Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie en zorg slaan alarm om 'zombiedrug' Flakka in West-Brabant

Politie en zorg slaan alarm om 'zombiedrug' Flakka in West-Brabant

53 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Ja het is een groeiend probleem in Nederland. Ook om me heen zie ik het meer en meer gebruikt worden. Ik wist goed waar ik aan begon toen ik het nam. Ik had alleen onderschat dat het zo extreem verslavend zou werken. Ik was laconiek. Ik zou namelijk een paar weken later in behandeling gaan voor verslaving en zou 'dan toch echt gaan stoppen'.

Dus ik wilde graag weten wat die fuzz nou was over Flakka. Ik ken ook die Amerikaanse filmpjes over blowen van vroeger. Daar werden risico's ook zwaar overdreven of verdraait, dus ik dacht: dat zal met Flakka ook wel zo zijn.

Maar nee, dit is echt wel serieuze koek. Ach... Het heeft me uiteindelijk naar de kliniek in Zuid Afrika laten gaan. Elk nadeel heb z'n voordeel zeggen we dan maar.

Overigens blijf je van deze middelen prima wakker. Veel beter dan op speed, maar wel minder scherp/helder.
Op speed ben ik ook gaar de tweede dag. Op pyro's ook wel, maar na die tweede dag lijkt het ook makkelijker te gaan ofzo. Ik ben zelf nooit bizar lang wakker geweest. Maargoed ook als je ziet wat het kan doen.

Maar ik ken er genoeg die zeggen dat het pas leuk wordt vanaf dag vier. Dan begin je heel raar te hallucineren en daar doen ze het voor.

Maar mensen, laten we wel stellen. Dat is enorm ongezond en moeten we natuurlijk niet willen. Dit forum is natuurlijk ook gericht op harm reduction. Maar buiten dit forum zijn dit soort praktijken (helaas) heel normaal in sommige kringen.
Klik om te vergroten...
Wauw heftig...

En ja dat lijkt me enorm ongezond. De drug maar daarnaast ook de vele nachten geen slaap, dat is slopend voor je lijf.

Ik vraag me dan wel af... Zijn die hallucinaties nou zoveel leuker dan die je op klassieke psychedelica kunt hebben? Sure... ik snap dat het heel wat anders is, want ik heb ook (hele) milde hallucinaties door speed (en slaapgebrek) ervaren en dat is gewoon echt wat anders dan visuals op psychedelica. Maar gewoon wat betreft enorm interessante en ook mooie dingen zien, kun je gewoon psychedelica nemen, wat min of meer onschadelijk is voor je lichaam. En je hoeft er geen 4 dagen voor te wachten, maar je hebt ze na een dik uur, of zelfs in een kwestie van seconden als je aan de DMT gaat...

Ik vraag me dus echt af: wat is de reden dat men bereid is 4 dagen wakker te blijven? Is het zó veel specialer/interessanter dan wat je op psychedelica zonder fysiek gevaar/letsel kunt ervaren? Of misschien kijk ik er nu ook te rationeel naar en daarnaast: misschien zijn vele gebruikers hiervan geen gebruikers van psychedelica.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zelfs de GGZ en rehabs kennen flakka en andere pyros niet eens. Media sensatie en bangmakerij.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik bleef eigenlijk nooit bewust wakker. 'het gebeurde gewoon.' Ook al is dat nogal een wazige uitdrukking.

Maar slapen op pyro's is verdomd moeilijk. En ik kreeg het soms gewoon niet voor elkaar om die folie, het pijpje of de spuit neer te leggen. Dan wilde ik stoppen zodat ik later naar bed kon gaan, maar dat lukte niet. (Nogal verslaafd hè 😅)

Mindless zei:
Ik vraag me dan wel af... Zijn die hallucinaties nou zoveel leuker dan die je op klassieke psychedelica kunt hebben? Sure... ik snap dat het heel wat anders is, want ik heb ook (hele) milde hallucinaties door speed (en slaapgebrek) ervaren en dat is gewoon echt wat anders dan visuals op psychedelica. Maar gewoon wat betreft enorm interessante en ook mooie dingen zien, kun je gewoon psychedelica nemen, wat min of meer onschadelijk is voor je lichaam. En je hoeft er geen 4 dagen voor te wachten, maar je hebt ze na een dik uur, of zelfs in een kwestie van seconden als je aan de DMT gaat...

