Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe Cash en Coke Antwerpen in de greep krijgen 'De haven is zo lek als een vergiet'

Hoe Cash en Coke Antwerpen in de greep krijgen 'De haven is zo lek als een vergiet'

53 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
En waar wilt BDW de cocaïne vandaan halen? Juist ja, van diezelfde drugsbaronnen uit Colombia...Dus dan neemt de Belgische overheid gewoon de rol van importeur en dealer over. Hoe ga je aan de wereld uitleggen dat je als land de drugskartels betaalt? Of moet België ook producent worden?
J

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Jmths
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
M
MenaceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Allereerst zou ik de mensen die aan de frontlinie staan heel goed betalen. Wanneer je financieel sterk staat ben je minder vatbaar voor corruptie. Als een bewaker in de haven 1900 bruto krijgt en pablo biedt hem €10.000 om een container door te sluizen dan ga je wel twijfelen. Wat zijn de risico's? Zal ik het 1x doen?

OF je betaald die bewaker 2800 netto en je zult zien dat je een hele andere bewaker hebt. Dit geldt dan alleen voor de frontlinie mensen.
Ik zag net wat een agent verdient... Dat is echt een prikkie.

Verder blijft het een oorlog die nooit een zege zal behalen ben ik bang.
't blijft toch kat en muis. Vraag en aanbod.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drugs zal altijd en overal de war against drugs winnen omdat zonder drugs er simpelweg geen narcotica diensten zouden zijn, geen dealers meer, minder vies geld.
Hele idee van straatdealers komt van de staten af juist. Overheid heeft zelfs zijn eigen “dealers” om inbeslagname juist weer op de straat te krijgen. 2 keer zoveel winst voor de overheid.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is wel ironisch dat vanwege kapitalistische overwegingen controles minder goed of niet uitgevoerd worden, want de schoorsteen moet roken. Als je veel geld wilt verdienen moet er ergens iets worden ingeleverd.

Het gaat zoals verwacht weer nergens over het waarom van de consumptie. Dan kom je op het terrein van de ongemakkelijke waarheden:

Mensen gebruiken drugs omdat ze het lekker vinden. Of ze lijden onder sociale problemen en drukken dit tijdelijk weg met drugs. En je hebt mensen die willen weten wat er buiten alcohol en cafeïne te ervaren is.

De gemiddelde brave burger snapt hier maar weinig van en politici weten het misschien wel maar kijken wel uit om hun vingers eraan te branden 🤪
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
De partij van de burgemeester aldaar is een voorstander van een war on drugs. Dat die nog nergens anders gewerkt heeft negeren ze graag.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
C-Man zei:
De partij van de burgemeester aldaar is een voorstander van een war on drugs. Dat die nog nergens anders gewerkt heeft negeren ze graag.
Klik om te vergroten...
Drugs wint altijd. Mensen willen nou eenmaal drugs gebruiken.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zo is het.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat we allemaal wel iets kunnen leren van Portugal. Harm reduction > criminaliseren

Drug policy of Portugal - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Daar is men hier wat te "conservatief" voor vrees ik. :expressionless:
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Drugs wint altijd. Mensen willen nou eenmaal drugs gebruiken.
Klik om te vergroten...

Te makkelijke en onvolledige redenatie. Je negeert hiermee aspecten rond drugsgebruik die gevaarlijk en onwenselijk zijn.

Bijvoorbeeld dat het gebruik van de meest slopende drugs vaak groepen treft die al benadeeld zijn.

Ook is het voor bepaalde mensen onverstandig vanwege aanleg voor verslaving of psychologische issues drugs te gebruiken.

Het is een complex onderwerp wat niet simpel af te doen is als iets waar we totaal niks aan kunnen doen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wanneer je een drugstrafiek met een waarde van ettelijke tientallen miljarden euro's bestrijdt met een budget die amper 0,001% van die waar heeft loop je altijd achter de feiten aan.

Net als zolang ze de grenzen openlaten aan de andere kant van het water het een strijd is die niet te winnen is.

