Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe mag tegenwoordig ook helemaal niks meer

Je mag tegenwoordig ook helemaal niks meer

85 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ganggang💯 zei:
Ik vraag me altijd af waarom mensen niet emigreren als het hier zo kut is.
Klik om te vergroten...
Misschien omdat dit hun thuis is, al hun vrienden en familie hier wonen? Niet een klein punt.
De Dunne zei:
Aan een kant heb je gelijk hoor. Vooral qua betutteling. Maar toch heb ik moeite met dat eeuwige geklaag van de gemiddelde Nederlander/westerling, zoveel ontevredenheid hoor en lees je. Ik heb anders gezien en anders meegemaakt en denk misschien daarom anders.
Klik om te vergroten...
Het is soms ook wel teveel klagen om het klagen ja. Maar andere keren is het weer heel terecht.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Ik ben ook in veel landen geweest waar armoede heerst, derde wereld landen. Geloof me, als je daar een poosje gewoond hebt lul je wel anders.
Wees eens tevreden met wat je hebt in plaats van ontevreden met wat je niet hebt.
Klik om te vergroten...

Dat kan wel kloppen in sommige landen en we hebben ook veel goede voorzieningen.
Alleen je kan alles hebben in Nederland, een koophuis een auto en alles goed voor elkaar.
Maar je leeft altijd op een dun lijntje.
Raak je je baan kwijt? Ben je depressief of gebeurd er wat waardoor je even niet in staat bent om de rekeningen te betalen of iets ben je zo alles kwijt wat je hebt.
Je moet blijven volhouden en de stress om dingen te behouden is op het hoogste niveau.
In sommige landen hebben mensen minder maar zijn ze veel gelukkiger en lachen ze ook veel meer.
En zijn famillie en vrienden en het delen van eten en voor elkaar zorgen veel belangerijker.
Hier zijn mensen veel egoïstischer en is iedereen voor zich zelf over het algemeen omdat je altijd bezig bent om je hoofd boven water te houden.
Zelfs als je veel geld verdiend want dan pakt de belastingdienst 60% van je af.
Daarnaast kijken ze elk jaar wat je bezit en betaal je daar ook belasting over. En was je dus zo 'rijk' en dingen gaan mis? Ben je zo alles kwijt waar je misschien wel 20 jaar voor hebt gewerkt...

Wij leven in een materialistische wereld waar we constand bezig zijn om dat te behouden.
Waardoor het samen zijn en samen leven met de medemens op een laag pitje staat.
Daarom zie je in arme landen dat mensen wel in vereniging leven met elkaar en meer in harmonie.
Dus ik weet niet of dit nou het betere leven is wat wij hebben omdat wij wel alle materialistische dingen hebben omdat ik alleen dit leven ken.
Maar wat ik wel weet is dat de mensen die in de landen leven waar minder is een veel warmere persoonlijkheid hebben. En misschien wel dichter bij het natuurlijke leven staan dan ons.

In Nederland hangt zelfs een sfeer dat mensen vaak gierig zijn om hun eten te delen en aanschuiven bij iemand aan tafel niet vanzelf sprekend is.
Terwijl in de minder bedeelde landen het zelfs vanzelf sprekend is dat iemand mag aanschuiven aan tafel.
En dat ze zich daar goed bij voelen ook al hebben ze weinig, de warmte en liefde die deze mensen bij zich dragen kan een mens veel gelukkiger maken.
En dat is een veel betere atmosfeer dan dat er bij ons hangt.

Ik ben totaal niet van het klagen dagelijks.
Veel mensen kunnen vaak relaten door over het kut weer te praten en te klagen over dingen.
Dat heb ik dus niet en probeer juist het positieve te belichten van dingen..

Mindless zei:
Het is soms ook wel teveel klagen om het klagen ja. Maar andere keren is het weer heel terecht.
Klik om te vergroten...

Maar dit gaat niet meer alleen om klagen.
De situatie in Nederland begint een nare vorm aan te nemen en daar mag best wat van gezegd worden.