Ik vraag me dus echt af: wat is de reden dat men bereid is 4 dagen wakker te blijven? Is het zó veel specialer/interessanter dan wat je op psychedelica zonder fysiek gevaar/letsel kunt ervaren? Of misschien kijk ik er nu ook te rationeel naar en daarnaast: misschien zijn vele gebruikers hiervan geen gebruikers van psychedelica.
Klik om te vergroten...


De hallucinaties zijn anders wanneer je lang wakker bent. Meer zoals hallucinaties op MDMA. Ik heb het zelf maar weinig meegemaakt. Ze starten klein, dingen in je ooghoek, in de verte iets zien, etc. Maar ze worden levensecht.

Toch lijkt het mij ook niet waard hoor. En de meesten die dit deden maar nu gestopt zijn met drugs, vinden het achteraf ook waanzin.

Je moet al best ver heen zijn om dit 'leuk' te vinden denk ik.

Nee hou het maar bij psychedelica. Een stuk leuker, interessanter en gezonder. En, indien goed toegepast, kan je het nog gebruiken voor persoonlijke en/of spirituele groei.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Soort Telegraaf
Klik om te vergroten...
Met die T alsof Heinrich Himmler hem zelf ontworpen heeft.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuffelaar zei:
Zelfs de GGZ en rehabs kennen flakka en andere pyros niet eens. Media sensatie en bangmakerij.
Klik om te vergroten...

GGD ook niet.

Vind het eigenlijk héérlijk gevraagd te worden om iedere keer een nieuwe RC (die wel echt gebruikt is bij chemsex) te beschrijven aan de medewerkers van de GGD. Lysergamiden? Nog nooit van gehoord.
Immuumonderdrukkende middelen? Nee hoor! he-le-maal niet! (uit de AIDS-tijd is nog bekend dat Heroine het immuum systeem onderdrukt, terwijl licht cocaïne gebruik het juist een boost geeft. Mij maak je niet wijs dat het voor alle RC's geen invloed heeft, en zeg anders dat je het niet bekend is).
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Lysergamiden? Nog nooit van gehoord.
Klik om te vergroten...
Dat je flakka niet kent, oké, maar een beetje dokter heeft écht wel van lysergamides gehoord.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Dat je flakka niet kent, oké, maar een beetje dokter heeft écht wel van lysergamides gehoord.
Klik om te vergroten...

Weet ook niet of ze allemaal arts zijn.

Ben overigens erg blij dat ze er zijn en ik er terecht kan, en voor een prikkie PreP krijgt en ik zeg deze dingen níet omdat ik vind dat ze het (doorgaans) niet goed doen.

Je merkt alleen wel bij RC's dat basiskennis vaak ontbreekt.

Er is bij ons overigens ook een chemsex spreekuur door MSM chemsex vrijwilligers.

Die wisten overigens allemaal niet dat je van 3MMC out kunt gaan, zoals van GHB/GBL, of ze hingen een standaardverhaal op dat je van alle drugs out kon gaan (marihuana, in normale dosissen?).

In de (seks)sauna, waar mijn vriend out ging na de eerste keer 3MMC snuiven, wist overigens wel een van de seksende heren precies wat te doen in zo'n geval. (Koude natte handdoek met ijsklontjes).
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snuffelaar zei:
Zelfs de GGZ en rehabs kennen flakka en andere pyros niet eens. Media sensatie en bangmakerij.
Klik om te vergroten...
Bij mij kenden ze het wel hoor 🤷‍♂️

Niet dat ze er veel over wisten en dat ze er specifieke manieren voor hadden om mee om te gaan. Maar ook daar zagen ze steeds meer pyro verslaafden aankloppen.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flakka uitleggen is simpel,
Flakka is niks
Een woord bedacht door de Amerikaanse media als verzamel naam voor alle pyro/achtige. Wat het is ligt eraan of het een Cathinone is überhaupt en dan nog een pyro.

