Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"met de invoering van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is er in de EU echt heel erg veel veranderd in de dataretentie. (bewaren van data) Waar voorheen onder de Wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens (WBT) voornamelijk de metadata werd bewaard voor criminaliteitsbestreiding wordt onder de nieuwe AVG de datartentie fors uitgebreid. (Big Data) Alle soorten data vallen nu onder de dataretentie met speciale aandacht voor persoonsgegevens. Maar er zijn daarbij wel veel strengere eisen gesteld aan dataretentie-beleid. Dat beleid is weer onderdeel van een data governance, die op zijn beurt weer alle onderdelen van databeheer omvat. Een zwaar punt is bijvoorbeeld de toegangsrechten tot de data. Juffrouw Jannie heeft echt geem toegang meer en uitsluitend de omschreven toegangsgerechtigden hebben toegang.(mits justitie opeist) "Grappig" is wel dat in de AVG nergens de dataretentie word genoemd maar weerwel de maximale bewaartermijn van dataretentie. Data mag niet meer onbeperkt bewaard blijven. Een mooie, belangrijke regel binnen de AVG isdat de burger,(consument, klant of werknemer) altijd het recht heeft om zijn of haar (persoons)gegevens in te zien, te laten wijzigen of zelfs te laten verwijderen (Recht om vergeten te worden). De verwerker van deze gegevens is verplicht aan een dergelijk verzoek mee te werken. Maar de hele AVG is nog veel uitgebreider en complexer en ik moet eerlijk zeggen, op veel punten ook best goed voor de burgers, die vaak geen idee hebben wat er allemaal over je bewaard wordt. Of het Orwelliaans wordt, denk het niet maar ik steek m'n hand er niet voor in het vuur. Dat er verschrikkelijk veel geld mee verdiend wordt, echt wel! Als je het marketingtechnisch bekijkt is het een natte droom, wat is er nou mooier dan te weten wat er over 6 maanden trending is. Wat betreft privacy is het een draak. Als je echt prive zaken wilt bespreken kan je het beste ergens in de duinen gaan wandelen en geen telefoons mee. Best k*t."
"Maar de die data exhaust mag binnen de EU niet meer onbeperkt gekoppeld worden aan persoonsgegevens die wel onder de AVG vallen,"
"Neo-Shulginist zei: We hebben eigenlijk wetgeving nodig die bedrijven verplicht om hun gebruikers op de hoogte te stellen van alle verwerkingsproducten die gemaakt worden van hun data. Daarbij is het belangrijk dat de bewijslast voor 'proof of read' bij bedrijven ligt. Want nu stellen techgiganten allerlei voorwaarden in hun 'privacy policy' waarin ze zeg maar zeggen dat ze alles met alle data mogen zonder daar verder nog iets over te laten weten. Mensen lezen die privacy policies niet eens. Dat kan ook niet, want die privacy policies zijn bewust extreem ingewikkeld en lang gemaakt. Als je alle privacy policies zou willen lezen die je als gemiddelde consument in een jaar tegenkomt, dan zou je minstens 100 volle dagen aan het lezen zijn. Op die manier creëren techgiganten dus een scheve rechtsongelijkheid, waarbij de bedrijven kunnen doen wat ze willen en waarbij burgers geen idee hebben welke rechten ze weggeven en wat er gedaan wordt met hun data. Klik om te vergroten... Die wetgeving is er. Het is niet voor niks dat je elke paar weken een nieuwe privacy policy van Google en dergelijke moet accepteren. Dat het niet te doen is om al die policy's en hun aanpassingen bij te houden, ben ik volledig met je eens! Wat nog veel viezer is; als je je door het woud van privacy settings weet te worstelen en je denk dat je alles lekker dicht hebt gemetseld in je Windows machine, er na een update een hele berg instellingen weer gereset zijnvoor je en je weer vrolijk al je gegevens naar Microsoft stuurt. Dat is nog een ding wat aangepakt kan worden."
"Als je zondagochtend land en het dan gewoon al maandagochtend is Waarom die 2 briefjes van 10 niet van elkaar los willen Je weet dat ze Om Je lachen maar geen idee waarom Wie die gasten in hemelsnaam zijn"
"Gabbertje zei: Jupe dit is me net toch echt overkomen, betekent wel dat het goede ketamine is Klik om te vergroten... Hahahah...Damnn"
"Ik ben enorm nieuw hier op het forum maar dit is zoals ik het zie... Als je met lieve vrienden bent, op een gezellig en leuk feest kan het bijna niet bad gaan. Wat wel kan gebeuren is dat je erg emotioneel wordt, overmand worden door emoties en flink huilen zou dan echt wel kunnen gebeuren. Dan kan je je natuurlijk afvragen of dat is wat je wilt op een feest. Als het gebeuren moet gebeurt het maar ik begrijp je terughoudendheid. Ikzelf denk dat het verstandiger is om dit proces nuchter door te gaan. verwerk het zoals je dat doet en als je je rustiger voelt en emoties verdwijnen naar de achtergrond dan gewoon een te gekke avond maken op een leuk feest. Dat zou ik doen..."
"Syl zei: Mischien hele rare gedachtengang van mij... Maar zat wel ff te denken kan dit ook in scene zijn gezet.... Gaat zoveel geld in om en dan straks weer zo'n wedstrijd. Klik om te vergroten... Het zou natuurlijk kunnen maar ik denk dat het meer komt door de leeftijd en conditie van Badr. Rico is al 8 jaar of nog langer op top niveau aan het trainen en vechten, Badr is er jaren tussenuit geweest."
"Snelleke Snel zei: Je weet maar nooit idd.... je zag al aan die kop van Badr dat ie aan het inkakken was.. Misschien makkelijke manier om er onderuit te komen🤔 Klik om te vergroten... hij had inderdaad ook snel last van z'n benen"
"Perenijsje zei: Lijkt me niet dat je dit in scène zet. Hij is idd al op leeftijd, heeft geen echt trainings- en wedstrijdritme. Heeft al blessures gehad. Wilde misschien te graag bewijzen met die trap. Daar ligt het eerder aan dat het nu weer mis is gegaan. Klik om te vergroten... Inderdaad. Klassiek Badr. Eertse 3 ronden levensgevaarlijk en daarna zie je het inzakken..."
"Syl zei: Maar ondanks hoe het is verlopen,was het een super spannende wedstrijd!!. Klik om te vergroten... Echt wel! Rico kreeg een paar fikse tikken en het leek er echt even op dat ie neer zou gaan. Maar dat wederzijdse respect was mooi om te zien. Ook goed voor de sport."