Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZorgverzekering 2025

Zorgverzekering 2025

78 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik stap denk ik over van een el cheapo VGZ Bewuzt naar een van de duurdere VGZ verzekeringen. Ivm vergoeding van operatie in Duitsland kan dat bedt wat schelen :) maargoed, het hogere maandbedrag is wel even slikken
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mevrouw Pløp zei:
Ik stap denk ik over van een el cheapo VGZ Bewuzt naar een van de duurdere VGZ verzekeringen. Ivm vergoeding van operatie in Duitsland kan dat bedt wat schelen :) maargoed, het hogere maandbedrag is wel even slikken
Klik om te vergroten...

Goed verzekerd als je weet dat je in 2025 medische behandelingen gaat doen dan is een goede verzekering fijn.
Ik zit bij DSW. Duur pakket. Knetterduur per maand, en dan heb je ook nog die eigen bijdrage die in januari op is.
Maar al met al ... wel een top verzekering.
Daar ben je klant met een naam, ben je welkom hoe ziek of duur je ook bent, doen nooit moeilijk etc.
En ik denk maar zo: ook voor die service betaal ik.
Een dezer dagen nog even kijken of ik geen gekke dingen in de polis zie staan van hen, maar eerste check 2 weken geleden was prima.

Maar inderdaad ... wat is die zorgverzekering duur geworden.
Ik weet dat ik weer genoeg kosten ga maken in 2025 (meer dan de jaarpremie). Dat is een hele schrale troost.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn eigen risico is ook eind januari al opgebruikt.
Dan moet ik een afbetalingsregeling met vgz treffen. 4 maanden 100 euro minder AOW....
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zit al jaren bij Menzis. Ik ben chronisch ziek en heb het tweede aanvullende pakket en een tandartsverzekering tot €250. Ik ben in januari altijd al door mijn eigen risico heen. En ik heb wel eens vergeleken, maar het scheelt voor mij toch niet zoveel als ik overstap. Maar ik vind het wel echt zorgelijk dat het zoveel duurder wordt. En ik kan er niks aan doen dat ik chronisch ziek ben. Maar wordt wel gestraft met €385 extra betalen per jaar.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
MyLittlePonyPack zei:
En ik kan er niks aan doen dat ik chronisch ziek ben. Maar wordt wel gestraft met €385 extra betalen per jaar
Klik om te vergroten...

Herkenbaar.
Bij dsw kun je wel eigen risico splitsen.
Tien maanden 38,50 bovenop de premie betalen. Denk dat ik dit ga doen.

Enne idd waar gaat het heen.
Wordt te gek over een paar jaar
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Herkenbaar.
Bij dsw kun je wel eigen risico splitsen.
Tien maanden 38,50 bovenop de premie betalen. Denk dat ik dit ga doen.

Enne idd waar gaat het heen.
Wordt te gek over een paar jaar
Klik om te vergroten...

Ja dat kan bij Menzis idd ook en doe ik ook.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het gaat zeker meer kosten wanneer dat bizarre idee van de politiek word doorgezet.
Ik weet dat dit nog niet in 2025 word doorgezet en gelukkig ook, alleen verwacht dus wel achteruitgang op het einde van dat jaar.

Wanneer je eigen risico gaat halveren word het maandelijks weer duurder, en ben je dat geld dus zeker weten kwijt.

Sowieso ben ik niet heel erg fan van hoe ze bepaalde dingen wel en niet vergoeden.
Alternatieve zorg mag van mij betreft helemaal uit dat pakket en betere tandarts of bril/lenzen regeling daarvoor in ruil.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat ze doelbewust de alternatieve zorg wel vergoeden en iets wat ieder persoon of bijna ieder persoon nodig heeft dus doelbewust omzeilen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dom genoeg heb ik al jaren een aanvullende zorgverzekering (FBTO) terwijl ik die aanvulling allang niet meer nodig heb. Die aanvulling een paar maanden geleden opgezegd, dus dat scheelt vanaf januari 2025 maandelijks een kleine 20 euro geloof ik.

Maar ik ga eind van het jaar ook nog maar even kijken wat de allergoedkoopste is.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Inmiddels zijn de prijzen van 2025 bekend:
www.zorgwijzer.nl

Dit zijn de 5 goedkoopste zorgverzekeringen van 2025

De prijs van een zorgverzekering blijft voor de meeste Nederlanders het belangrijkste aandachtspunt bij het vergelijken en kiezen. En aangezien alle verzekeraars inmiddels de nieuwe premies voor 2025 hebben bekendgemaakt, is het de hoogste tijd om de balans op te maken. Daarom heb ik alle nieuwe...
www.zorgwijzer.nl www.zorgwijzer.nl

En ook de aanvullende:
www.zorgwijzer.nl

Dit zijn de 5 goedkoopste zorgverzekeringen van 2025

De prijs van een zorgverzekering blijft voor de meeste Nederlanders het belangrijkste aandachtspunt bij het vergelijken en kiezen. En aangezien alle verzekeraars inmiddels de nieuwe premies voor 2025 hebben bekendgemaakt, is het de hoogste tijd om de balans op te maken. Daarom heb ik alle nieuwe...
www.zorgwijzer.nl www.zorgwijzer.nl

Tijd van het jaar om weer eens goed na te denken wat je nu echt nodig hebt, waar je risico etc kunt lopen.
Ben jij er al uit?
Heb je tips?