Dan komen we weer op het punt van samenhorigheid dat we niet hebben hier.
De staat kan ons alles opleggen want wij laten alles over ons heen komen en staan niet samen op tegen de absurde regels die ons worden opgelegd.
Daarom vond ik het geweldig dat de boeren dat pas wel deden en het hele verkeer plat legt legt op de snelweg enzo ook al waren er mensen de dupe ervan.
Eindelijk weer een groep die niet maar weer alles accepteert wat er werd opgelegd.
En samen actie voeren!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ganggang💯 zei:
Ik vraag me altijd af waarom mensen niet emigreren als het hier zo kut is.
Klik om te vergroten...
Het alternatief is evengoed kut.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
benzzzy zei:
Het alternatief is evengoed kut.
Klik om te vergroten...
Tja, als je wekelijks aan de serotonine slurpers zit is alles kut.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Smh
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Revolutionair zei:
Dat kan wel kloppen in sommige landen en we hebben ook veel goede voorzieningen.
Alleen je kan alles hebben in Nederland, een koophuis een auto en alles goed voor elkaar.
Maar je leeft altijd op een dun lijntje.
Raak je je baan kwijt? Ben je depressief of gebeurd er wat waardoor je even niet in staat bent om de rekeningen te betalen of iets ben je zo alles kwijt wat je hebt.
Je moet blijven volhouden en de stress om dingen te behouden is op het hoogste niveau.
In sommige landen hebben mensen minder maar zijn ze veel gelukkiger en lachen ze ook veel meer.
En zijn famillie en vrienden en het delen van eten en voor elkaar zorgen veel belangerijker.
Hier zijn mensen veel egoïstischer en is iedereen voor zich zelf over het algemeen omdat je altijd bezig bent om je hoofd boven water te houden.
Zelfs als je veel geld verdiend want dan pakt de belastingdienst 60% van je af.
Daarnaast kijken ze elk jaar wat je bezit en betaal je daar ook belasting over. En was je dus zo 'rijk' en dingen gaan mis? Ben je zo alles kwijt waar je misschien wel 20 jaar voor hebt gewerkt...
Klik om te vergroten...
Deels gelijk hoor. Er zijn hier dingen niet geheel goed. Toch is het zo dat als je hier je baan kwijt raakt, depressief wordt of wat ook er hulp is. Uitkering, voedselbank, subsidies en toeslagen, etc. In veel landen heb je niks als je zelf je boontjes niet kan doppen. Geen vetpot maar het is er.
Als voorbeeld mijn buurman: zwaar alcoholist, zonderling, werkt niet en zuipt zijn bijstandsuitkering op. Ondanks dat ie zichzelf grotendeels in deze situatie heeft gebracht en houdt, krijgt ie een voedselbank pakket, huishoudelijke hulp, toeslagen en noem maar op. Er zijn zoveel landen waar je in zo een situatie gewoon onder een brug leeft en dood gaat. Snap je?
Ook ben ik van mening dat een groot deel van de stress die westerlingen ervaren door ons zelf is veroorzaakt. Teveel ballen hoog willen houden voor de status en het aanzien. Begrijp me niet verkeerd: er zijn echt wel dingen niet goed hier, zeker maar over het algemeen gezien is het een walhalla hier vergeleken het grootste andere deel vd wereld.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Als voorbeeld mijn buurman: zwaar alcoholist, zonderling, werkt niet en zuipt zijn bijstandsuitkering op. Ondanks dat ie zichzelf grotendeels in deze situatie heeft gebracht en houdt, krijgt ie een voedselbank pakket, huishoudelijke hulp, toeslagen en noem maar op. Er zijn zoveel landen waar je in zo een situatie gewoon onder een brug leeft en dood gaat. Snap je?
Klik om te vergroten...

Dat kan zo zijn dat sommige mensen worden geholpen zeker vanaf de oude tijd.
Maar deze sociale zekerheid is tegenwoordig ook niet meer vanzelf sprekend.
Uitkeringen zijn niet zomaar meer voor altijd.
Je moet blij zijn als je hem nu 3 maanden krijgt.
De meeste mensen die in zo een situatie verkeren in deze tijd worden gewoon hun huis uitgezet.
Dit is ook een van de punten die nu spelen.
De sociale zekerheid die in de jaren 90 er was is er ook niet meer.
In sommige speciale gevallen alleen nog maar.
Het aantal dakloze in Amsterdam is verdubbeld van 19.000 naar 38.000.

Die hele sociale zekerheid en verzorgings staat die we hadden is nu uit elkaar aan het vallen.
Vroeger werd er gezogd voor de mensen die niet mee konden komen in deze maatschapij zoals je buurman.
Maar dat is niet meer aan de orde.
Voor het grootste deel van de mensen die worden nu aan hun lot overgelaten.
Vroeger betaalde ik 28 gulden per maand zorgverzekering en had ik een goed pakket.
Dat werd ineens 138€ en verplicht betalen. Met een eigen risico van 380€ en bij de tandarts kan je nog een gaatje vergoed krijgen. Maar daar houd het wel bij op of je moet een hele dure aanvullende verzekering nemen en dan worden nog steeds veel dingen niet vergoed.

