Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe Cash en Coke Antwerpen in de greep krijgen 'De haven is zo lek als een vergiet'

Hoe Cash en Coke Antwerpen in de greep krijgen 'De haven is zo lek als een vergiet'

53 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#1
De bevoegde havenschepen te Antwerpen kan De Wever misschien op andere gedachten brengen.

Dit om te illustreren dat cocaïne overal zit, en dus ook in zijn partij.
C

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
CuriousExplorer
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
En waar wilt BDW de cocaïne vandaan halen? Juist ja, van diezelfde drugsbaronnen uit Colombia...Dus dan neemt de Belgische overheid gewoon de rol van importeur en dealer over. Hoe ga je aan de wereld uitleggen dat je als land de drugskartels betaalt? Of moet België ook producent worden?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
M
MenaceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Allereerst zou ik de mensen die aan de frontlinie staan heel goed betalen. Wanneer je financieel sterk staat ben je minder vatbaar voor corruptie. Als een bewaker in de haven 1900 bruto krijgt en pablo biedt hem €10.000 om een container door te sluizen dan ga je wel twijfelen. Wat zijn de risico's? Zal ik het 1x doen?

OF je betaald die bewaker 2800 netto en je zult zien dat je een hele andere bewaker hebt. Dit geldt dan alleen voor de frontlinie mensen.
Ik zag net wat een agent verdient... Dat is echt een prikkie.

Verder blijft het een oorlog die nooit een zege zal behalen ben ik bang.
't blijft toch kat en muis. Vraag en aanbod.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
In Amsterdam stond een cocaine fabriek van de overheid. Niet heel raar dus
Klik om te vergroten...

Really? 😶

Ik zwijg. 😄
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Really? 😶

Ik zwijg. 😄
Klik om te vergroten...
De in Amsterdam gevestigde Nederlandsche Cocaïnefabriek (NCF) produceerde in de vorige eeuw op grote schaal en volledig legaal, cocaïne voor medicinale doeleinden uit in Nederlands-Indië geteelde cocaplanten. Daarnaast produceerde de fabriek onder meer morfine, heroïne en novocaïne.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
De in Amsterdam gevestigde Nederlandsche Cocaïnefabriek (NCF) produceerde in de vorige eeuw op grote schaal en volledig legaal, cocaïne voor medicinale doeleinden uit in Nederlands-Indië geteelde cocaplanten. Daarnaast produceerde de fabriek onder meer morfine, heroïne en novocaïne.
Klik om te vergroten...

Thanks voor de leerrijke post. Al is de periode wel belangrijk. Vorige eeuw en nu, wereld van verschil denk ik.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee toch. Als je het legaliseert wilt zeggen dat je de productie, verkoop en bezit/gebruik toestaat. Niet dat de overheid het zelf moet importeren. Dat doen de bedrijven wel.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cerberus zei:
Nee toch. Als je het legaliseert wilt zeggen dat je de productie, verkoop en bezit/gebruik toestaat. Niet dat de overheid het zelf moet importeren. Dat doen de bedrijven wel.
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk. 🙂
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
Really? 😶

Ik zwijg. 😄
Klik om te vergroten...
Hier is een prachtig boek over geschreven:
www.bol.com

De handelsreiziger van de Nederlandsche Cocaine fabriek, Conny Braam | 9789046806753 |... | bol

De handelsreiziger van de Nederlandsche Cocaine fabriek (Paperback). Spannende en spraakmakende roman over cocaïne en oorlog, liefde en wraakOp 31 juli...
www.bol.com www.bol.com
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
www.hln.be

Bart De Wever over drugstesters voor festivals: “Zoveelste stap in verkeerde richting”

Antwerps burgemeester en N-VA-voorzitter Bart De Wever is niet te spreken over de plannen van een team onderzoekers om een NarcoReader, een toestel dat binnen de minuut drugs analyseert, op de markt te brengen. “In Antwerpen zullen we dit soort testers nooit toestaan”, schrijft hij op Twitter.
www.hln.be www.hln.be

Onze geliefde burgervader is tegen de narcoreader, een systeem dat binnen de minuut drugs analyseert...
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nice artikel man, zo'n test moeten ze overal hebben.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
heyol zei:
Nice artikel man, zo'n test moeten ze overal hebben.
Klik om te vergroten...