Ik heb in 2 klinieken gezeten en ze wisten er niks van vragen beide was het huh als je dingen opnoemt
als pyro's, pyrovalones,
nee nee,
Dat snapt niemand.
Het was:

Ken je 3-mmc?

Uuuuh jaa denk ik.


Oke nou neem dat maar dan rookbaar uit de zak gelijk en het is sterker, goedkoper en lekkerder (dopamine gaat eraan) bam flakka.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Zelfs de GGZ en rehabs kennen flakka en andere pyros niet eens. Media sensatie en bangmakerij.
Klik om te vergroten...

De Apotheker zei:
Flakka uitleggen is simpel,
Flakka is niks
Een woord bedacht door de Amerikaanse media als verzamel naam voor alle pyro/achtige. Wat het is ligt eraan of het een Cathinone is überhaupt en dan nog een pyro.

Ik heb in 2 klinieken gezeten en ze wisten er niks van vragen beide was het huh als je dingen opnoemt
als pyro's, pyrovalones,
nee nee,
Dat snapt niemand.
Het was:

Ken je 3-mmc?

Uuuuh jaa denk ik.


Oke nou neem dat maar dan rookbaar uit de zak gelijk en het is sterker, goedkoper en lekkerder (dopamine gaat eraan) bam flakka.
Klik om te vergroten...
LucidLucy zei:
Bij mij kenden ze het wel hoor 🤷‍♂️

Niet dat ze er veel over wisten en dat ze er specifieke manieren voor hadden om mee om te gaan. Maar ook daar zagen ze steeds meer pyro verslaafden aankloppen.
Klik om te vergroten...


Ik hoor wel vaker klachten over de verslavingszorg dat sommige medewerkers (te) weinig weten over bepaalde drugs. Mensen die daarover klagen voelen zich vaak onbegrepen, en de reactie is dan al snel van 'als je dit al niet snapt dan kun je me sowieso niet helpen'.

Maar medewerkers in de verslavingszorg zijn er helemaal niet om exact te weten hoe jij drugs gebruikt. Je bent er om daarmee te stoppen. Hun expertise is jou helpen meer inzicht en controle over je gedrag te krijgen, en om daarmee gezondere keuzes te maken. Dat is heel wat anders dan hele drugsbijbels uit het hoofd kennen. Door een ultimatum te stellen van 'als je dit niet weet, dan werk ik niet meer mee', zitten de klagers zichzelf dus eigenlijk heel erg dwars.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Door een ultimatum te stellen van 'als je dit niet weet, dan werk ik niet meer mee', zitten de klagers zichzelf dus eigenlijk heel erg dwars.
Klik om te vergroten...
Dat is toch gewoon wat elke verslaafde wil. Nog even door gebruiken
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
HuisbaasBob zei:
Dat is toch gewoon wat elke verslaafde wil. Nog even door gebruiken
Klik om te vergroten...

:wink:

En het mooist is natuurlijk als het iemand anders zijn/haar schuld is dat jij weer gebruikt.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Mensen die daarover klagen voelen zich vaak onbegrepen, en de reactie is dan al snel van 'als je dit al niet snapt dan kun je me sowieso niet helpen'.
Klik om te vergroten...

Ja, dat is zeker waar. En dat is niet alleen zo op een middel trouwens. Het is als verslaafde best makkelijk om te zeggen, jij hebt helemaal geen idee wat ik doormaak. Dus waarom zou jij me kunnen helpen?

