Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie en zorg slaan alarm om 'zombiedrug' Flakka in West-Brabant

Politie en zorg slaan alarm om 'zombiedrug' Flakka in West-Brabant

53 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Ik heb helaas geen abonnement, dus kan niet het gehele artikel lezen. Ze hebben ook een video gemaakt over de gevaren van Flakka.

Ik kan zelf wel een beetje lachen om de zin: "Wij denken dat Flakka zéér verslavend is, maar er is eigenlijk heel weinig onderzoek naar gedaan."

Nou ik heb persoonlijk best wat onderzocht. 69 middelen om precies te zijn. Ik kan u op een zilveren presenteerblaadje meegeven, dat ik 'flakka' de meest verslavende vind.
Al is dat natuurlijk niet representatief voor de gehele samenleving. Maar mocht er een onderzoek komen. Ik ben er heel open over, dus sign me up!

Als dit zo doorgaat wordt dit de druppel. Dit wordt de druppel dat er een actievere RC wetgeving gaat komen. Ernstige verslaafden aan 3-mmc waren zorgwekkend. Maar wandelende zombies en verwarde personen doen het altijd goed is de media.

Toch vraag ik me nog steeds af wat er nodig is voor een opwindingsdelier. En die enorme agressie die je soms ziet die ook niet houdbaar lijkt te zijn. Ik ben diep gegaan op Flakka, ook vele dagen wakker, nauwelijks slaap. Maar dat is me nooit overkomen. Psychose wel.

Ik kan het wel beamen though. Ik hoor het steeds meer om me heen. Verslaafden aan de beruchte alpha's! Het probleem wordt meer zichtbaar denk ik.
Klik om te vergroten...

LucidLucy zei:
www.bndestem.nl

Politie en zorg slaan alarm over ‘zombiedrug’ flakka in West-Brabant

ROOSENDAAL - De politie in West-Brabant slaat alarm over het stijgend aantal incidenten en toegenomen overlast door doorgedraaide gebruikers van flakka, een zwaar verslavende harddrug.
www.bndestem.nl www.bndestem.nl
Klik om te vergroten...

Wanneer gaan nieuwsmedia nou eens ophouden met de politie te beschouwen als expert van drugs?

Echt irritant dit.

Overigens kan ik aanraden om geen abonnement te blijven houden voor BNdeStem want WAT EEN KUTKRANT. Ook altijd hetzelfde liedje met die lui. Persbericht = nieuws, feiten niet checken, meer aandacht voor de toon dan voor de inhoud, en als er iets niet blijkt te kloppen dan geen rectificatie plaatsen, maar een follow-up met iemand die boos is geworden om het vorige artikel en in die follow-up weer hetzelfde broddelwerk leveren.

LucidLucy zei:
www.bndestem.nl

Wat zijn de gevaren van 'zombiedrug' flakka?

De afgelopen jaren heeft de politie in West-Brabant de handenvol gekregen met doorgedraaide gebruikers van de zombiedrug flakka. Ze zorgen steeds vaker voor overlast. OM, politie en verslavingszorg, maar ook verslaafde gebruikers, vinden dat er zo snel mogelijk een verbod op flakka en...
www.bndestem.nl www.bndestem.nl
Klik om te vergroten...
Ik zat ook de hele tijd te denken van: welke fucking stof bedoelen ze met 'flakka'....?
Komt die pipo van Novadic uitleggen dat flakka soms legaal is en soms niet want er zijn verschillende 'varianten' beschikbaar. Er is alleen steeds 1 component veranderd. Echt fijn van die uitlegvideo's die dingen eigenlijk niet echt uitleggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Ik zat ook de hele tijd te denken van: welke fucking stof bedoelen ze met 'flakka'....?
Komt die pipo van Novadic uitleggen dat flakka soms legaal is en soms niet want er zijn verschillende 'varianten' beschikbaar. Er is alleen steeds 1 component veranderd. Echt fijn van die uitlegvideo's die dingen eigenlijk niet echt uitleggen.
Klik om te vergroten...
Eerder zeiden ze ook dat ze liever geen ruchtbaarheid hieraan geven om als het ware ook geen reclame te maken zodat er meer gebruikers ontstaan.

Met Flakka bedoelen ze in dit geval waarschijnlijk alle pyro's, legaal of illegaal.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kwam er laatst achter dat ik al paar maanden niet voor digitale krant betaal en ik lees gewoon premium 😁
Zou geblokkeerd moeten zijn ivm mislukte incasso 😂
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Eerder zeiden ze ook dat ze liever geen ruchtbaarheid hieraan geven om als het ware ook geen reclame te maken zodat er meer gebruikers ontstaan.
Klik om te vergroten...
Nou dat heb ik anders nooit gemerkt van de politie Zeeland-West-Brabant en/of Novadic-Kentron. Die slaan alarm bij elke poep of scheet. Eén incident, gelijk opblazen tot trend. Net als hier.
LucidLucy zei:
Met Flakka bedoelen ze in dit geval waarschijnlijk alle pyro's, legaal of illegaal.
Klik om te vergroten...
Ja ik weet het maar ik ben het er niet mee eens. Noem het beestje eens bij zijn naam. Maar dat kunnen ze niet. Waarom? Omdat ze de casussen niet goed hebben onderzocht en nu vermoedens aan het publiceren zijn. Beetje van-horen-zeggen combineren met worst-case scenario's om een angstwekkend beeld te schetsen wat lekker wegklikt maar verder meer kwaad doet dan goed. Echt weer een schoolvoorbeeld van de klassieke mediahype over drugs, en ze blijven het maar niet leren.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
daarna komt je adres adres wel op de zwarte lijst, als wanbetaler vrees ik.
Klik om te vergroten...
@HuisbaasBob Je hebt nooit geen geld, ******boef!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Overigens kan ik aanraden om geen abonnement te blijven houden voor BNdeStem want WAT EEN KUTKRANT. Ook altijd hetzelfde liedje met die lui. Persbericht = nieuws, feiten niet checken, meer aandacht voor de toon dan voor de inhoud, en als er iets niet blijkt te kloppen dan geen rectificatie plaatsen, maar een follow-up met iemand die boos is geworden om het vorige artikel en in die follow-up weer hetzelfde broddelwerk leveren.
Klik om te vergroten...
Soort Telegraaf
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij vrijwel alle kranten kan je een abonnement afsluiten op automatische incasso. Ik gebruik dan een wegwerp email en de IBAN van stichting Brein en zo heb je toch een maand of 3 gratis een abbonement tot de betalingen gestorneerd worden en ze je abbo afsluiten.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
HuisbaasBob zei:
Bij vrijwel alle kranten kan je een abonnement afsluiten op automatische incasso. Ik gebruik dan een wegwerp email en de IBAN van stichting Brein en zo heb je toch een maand of 3 gratis een abbonement tot de betalingen gestorneerd worden en ze je abbo afsluiten.
Klik om te vergroten...
Oké dit is té hilarisch 😂

