misplaatste slachtofferrol waarbij de zeer economisch bevoorrechte positie van blanke westerse mensen vergeten wordt en in plaats daarvan wordt gedaan alsof mensen uit het Midden-Oosten en Afrika onze welvaart gaan afpakken, terwijl overduidelijk precies het tegenovergestelde gaande is wereldwijd.Open intelligente discussie moet altijd de reactie zijn.
Ik vind het bijzonder hoeveel er gehaat wordt op partijen als PVV en FvD. Ik stem zelf FvD en ben echt geen slecht mens, ik probeer anderen altijd gelijkwaardig te behandelen. Een gedeelte van links zegt altijd zo tolerant te zijn tegenover andere mensen, maar wanneer het gaat om mensen met een ander politieke mening dan houdt die tolerantie vaak op.
Je toon is wat denigrerend, alsof ik dat punt loop te vermijden. Ik vind niet dat immigranten hier naar toe komen om onze welvaart af te pakken. Ik vind ook dat die slachtofferrol misplaatst is. Dat heeft verder helemaal niks te maken met wat ik zei in mijn post.Het staat je vrij om te reageren op mijn verdere verduidelijking van de in mijn ogen misplaatste slachtofferrol waarbij de zeer economisch bevoorrechte positie van blanke westerse mensen vergeten wordt en in plaats daarvan wordt gedaan alsof mensen uit het Midden-Oosten en Afrika onze welvaart gaan afpakken, terwijl overduidelijk precies het tegenovergestelde gaande is wereldwijd.
Met van het pad geraakt bedoelde ik het zeg maar te bekijken vanuit iemand met een sterk anti FvD oogpunt. En tot op zekere hoogte vind ik het zelf misschien ook wel, maar ik bedoelde verder niet te suggereren dat ik op een "goed" pad zit en andersdenkende op een "slecht" pad of iets in die richting.De FvD socialistisch? Huh? Daarnaast, er zitten gewoon "gekleurde mensen" bij de FvD hoor, dus het argument van racisme klopt ook niet.
Goed om te zien dat iemand hier nog wat kan (en durft) te relativeren. Al is stellen dat zij (allemaal) van 'het pad' zijn geraakt ook nogal generaliserend in mijn ogen.
Ben zelf geen FvD'er trouwens. (heb geen 1 partij waar ik me écht in kan vinden) Er zijn trouwens natuurlijk echt wel FvD'ers met een hart. Wat een sneue generalisatie om te maken. "Jij denkt niet als mij, dus jij bent slecht" Guttegut...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."