Daarom zijn ervaringsdeskundigen ook zo sterk. Zeker in de beginfase van iemands herstel. Ik had die ervaringsdeskundigen in het begin ook echt nodig om vertrouwen te krijgen in de hulp die ik kreeg. Later was dat voor mij niet zozeer meer nodig omdat ik ook vertrouwen kreeg in de psychologen die geen herstellende verslaafde zijn. Sommige methodes zijn wat lastig te doorgronden. Vaak snap je achteraf pas waarom een bepaalde opdracht wordt gedaan. Maar zolang ik maar meedoe leer ik er meestal wel van.

Dit is vooral mooi te zien als je in groep therapie krijgt en een 'nieuwkomer' mag op zijn eerste dag tegen een plant aan staan praten. 😂

Maar ook later heb ik me nog weleens onbegrepen gevoeld. Zeker als het neerkomt op a-PiHP. Er is maar een select clubje dat dit kent en een groot deel heeft geen idee hoe verslavend het wel niet is. Zowel niet in de GGZ als bij meetings. Hierdoor heb ik vaak gedacht "Mijn middel is te heftig. Dit werkt niet voor mij."

Het is ook niet voor niets dat er bij CA bijv. een heel foldertje is gewijd aan 'crack'. Omdat veel mensen zulke gedachten bij dat middel ook gehad zullen hebben. Pyro's zijn nog 'te nieuw' voor zo'n foldertje. Voordat zo'n foldertje gemaakt is én is goedgekeurd door de servicestructuren, ben je zo een paar jaar verder.

Uiteindelijk komt het toch allemaal neer op gedrag en denkpatronen, ongeacht het middel. Maar het kan lang duren voor dat inzicht komt.

Tenzij het echt op de detox fase aankomt. Dan maakt middel wèl uit. Dus daarvoor zou die kennis bij verslavingsinstellingen wel nuttig zijn.

Ik ben weleens benieuwd @De Apotheker en @Snuffelaar
Had bij jullie zelfs de verslavingsarts nog nooit van a-php, a-pihp, mdphp of a-pvp gehoord?

Mijn ervaring was dat de meeste psychologen of behandelaars het niet altijd kennen. Soms een enkeling. Maar de verslavingsarts wist het over het algemeen wel in mijn trajecten.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Ja, dat is zeker waar. En dat is niet alleen zo op een middel trouwens. Het is als verslaafde best makkelijk om te zeggen, jij hebt helemaal geen idee wat ik doormaak. Dus waarom zou jij me kunnen helpen?

Daarom zijn ervaringsdeskundigen ook zo sterk. Zeker in de beginfase van iemands herstel. Ik had die ervaringsdeskundigen in het begin ook echt nodig om vertrouwen te krijgen in de hulp die ik kreeg. Later was dat voor mij niet zozeer meer nodig omdat ik ook vertrouwen kreeg in de psychologen die geen herstellende verslaafde zijn. Sommige methodes zijn wat lastig te doorgronden. Vaak snap je achteraf pas waarom een bepaalde opdracht wordt gedaan. Maar zolang ik maar meedoe leer ik er meestal wel van.

Dit is vooral mooi te zien als je in groep therapie krijgt en een 'nieuwkomer' mag op zijn eerste dag tegen een plant aan staan praten. 😂

Maar ook later heb ik me nog weleens onbegrepen gevoeld. Zeker als het neerkomt op a-PiHP. Er is maar een select clubje dat dit kent en een groot deel heeft geen idee hoe verslavend het wel niet is. Zowel niet in de GGZ als bij meetings. Hierdoor heb ik vaak gedacht "Mijn middel is te heftig. Dit werkt niet voor mij."

Het is ook niet voor niets dat er bij CA bijv. een heel foldertje is gewijd aan 'crack'. Omdat veel mensen zulke gedachten bij dat middel ook gehad zullen hebben. Pyro's zijn nog 'te nieuw' voor zo'n foldertje. Voordat zo'n foldertje gemaakt is én is goedgekeurd door de servicestructuren, ben je zo een paar jaar verder.

