Het was even goed zoeken maar ik heb er eentje gevonden, waar die andere liggen weet ik niet.
Uit 1996 dus of het nog wat doet weet ik niet, er moet ook nog ergens datura inoxia liggen.
Puur voor de verzameling, heb het nooit genomen en dat gaat denk ik ook nooit gebeuren.
Een goeie stevige nicotiana rustica is lang geleden.
Vond het heerlijk, machorka tabak, maar daar heb je ook weer mildere soorten in.
Vlak na de val van de muur waren die goed te verkrijgen, op vakantie kocht ik Poolse en Russische merken.
Een slof tabak die ik nu rook is onderweg, uit Duitsland.
Wir schaffen das.
PS:
D'r moet natuurlijk een gat in het begrotingstekort gedicht worden, dan weet je al van tevoren dat rokers, zuipers en automobilisten de klos zijn.
De 'suikertaks' hebben ze er ook maar bij gedaan.
Nu is die taks op miraculeuze wijze ook op light dranken terechtgekomen, zo sleep je meer binnen zal de achterliggende reden zijn.
Omdat ik de logica daar niet van inzag heb ik het opgezocht; u drinkt maar mineraalwater, dat is gezonder.
Het is niet aan Den Haag wat ik drink zou ik zeggen maar dat blijkt niet zo te zijn,