Dat probeerde ik ook duidelijk te maken de verzorgingsstaat zoals we die kende is er niet meer.
Elk jaar word alles duurder en de pakketen kleiner.
En worden steeds meer mensen aan hun lot overgelaten en verliezen alles...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
benzzzy zei:
Ecigs worden in Nederland ook gezien als tabakswaren onder de wet helaas dus daar is ook geen zekerheid over...
Klik om te vergroten...
Je kunt ook zelf gewoon wat Propyleenglycol en Glycerine (PG en VG) kopen.
Spoiler
www.macrovet.nl

Propyleenglycol | Diergeneesmiddelen | Macrovet.nl

Bekijk en bestel: Propyleenglycol in de categorie Diergeneesmiddelen Ruim 7000 producten in voorraad. Vandaag besteld morgen in huis.
www.macrovet.nl www.macrovet.nl
Dan kun je er eventueel een smaakversterker bij in mengen, watermeloen is wel een persoonlijk favoriet voor dit doeleinde.

En je kunt zelfs Nicotine zuiver kopen en hier bij in mengen, maar zuivere Nicotine is zeer potent, dodelijk en gevaarlijk natuurlijk, mag je zogezegd wel mee uitkijken ondanks dat het online legaal en goedkoop beschikbaar is.

Bij commerciële E-liquid zie je ook vaak dat ze een Alcohol analoog of Menthol smaakversterker hier in vermengen.

Persoonlijk zou ik de Nicotine skippen en er een synthetische cannabinoïde in vermengen, er is toch geen analoog wet die tegen synthetische cannabinoïden op kan dus dit blijft ook lange termijn een zeer goedkoop en relatief makkelijk beschikbaar alternatief. Een beetje flexibiliteit op de realiteit kan het leven wel wat makkelijker maken. :')

Tabak, Alcohol en Benzodiazepines zijn ook gewoon niet meer van deze tijd natuurlijk waar onderliggende problematiek en verharding van de maatschappij wel in trend zijn.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jmths zei:
Je kunt ook zelf gewoon wat Propyleenglycol en Glycerine (PG en VG) kopen.
Spoiler
www.macrovet.nl

Propyleenglycol | Diergeneesmiddelen | Macrovet.nl

Bekijk en bestel: Propyleenglycol in de categorie Diergeneesmiddelen Ruim 7000 producten in voorraad. Vandaag besteld morgen in huis.
www.macrovet.nl www.macrovet.nl
Dan kun je er eventueel een smaakversterker bij in mengen, watermeloen is wel een persoonlijk favoriet voor dit doeleinde.

En je kunt zelfs Nicotine zuiver kopen en hier bij in mengen, maar zuivere Nicotine is zeer potent, dodelijk en gevaarlijk natuurlijk, mag je zogezegd wel mee uitkijken ondanks dat het online legaal en goedkoop beschikbaar is.
Klik om te vergroten...
Dit deed ik over het algemeen ook toen ik nog actiet vapte.
Alleen dan 100mg/ml nic.


Dacht dat ze met een nieuwe wet alle vloeistoffen bedoeld voor esigaretten inclusief DIY zouden limiteren tot 10ml MAX?
Zou al een jaar lang ingegaan moeten zijn dus zal wel niks zijn.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
benzzzy zei:
Dacht dat ze met een nieuwe wet alle vloeistoffen bedoeld voor esigaretten inclusief DIY zouden limiteren tot 10ml MAX?
Klik om te vergroten...
Ik kreeg de indruk dat dat er een conclusie is getrokken dat de controle op import van schadelijke Chinese producten alleen al niet te reguleren valt met de huidige beschikbare middelen.

Ik denk niet dat dit realistisch haalbaar is binnen het huidige kabinet waar toch vrij veel nadruk ligt op vrije marktwerking.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jmths zei:
Ik kreeg de indruk dat dat er een conclusie is getrokken dat de controle op import van schadelijke Chinese producten alleen al niet te reguleren valt met de huidige beschikbare middelen.

Ik denk niet dat dit realistisch haalbaar is binnen het huidige kabinet waar toch vrij veel nadruk ligt op vrije marktwerking.
Klik om te vergroten...
"Dit gaat inderdaad wel heel ver. Zoals ik het lees hebben ze zelfs het recht om pg en vg te maximaliseren tot 10ml zolang ze kunnen aantonen dat dit bedoeld wordt voor e-liquid."