Uiteindelijk komt het toch allemaal neer op gedrag en denkpatronen, ongeacht het middel. Maar het kan lang duren voor dat inzicht komt.

Tenzij het echt op de detox fase aankomt. Dan maakt middel wèl uit. Dus daarvoor zou die kennis bij verslavingsinstellingen wel nuttig zijn.

Ik ben weleens benieuwd @De Apotheker en @Snuffelaar
Had bij jullie zelfs de verslavingsarts nog nooit van a-php, a-pihp, mdphp of a-pvp gehoord?

Mijn ervaring was dat de meeste psychologen of behandelaars het niet altijd kennen. Soms een enkeling. Maar de verslavingsarts wist het over het algemeen wel in mijn trajecten.
Klik om te vergroten...
Uit al m'n opnames kende niemand research chemicals. Was ooit eens tijdens een suïcidale periode buitengegooid uit crisisopvang omdat ze dachten dat ik speed had gebruikt vlak voordat ik binnenkwam maar ik zei dat het A-PIHP was. Teste namelijk positief op amfetamine.

Ze vonden mijn verhaal vaag en raar klinken dus vertrouwden die fuckers me niet.

Ook in rehab kende ze het niet en kreeg de stempel polyuser, 3-mmc kende ze dan weer wel.

Momenteel heb ik ambulant 1 begeleidster gespecialiseerd in synthetische drugs en zij KENT pyrovalerones. Dat is een enorme opluchting en helpt me meer met m'n herstel dan zij die dit niet kennen. Elke drug en problematiek is anders.

Je gaat niet naar de tandarts voor chemotherapie .
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Snuffelaar zei:
Elke drug en problematiek is anders.

Je gaat niet naar de tandarts voor chemotherapie .
Klik om te vergroten...
Maar oncologen behandelen wel verschillende soorten kankers.

Het kan wel enigszins uitmaken of je benzo's of speed of cannabis of alcohol of GHB gebruikt; maar dat is voornamelijk in de beginfase als het gaat over ontwenning, substitutiebehandeling of specifieke gezondheidsrisico's (als je nog in gebruik bent).
Maar verder wordt verslaving gedefinieerd aan de hand van sociale problemen. Die sociale problemen kun je apart van elkaar herkennen en aanpakken. Daarvoor is onder meer zelfreflectie nodig. En dat is waar psychotherapeuten in getraind zijn. Dus is het slim om je hulpvraag zo te formuleren dat het ook aansluit bij de expertise van de behandelaar. Voor een afbouwschema moet je bij de verslavingsarts zijn, voor diagnose bij een psycholoog, voor zelfreflectie bij een psychotherapeut, voor medicatie bij de psychiater. Al die mensen kennen een stukje van de behandeling.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Wanneer gaan nieuwsmedia nou eens ophouden met de politie te beschouwen als expert van drugs?

Echt irritant dit.

Overigens kan ik aanraden om geen abonnement te blijven houden voor BNdeStem want WAT EEN KUTKRANT. Ook altijd hetzelfde liedje met die lui. Persbericht = nieuws, feiten niet checken, meer aandacht voor de toon dan voor de inhoud, en als er iets niet blijkt te kloppen dan geen rectificatie plaatsen, maar een follow-up met iemand die boos is geworden om het vorige artikel en in die follow-up weer hetzelfde broddelwerk leveren.


Ik zat ook de hele tijd te denken van: welke fucking stof bedoelen ze met 'flakka'....?
Komt die pipo van Novadic uitleggen dat flakka soms legaal is en soms niet want er zijn verschillende 'varianten' beschikbaar. Er is alleen steeds 1 component veranderd. Echt fijn van die uitlegvideo's die dingen eigenlijk niet echt uitleggen.
Klik om te vergroten...
Dit 100%. Ik word er echt doodmoe van, 't is gewoon puur sensatienieuws. Het is echt fucking cringe dat ze niet eens de naam van de daadwerkelijke stof benoemen. Hoe kan je zo weinig onderzoek doen en er vervolgens een artikel over schrijven? Je wil toch weten waar je het over hebt, lijkt me? Echt slecht. Ook zat van die "uitlegfilmpjes" over drugs die dan enorm vaak bekeken worden, waar ook helemaal niets van wetenschappelijke onderbouwing naar voren komt. I could never.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
www.bndestem.nl

