Ik ben ook in veel landen geweest waar armoede heerst, derde wereld landen. Geloof me, als je daar een poosje gewoond hebt lul je wel anders.
Wees eens tevreden met wat je hebt in plaats van ontevreden met wat je niet hebt.
Dat kan wel kloppen in sommige landen en we hebben ook veel goede voorzieningen.
Alleen je kan alles hebben in Nederland, een koophuis een auto en alles goed voor elkaar.
Maar je leeft altijd op een dun lijntje.
Raak je je baan kwijt? Ben je depressief of gebeurd er wat waardoor je even niet in staat bent om de rekeningen te betalen of iets ben je zo alles kwijt wat je hebt.
Je moet blijven volhouden en de stress om dingen te behouden is op het hoogste niveau.
In sommige landen hebben mensen minder maar zijn ze veel gelukkiger en lachen ze ook veel meer.
En zijn famillie en vrienden en het delen van eten en voor elkaar zorgen veel belangerijker.
Hier zijn mensen veel egoïstischer en is iedereen voor zich zelf over het algemeen omdat je altijd bezig bent om je hoofd boven water te houden.
Zelfs als je veel geld verdiend want dan pakt de belastingdienst 60% van je af.
Daarnaast kijken ze elk jaar wat je bezit en betaal je daar ook belasting over. En was je dus zo 'rijk' en dingen gaan mis? Ben je zo alles kwijt waar je misschien wel 20 jaar voor hebt gewerkt...
Wij leven in een materialistische wereld waar we constand bezig zijn om dat te behouden.
Waardoor het samen zijn en samen leven met de medemens op een laag pitje staat.
Daarom zie je in arme landen dat mensen wel in vereniging leven met elkaar en meer in harmonie.
Dus ik weet niet of dit nou het betere leven is wat wij hebben omdat wij wel alle materialistische dingen hebben omdat ik alleen dit leven ken.
Maar wat ik wel weet is dat de mensen die in de landen leven waar minder is een veel warmere persoonlijkheid hebben. En misschien wel dichter bij het natuurlijke leven staan dan ons.
In Nederland hangt zelfs een sfeer dat mensen vaak gierig zijn om hun eten te delen en aanschuiven bij iemand aan tafel niet vanzelf sprekend is.
Terwijl in de minder bedeelde landen het zelfs vanzelf sprekend is dat iemand mag aanschuiven aan tafel.
En dat ze zich daar goed bij voelen ook al hebben ze weinig, de warmte en liefde die deze mensen bij zich dragen kan een mens veel gelukkiger maken.
En dat is een veel betere atmosfeer dan dat er bij ons hangt.
Ik ben totaal niet van het klagen dagelijks.
Veel mensen kunnen vaak relaten door over het kut weer te praten en te klagen over dingen.
Dat heb ik dus niet en probeer juist het positieve te belichten van dingen..
Het is soms ook wel teveel klagen om het klagen ja. Maar andere keren is het weer heel terecht.
Maar dit gaat niet meer alleen om klagen.
De situatie in Nederland begint een nare vorm aan te nemen en daar mag best wat van gezegd worden.
Dan komen we weer op het punt van samenhorigheid dat we niet hebben hier.
De staat kan ons alles opleggen want wij laten alles over ons heen komen en staan niet samen op tegen de absurde regels die ons worden opgelegd.
Daarom vond ik het geweldig dat de boeren dat pas wel deden en het hele verkeer plat legt legt op de snelweg enzo ook al waren er mensen de dupe ervan.
Eindelijk weer een groep die niet maar weer alles accepteert wat er werd opgelegd.
En samen actie voeren!