De originele link van de nvwa werkte niet meer maar dit is wat voor bs er in hun opkwam.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Je mag tegenwoordig ook helemaal niks meer
Klik om te vergroten...
Ik maak wel mijn eigen regels en wetten, dan mag je alles wat je jezelf toe staat. 🙃
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
8️⃣6️⃣ zei:
Ik maak wel mijn eigen regels en wetten, dan mag je alles wat je jezelf toe staat. 🙃
Klik om te vergroten...
Van mij mag het!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ach. .Het kan altijd beter, en daarna nóg een keer beter.
Wat mij zo kwaad kan maken is het feit dat allerlei zaken, die door onze ouders na de oorlog door hard werken is opgebouwd, nu heden ten dage naar de godverdomme worden geholpen.
En wat doen we vervolgens voor onze ouderen? Wel, die stoppen we in een soort huis, waar niemand tijd voor deze mensen heeft zodat zij vaak in hun eigen afval moeten zitten wachten tot er dan wél iemand voor ze komt.
Volkomen vereenzaming.
Het is een schande!
En dan het geld over de balk blijven gooien.
Nu weer de stikstof waanzin.
En dan gaan we óók nog de mensen, die voedsel genereren, de duimschroeven aanleggen. Hoe stupide kan je zijn!
Hier word ik dus niet zo vrolijk van. Nee.
Maar, ga eens naar andere landen kijken.
Daar, waar oorlog heerst.
Vluchtelingen kampen.
Terrorisme. Fundamentalisme.
Dan hebben we het toch wel een heel stuk beter, of niet soms.
En, let wel, zolang de meerderheid kiest voor de regering die maar blijft graaien en snaaien, tja...Wat wil men dan eigenlijk.
Maar, alles beter dan Syrië, de Krim, enz enz.
Daarom.
Count your blessings!
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#15
Legio Patria Nostra zei:
Ach. .Het kan altijd beter, en daarna nóg een keer beter.
Wat mij zo kwaad kan maken is het feit dat allerlei zaken, die door onze ouders na de oorlog door hard werken is opgebouwd, nu heden ten dage naar de godverdomme worden geholpen.
En wat doen we vervolgens voor onze ouderen? Wel, die stoppen we in een soort huis, waar niemand tijd voor deze mensen heeft zodat zij vaak in hun eigen afval moeten zitten wachten tot er dan wél iemand voor ze komt.
Volkomen vereenzaming.
Het is een schande!
En dan het geld over de balk blijven gooien.
Nu weer de stikstof waanzin.
Hier word ik dus niet zo vrolijk van. Nee.
Maar, ga eens naar andere landen kijken.
Daar, waar oorlog heerst.
Vluchtelingen kampen.
Terrorisme. Fundamentalisme.
Dan hebben we het toch wel een heel stuk beter, of niet soms.
Daarom.
Count your blessings!
Klik om te vergroten...

Ben het wel met je eens over de oudere en het geld dat ze over de balk gooien.
Maar mensen willen altijd een vergelijking maken met de ergste gevallen.
Wat helemaal niet relevant is.
Mensen doen dat ook op dit forum met ghb b.v. gelijk wijzen naar iemand die er jaren misbruik van heeft gemaakt.

Gelijk het ergste erbij halen wat dus niet relevant is als iemamd het goed doet of een land het goed doet dan kan je dingen anders benaderen.
Nederland is een welvarend land er komt genoeg geld binnen maar er zijn zoveel mensen in Nederland die in de financiële problemen zitten.
Ik kijk opsporing verzocht en zie dat mensen overal thuis worden overvallen!
Een hele nare criminaliteit dat er ontstaat en er moet maar meer en meer geld naar veiligheid dat ze weer van de burgers afpakken en in de politie steken etc. stoppen waardoor er dus nog meer criminaliteit ontstaat omdat mensen opgroeien waar thuis een crisis is en omdat de kosten zo hoog oplopen.

Ik fietste een tijdje van oud west naar Centraal in Amsterdam dat is iets van 12 minuten fietsen.
En kwam elke dag zoveel politie tegen dat ik een keer heb geteld.
Kwam ze 38 keer tegen.
Op de fiets, motor, busjes, auto's en ga zo maar door.
En dat in 12 minuten!
Maar ze komen politie tekort zeggen ze.
Bullshit ze willen gewoon complete controle.

