Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaping & Coronavirus facts

Vaping & Coronavirus facts

34 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een gesprek gehad met specialisten in het ziekenhuis omdat mijn famillie daar werkt.
Het virus overleeft het niet in een pakketje.
Dus je kan gewoon van alles bestellen.
20200303_014123.jpg

COVID-19 | RIVM

Het coronavirus SARS severe acute respiratory syndrome (severe acute respiratory syndrome)-CoV coronavirus (coronavirus)-2 veroorzaakt de ziekte COVID-19. De klachten lijken in het begin vaak op een verkoudheid.
www.rivm.nl www.rivm.nl
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Revolutionair zei:
Dus je kan gewoon van alles bestellen.
Klik om te vergroten...

Het RIVM vind ik geen betrouwbare bron. Wijzigen te vaak hun adviezen. Wat ik zei ging erover als er door niezen of hoesten het Corona virus op een pakket is gekomen. Dan kan het virus veel langer overleven. Tot wel 9 dagen afhankelijk van de omstandigheden. Gisteren bij de NOS; https://nos.nl/artikel/2327562-coro...-overleven-op-plastic-en-roestvrij-staal.html Handen wassen na het boodschappen doen heeft dus weinig zin als het virus op je boodschappen zit. Je zal het daarna kunnen krijgen bij het beetpakken van in plastic verpakte vleeswaren, kaas, etc. en plastic flessen. In de koelkast kan het virus door de lage temp. langer overleven. Ze zien het grootste besmettingsgevaar vooralsnog via de lucht, maar waarom dan al die handen wassen regels. Wees dan vooraf streng met de adviezen en stel deze naderhand bij als het met minder kan.

Heb een video gezien met antwoorden op vragen van kijkers. Over dat rokers meer risico lopen zag ik een tip van een 'geleerde spreker' dat het nu een goed moment is om ermee te stoppen. Juist ex-rokers lopen (waarschijnlijk) meer risico's las ik een van mijn eerdere links. Geen woord over de ACE2 receptor. Is zeker te moeilijk te begrijpen voor de luisteraar of hij kletst maar wat? Iig geen bron of referentie naar onderzoek.

@Martinus ga je jezelf vrijwillig inzetten voor de groepsimmuniteit? Ik dacht te lezen dat je benieuwd was of je sterk genoeg bent.

Gisteren stelde viroloog Ab Osterhaus op tv een totale lockdown voor omdat zelfs bij het meest conservatieve model van 1/10 besmettingen er niet genoeg IC capaciteit is. We zullen het zien komende dagen, want zag net dat het aantal IC gevallen flink omhoog gaat.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
Albedo zei:
. Tot wel 9 dagen afhankelijk van de omstandigheden. Gisteren bij de NOS; https://nos.nl/artikel/2327562-coro...-overleven-op-plastic-en-roestvrij-staal.html
Klik om te vergroten...

Als dit zo is dan is het toch klaar dan moeten we het gewoon aan. Dan is er geen ontkomen meer aan..
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Revolutionair zei:
Als dit zo is dan is het toch klaar dan moeten we het gewoon aan. Dan is er geen ontkomen meer aan..
Klik om te vergroten...

Heb eraan gedacht om het maar zo snel mogelijk achter de rug te hebben, maar kwam daarop terug toen ik las dat een deel vaker ziek kan worden EN een deel blijvende orgaanschade overhoudt. Nu wil ik besmetting zo lang mogelijk uitstellen.

Boodschappen gaan ontsmetten met doekjes lijkt me een heils karwei, maar is wellicht het beste. Eergisteren boodschappen gehaald en het risico genomen. Ik zal het zien over een week incubatietijd ....
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga het corona virus zeker niet uit de weg. Angsten moet je overwinnen, niet van weg rennen. Als ik corona niet kan overleven dan zou dat betekenen dat ik al zodanig verzwakt ben dat iets anders me misschien ook al de nek om draait. Ik wil niet zwak en zielig zijn. Ik kies corona krijgen over mezelf opsluiten en er van weg rennen.