Politie en zorg slaan alarm over ‘zombiedrug’ flakka in West-Brabant

ROOSENDAAL - De politie in West-Brabant slaat alarm over het stijgend aantal incidenten en toegenomen overlast door doorgedraaide gebruikers van flakka, een zwaar verslavende harddrug.
www.bndestem.nl www.bndestem.nl
Klik om te vergroten...

Zweevteev zei:
Dit 100%. Ik word er echt doodmoe van, 't is gewoon puur sensatienieuws. Het is echt fucking cringe dat ze niet eens de naam van de daadwerkelijke stof benoemen. Hoe kan je zo weinig onderzoek doen en er vervolgens een artikel over schrijven? Je wil toch weten waar je het over hebt, lijkt me? Echt slecht. Ook zat van die "uitlegfilmpjes" over drugs die dan enorm vaak bekeken worden, waar ook helemaal niets van wetenschappelijke onderbouwing naar voren komt. I could never.
Klik om te vergroten...
Het is ook zo oneerlijk. Ik sla ook wel eens alarm om het hersenloze gehalte van agenten of journalisten. Maar dat komt dan natuurlijk weer niet in de krant.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb helaas geen abonnement, dus kan niet het gehele artikel lezen. Ze hebben ook een video gemaakt over de gevaren van Flakka.

Ik kan zelf wel een beetje lachen om de zin: "Wij denken dat Flakka zéér verslavend is, maar er is eigenlijk heel weinig onderzoek naar gedaan."

Nou ik heb persoonlijk best wat onderzocht. 69 middelen om precies te zijn. Ik kan u op een zilveren presenteerblaadje meegeven, dat ik 'flakka' de meest verslavende vind.
Al is dat natuurlijk niet representatief voor de gehele samenleving. Maar mocht er een onderzoek komen. Ik ben er heel open over, dus sign me up!

Als dit zo doorgaat wordt dit de druppel. Dit wordt de druppel dat er een actievere RC wetgeving gaat komen. Ernstige verslaafden aan 3-mmc waren zorgwekkend. Maar wandelende zombies en verwarde personen doen het altijd goed is de media.

Toch vraag ik me nog steeds af wat er nodig is voor een opwindingsdelier. En die enorme agressie die je soms ziet die ook niet houdbaar lijkt te zijn. Ik ben diep gegaan op Flakka, ook vele dagen wakker, nauwelijks slaap. Maar dat is me nooit overkomen. Psychose wel.

Ik kan het wel beamen though. Ik hoor het steeds meer om me heen. Verslaafden aan de beruchte alpha's! Het probleem wordt meer zichtbaar denk ik.

www.bndestem.nl

Wat zijn de gevaren van 'zombiedrug' flakka?

De afgelopen jaren heeft de politie in West-Brabant de handenvol gekregen met doorgedraaide gebruikers van de zombiedrug flakka. Ze zorgen steeds vaker voor overlast. OM, politie en verslavingszorg, maar ook verslaafde gebruikers, vinden dat er zo snel mogelijk een verbod op flakka en...
www.bndestem.nl www.bndestem.nl


www.bndestem.nl

Politie en zorg slaan alarm over ‘zombiedrug’ flakka in West-Brabant

ROOSENDAAL - De politie in West-Brabant slaat alarm over het stijgend aantal incidenten en toegenomen overlast door doorgedraaide gebruikers van flakka, een zwaar verslavende harddrug.
www.bndestem.nl www.bndestem.nl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Ik heb helaas geen abonnement, dus kan niet het gehele artikel lezen. Ze hebben ook een video gemaakt over de gevaren van Flakka.

