Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe mag tegenwoordig ook helemaal niks meer

Je mag tegenwoordig ook helemaal niks meer

85 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
25tolife zei:
Geef je groot gelijk het word steeds duurder en het scheelt weinig of je mag nog binnen roken ivm brandgevaar ><
Vapen is daar wel een oplossing voor en Hasjmelk :)
Klik om te vergroten...
Ecigs worden in Nederland ook gezien als tabakswaren onder de wet helaas dus daar is ook geen zekerheid over...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat geklaag van Nederlanders toch ook. We wonen in 1 van de beste en rijkste landen ter wereld en we klagen en klagen maar.
Net als @Ganggang💯 zegt: kijk eens in andere landen. Ik ben ook in veel landen geweest waar armoede heerst, derde wereld landen. Geloof me, als je daar een poosje gewoond hebt lul je wel anders.
Wees eens tevreden met wat je hebt in plaats van ontevreden met wat je niet hebt.
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ganggang💯 zei:
In armere landen ga je dan gewoon dood of ben je afhankelijk van familie.
Klik om te vergroten...
Die kant gaat het hier ook aardig naar toe als het zo door gaat in NL :thinking:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Astronaut zei:
Die kant gaat het hier ook aardig naar toe als het zo door gaat in NL :thinking:
Klik om te vergroten...
Dat valt wel mee. Zelfs als je t lui bent om te werken krijg je nog een hoop centjes van de overheid.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als we zo doorgaan dan hebben we over 20 jaar hier ook 5 euro blikken.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
benzzzy zei:
Als we zo doorgaan dan hebben we over 20 jaar hier ook 5 euro blikken.
Klik om te vergroten...
Tijd voor moonshine 😂
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die moonshine, die is er al heel erg lang.
maar niet voor mij bestemd...Ik pas voor dergelijke gelegenheden uit lijfsbehoud.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Ik ben ook in veel landen geweest waar armoede heerst, derde wereld landen. Geloof me, als je daar een poosje gewoond hebt lul je wel anders.
Wees eens tevreden met wat je hebt in plaats van ontevreden met wat je niet hebt.
Klik om te vergroten...

Dat kan wel kloppen in sommige landen en we hebben ook veel goede voorzieningen.
Alleen je kan alles hebben in Nederland, een koophuis een auto en alles goed voor elkaar.
Maar je leeft altijd op een dun lijntje.
Raak je je baan kwijt? Ben je depressief of gebeurd er wat waardoor je even niet in staat bent om de rekeningen te betalen of iets ben je zo alles kwijt wat je hebt.
Je moet blijven volhouden en de stress om dingen te behouden is op het hoogste niveau.
In sommige landen hebben mensen minder maar zijn ze veel gelukkiger en lachen ze ook veel meer.
En zijn famillie en vrienden en het delen van eten en voor elkaar zorgen veel belangerijker.
Hier zijn mensen veel egoïstischer en is iedereen voor zich zelf over het algemeen omdat je altijd bezig bent om je hoofd boven water te houden.
Zelfs als je veel geld verdiend want dan pakt de belastingdienst 60% van je af.
Daarnaast kijken ze elk jaar wat je bezit en betaal je daar ook belasting over. En was je dus zo 'rijk' en dingen gaan mis? Ben je zo alles kwijt waar je misschien wel 20 jaar voor hebt gewerkt...

Wij leven in een materialistische wereld waar we constand bezig zijn om dat te behouden.
Waardoor het samen zijn en samen leven met de medemens op een laag pitje staat.
Daarom zie je in arme landen dat mensen wel in vereniging leven met elkaar en meer in harmonie.
Dus ik weet niet of dit nou het betere leven is wat wij hebben omdat wij wel alle materialistische dingen hebben omdat ik alleen dit leven ken.
Maar wat ik wel weet is dat de mensen die in de landen leven waar minder is een veel warmere persoonlijkheid hebben. En misschien wel dichter bij het natuurlijke leven staan dan ons.

In Nederland hangt zelfs een sfeer dat mensen vaak gierig zijn om hun eten te delen en aanschuiven bij iemand aan tafel niet vanzelf sprekend is.
Terwijl in de minder bedeelde landen het zelfs vanzelf sprekend is dat iemand mag aanschuiven aan tafel.
En dat ze zich daar goed bij voelen ook al hebben ze weinig, de warmte en liefde die deze mensen bij zich dragen kan een mens veel gelukkiger maken.
En dat is een veel betere atmosfeer dan dat er bij ons hangt.

Ik ben totaal niet van het klagen dagelijks.
Veel mensen kunnen vaak relaten door over het kut weer te praten en te klagen over dingen.
Dat heb ik dus niet en probeer juist het positieve te belichten van dingen..

Mindless zei:
Het is soms ook wel teveel klagen om het klagen ja. Maar andere keren is het weer heel terecht.
Klik om te vergroten...

Maar dit gaat niet meer alleen om klagen.
De situatie in Nederland begint een nare vorm aan te nemen en daar mag best wat van gezegd worden.

