Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe mag tegenwoordig ook helemaal niks meer

Je mag tegenwoordig ook helemaal niks meer

85 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
Legio Patria Nostra zei:
Ach. .Het kan altijd beter, en daarna nóg een keer beter.
Wat mij zo kwaad kan maken is het feit dat allerlei zaken, die door onze ouders na de oorlog door hard werken is opgebouwd, nu heden ten dage naar de godverdomme worden geholpen.
En wat doen we vervolgens voor onze ouderen? Wel, die stoppen we in een soort huis, waar niemand tijd voor deze mensen heeft zodat zij vaak in hun eigen afval moeten zitten wachten tot er dan wél iemand voor ze komt.
Volkomen vereenzaming.
Het is een schande!
En dan het geld over de balk blijven gooien.
Nu weer de stikstof waanzin.
Hier word ik dus niet zo vrolijk van. Nee.
Maar, ga eens naar andere landen kijken.
Daar, waar oorlog heerst.
Vluchtelingen kampen.
Terrorisme. Fundamentalisme.
Dan hebben we het toch wel een heel stuk beter, of niet soms.
Daarom.
Count your blessings!
Klik om te vergroten...

Ben het wel met je eens over de oudere en het geld dat ze over de balk gooien.
Maar mensen willen altijd een vergelijking maken met de ergste gevallen.
Wat helemaal niet relevant is.
Mensen doen dat ook op dit forum met ghb b.v. gelijk wijzen naar iemand die er jaren misbruik van heeft gemaakt.

Gelijk het ergste erbij halen wat dus niet relevant is als iemamd het goed doet of een land het goed doet dan kan je dingen anders benaderen.
Nederland is een welvarend land er komt genoeg geld binnen maar er zijn zoveel mensen in Nederland die in de financiële problemen zitten.
Ik kijk opsporing verzocht en zie dat mensen overal thuis worden overvallen!
Een hele nare criminaliteit dat er ontstaat en er moet maar meer en meer geld naar veiligheid dat ze weer van de burgers afpakken en in de politie steken etc. stoppen waardoor er dus nog meer criminaliteit ontstaat omdat mensen opgroeien waar thuis een crisis is en omdat de kosten zo hoog oplopen.

Ik fietste een tijdje van oud west naar Centraal in Amsterdam dat is iets van 12 minuten fietsen.
En kwam elke dag zoveel politie tegen dat ik een keer heb geteld.
Kwam ze 38 keer tegen.
Op de fiets, motor, busjes, auto's en ga zo maar door.
En dat in 12 minuten!
Maar ze komen politie tekort zeggen ze.
Bullshit ze willen gewoon complete controle.

Vroeger toen ik klein was hoorde ik altijd:
'Je wilt toch geen politie agent op elke hoek van de straat?'
Nou in Amsterdam is dat nu gewoon al een feit.

Ze geven het geld gewoon verkeerd uit dat is het probleem bureaucratie, investeringen in te grote projecten, veiligheid en ga zo maar door.
En we hoeven ons niet te vergelijken met Afghanistan want wij hebben alles nu wel goed voor elkaar.
Openbaar vervoer moet gewoon gratis zijn.
Eigen bijdragen moet gewoon weg bij de zorgkosten.
Vuurwerk gaan ze verbieden let maar op.
Nu heeft Maurice de Hond een onderzoek gedaan en bijna 3 kwart van de Nederlanders wil van vuurwerk af. Maar ik ken niemand die dat wil.
Zo spelen ze die spelletjes.

Ineens omdat er in 2 maanden tijd 15 buschauffeurs werden overvallen beslissen ze ineens hals over kop dat er geen contant geld meer in het openbaar vervoer meer gaat komen??? Ook vreemd ineens zo 15 keer achter elkaar.. Maar dat terzijde.
Die plannen waren er al lang, eerst de ov chipkaart invoeren en dan het geld weg halen.
Ze hadden ook kleine automaatjes kunnen hangen in de bus en de tram waar je nog met muntjes iig een kaartje kan halen en waar de chaufeur geen sleutel van heeft.
Nu gaan de pinautomaten in de nacht dicht!
Onder het mom van plofkraken.
Je kan een geldloper niet overvallen want zodra je die koffer beroofd ontploft er een verfbom en is het geld niet meer bruikbaar.
Maar een pinautomaat kunnen ze niet beveiligen?
Nee dat de volgende stap om contant geld te bannen.
Dit zijn plannen die al tientallen jaren geleden zijn gemaakt door de Bildeberggroep.
Het draaid om complete controle over het volk.
Vrijheden gaan weg overal camera's en politie.
Geen contant geld meer.
Geen situaties meer waar ze geen controle over hebben (zoals oud en nieuw)
En wij moeten maar inleveren, jou opmerking is dat we gewoon maar moeten accepteren hoe het gaat en maar blij moeten zijn dat we niet in Afghanistan wonen.
Vrijheid en privacy is al een illusie.
Maar het gaat nu wel allemaal in rap tempo dat het wel helemaal verdwijnt.
Ik wil niet in Noord Korea wonen.