Ik kan zelf wel een beetje lachen om de zin: "Wij denken dat Flakka zéér verslavend is, maar er is eigenlijk heel weinig onderzoek naar gedaan."

Nou ik heb persoonlijk best wat onderzocht. 69 middelen om precies te zijn. Ik kan u op een zilveren presenteerblaadje meegeven, dat ik 'flakka' de meest verslavende vind.
Al is dat natuurlijk niet representatief voor de gehele samenleving. Maar mocht er een onderzoek komen. Ik ben er heel open over, dus sign me up!

Als dit zo doorgaat wordt dit de druppel. Dit wordt de druppel dat er een actievere RC wetgeving gaat komen. Ernstige verslaafden aan 3-mmc waren zorgwekkend. Maar wandelende zombies en verwarde personen doen het altijd goed is de media.

Toch vraag ik me nog steeds af wat er nodig is voor een opwindingsdelier. En die enorme agressie die je soms ziet die ook niet houdbaar lijkt te zijn. Ik ben diep gegaan op Flakka, ook vele dagen wakker, nauwelijks slaap. Maar dat is me nooit overkomen. Psychose wel.

Ik kan het wel beamen though. Ik hoor het steeds meer om me heen. Verslaafden aan de beruchte alpha's! Het probleem wordt meer zichtbaar denk ik.
Klik om te vergroten...

LucidLucy zei:
www.bndestem.nl

Politie en zorg slaan alarm over ‘zombiedrug’ flakka in West-Brabant

ROOSENDAAL - De politie in West-Brabant slaat alarm over het stijgend aantal incidenten en toegenomen overlast door doorgedraaide gebruikers van flakka, een zwaar verslavende harddrug.
www.bndestem.nl www.bndestem.nl
Klik om te vergroten...

Wanneer gaan nieuwsmedia nou eens ophouden met de politie te beschouwen als expert van drugs?

Echt irritant dit.

Overigens kan ik aanraden om geen abonnement te blijven houden voor BNdeStem want WAT EEN KUTKRANT. Ook altijd hetzelfde liedje met die lui. Persbericht = nieuws, feiten niet checken, meer aandacht voor de toon dan voor de inhoud, en als er iets niet blijkt te kloppen dan geen rectificatie plaatsen, maar een follow-up met iemand die boos is geworden om het vorige artikel en in die follow-up weer hetzelfde broddelwerk leveren.

LucidLucy zei:
www.bndestem.nl

Wat zijn de gevaren van 'zombiedrug' flakka?

De afgelopen jaren heeft de politie in West-Brabant de handenvol gekregen met doorgedraaide gebruikers van de zombiedrug flakka. Ze zorgen steeds vaker voor overlast. OM, politie en verslavingszorg, maar ook verslaafde gebruikers, vinden dat er zo snel mogelijk een verbod op flakka en...
www.bndestem.nl www.bndestem.nl
Klik om te vergroten...
Ik zat ook de hele tijd te denken van: welke fucking stof bedoelen ze met 'flakka'....?
Komt die pipo van Novadic uitleggen dat flakka soms legaal is en soms niet want er zijn verschillende 'varianten' beschikbaar. Er is alleen steeds 1 component veranderd. Echt fijn van die uitlegvideo's die dingen eigenlijk niet echt uitleggen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Ik zat ook de hele tijd te denken van: welke fucking stof bedoelen ze met 'flakka'....?
Komt die pipo van Novadic uitleggen dat flakka soms legaal is en soms niet want er zijn verschillende 'varianten' beschikbaar. Er is alleen steeds 1 component veranderd. Echt fijn van die uitlegvideo's die dingen eigenlijk niet echt uitleggen.
Klik om te vergroten...
Eerder zeiden ze ook dat ze liever geen ruchtbaarheid hieraan geven om als het ware ook geen reclame te maken zodat er meer gebruikers ontstaan.

Met Flakka bedoelen ze in dit geval waarschijnlijk alle pyro's, legaal of illegaal.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."