Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZe gebruikten al zes dagen 3-MMC

Ze gebruikten al zes dagen 3-MMC

17 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gekke is ook dat je nu niks meer over dit soort incidenten hoort na de ban,
terwijl het echt niet minder en anders gebruikt wordt
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Politie rukt uit voor gebruikers designerdrugs: ‘Ze gebruikten al zes dagen 3-MMC’

ARNHEM - De politie was vrijdagochtend druk bezig met een uit de hand gelopen drugsincident aan de Doctor Schaapmanlaan in de Arnhemse wijk Geitenkamp. Twee bewoners gebruikten daar al zes dagen de designerdrug 3-MMC. Bij één van hen liep de situatie zo uit de hand dat de ambulance en politie werden ingeschakeld.


Om de bewoner weer tot rust te krijgen heeft het ambulancepersoneel de man kalmerende middelen toegediend. Dat deden zij onder begeleiding van vier agenten.


‘Omdat deze drug ook paniek- en angstaanvallen kan veroorzaken waarbij de gebruiker compleet door het lint kan gaan, waren wij ter plaatste voor de veiligheid van de ambulancemedewerkers', zo schrijft de Velpse wijkagent, Bart Bosman, op Instagram.
‘Hij heeft kalmerende middelen gekregen die normaal gesproken een olifant plat leggen', schrijft de wijkagent. De situatie is niet uit de hand gelopen, maar de inzet van hulpdiensten voor één drugsgebruiker was ‘weer hoog’.

Wat is 3-MMC?​

3-MMC is een designerdrug. Dat wil zeggen dat ze speciaal zijn ontworpen en in een laboratorium worden gefabriceerd. In de meeste gevallen is de drug te koop als wit poeder. De drug wordt ingenomen door het te slikken, snuiven of spuiten.
Volgens verslavingsinstantie Jellinek werkt de drug stimulerend en licht bewustzijn veranderend. Gebruikers zouden zich alert, euforisch en energiek voelen. Het effect zou omschreven kunnen worden als een combinatie tussen MDAM en cocaïne.
Angst- en paranoïde gevoelens zijn bij gebruik van het middel niet ongebruikelijk.
3-MMC wordt ook wel Miauw Miauw of poes genoemd.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zes dagen 😔
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Na 6u vind ik er al niets meer aan, laat staan 6 dagen 🧐
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lekker MDAM effectje
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misschien deden ze een poging voor het guinness book of records
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
PsyTekz zei:
Hij heeft kalmerende middelen gekregen die normaal gesproken een olifant plat leggen
Klik om te vergroten...
Dit vind ik wel heel overdreven en onrealistisch hoor.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Lekker MDAM effectje
Klik om te vergroten...
Madurodam wordt ook steeds populairder onder jongeren
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
Dit vind ik wel heel overdreven en onrealistisch hoor.
Klik om te vergroten...
Media hype om RC's een slechtere naam te geven als hoort. Sommige mensen kunnen er inderdaad niet goed mee omgaan en daar duikt de media op. Mensen die het goed / normaal kunnen gebruiken hoor je nooit wat over. Misschien wel op VICE of mainline Misschien BNN maar dat is her wel. En das zeer sporadisch dat er wat goeds wordt uitgezonden/ in het nieuws komt. Eerder een interview, ja is tijd dat die ook meer komen.
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#10
tuurlijk op de geitenkamp
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tijdloos zei:
Media hype om RC's een slechtere naam te geven als hoort.
Klik om te vergroten...
Er is iets geks aan de hand met de perceptie van drugs en in het verlengde daarvan de perceptie van nog niet op een lijst geplaatste drugs. En dan heb ik het ook over slimme hoogopgeleide types die er toe doen in besluitvorming. Drugs/RC's worden meer dan incidenteel gezien als moreel fout. Stoffen die een euforisch gevoel geven: dat kan niet goed zijn ! En vooral slecht voor de orde in de samenleving.
Dit soort berichtgeving waarin gemakshalve relevante details (uiteraard) ontbreken past daar prima in. Ook is het makkelijk scoren met het opwekken van verontwaardiging.

Scherper verwoord: voor het verbod had de handel in 3-mmc niets van doen met criminaliteit. Gewoon legale business.
Na het verbod zit het in het criminele circuit met alle gevolgen van dien, ook voor de volksgezondheid.

En er zijn altijd idioten die een willekeurig voorwerp of willekeurige substantie extreem misbruiken.
D
DipkipLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Dit vind ik wel heel overdreven en onrealistisch hoor.
Klik om te vergroten...
Overdreven 100%, maar niet onrealistisch want carfentanyl word nu ook al gebruikt door mensen in de staten.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja dat zat er van ver aan te komen natuurlijk :)
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#14
6 dagen poeh hē. Die zullen zo blauw als smurfen zijn geweest. 😂
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dipkip zei:
Overdreven 100%, maar niet onrealistisch want carfentanyl word nu ook al gebruikt door mensen in de staten.
Klik om te vergroten...
Lol carfentanyl is indd een olifanten verdoofmiddel 😂 Maar dat heeft deze man echt niet gekregen hoor anders was die nu harstikke dood lol.

Deze man heeft waarschijnlijk gewoon benzodiazepines gekregen tegen de stimulerende werking van 3-mmc.

Enne in Amerika is een opiatencrisis gaande daarom worden zoveel opiaten die op straat verkocht worden (of het nou gaat om pillen of heroine) versneden met fentanyl en carfentanyl. Maar carfentanyl is never voor menselijk gebruik bestemd lol 🤪
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Maar carfentanyl is never voor menselijk gebruik bestemd lol 🤪
Klik om te vergroten...
Opm.
Geen enkele RC oftewel designerdrug is bestemd voor menselijk gebruik.....
Dat wordt ook altijd op de verpakking vermeld, en ook bij de vendor.
" Not for human consumption" nietwaar.
Dat het gebeurt, dat weten we allemaal.
Maar strikt genomen is het dus niet de bedoeling.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Interessant nieuwsbericht, maar ben beetje offended door de zin over kalmererende middelen die ‘een olifant plat leggen’. Noemen ze ons nu dik? 🥲

@De Zandman: Tuurlijk is dat wel de eigenlijke bedoeling van die vendors. Staat er puur op zodat ze niet formeel aansprakelijk gesteld kunnen worden, ‘want ja, stond duidelijk aangegeven dat het alleen voor onderzoeksdoeleinden is’. Iedereen weet dat het primair verkocht wordt voor menselijke consumptie. Ik moet altijd wel glimlachen om die handleidingen die er soms bij zitten met teksten dat je hele uitrustingen, handschoenen, lab-brillen en zuurstofmaskers en weet ik wat niet allemaal moet gebruiken om contact met de substantie te voorkomen. Joh, primaaa.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#18
^ Nee, het deugt niet. Maar het is nog steeds beter dan die meuk van straatdealers.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."