My 2 cents.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dames en heren, Bart De Wever stelt voor: Operatie Nachtwacht. In Deurne en Borgerhout.

www.nieuwsblad.be

Operatie Nachtwacht: Antwerpen lanceert grootste politieoperatie in 20 jaar

In de strijd tegen de talrijke granaataanslagen en andere drugsgerelateerde incidenten, lanceert de Antwerpse politie donderdagavond ‘Operatie Nachtwacht’. Met systematische identiteitscontroles, het afsluiten van woonblokken, extra patrouilles en een verstevigde wijkwerking moet het de meest...
www.nieuwsblad.be www.nieuwsblad.be
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Blijkbaar is het goed geweten dat zij er ook niet vies van is.

:grimacing:
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Emo-calimero:

www.hln.be

De Wever over infiltratie drugsbendes in Antwerpen: “Ik bleek op de foto te staan met de 'kingpin’ van zo’n clan”

Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) spreekt in een interview met De Tijd openlijk over infiltratie van de drugsbendes in de haven en in zijn stad. “Ik heb het al meegemaakt dat ik op de foto bleek te staan met de ‘kingpin’ van zo’n clan.”
www.hln.be www.hln.be

Heb hem op Twitter gevraagd of hij één land kan opsommen waar zijn geliefde "war on drugs" een succes is gebleken. Nog steeds geen antwoord ontvangen...
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Natuurlijk niet, politiekers reageren enkel op argumenten waar ze een cheap gotcha-argument kunnen op terugtweeten.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#17
C-Man zei:
Dames en heren, Bart De Wever stelt voor: Operatie Nachtwacht. In Deurne en Borgerhout.

www.nieuwsblad.be

Operatie Nachtwacht: Antwerpen lanceert grootste politieoperatie in 20 jaar

In de strijd tegen de talrijke granaataanslagen en andere drugsgerelateerde incidenten, lanceert de Antwerpse politie donderdagavond ‘Operatie Nachtwacht’. Met systematische identiteitscontroles, het afsluiten van woonblokken, extra patrouilles en een verstevigde wijkwerking moet het de meest...
www.nieuwsblad.be www.nieuwsblad.be
Klik om te vergroten...

Niks van gemerkt, dealer komt nog netjes tot aan de deur. xD
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
www.volkskrant.nl

De burgemeester van Antwerpen denkt aan legalisering cocaïne

Burgemeester Bart De Wever van Antwerpen noemt het ‘een optie’ dat zijn stad de strijd tegen de aanvoer van cocaïne opgeeft. ‘Het kan zijn dat je moet vaststellen dat we dit niet aankunnen. Dan moet je het opgeven, hè.’
www.volkskrant.nl www.volkskrant.nl
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
En waar wilt BDW de cocaïne vandaan halen? Juist ja, van diezelfde drugsbaronnen uit Colombia...Dus dan neemt de Belgische overheid gewoon de rol van importeur en dealer over. Hoe ga je aan de wereld uitleggen dat je als land de drugskartels betaalt? Of moet België ook producent worden?
Klik om te vergroten...

Nou, ik ben wel bereid om zelfstandige in bijberoep te worden. :smirk:
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
En waar wilt BDW de cocaïne vandaan halen? Juist ja, van diezelfde drugsbaronnen uit Colombia...Dus dan neemt de Belgische overheid gewoon de rol van importeur en dealer over. Hoe ga je aan de wereld uitleggen dat je als land de drugskartels betaalt? Of moet België ook producent worden?
Klik om te vergroten...

Waarom zou "het land" de drugscartels moeten betalen? Dat doet de importeur.
Maar ja, ik zou dan ook liever hebben dat er in België zelf minstens een producent komt. Met cocaïne legaal kan dat. Je zult serres nodig hebben. De reden dat alle productie nu in Zuid-Amerika gebeurt is omdat cocaïne hier kweken niet te doen is door de grootte van de serre die nodig is, wat je niet in het geheim kan doen. Als het legaal is valt die beperking weg.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."