Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaping & Coronavirus facts

Vaping & Coronavirus facts

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kijk geen tv meer, maar las bij de NOS vandaag dat het vliegtuig met passagiers van de Westerdam geen tussenlanding mocht maken in Istanboel. Weet niet waarom, maar ik denk vanwege Corona. Verder 'noodfase' in Zuid-Korea, veel zorgen in Iran en nieuwe gevallen in Noord-Italie. Het komt steeds dichterbij dus en het is nog lang niet over.

Wat bij mij angst voorkomt is goede informatie en het liefst feiten. Over dat laatste is nog onduidelijkheid, maar er is al veel bekend van vergelijkbare virussen.

Paniek voorkomen bij het publiek kun je ook doen met betere informatie. Waarom vind ik dat meer bij het CDC en niet bij het RIVM? In een van hun video's maken ze zelfs de vergelijking met mazelen, dat het daarmee meevalt. Buiten het lichaam kan het virus maar kort overleven, las ik ook. Wat is kort?!

In Nederland heerst over het algemeen een soort nuchterheid dat het wel zal overwaaien, maar als het dan mis gaat, vragen we ons af waardoor en leggen we de schuld vooral buiten onszelf.

Het komt vast goed weet ik ook wel en anders pech.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Info van het RIVM over handen wassen om verspreiding te voorkomen; was je handen regelmatig.

Info van het CDC;
Wash your hands often with soap and water for at least 20 seconds or clean your hands with an alcohol-based hand sanitizer that contains 60 to 95% alcohol, covering all surfaces of your hands and rubbing them together until they feel dry. Soap and water should be used preferentially if hands are visibly dirty. Avoid touching your eyes, nose, and mouth with unwashed hands.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Naja. Wat kun je anders doen dan nuchter zijn. Ik ga mijn handen niet wassen met alcohol. Alcohol is een oplos middel. Dat mensen dat drinken is al bizar, maar het over je huid smeren is net zo bizar. Je zit je buitenste beschermlaag en je commensalen huid cultuur compleet te slopen.

Er is maar 1 schuldige voor ziektes en dat is overpopulatie. Er zijn gewoon veel te veel mensen waardoor zo een ziekte zich zo snel kan verspreiden.
In het natuurlijke process is een virus of bacterie een methode om overpopulatie weer in balans te brengen.

Als ze je gerust konden stellen met waarheden dan hadden ze dat wel gedaan. Maar op het moment weet niemand de toekomst. Ze proberen het te isoleren en als dat lukt dan is dat fijn. Maar zo niet dan is het net als andere ziektes een kwestie van het krijgen en overleven.

Volgens google gaan er per jaar 60.000 mensen dood aan de griep. Die strijd hebben we al opgegeven. Ik zie dit als een nieuwe griep die iets sterker is.
Dan moet ik ook maar iets sterker zijn 💪
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#4
In ziekenhuizen en zorginstellingen is handalcohol normaal gebruik ivm de grotere risico's op besmetting. Ben met je eens dat het niet goed is voor de huid en zou het zelf niet snel doen, maar altijd beter dan niks. Zeker onderweg. Kleine flesjes daarvan kun je in elke super en drogist kopen.

De snellere/betere vervoersmiddelen zorgen met name voor moeilijk controleerbare situaties. Denk ook aan de incubatietijd. Virussen en bacterien zijn er altijd geweest. Goede hygiene in de westerse landen heeft vooral gezorgd dat we er minder last van hebben. Daarnaast de medische kennis en kunde. De natuur gaat gewoon zijn gang en is imo geen 'systeem' dat populaties daarmee onder controle houdt. Meer een gevolg.

Ik voel me meer gerust met aanvullend eigen onderzoek dan volledig afgaan op wat de autoriteiten beweren.

Ziet ernaar uit dat het nog moeilijk tegen te houden is. Gezien de grotere besmettingskans en hogere sterftecijfers tov griep zal het voor veel angst kunnen zorgen. Ben benieuwd hoezeer dat toeslaat in het openbare leven, zoals ov, winkels, scholen, etc.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb het idee dat mensen op het moment totaal doorslaan. Ze gaan de hele economie ten gronden brengen als het zo door gaat. Evenementen worden afgelast. Scholen gaan niet door. Steden worden compleet in quarantaine gezet.

Ik ben niet zo heel bang voor het virus zelf, maar meer van de pure paniek die het lijkt te verspreiden.
Straks kan ik niet meer op vakantie.. Zit ik opgesloten in mijn huis of in Nederland.