Maar besef je even waar dit allemaal heen gaat en wat er al is veranderd sinds de jaren 90.
En zoals ik al in dit topic lees.
Zitten er genoeg mensen tussen die het allemaal niet zien en een attitude hebben dat we maar blij moeten zijn omdat het erger kan.
Tot het te laat is..
Maar ja er is toch niks meer aan te doen zoals ik in mijn vorige post zei.
Nederlanders laten alles gebeuren en protesteren niet en zijn niet een.
Maar ik benoem het wel even want ik zie het allemaal wel gebeuren.

De headline van dit topic is echt waar het op neer komt en het word alleen maar erger.
Dus daarom schrijf ik mijn bevindingen graag hieronder zodat mensen er over na kunnen denken en misschien ook gaan inzien welke kant we op gaan en door hebben met wat voor een tempo het nu ineens allemaal gaat gebeuren.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Idd^
De grootste ter wereld 😳
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Revolutionair zei:
Was het maar zo een feest dat je je eigen wetten maakt...
Als die blauwe envelop op je deurmat ligt of die van CJIB van een boete en je betaald hem niet omdat je je eigen regels en wetten hebt zogenaamd.
Zetten ze je gewoon in een celletje tot je betaald.
Klinkt allemaal mooi maar laten we bij de realiteit blijven.
Klik om te vergroten...
Je hebt inderdaad niet veel keus.

Maar again de overheid zit ook niet echt in de realiteit.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
sddTcgd.jpg
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
sddTcgd.jpg
Klik om te vergroten...

Zat al te wachten tot je kwam provenceren..
Duurde ff..
Maar ik wist dat je obsessie voor mij nog niet weg was..
Er knaagt iets aan je he 😂
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Revolutionair zei:
Zat al te wachten tot je kwam provenceren..
Duurde ff..
Maar ik wist dat je obsessie voor mij nog niet weg was..
Er knaagt iets aan je he 😂
Klik om te vergroten...
Dit was volgensmij naar mij gericht 8vm met mijn post /tag in het waar kijk je nu naar (media) topic.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Revolutionair zei:
Zat al te wachten tot je kwam provenceren..
Duurde ff..
Maar ik wist dat je obsessie voor mij nog niet weg was..
Er knaagt iets aan je he 😂
Klik om te vergroten...
Het was maar een grapje vriend en niet op jou gericht dus voel je vooral niet aangesproken. Laten we 2020 positief beginnen. Er wordt al genoeg met modder gegooid hier.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja je weet wat er gaat gebeuren.
Al die dronken mensen die nu op straat gaan hangen overal dus dan krijg je dat er ruzie gaat komen en vechtpartijen.

Dat ontmoedigen? Ze zijn de zakken aan het leeg kloppen van de verslaafden elke keer weer de prijs omhoog. Als ze zich echt zo een zorgen maken was het al uit de schappen en kost een pakje niet 10€
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
www.tubantia.nl

Niet meer roken en drinken: je mag ook helemaal niets meer tegenwoordig

We mogen niet meer knallen met vuurwerkbommen, niet meer roken en geen vlees meer eten. Als klapper op de vuurpijl komt alcohol dit jaar ook nog op de zwarte lijst. 2020 is lekker begonnen, we mogen he-le-maal niets meer… Het is me wat.
www.tubantia.nl www.tubantia.nl

Tot dat over 10 jaar een pak peuken 30 euro kost en een flesje bier 5 wat voor de gemiddelde Nederlander te duur is om zo nu en dan even te doen.

Hun heffen ontiegelijke accijnzen op deze producten en doen hier absoluut niks nuttigs me zoals gewoonlijk.

Dit is opressie en diefstal.

Ja het mag maar 70% van mijn geld stelen op ieder pakje sigaretten is onacceptabel.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geef je groot gelijk het word steeds duurder en het scheelt weinig of je mag nog binnen roken ivm brandgevaar ><
Vapen is daar wel een oplossing voor en Hasjmelk :)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Niks nuttigs? Ik vind dat het allemaal wel aardig geregeld is in ons landje. Ben ondertussen op alle continenten geweest en je kan het een stuk slechter treffen. Zelfs als je in ons land niet wil of kan werken word je onderhouden door de staat. In armere landen ga je dan gewoon dood of ben je afhankelijk van familie.

