Ach. .Het kan altijd beter, en daarna nóg een keer beter.
Wat mij zo kwaad kan maken is het feit dat allerlei zaken, die door onze ouders na de oorlog door hard werken is opgebouwd, nu heden ten dage naar de godverdomme worden geholpen.
En wat doen we vervolgens voor onze ouderen? Wel, die stoppen we in een soort huis, waar niemand tijd voor deze mensen heeft zodat zij vaak in hun eigen afval moeten zitten wachten tot er dan wél iemand voor ze komt.
Volkomen vereenzaming.
Het is een schande!
En dan het geld over de balk blijven gooien.
Nu weer de stikstof waanzin.
Hier word ik dus niet zo vrolijk van. Nee.
Maar, ga eens naar andere landen kijken.
Daar, waar oorlog heerst.
Vluchtelingen kampen.
Terrorisme. Fundamentalisme.
Dan hebben we het toch wel een heel stuk beter, of niet soms.
Daarom.
Count your blessings!
Ben het wel met je eens over de oudere en het geld dat ze over de balk gooien.
Maar mensen willen altijd een vergelijking maken met de ergste gevallen.
Wat helemaal niet relevant is.
Mensen doen dat ook op dit forum met ghb b.v. gelijk wijzen naar iemand die er jaren misbruik van heeft gemaakt.
Gelijk het ergste erbij halen wat dus niet relevant is als iemamd het goed doet of een land het goed doet dan kan je dingen anders benaderen.
Nederland is een welvarend land er komt genoeg geld binnen maar er zijn zoveel mensen in Nederland die in de financiële problemen zitten.
Ik kijk opsporing verzocht en zie dat mensen overal thuis worden overvallen!
Een hele nare criminaliteit dat er ontstaat en er moet maar meer en meer geld naar veiligheid dat ze weer van de burgers afpakken en in de politie steken etc. stoppen waardoor er dus nog meer criminaliteit ontstaat omdat mensen opgroeien waar thuis een crisis is en omdat de kosten zo hoog oplopen.
Ik fietste een tijdje van oud west naar Centraal in Amsterdam dat is iets van 12 minuten fietsen.
En kwam elke dag zoveel politie tegen dat ik een keer heb geteld.
Kwam ze 38 keer tegen.
Op de fiets, motor, busjes, auto's en ga zo maar door.
En dat in 12 minuten!
Maar ze komen politie tekort zeggen ze.
Bullshit ze willen gewoon complete controle.
Vroeger toen ik klein was hoorde ik altijd:
'Je wilt toch geen politie agent op elke hoek van de straat?'
Nou in Amsterdam is dat nu gewoon al een feit.
Ze geven het geld gewoon verkeerd uit dat is het probleem bureaucratie, investeringen in te grote projecten, veiligheid en ga zo maar door.
En we hoeven ons niet te vergelijken met Afghanistan want wij hebben alles nu wel goed voor elkaar.
Openbaar vervoer moet gewoon gratis zijn.
Eigen bijdragen moet gewoon weg bij de zorgkosten.
Vuurwerk gaan ze verbieden let maar op.
Nu heeft Maurice de Hond een onderzoek gedaan en bijna 3 kwart van de Nederlanders wil van vuurwerk af. Maar ik ken niemand die dat wil.
Zo spelen ze die spelletjes.
Ineens omdat er in 2 maanden tijd 15 buschauffeurs werden overvallen beslissen ze ineens hals over kop dat er geen contant geld meer in het openbaar vervoer meer gaat komen??? Ook vreemd ineens zo 15 keer achter elkaar.. Maar dat terzijde.
Die plannen waren er al lang, eerst de ov chipkaart invoeren en dan het geld weg halen.
Ze hadden ook kleine automaatjes kunnen hangen in de bus en de tram waar je nog met muntjes iig een kaartje kan halen en waar de chaufeur geen sleutel van heeft.
Nu gaan de pinautomaten in de nacht dicht!
Onder het mom van plofkraken.
Je kan een geldloper niet overvallen want zodra je die koffer beroofd ontploft er een verfbom en is het geld niet meer bruikbaar.
Maar een pinautomaat kunnen ze niet beveiligen?
Nee dat de volgende stap om contant geld te bannen.
Dit zijn plannen die al tientallen jaren geleden zijn gemaakt door de Bildeberggroep.
Het draaid om complete controle over het volk.
Vrijheden gaan weg overal camera's en politie.
Geen contant geld meer.
Geen situaties meer waar ze geen controle over hebben (zoals oud en nieuw)
En wij moeten maar inleveren, jou opmerking is dat we gewoon maar moeten accepteren hoe het gaat en maar blij moeten zijn dat we niet in Afghanistan wonen.
Vrijheid en privacy is al een illusie.
Maar het gaat nu wel allemaal in rap tempo dat het wel helemaal verdwijnt.
Ik wil niet in Noord Korea wonen.
Maar besef je even waar dit allemaal heen gaat en wat er al is veranderd sinds de jaren 90.
En zoals ik al in dit topic lees.
Zitten er genoeg mensen tussen die het allemaal niet zien en een attitude hebben dat we maar blij moeten zijn omdat het erger kan.
Tot het te laat is..
Maar ja er is toch niks meer aan te doen zoals ik in mijn vorige post zei.
Nederlanders laten alles gebeuren en protesteren niet en zijn niet een.
Maar ik benoem het wel even want ik zie het allemaal wel gebeuren.
De headline van dit topic is echt waar het op neer komt en het word alleen maar erger.
Dus daarom schrijf ik mijn bevindingen graag hieronder zodat mensen er over na kunnen denken en misschien ook gaan inzien welke kant we op gaan en door hebben met wat voor een tempo het nu ineens allemaal gaat gebeuren.