Ik heb op een weefselkweek laboratorium gewerkt waar ik steriel planten in potjes kweekte.
Daar mocht je dat hand alcohol gebruiken, maar het was niet verplicht omdat je eigenlijk je handen uit de buurt van wat je steriel wil houden moet houden.
Daarnaast kun je zelfs met alcohol je huid niet 100% steriel krijgen. Je huid is niet vlak en de bacteriën zitten vooral in de groeven tussen je buitenste huidcellen omdat ze niet tegen UV straling kunnen.

Het beste wat je kan doen om je te beschermen is niet jezelf ontsmetten maar je weerstand versterken door goed te eten, je lichaam fit houden, goed slapen en jezelf blootstellen aan ziektes en bacteriën op een regelmatige basis zodat je lichaam kan oefenen.
Ik kom vaak op boerderijen en zit dus wel in een omgeving met veel bacteriën en ik word zelden ziek. Ik heb nooit infecties en griep heb ik zelden.

Ik denk dat het overmatig gebruik van ontsmettingsmiddelen juist gevaarlijk is. Door ziektes te ontwijken word je zwak en als je er dan een keer een krijg val je om.
Dat is een beetje gebaseerd op mijn levens ervaring. Ik ben altijd een viespeuk geweest en ben nooit ziek :)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarom zou je überhaupt ali kwaliteit kopen? Straks zit je weegschaal er een gram naast 😂
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Aan de griep gaan tot 500.000 mensen per jaar dood. Ik maak me nog niet zo bang.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Waarom zou je überhaupt ali kwaliteit kopen? Straks zit je weegschaal er een gram naast 😂
Klik om te vergroten...
Als je kwaliteit kent die niet zot veel duurder is hoor ik het graag :grin:
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb een gesprek gehad met specialisten in het ziekenhuis omdat mijn famillie daar werkt.
Het virus overleeft het niet in een pakketje.
Dus je kan gewoon van alles bestellen.
20200303_014123.jpg

COVID-19 | RIVM

Het coronavirus SARS severe acute respiratory syndrome (severe acute respiratory syndrome)-CoV coronavirus (coronavirus)-2 veroorzaakt de ziekte COVID-19. De klachten lijken in het begin vaak op een verkoudheid.
www.rivm.nl www.rivm.nl
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Revolutionair zei:
Dus je kan gewoon van alles bestellen.
Klik om te vergroten...

Het RIVM vind ik geen betrouwbare bron. Wijzigen te vaak hun adviezen. Wat ik zei ging erover als er door niezen of hoesten het Corona virus op een pakket is gekomen. Dan kan het virus veel langer overleven. Tot wel 9 dagen afhankelijk van de omstandigheden. Gisteren bij de NOS; https://nos.nl/artikel/2327562-coro...-overleven-op-plastic-en-roestvrij-staal.html Handen wassen na het boodschappen doen heeft dus weinig zin als het virus op je boodschappen zit. Je zal het daarna kunnen krijgen bij het beetpakken van in plastic verpakte vleeswaren, kaas, etc. en plastic flessen. In de koelkast kan het virus door de lage temp. langer overleven. Ze zien het grootste besmettingsgevaar vooralsnog via de lucht, maar waarom dan al die handen wassen regels. Wees dan vooraf streng met de adviezen en stel deze naderhand bij als het met minder kan.

Heb een video gezien met antwoorden op vragen van kijkers. Over dat rokers meer risico lopen zag ik een tip van een 'geleerde spreker' dat het nu een goed moment is om ermee te stoppen. Juist ex-rokers lopen (waarschijnlijk) meer risico's las ik een van mijn eerdere links. Geen woord over de ACE2 receptor. Is zeker te moeilijk te begrijpen voor de luisteraar of hij kletst maar wat? Iig geen bron of referentie naar onderzoek.

@Martinus ga je jezelf vrijwillig inzetten voor de groepsimmuniteit? Ik dacht te lezen dat je benieuwd was of je sterk genoeg bent.

Gisteren stelde viroloog Ab Osterhaus op tv een totale lockdown voor omdat zelfs bij het meest conservatieve model van 1/10 besmettingen er niet genoeg IC capaciteit is. We zullen het zien komende dagen, want zag net dat het aantal IC gevallen flink omhoog gaat.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#11
Albedo zei:
. Tot wel 9 dagen afhankelijk van de omstandigheden. Gisteren bij de NOS; https://nos.nl/artikel/2327562-coro...-overleven-op-plastic-en-roestvrij-staal.html
Klik om te vergroten...