Ik zit zelf ieder jaar te worstelen met die tandartsverzekering. Als ik die bij mijn huidige verzekeraar niet neem scheelt mij dit ruim 20 euro per maand.
Wat nu met een uitkering van harte welkom is. Gaatjes vullen, controle etc is allemaal geen ramp. Maar als je wat aan je tanden krijgt kan het duur zijn.
En ik heb ook gehoord dat als je je 1 jaar niet verzekerd, je erna je gebit moet saneren als je in bv 2026 wel weer wilt verzekeren voor je tanden (en tong en wantgzakken :wink: )
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb een gemeentepakket compleet waardoor je het eigen risico kunt afkopen
1731930303713.png
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb Univé gemeentepolis en dat houd ik even zo. Heb er vorig jaar veel tijd in gestoken om het uit te zoeken. Geen problemen mee gehad.

Ik weet vooraf toch nooit precies wat ik nodig ga hebben.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zilveren Kruis op aanraden van de verslavingszorg, omdat die daar het minste gedoe mee hadden van alle verzekeraars. Nou denk ik niet dat ik het op korte termijn nog nodig heb, maar het stelt me wel gerust ofzo. Was eigenlijk wel prima het afgelopen jaar en ik hou niet zo van rondshoppen. Premie gaat wel de 200E/maand over volgend jaar :/

Ik wilde niet nog een sneer naar de PVV zetten over het eigen risico maar dat heeft toch geen zin 😇
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#13
Voor volgend jaar maar alvast aanvullende tandartsverzekering afgesloten.

Jaren middelenmisbruik heeft toch her en der wel wat sporen achtergelaten, dus volgend jaar maar eens goed aanpakken.

Verder vind ik mezelf de laatste die mag klagen over de maandelijkse prijs, als ik kijk naar vorig jaar en dit jaar wat ik de CZ heb gekost ivm opnames.

2024:
Screenshot_20241118_171436_com.android.chrome_edit_543050759150467.jpg

2023:
Screenshot_20241118_171510_com.android.chrome_edit_543029745939533.jpg
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
De meeste verslavingszorg wordt vergoed vanuit het basispakket. Je hebt uitzonderingen of klinieken die een eigen bijdrage vragen.
Klik om te vergroten...
Door vgz wordt behandeling in buitenland niet vergoed
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#15
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Voor volgend jaar maar alvast aanvullende tandartsverzekering afgesloten.

Jaren middelenmisbruik heeft toch her en der wel wat sporen achtergelaten, dus volgend jaar maar eens goed aanpakken.

Verder vind ik mezelf de laatste die mag klagen over de maandelijkse prijs, als ik kijk naar vorig jaar en dit jaar wat ik de CZ heb gekost ivm opnames.

2024:
Bekijk bijlage 63006

2023:
Bekijk bijlage 63005
Klik om te vergroten...
Ja dan ben je blij dat je hier in Nederland woont.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jep, uiteindelijk is het systeem hier echt zo slecht niet, ondanks het vele geklaag.

De meeste jaren betaal je voor niks, maar als je zorg nodig hebt gaat het echt heel erg hard.

Hieronder de jaren 2020, 2021 en 2022

Screenshot_20241118_172008.jpgScreenshot_20241118_172030.jpgScreenshot_20241118_172107.jpg
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn zorgkosten dit jaar ook boven de 35k , vorig jaar 15k geloof ik. Zit bij Just. Een dochteronderneming van CZ. Ben wel tevreden. Tandarts neem ik er altijd bij.

Wel bizar dat ik nu evenveel betaal als mijn AV Top bij Zorg en Zekerheid enkele jaren geleden. Maar goed ik klaag niet. Ben blij dat verslavingszorg in het basispakket zit anders had ik er denk oprecht niet meer geweest.

Edit; het is veel meer... 🫢 Voel me bijna schuldig tegenover de zorgverzekeraar. Door mij is alles verhoogd mensen! 😂
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb ook één behandeling gehad om mijn autisme in kaart te brengen en er mee leren omgaan klinisch. Kosten 78 duizend en jaar daarna 42 duizend.
Dus ik ben wat dat betreft ook wel tevreden met d verzekering.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
welke verzekering vergoed als beste verslavingszorg dan
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
welke verzekering vergoed als beste verslavingszorg dan
Klik om te vergroten...

De meeste verslavingszorg wordt vergoed vanuit het basispakket. Je hebt uitzonderingen of klinieken die een eigen bijdrage vragen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."