Vroeger toen ik klein was hoorde ik altijd:
'Je wilt toch geen politie agent op elke hoek van de straat?'
Nou in Amsterdam is dat nu gewoon al een feit.

Ze geven het geld gewoon verkeerd uit dat is het probleem bureaucratie, investeringen in te grote projecten, veiligheid en ga zo maar door.
En we hoeven ons niet te vergelijken met Afghanistan want wij hebben alles nu wel goed voor elkaar.
Openbaar vervoer moet gewoon gratis zijn.
Eigen bijdragen moet gewoon weg bij de zorgkosten.
Vuurwerk gaan ze verbieden let maar op.
Nu heeft Maurice de Hond een onderzoek gedaan en bijna 3 kwart van de Nederlanders wil van vuurwerk af. Maar ik ken niemand die dat wil.
Zo spelen ze die spelletjes.

Ineens omdat er in 2 maanden tijd 15 buschauffeurs werden overvallen beslissen ze ineens hals over kop dat er geen contant geld meer in het openbaar vervoer meer gaat komen??? Ook vreemd ineens zo 15 keer achter elkaar.. Maar dat terzijde.
Die plannen waren er al lang, eerst de ov chipkaart invoeren en dan het geld weg halen.
Ze hadden ook kleine automaatjes kunnen hangen in de bus en de tram waar je nog met muntjes iig een kaartje kan halen en waar de chaufeur geen sleutel van heeft.
Nu gaan de pinautomaten in de nacht dicht!
Onder het mom van plofkraken.
Je kan een geldloper niet overvallen want zodra je die koffer beroofd ontploft er een verfbom en is het geld niet meer bruikbaar.
Maar een pinautomaat kunnen ze niet beveiligen?
Nee dat de volgende stap om contant geld te bannen.
Dit zijn plannen die al tientallen jaren geleden zijn gemaakt door de Bildeberggroep.
Het draaid om complete controle over het volk.
Vrijheden gaan weg overal camera's en politie.
Geen contant geld meer.
Geen situaties meer waar ze geen controle over hebben (zoals oud en nieuw)
En wij moeten maar inleveren, jou opmerking is dat we gewoon maar moeten accepteren hoe het gaat en maar blij moeten zijn dat we niet in Afghanistan wonen.
Vrijheid en privacy is al een illusie.
Maar het gaat nu wel allemaal in rap tempo dat het wel helemaal verdwijnt.
Ik wil niet in Noord Korea wonen.

Maar besef je even waar dit allemaal heen gaat en wat er al is veranderd sinds de jaren 90.
En zoals ik al in dit topic lees.
Zitten er genoeg mensen tussen die het allemaal niet zien en een attitude hebben dat we maar blij moeten zijn omdat het erger kan.
Tot het te laat is..
Maar ja er is toch niks meer aan te doen zoals ik in mijn vorige post zei.
Nederlanders laten alles gebeuren en protesteren niet en zijn niet een.
Maar ik benoem het wel even want ik zie het allemaal wel gebeuren.

De headline van dit topic is echt waar het op neer komt en het word alleen maar erger.
Dus daarom schrijf ik mijn bevindingen graag hieronder zodat mensen er over na kunnen denken en misschien ook gaan inzien welke kant we op gaan en door hebben met wat voor een tempo het nu ineens allemaal gaat gebeuren.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Idd^
De grootste ter wereld 😳
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Revolutionair zei:
Was het maar zo een feest dat je je eigen wetten maakt...
Als die blauwe envelop op je deurmat ligt of die van CJIB van een boete en je betaald hem niet omdat je je eigen regels en wetten hebt zogenaamd.
Zetten ze je gewoon in een celletje tot je betaald.
Klinkt allemaal mooi maar laten we bij de realiteit blijven.
Klik om te vergroten...
Je hebt inderdaad niet veel keus.

Maar again de overheid zit ook niet echt in de realiteit.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
sddTcgd.jpg
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ganggang💯 zei:
sddTcgd.jpg
Klik om te vergroten...

Zat al te wachten tot je kwam provenceren..
Duurde ff..
Maar ik wist dat je obsessie voor mij nog niet weg was..
Er knaagt iets aan je he 😂
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Revolutionair zei:
Zat al te wachten tot je kwam provenceren..
Duurde ff..
Maar ik wist dat je obsessie voor mij nog niet weg was..
Er knaagt iets aan je he 😂
Klik om te vergroten...
Dit was volgensmij naar mij gericht 8vm met mijn post /tag in het waar kijk je nu naar (media) topic.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."