Als dit zo is dan is het toch klaar dan moeten we het gewoon aan. Dan is er geen ontkomen meer aan..
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Revolutionair zei:
Als dit zo is dan is het toch klaar dan moeten we het gewoon aan. Dan is er geen ontkomen meer aan..
Klik om te vergroten...

Heb eraan gedacht om het maar zo snel mogelijk achter de rug te hebben, maar kwam daarop terug toen ik las dat een deel vaker ziek kan worden EN een deel blijvende orgaanschade overhoudt. Nu wil ik besmetting zo lang mogelijk uitstellen.

Boodschappen gaan ontsmetten met doekjes lijkt me een heils karwei, maar is wellicht het beste. Eergisteren boodschappen gehaald en het risico genomen. Ik zal het zien over een week incubatietijd ....
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ga het corona virus zeker niet uit de weg. Angsten moet je overwinnen, niet van weg rennen. Als ik corona niet kan overleven dan zou dat betekenen dat ik al zodanig verzwakt ben dat iets anders me misschien ook al de nek om draait. Ik wil niet zwak en zielig zijn. Ik kies corona krijgen over mezelf opsluiten en er van weg rennen.

Ik hoop dat ik die keuzen nog krijg. Want in Europa dreigt er wel een autoritaire zure lucht op het moment.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Martinus zei:
Ik ga het corona virus zeker niet uit de weg. Angsten moet je overwinnen, niet van weg rennen. Als ik corona niet kan overleven dan zou dat betekenen dat ik al zodanig verzwakt ben dat iets anders me misschien ook al de nek om draait. Ik wil niet zwak en zielig zijn. Ik kies corona krijgen over mezelf opsluiten en er van weg rennen.

Ik hoop dat ik die keuzen nog krijg. Want in Europa dreigt er wel een autoritaire zure lucht op het moment.
Klik om te vergroten...
En daarmee breng je ook een boel andere mensen in gevaar. Daarom is juist die lockdown in het leven geroepen.
Er zijn ook gevallen bekend van jongere mensen, zonder medische achtergrond, die ernstige verschijnselen hebben. Dus zolang je geen arts of viroloog bent lijkt me dat een beetje een vreemde conclusie.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoezo breng ik andere mensen in gevaar? denk je dat ik een groepsmens ben die overal loop rond te ademen?
Ik wil de vrijheid hebben om weg te gaan. Ik ga nooit naar de horeca of naar evenementen. Ik ben een introvert ik wil lekker buiten ergens zijn waar niemand is behalve ikzelf.

Mensen die een risico lopen kunnen zelf er voor kiezen om zich af te zonderen.
Ik stond gister in de lift en een oud vrouwtje vroeg aan mij of ze er bij mocht ivm corona.. Zij was iemand die risico leed en ze had er vrede mee.
Als ik naar de winkel ga dan loop ik snel naar binnen en naar buiten en pak alleen wat ik nodig heb. Veel mensen zijn nog steeds hele karren vol aan het harken.

Ik doe mijn best om zo min mogelijk bij mensen in de buurt te komen, ik respecteer een ieder die graag corona wil vermeiden.
Het enige wat ik vraag is, laat me zo vrij zijn om te gaan waar ik wil.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ga akkoord dat jij gerust naar het bos zou moeten mogen gaan in je eentje en daar de crisis uitzitten. Maar je maakt hier wel een denkfout:

Martinus zei:
Mensen die een risico lopen kunnen zelf er voor kiezen om zich af te zonderen.
Klik om te vergroten...

Het probleem is, als die mensen die zich afzonderen toch ziek worden, ookal is het een ander levensbedreigend medisch probleem en geen Corona, kunnen ze toch niet in het ziekenhuis terecht omdat die overvol zitten met andere mensen die nergens achter keken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Martinus zei:
Hoezo breng ik andere mensen in gevaar? denk je dat ik een groepsmens ben die overal loop rond te ademen?
Ik wil de vrijheid hebben om weg te gaan. Ik ga nooit naar de horeca of naar evenementen. Ik ben een introvert ik wil lekker buiten ergens zijn waar niemand is behalve ikzelf.

Mensen die een risico lopen kunnen zelf er voor kiezen om zich af te zonderen.
Ik stond gister in de lift en een oud vrouwtje vroeg aan mij of ze er bij mocht ivm corona.. Zij was iemand die risico leed en ze had er vrede mee.
Als ik naar de winkel ga dan loop ik snel naar binnen en naar buiten en pak alleen wat ik nodig heb. Veel mensen zijn nog steeds hele karren vol aan het harken.

