#1
Zelfs de GGZ en rehabs kennen flakka en andere pyros niet eens. Media sensatie en bangmakerij.
Ik vraag me dan wel af... Zijn die hallucinaties nou zoveel leuker dan die je op klassieke psychedelica kunt hebben? Sure... ik snap dat het heel wat anders is, want ik heb ook (hele) milde hallucinaties door speed (en slaapgebrek) ervaren en dat is gewoon echt wat anders dan visuals op psychedelica. Maar gewoon wat betreft enorm interessante en ook mooie dingen zien, kun je gewoon psychedelica nemen, wat min of meer onschadelijk is voor je lichaam. En je hoeft er geen 4 dagen voor te wachten, maar je hebt ze na een dik uur, of zelfs in een kwestie van seconden als je aan de DMT gaat...
Ik vraag me dus echt af: wat is de reden dat men bereid is 4 dagen wakker te blijven? Is het zó veel specialer/interessanter dan wat je op psychedelica zonder fysiek gevaar/letsel kunt ervaren? Of misschien kijk ik er nu ook te rationeel naar en daarnaast: misschien zijn vele gebruikers hiervan geen gebruikers van psychedelica.
Met die T alsof Heinrich Himmler hem zelf ontworpen heeft.Soort Telegraaf
Zelfs de GGZ en rehabs kennen flakka en andere pyros niet eens. Media sensatie en bangmakerij.
Dat je flakka niet kent, oké, maar een beetje dokter heeft écht wel van lysergamides gehoord.Lysergamiden? Nog nooit van gehoord.
Dat je flakka niet kent, oké, maar een beetje dokter heeft écht wel van lysergamides gehoord.
Bij mij kenden ze het wel hoor 🤷♂️Zelfs de GGZ en rehabs kennen flakka en andere pyros niet eens. Media sensatie en bangmakerij.
Zelfs de GGZ en rehabs kennen flakka en andere pyros niet eens. Media sensatie en bangmakerij.
Flakka uitleggen is simpel,
Flakka is niks
Een woord bedacht door de Amerikaanse media als verzamel naam voor alle pyro/achtige. Wat het is ligt eraan of het een Cathinone is überhaupt en dan nog een pyro.
Ik heb in 2 klinieken gezeten en ze wisten er niks van vragen beide was het huh als je dingen opnoemt
als pyro's, pyrovalones,
nee nee,
Dat snapt niemand.
Het was:
Ken je 3-mmc?
Uuuuh jaa denk ik.
Oke nou neem dat maar dan rookbaar uit de zak gelijk en het is sterker, goedkoper en lekkerder (dopamine gaat eraan) bam flakka.
Bij mij kenden ze het wel hoor 🤷♂️
Niet dat ze er veel over wisten en dat ze er specifieke manieren voor hadden om mee om te gaan. Maar ook daar zagen ze steeds meer pyro verslaafden aankloppen.
Dat is toch gewoon wat elke verslaafde wil. Nog even door gebruikenDoor een ultimatum te stellen van 'als je dit niet weet, dan werk ik niet meer mee', zitten de klagers zichzelf dus eigenlijk heel erg dwars.
Dat is toch gewoon wat elke verslaafde wil. Nog even door gebruiken
Mensen die daarover klagen voelen zich vaak onbegrepen, en de reactie is dan al snel van 'als je dit al niet snapt dan kun je me sowieso niet helpen'.
Uit al m'n opnames kende niemand research chemicals. Was ooit eens tijdens een suïcidale periode buitengegooid uit crisisopvang omdat ze dachten dat ik speed had gebruikt vlak voordat ik binnenkwam maar ik zei dat het A-PIHP was. Teste namelijk positief op amfetamine.Ja, dat is zeker waar. En dat is niet alleen zo op een middel trouwens. Het is als verslaafde best makkelijk om te zeggen, jij hebt helemaal geen idee wat ik doormaak. Dus waarom zou jij me kunnen helpen?
Daarom zijn ervaringsdeskundigen ook zo sterk. Zeker in de beginfase van iemands herstel. Ik had die ervaringsdeskundigen in het begin ook echt nodig om vertrouwen te krijgen in de hulp die ik kreeg. Later was dat voor mij niet zozeer meer nodig omdat ik ook vertrouwen kreeg in de psychologen die geen herstellende verslaafde zijn. Sommige methodes zijn wat lastig te doorgronden. Vaak snap je achteraf pas waarom een bepaalde opdracht wordt gedaan. Maar zolang ik maar meedoe leer ik er meestal wel van.
Dit is vooral mooi te zien als je in groep therapie krijgt en een 'nieuwkomer' mag op zijn eerste dag tegen een plant aan staan praten. 😂
Maar ook later heb ik me nog weleens onbegrepen gevoeld. Zeker als het neerkomt op a-PiHP. Er is maar een select clubje dat dit kent en een groot deel heeft geen idee hoe verslavend het wel niet is. Zowel niet in de GGZ als bij meetings. Hierdoor heb ik vaak gedacht "Mijn middel is te heftig. Dit werkt niet voor mij."
Het is ook niet voor niets dat er bij CA bijv. een heel foldertje is gewijd aan 'crack'. Omdat veel mensen zulke gedachten bij dat middel ook gehad zullen hebben. Pyro's zijn nog 'te nieuw' voor zo'n foldertje. Voordat zo'n foldertje gemaakt is én is goedgekeurd door de servicestructuren, ben je zo een paar jaar verder.
Uiteindelijk komt het toch allemaal neer op gedrag en denkpatronen, ongeacht het middel. Maar het kan lang duren voor dat inzicht komt.
Tenzij het echt op de detox fase aankomt. Dan maakt middel wèl uit. Dus daarvoor zou die kennis bij verslavingsinstellingen wel nuttig zijn.
Ik ben weleens benieuwd @De Apotheker en @Snuffelaar
Had bij jullie zelfs de verslavingsarts nog nooit van a-php, a-pihp, mdphp of a-pvp gehoord?
Mijn ervaring was dat de meeste psychologen of behandelaars het niet altijd kennen. Soms een enkeling. Maar de verslavingsarts wist het over het algemeen wel in mijn trajecten.
Maar oncologen behandelen wel verschillende soorten kankers.Elke drug en problematiek is anders.
Je gaat niet naar de tandarts voor chemotherapie .
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."