#1
Wauw heftig...Ja het is een groeiend probleem in Nederland. Ook om me heen zie ik het meer en meer gebruikt worden. Ik wist goed waar ik aan begon toen ik het nam. Ik had alleen onderschat dat het zo extreem verslavend zou werken. Ik was laconiek. Ik zou namelijk een paar weken later in behandeling gaan voor verslaving en zou 'dan toch echt gaan stoppen'.
Dus ik wilde graag weten wat die fuzz nou was over Flakka. Ik ken ook die Amerikaanse filmpjes over blowen van vroeger. Daar werden risico's ook zwaar overdreven of verdraait, dus ik dacht: dat zal met Flakka ook wel zo zijn.
Maar nee, dit is echt wel serieuze koek. Ach... Het heeft me uiteindelijk naar de kliniek in Zuid Afrika laten gaan. Elk nadeel heb z'n voordeel zeggen we dan maar.
Overigens blijf je van deze middelen prima wakker. Veel beter dan op speed, maar wel minder scherp/helder.
Op speed ben ik ook gaar de tweede dag. Op pyro's ook wel, maar na die tweede dag lijkt het ook makkelijker te gaan ofzo. Ik ben zelf nooit bizar lang wakker geweest. Maargoed ook als je ziet wat het kan doen.
Maar ik ken er genoeg die zeggen dat het pas leuk wordt vanaf dag vier. Dan begin je heel raar te hallucineren en daar doen ze het voor.
Maar mensen, laten we wel stellen. Dat is enorm ongezond en moeten we natuurlijk niet willen. Dit forum is natuurlijk ook gericht op harm reduction. Maar buiten dit forum zijn dit soort praktijken (helaas) heel normaal in sommige kringen.
En ja dat lijkt me enorm ongezond. De drug maar daarnaast ook de vele nachten geen slaap, dat is slopend voor je lijf.
Ik vraag me dan wel af... Zijn die hallucinaties nou zoveel leuker dan die je op klassieke psychedelica kunt hebben? Sure... ik snap dat het heel wat anders is, want ik heb ook (hele) milde hallucinaties door speed (en slaapgebrek) ervaren en dat is gewoon echt wat anders dan visuals op psychedelica. Maar gewoon wat betreft enorm interessante en ook mooie dingen zien, kun je gewoon psychedelica nemen, wat min of meer onschadelijk is voor je lichaam. En je hoeft er geen 4 dagen voor te wachten, maar je hebt ze na een dik uur, of zelfs in een kwestie van seconden als je aan de DMT gaat...
Ik vraag me dus echt af: wat is de reden dat men bereid is 4 dagen wakker te blijven? Is het zó veel specialer/interessanter dan wat je op psychedelica zonder fysiek gevaar/letsel kunt ervaren? Of misschien kijk ik er nu ook te rationeel naar en daarnaast: misschien zijn vele gebruikers hiervan geen gebruikers van psychedelica.