Ik doe mijn best om zo min mogelijk bij mensen in de buurt te komen, ik respecteer een ieder die graag corona wil vermeiden.
Het enige wat ik vraag is, laat me zo vrij zijn om te gaan waar ik wil.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk kun je in je eentje het bos ingaan oid. Maar stel dat zelfs dat risico zou brengen voor je medemensen, is het dan teveel gevraagd om je even aan te passen?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Martinus zei:
Hoezo breng ik andere mensen in gevaar? denk je dat ik een groepsmens ben die overal loop rond te ademen?
Ik wil de vrijheid hebben om weg te gaan. Ik ga nooit naar de horeca of naar evenementen. Ik ben een introvert ik wil lekker buiten ergens zijn waar niemand is behalve ikzelf.
Klik om te vergroten...
62b6cb76d25fbaf01429aba13c5779c2.jpg :kissingclosed: :laughing:
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ganggang💯 zei:
Tuurlijk kun je in je eentje het bos ingaan oid. Maar stel dat zelfs dat risico zou brengen voor je medemensen, is het dan teveel gevraagd om je even aan te passen?
Klik om te vergroten...

Er word mij net als een ieder ander in Nederland mij gevraagd om mij aan te passen. En dit doe ik. Ik hamster niet. Ik vermeid onnodig sociaal contact. Ik begeef mij niet in groepen. Ik ga niet onnodig met het OV. Mijn vriendin die al 2 weken griep heeft zit al 2 weken bij haar vader in huis en die heb ik niet gezien sins zij klachten heeft. Ik ben 3 weken terug in Brabant geweest met carnaval en ik was 2 weken geleden op centraal station, Beide keren met mijn vriendin. Ik ben mij zeer bewust van de risico's en ik heb naast mijn ouders en een goede kennis niemand gezien in de afgelopen 2 weken. Ik maak me constant zorgen over of ik nu corona heb of niet. Niet om mijn eigen leed, maar omdat ik liever geen andere mensen besmet. Maar als mensen verkondigen dat zij een lockdown willen dan gaan al mijn haren overeind staan.

Als er een lockdown komt, dan is het geen vraag meer om me aan te passen. Dan is het een order. Dan heb ik geen keus.
Dit is wat mij dwars zit. Noem me maar wat je wil, maar voor mij is vrijheid zeer belangrijk.

En ik snap dat ik niet iedereen ben en dat er zat mensen zijn die zich natuurlijk vreselijk misdragen.
Maar ik vind het belangrijk om op te komen voor vrijheid.

En als er een lockdown komt. Dan is mijn keuze weg en dan zit ik hier alleen, waarschijnlijk te klagen op een forum en wiet te roken om me niet al te depressief te gaan voelen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Martinus zei:
Er word mij net als een ieder ander in Nederland mij gevraagd om mij aan te passen. En dit doe ik. Ik hamster niet. Ik vermeid onnodig sociaal contact. Ik begeef mij niet in groepen. Ik ga niet onnodig met het OV. Mijn vriendin die al 2 weken griep heeft zit al 2 weken bij haar vader in huis en die heb ik niet gezien sins zij klachten heeft. Ik ben 3 weken terug in Brabant geweest met carnaval en ik was 2 weken geleden op centraal station, Beide keren met mijn vriendin. Ik ben mij zeer bewust van de risico's en ik heb naast mijn ouders en een goede kennis niemand gezien in de afgelopen 2 weken. Ik maak me constant zorgen over of ik nu corona heb of niet. Niet om mijn eigen leed, maar omdat ik liever geen andere mensen besmet. Maar als mensen verkondigen dat zij een lockdown willen dan gaan al mijn haren overeind staan.

Als er een lockdown komt, dan is het geen vraag meer om me aan te passen. Dan is het een order. Dan heb ik geen keus.
Dit is wat mij dwars zit. Noem me maar wat je wil, maar voor mij is vrijheid zeer belangrijk.

En ik snap dat ik niet iedereen ben en dat er zat mensen zijn die zich natuurlijk vreselijk misdragen.
Maar ik vind het belangrijk om op te komen voor vrijheid.

En als er een lockdown komt. Dan is mijn keuze weg en dan zit ik hier alleen, waarschijnlijk te klagen op een forum en wiet te roken om me niet al te depressief te gaan voelen.
Klik om te vergroten...
Ik snap je. Maar stel dat er een lockdown komt dan is het niet alleen voor jezelf maar ook voor de rest van de mensen beter. Iedereen zit in hetzelfde schuitje dan.
Stay strong!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."