#1
Oftewel, objectief gezien zitten er gewoon nadelen aan het huidige immigratiebeleid. Nu kan je zeggen, wat is het egoistich om hoofdzakelijk te handelen vanuit het oogpunt van jouw eigen land. Bekijk het eens op deze manier: Een sterk land is eerder instaat zwakker land te helpen, dan wanneer die zelf ook zwak is. Wanneer de zuurstofmaskers in het vliegtuig vallen zal de volwassene eerst zichzelf moeten helpen, voordat ie zijn of haar kind kan helpen. Hierdoor zie je ook dat veel positieve uitvindingen die in de westerse wereld zijn uitgevonden worden overgenomen door ontwikkelingslanden.
Ik had een lange reactie geschreven op je post, maar die heb ik weer verwijderd. Dit forum is niet bedoeld voor een oeverloos links/rechts-gebekvecht.
Ik houd bovendien niet zo van dat wij/zij-denken. Psychedelica leren mij juist steeds hoe wij zelf dat verschil verzinnen tussen wij en zij, lichaam en geest, feit en fictie, binnen en buiten, echt en nep. Als ik mijn psychedelische ervaringen mag geloven dan maken we onszelf dat allemaal maar wijs. We zijn eigenlijk met zijn allen één kleurrijke rondtrillende deeltjessoep.
Daaraan kun je je overgeven, of je kunt het bevechten om controle. Wat je ook kiest, je bent jezelf toch wel voor de gek aan het houden.