Ja toch.

Ik zie het al voor me: Het jaar is 2030. In gans Europa zijn op zijn minst softdrugs volledig legaal gemaakt, behalve in België, Hongarije en Polen. :smirk:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik dacht dat De Wever net een wat realistischer inslag begon te krijgen.
www.volkskrant.nl

De burgemeester van Antwerpen denkt aan legalisering cocaïne

Burgemeester Bart De Wever van Antwerpen noemt het ‘een optie’ dat zijn stad de strijd tegen de aanvoer van cocaïne opgeeft. ‘Het kan zijn dat je moet vaststellen dat we dit niet aankunnen. Dan moet je het opgeven, hè.’
www.volkskrant.nl www.volkskrant.nl
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#15
BDW had nadien gezegd dat men z'n woorden uit de context had getrokken bij die uitspraak...
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Emo-calimero:

www.hln.be

De Wever over infiltratie drugsbendes in Antwerpen: “Ik bleek op de foto te staan met de 'kingpin’ van zo’n clan”

Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) spreekt in een interview met De Tijd openlijk over infiltratie van de drugsbendes in de haven en in zijn stad. “Ik heb het al meegemaakt dat ik op de foto bleek te staan met de ‘kingpin’ van zo’n clan.”
www.hln.be www.hln.be

Heb hem op Twitter gevraagd of hij één land kan opsommen waar zijn geliefde "war on drugs" een succes is gebleken. Nog steeds geen antwoord ontvangen...
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Natuurlijk niet, politiekers reageren enkel op argumenten waar ze een cheap gotcha-argument kunnen op terugtweeten.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Bart de Wever spreekt van een Nederlandse erfschuld, maar hij vertelt er niet bij dat de zero-tolerance waar hij zo'n voorstander van is helemaal niet heeft geleid tot minder coke, duurdere coke of minder gebruikers. Wel heeft het geleid tot een negatieve spiraal van steeds afschuwelijker geweld. Je kunt criminelen daarvan de schuld geven. Maar misschien moeten pro-criminaliseerders toch nog eens even nadenken hoe het komt dat hun beleid geen enkele van de officiële doelstellingen heeft behaald.
Klik om te vergroten...

Ik heb vorig week nog aan twee rabiate voorstanders van de war on drugs gevraagd of ze me een land kunnen aanwijzen waar die succesvol is gebleken. Nog steeds geen antwoord ontvangen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
C-Man zei:
De bevoegde havenschepen te Antwerpen kan De Wever misschien op andere gedachten brengen.

Dit om te illustreren dat cocaïne overal zit, en dus ook in zijn partij.
Klik om te vergroten...
Volgens mij draait het drugsverbod gewoon om het verkrijgen van macht. Dus we kunnen lullen over volksgezondheid en inefficiëntie of oneerlijkheid wat we willen. Maar dat heeft helemaal geen nut. Bart de Wever is gewoon een xenofobe en machtsgeile technocraat die in het drugsbeleid een kans ziet om zichzelf te verheffen boven de rest.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Volgens mij draait het drugsverbod gewoon om het verkrijgen van macht. Dus we kunnen lullen over volksgezondheid en inefficiëntie of oneerlijkheid wat we willen. Maar dat heeft helemaal geen nut. Bart de Wever is gewoon een xenofobe en machtsgeile technocraat die in het drugsbeleid een kans ziet om zichzelf te verheffen boven de rest.
Klik om te vergroten...

Dat laatste doet hij eigenlijk al van toen hij bekend werd.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."