De iban van stichting brein. Prachtig!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
HuisbaasBob zei:
Bij vrijwel alle kranten kan je een abonnement afsluiten op automatische incasso. Ik gebruik dan een wegwerp email en de IBAN van stichting Brein en zo heb je toch een maand of 3 gratis een abbonement tot de betalingen gestorneerd worden en ze je abbo afsluiten.
Klik om te vergroten...
daarna komt je adres adres wel op de zwarte lijst, als wanbetaler vrees ik.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#10
www.bobdehuisbaas.nl

Bob de Huisbaas Soundboard - Willems Kantine - Jos

www.bobdehuisbaas.nl
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Doe 's 5 euros geven
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je leg met zn 20en, 80 op een zaal. Elke zweetneus van je sokken krijg iedereen.

Ik ben al jaren op zoek naar die zweetneus
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
HuisbaasBob zei:
Opwindingsdelier / excited delirium is net als hysterie. Een diagnose om de schuld bij het slachtoffer te leggen.

Zodoende in het leven geroepen door de Amerikaanse politie om een verklaring te hebben waarom er weer een zwarte man op mysterieuze wijze overleden was door een arrestatie.
Het staat dan ook niet in de DSM-V en wordt door organisaties als de WHO niet erkend

Excited delirium - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org
Klik om te vergroten...
Nou ik zou je in zo'n situatie dan wel eens zien staan uitleggen dat mensen het allemaal verkeerd begrijpen en dat ze er niet zo'n probleem van moeten maken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Allemaal vuilniszakken
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
daarna komt je adres adres wel op de zwarte lijst, als wanbetaler vrees ik.
Klik om te vergroten...
Vooralsnog kan ik gewoon op de sites komen. Ook nooit een vpn gebruikt.
Dat gaat allemaal automatisch joh, systeem flikkert het abbonement van je account en dat was het.

Ik heb op een van die oude mail adressen nu een hele lijst met imposante mails van hun incasso divisie maar ik wens ze veel geluk. Niet dat hier ooit iemand moeite aan gaat besteden

Betreft vordering op: Hans Choen



Geachte heer,



Namens onze bovengenoemde opdrachtgever hebben wij inmiddels enige tijd een vordering in behandeling; het saldo bedraagt thans € 40,12.

Indien dit saldo reeds is voldaan of indien de hoogte van de vordering niet overeenstemt met uw gegevens, verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen.

Mocht het saldo nog openstaan dan verzoeken wij u, ter voorkoming van gerechtelijke actie, per omgaande voormeld saldo aan ons over te maken o.v.v. refnr.
Klik om te vergroten...
🤡
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
HuisbaasBob zei:
Vooralsnog kan ik gewoon op de sites komen. Ook nooit een vpn gebruikt.
Dat gaat allemaal automatisch joh, systeem flikkert het abbonement van je account en dat was het.

Ik heb op een van die oude mail adressen nu een hele lijst met imposante mails van hun incasso divisie maar ik wens ze veel geluk. Niet dat hier ooit iemand moeite aan gaat besteden
Klik om te vergroten...
Oh ik dacht voor de papieren krant. Voor digitaal is het wel een goeie tip idd. Thanks hehe
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb net een proef abbo afgesloten voor de Volkskrant, 6 weken voor 4 euro. Als het bevalt verleng ik m wel denk ik.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
Ik heb net een proef abbo afgesloten voor de Volkskrant, 6 weken voor 4 euro. Als het bevalt verleng ik m wel denk ik.
Klik om te vergroten...
Binnen 6 weken wordt je de D66 versie van @ljuv
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben de d66 versie van Jan Paternotte
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Ik zat ook de hele tijd te denken van: welke fucking stof bedoelen ze met 'flakka'....?
Komt die pipo van Novadic uitleggen dat flakka soms legaal is en soms niet want er zijn verschillende 'varianten' beschikbaar. Er is alleen steeds 1 component veranderd. Echt fijn van die uitlegvideo's die dingen eigenlijk niet echt uitleggen.
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad wat verwarrend. Zelf maar even gekeken op google en ik zie dat "Flakka" alpha-pvp is. Dan is het toch enkel die stof?

Heb er ooit wat filmpjes van gezien, dat mensen zowat bezeten leken te zijn. Is dit dan stemmingmakerij? Of komt dit echt voor? (op hoge doseringen wellicht) Mensen die als zombies stilstonden op straat heen en weer te wiegen en anderen die dus soort van bezeten leken en andere mensen aanvielen. Het leek onwerkelijk (was het misschien ook).
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."