Dan komen we weer op het punt van samenhorigheid dat we niet hebben hier.
De staat kan ons alles opleggen want wij laten alles over ons heen komen en staan niet samen op tegen de absurde regels die ons worden opgelegd.
Daarom vond ik het geweldig dat de boeren dat pas wel deden en het hele verkeer plat legt legt op de snelweg enzo ook al waren er mensen de dupe ervan.
Eindelijk weer een groep die niet maar weer alles accepteert wat er werd opgelegd.
En samen actie voeren!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
Ik vraag me altijd af waarom mensen niet emigreren als het hier zo kut is.
Klik om te vergroten...
Het alternatief is evengoed kut.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
benzzzy zei:
Het alternatief is evengoed kut.
Klik om te vergroten...
Tja, als je wekelijks aan de serotonine slurpers zit is alles kut.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Smh
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jmths zei:
Je kunt ook zelf gewoon wat Propyleenglycol en Glycerine (PG en VG) kopen.
Spoiler
www.macrovet.nl

Propyleenglycol | Diergeneesmiddelen | Macrovet.nl

Bekijk en bestel: Propyleenglycol in de categorie Diergeneesmiddelen Ruim 7000 producten in voorraad. Vandaag besteld morgen in huis.
www.macrovet.nl www.macrovet.nl
Dan kun je er eventueel een smaakversterker bij in mengen, watermeloen is wel een persoonlijk favoriet voor dit doeleinde.

En je kunt zelfs Nicotine zuiver kopen en hier bij in mengen, maar zuivere Nicotine is zeer potent, dodelijk en gevaarlijk natuurlijk, mag je zogezegd wel mee uitkijken ondanks dat het online legaal en goedkoop beschikbaar is.
Klik om te vergroten...
Dit deed ik over het algemeen ook toen ik nog actiet vapte.
Alleen dan 100mg/ml nic.


Dacht dat ze met een nieuwe wet alle vloeistoffen bedoeld voor esigaretten inclusief DIY zouden limiteren tot 10ml MAX?
Zou al een jaar lang ingegaan moeten zijn dus zal wel niks zijn.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
benzzzy zei:
Dacht dat ze met een nieuwe wet alle vloeistoffen bedoeld voor esigaretten inclusief DIY zouden limiteren tot 10ml MAX?
Klik om te vergroten...
Ik kreeg de indruk dat dat er een conclusie is getrokken dat de controle op import van schadelijke Chinese producten alleen al niet te reguleren valt met de huidige beschikbare middelen.

Ik denk niet dat dit realistisch haalbaar is binnen het huidige kabinet waar toch vrij veel nadruk ligt op vrije marktwerking.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jmths zei:
Ik kreeg de indruk dat dat er een conclusie is getrokken dat de controle op import van schadelijke Chinese producten alleen al niet te reguleren valt met de huidige beschikbare middelen.

Ik denk niet dat dit realistisch haalbaar is binnen het huidige kabinet waar toch vrij veel nadruk ligt op vrije marktwerking.
Klik om te vergroten...
"Dit gaat inderdaad wel heel ver. Zoals ik het lees hebben ze zelfs het recht om pg en vg te maximaliseren tot 10ml zolang ze kunnen aantonen dat dit bedoeld wordt voor e-liquid."

De originele link van de nvwa werkte niet meer maar dit is wat voor bs er in hun opkwam.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Je mag tegenwoordig ook helemaal niks meer
Klik om te vergroten...
Ik maak wel mijn eigen regels en wetten, dan mag je alles wat je jezelf toe staat. 🙃
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
8️⃣6️⃣ zei:
Ik maak wel mijn eigen regels en wetten, dan mag je alles wat je jezelf toe staat. 🙃
Klik om te vergroten...
Van mij mag het!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Idd^
De grootste ter wereld 😳
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Revolutionair zei:
Was het maar zo een feest dat je je eigen wetten maakt...
Als die blauwe envelop op je deurmat ligt of die van CJIB van een boete en je betaald hem niet omdat je je eigen regels en wetten hebt zogenaamd.
Zetten ze je gewoon in een celletje tot je betaald.
Klinkt allemaal mooi maar laten we bij de realiteit blijven.
Klik om te vergroten...
Je hebt inderdaad niet veel keus.

Maar again de overheid zit ook niet echt in de realiteit.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Revolutionair zei:
Zat al te wachten tot je kwam provenceren..
Duurde ff..
Maar ik wist dat je obsessie voor mij nog niet weg was..
Er knaagt iets aan je he 😂
Klik om te vergroten...
Dit was volgensmij naar mij gericht 8vm met mijn post /tag in het waar kijk je nu naar (media) topic.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Revolutionair zei:
Zat al te wachten tot je kwam provenceren..
Duurde ff..
Maar ik wist dat je obsessie voor mij nog niet weg was..
Er knaagt iets aan je he 😂
Klik om te vergroten...
Het was maar een grapje vriend en niet op jou gericht dus voel je vooral niet aangesproken. Laten we 2020 positief beginnen. Er wordt al genoeg met modder gegooid hier.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."