Ik hoop dat ik die keuzen nog krijg. Want in Europa dreigt er wel een autoritaire zure lucht op het moment.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Martinus zei:
Ik ga het corona virus zeker niet uit de weg. Angsten moet je overwinnen, niet van weg rennen. Als ik corona niet kan overleven dan zou dat betekenen dat ik al zodanig verzwakt ben dat iets anders me misschien ook al de nek om draait. Ik wil niet zwak en zielig zijn. Ik kies corona krijgen over mezelf opsluiten en er van weg rennen.

Ik hoop dat ik die keuzen nog krijg. Want in Europa dreigt er wel een autoritaire zure lucht op het moment.
Klik om te vergroten...
En daarmee breng je ook een boel andere mensen in gevaar. Daarom is juist die lockdown in het leven geroepen.
Er zijn ook gevallen bekend van jongere mensen, zonder medische achtergrond, die ernstige verschijnselen hebben. Dus zolang je geen arts of viroloog bent lijkt me dat een beetje een vreemde conclusie.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoezo breng ik andere mensen in gevaar? denk je dat ik een groepsmens ben die overal loop rond te ademen?
Ik wil de vrijheid hebben om weg te gaan. Ik ga nooit naar de horeca of naar evenementen. Ik ben een introvert ik wil lekker buiten ergens zijn waar niemand is behalve ikzelf.

Mensen die een risico lopen kunnen zelf er voor kiezen om zich af te zonderen.
Ik stond gister in de lift en een oud vrouwtje vroeg aan mij of ze er bij mocht ivm corona.. Zij was iemand die risico leed en ze had er vrede mee.
Als ik naar de winkel ga dan loop ik snel naar binnen en naar buiten en pak alleen wat ik nodig heb. Veel mensen zijn nog steeds hele karren vol aan het harken.

Ik doe mijn best om zo min mogelijk bij mensen in de buurt te komen, ik respecteer een ieder die graag corona wil vermeiden.
Het enige wat ik vraag is, laat me zo vrij zijn om te gaan waar ik wil.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ga akkoord dat jij gerust naar het bos zou moeten mogen gaan in je eentje en daar de crisis uitzitten. Maar je maakt hier wel een denkfout:

Martinus zei:
Mensen die een risico lopen kunnen zelf er voor kiezen om zich af te zonderen.
Klik om te vergroten...

Het probleem is, als die mensen die zich afzonderen toch ziek worden, ookal is het een ander levensbedreigend medisch probleem en geen Corona, kunnen ze toch niet in het ziekenhuis terecht omdat die overvol zitten met andere mensen die nergens achter keken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Martinus zei:
Hoezo breng ik andere mensen in gevaar? denk je dat ik een groepsmens ben die overal loop rond te ademen?
Ik wil de vrijheid hebben om weg te gaan. Ik ga nooit naar de horeca of naar evenementen. Ik ben een introvert ik wil lekker buiten ergens zijn waar niemand is behalve ikzelf.

Mensen die een risico lopen kunnen zelf er voor kiezen om zich af te zonderen.
Ik stond gister in de lift en een oud vrouwtje vroeg aan mij of ze er bij mocht ivm corona.. Zij was iemand die risico leed en ze had er vrede mee.
Als ik naar de winkel ga dan loop ik snel naar binnen en naar buiten en pak alleen wat ik nodig heb. Veel mensen zijn nog steeds hele karren vol aan het harken.

Ik doe mijn best om zo min mogelijk bij mensen in de buurt te komen, ik respecteer een ieder die graag corona wil vermeiden.
Het enige wat ik vraag is, laat me zo vrij zijn om te gaan waar ik wil.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk kun je in je eentje het bos ingaan oid. Maar stel dat zelfs dat risico zou brengen voor je medemensen, is het dan teveel gevraagd om je even aan te passen?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Hoezo breng ik andere mensen in gevaar? denk je dat ik een groepsmens ben die overal loop rond te ademen?
Ik wil de vrijheid hebben om weg te gaan. Ik ga nooit naar de horeca of naar evenementen. Ik ben een introvert ik wil lekker buiten ergens zijn waar niemand is behalve ikzelf.
Klik om te vergroten...
62b6cb76d25fbaf01429aba13c5779c2.jpg :kissingclosed: :laughing:
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ganggangđź’Ż zei:
Tuurlijk kun je in je eentje het bos ingaan oid. Maar stel dat zelfs dat risico zou brengen voor je medemensen, is het dan teveel gevraagd om je even aan te passen?
Klik om te vergroten...