Maar ik ben het wel met je eens dat er een te hoge accijns op sigaretten en drank wordt geheven. Er wordt gelukkig wel wat nuttigs mee gedaan vind ik.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
25tolife zei:
Geef je groot gelijk het word steeds duurder en het scheelt weinig of je mag nog binnen roken ivm brandgevaar ><
Vapen is daar wel een oplossing voor en Hasjmelk :)
Klik om te vergroten...
Ecigs worden in Nederland ook gezien als tabakswaren onder de wet helaas dus daar is ook geen zekerheid over...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat geklaag van Nederlanders toch ook. We wonen in 1 van de beste en rijkste landen ter wereld en we klagen en klagen maar.
Net als @Ganggang💯 zegt: kijk eens in andere landen. Ik ben ook in veel landen geweest waar armoede heerst, derde wereld landen. Geloof me, als je daar een poosje gewoond hebt lul je wel anders.
Wees eens tevreden met wat je hebt in plaats van ontevreden met wat je niet hebt.
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
In armere landen ga je dan gewoon dood of ben je afhankelijk van familie.
Klik om te vergroten...
Die kant gaat het hier ook aardig naar toe als het zo door gaat in NL :thinking:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Astronaut zei:
Die kant gaat het hier ook aardig naar toe als het zo door gaat in NL :thinking:
Klik om te vergroten...
Dat valt wel mee. Zelfs als je t lui bent om te werken krijg je nog een hoop centjes van de overheid.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ach...kijk eens naar Zweden Denemarken en Noorwegen.
Wat kost daar een glas bier, of een fles sterke drank?
We hebben het hier zó slecht nog niet...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Juist! Juist!
Het enige, wat sommigen kunnen, is....zeuren.
Ook ik ben op plaatsen geweest, waar de mensen niet weten, of ze wel een maaltijd hebben. Die avond...
Of een slaapplaats, waar je niet beroofd wordt...
Al deze zeurders moesten maar eens naar de arme landen in Afrika toe.
Of in het Midden-Oosten.
Dan zijn ze genezen!
Het enige, wat discutabel is, dat is het weer. Te vaak koud, en nat.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als we zo doorgaan dan hebben we over 20 jaar hier ook 5 euro blikken.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
benzzzy zei:
Als we zo doorgaan dan hebben we over 20 jaar hier ook 5 euro blikken.
Klik om te vergroten...
Tijd voor moonshine 😂
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#20
www.europa-nu.nl

Europa-Nu.nl stopt per maandag 3 juli noodgedwongen

www.europa-nu.nl www.europa-nu.nl

Het koninkrijk Denemarken is één van de meest welvarende Europese landen. Het land heeft een overwegend landelijk karakter en de agrarische sector is belangrijk. Sinds 1973 is Denemarken lid van de Europese Unie (destijds Europese Gemeenschap), maar er bestaat veel 'euroscepsis'.

De Dunne zei:
En toch heeft Denemarken een heel hoog aantal zelfmoord gevallen per hoofd van inwoner. Veel hoger als in NL. Ik ken een Deense en het is allemaal niet zo perfect daar hoor. De regering laat het graag zo lijken maar helaas een fabeltje.
Ook is daar veel haat tegen vreemdelingen, homo’s en de armoede neemt toe.
Don’t believe all you read..
Klik om te vergroten...

Van mij mogen ze het vreemdelingen beleid van Denenmarken hier ook wel toepassen.
Iedereen maar toelaten in een klein land geeft alleen maar problemen.
De woningnood in Nederland is zo hoog maar er zijn pas weer 30.000 immigranten binnen gekomen.
Die krijgen allemaal voorang op een huis en het complete sociale voorzieningen pakketje gratis.
Mensen staan nu 16 jaar op de wachtlijst op een woning hier bij ons kamers worden rond de €850 verhuurd nu gemiddeld.
Dus mensen zitten met hun kinderen vaak tot hun 30ste in huis nu.
Er moet een 100% stop komen op immigratie tot de wooningnood is opgelost en tot we geen eigen bijdragen meer hebben bij onze ziektekosten minimaal, het liefst nog gratis zorg.
Als ik met de metro naar mijn moeder ga kost me dat 3.80€ heen en 3.80€ terug.
Maar ga ik met de auto betaal ik 7.50€ p.u. parkeergeld.
Al deze kosten staan niet meer in verhouding met de belasting die we betalen in dit land.
Wij zijn een welvarend land maar het is totaal uit verhoudingen.

In Denenmarken werkt dat niet zo en denken ze wel aan hun eigen mensen.
Dat word meteen bestempeld als discriminatie en racisme omdat hun dat niet toe laten.
Nee ze hebben gelijk!

Ik ken 2 meisjes uit Denenmarken die hier nu net wonen. We praten veel over maatschappelijke dingen. Dus mijn kennis komt niet van het lezen.
Hun zijn helemaal verbaasd hoe het hier er aan toe gaat en hoe de regering ons achtersteld.
De kosten die we hebben voor sociale voorzieningen in dit land terwijl we zo welvarend zijn. Hun willen ook weer terug naar huis en vinden dit maar niks zo om elk dubbeltje te moeten omdraaien. Dat hoeven ze thuis niet.

Natuurlijk zijn dingen niet 100% perfect in elk land.
Maar wat de regering doet voor zijn inwoners kunnen wij alleen maar van dromen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."