Er word mij net als een ieder ander in Nederland mij gevraagd om mij aan te passen. En dit doe ik. Ik hamster niet. Ik vermeid onnodig sociaal contact. Ik begeef mij niet in groepen. Ik ga niet onnodig met het OV. Mijn vriendin die al 2 weken griep heeft zit al 2 weken bij haar vader in huis en die heb ik niet gezien sins zij klachten heeft. Ik ben 3 weken terug in Brabant geweest met carnaval en ik was 2 weken geleden op centraal station, Beide keren met mijn vriendin. Ik ben mij zeer bewust van de risico's en ik heb naast mijn ouders en een goede kennis niemand gezien in de afgelopen 2 weken. Ik maak me constant zorgen over of ik nu corona heb of niet. Niet om mijn eigen leed, maar omdat ik liever geen andere mensen besmet. Maar als mensen verkondigen dat zij een lockdown willen dan gaan al mijn haren overeind staan.

Als er een lockdown komt, dan is het geen vraag meer om me aan te passen. Dan is het een order. Dan heb ik geen keus.
Dit is wat mij dwars zit. Noem me maar wat je wil, maar voor mij is vrijheid zeer belangrijk.

En ik snap dat ik niet iedereen ben en dat er zat mensen zijn die zich natuurlijk vreselijk misdragen.
Maar ik vind het belangrijk om op te komen voor vrijheid.

En als er een lockdown komt. Dan is mijn keuze weg en dan zit ik hier alleen, waarschijnlijk te klagen op een forum en wiet te roken om me niet al te depressief te gaan voelen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Martinus zei:
Er word mij net als een ieder ander in Nederland mij gevraagd om mij aan te passen. En dit doe ik. Ik hamster niet. Ik vermeid onnodig sociaal contact. Ik begeef mij niet in groepen. Ik ga niet onnodig met het OV. Mijn vriendin die al 2 weken griep heeft zit al 2 weken bij haar vader in huis en die heb ik niet gezien sins zij klachten heeft. Ik ben 3 weken terug in Brabant geweest met carnaval en ik was 2 weken geleden op centraal station, Beide keren met mijn vriendin. Ik ben mij zeer bewust van de risico's en ik heb naast mijn ouders en een goede kennis niemand gezien in de afgelopen 2 weken. Ik maak me constant zorgen over of ik nu corona heb of niet. Niet om mijn eigen leed, maar omdat ik liever geen andere mensen besmet. Maar als mensen verkondigen dat zij een lockdown willen dan gaan al mijn haren overeind staan.

Als er een lockdown komt, dan is het geen vraag meer om me aan te passen. Dan is het een order. Dan heb ik geen keus.
Dit is wat mij dwars zit. Noem me maar wat je wil, maar voor mij is vrijheid zeer belangrijk.

En ik snap dat ik niet iedereen ben en dat er zat mensen zijn die zich natuurlijk vreselijk misdragen.
Maar ik vind het belangrijk om op te komen voor vrijheid.

En als er een lockdown komt. Dan is mijn keuze weg en dan zit ik hier alleen, waarschijnlijk te klagen op een forum en wiet te roken om me niet al te depressief te gaan voelen.
Klik om te vergroten...
Ik snap je. Maar stel dat er een lockdown komt dan is het niet alleen voor jezelf maar ook voor de rest van de mensen beter. Iedereen zit in hetzelfde schuitje dan.
Stay strong!
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Twijfelde eerder te stoppen met vapen door wat in bovenste onderzoek stond, namelijk dat gestopte rokers mogelijk meer risico lopen op besmetting en dat dit minder is bij Caucasian tov Asian rokers.

Also, we found higher ACE2 gene expression in Asian current smokers compared to non-smokers but not in Caucasian current smokers, which may indicate an existence of gene-smoking interaction.

Together, this study indicates that smokers especially former smokers may be more susceptible to 2019-nCov and have infection paths different with non-smokers.


Kwam afgelopen tijd andere onderzoeken tegen die aangaven dat ik toch beter ermee stop. Wilde dat bijna doen totdat ik toevallig onderstaand artikel tegenkwam. Het lijkt erop dat nicotine juist voordelen heeft. Dat was zelfs niet onverwacht. Mogelijk voorkomt het ook een overreactie van het immuunsysteem ofwel de 'cytokine storm'. Helaas nog geen duidelijkheid over (net) gestopte rokers, behalve een suggestie dat opgenomen patiënten mogelijk zieker worden door 'withdrawal'. Meer onderzoek blijft nodig.

www.dailymail.co.uk

Study shows smokers are 23% less likely to get Covid-19

Analysis of almost 90,000 patients in Mexico also showed that smokers who did get the coronavirus were less likely to be taken into ICU, need ventilation or die.
www.dailymail.co.uk www.dailymail.co.uk

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.06.04.20122481v2

An array of research carried out since the pandemic began has shown smokers are at lower risk of getting the coronavirus.

Scientists are starting to believe nicotine may be able to block the coronavirus from entering cells, preventing the infection in the first place.

Others say nicotine may control the immune system, stopping it from dangerously over-reacting to infection - a phenomenon found to be killing many Covid-19 patients.

The team said to the best of their knowledge, this is the largest study of patients with a confirmed Covid-19 diagnosis.

People were classified as either a smoker or non-smoker - 'former smoker' was not an option but the scientists did not explain why.

The researchers, whose findings have yet to be peer-reviewed in a scientific journal, said the results were not 'unexpected'.

The findings only add weight to a number of small studies from when the pandemic began, which say smokers are protected from the coronavirus.

A leading infectious disease expert at University College London, Professor Francois Balloux, has also previously said there is 'bizarrely strong' evidence smoking may be protective.

And Linda Bauld, a professor of public health at the University of Edinburgh, said 'there's something weird going on with smoking and coronavirus' on Good Morning Britain.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Las een review op deze site en kwam deze info tegen. Het virus breidt zich verder uit en het kan nog zeker een jaar duren voordat er een vaccin beschikbaar is.
Redirect

There’re 2 main reasons why this COVID-19 (new name given to this) coronavirus could affect us, vapers and/or (ex-)smokers, more than the general population.

– The first one is because almost all of our vape gear ultimately comes from China. More so, if, like us, you order almost everything online from there.
– The second, is the method/vector of contamination this virus seems to have: the ACE2 receptors. These receptors are present in higher numbers in smokers’ body (see below).

First, we advise you to NOT order products from China (or Hong Kong).
Why?


1. Because the situation is worse than described by China, the WHO and most of the media.

2. This virus (COVID19) can survive a lot longer on surfaces than previously reported (9 days isn’t even the highest estimate since colder temperature can increase its life expectancy)

It also means that the virus can survive on boxes, packaging etc…

So, if a contaminated person handles the one you order, there is a non-negligible probability to get in contact with the virus upon reception and unboxing of the package.

3. Also, this is NOT just a flu. The first symptoms may be similar but the disease is in fact a pneumonia-like one. And it’s very contagious.

Proof is, on the (only) 439 (out of around 3500) passengers and crew members of the Diamond Princess cruise ship that have been tested since it entered Yokohama Port on Feb. 3, 135 have contracted the virus.

Update: This number has now risen to 218 out of 713 tested (ABC News).

Also, the COVID-19 r0 (basic reproductive number, i.e. a measure evaluating the contagiousness of a pathogen. It gives the average number of people one infected person can contaminate) is now believed to be between 4.7 and 6.6.

For comparison sake, the flu, which is considered highly contagious, has an r0 between 2 and 3.

4. More, and this concerns us vapers and ex-smokers specifically, this Coronavirus seems to be a bigger problem for us as it likely attaches itself to the ACE2 receptors.

So, it could be bad news for us.

Very interesting questions asked under this research paper, in the comment section:

“The article stipulates “tobacco smoking” – Question, do we know yet what in tobacco smoking causes the significant increase of ACE2 receptor sites and how does this compare with vapeing ? – In other words, is it the nicotine itself which causes the problem or other chemicals found in tobacco smoke that are not present in vaping? Also, does this ACE2 expression significantly reduce over time once a person quite smoking?”

Answer from Guoshuai Cai, one of the authors of this study:

“Excellent questions, Leo. We currently have no clue on the causality. We are looking at the ACE2 expression in populations with different smoking histories and will publish the results soon. -Guoshuai”

We hope these questions can be answered soon.

We strongly suggest to keep yourself informed, from multiple sources if possible as the info we get from most of the media isn’t always accurate.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goede rede voor mees drugs

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."