Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZorgverzekering 2025

Zorgverzekering 2025

78 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik blijf bij vgz via gemeente pakket compleet denk ik aangezien ik geen eigen bijdrage hoef te betalen voor mijn orthopedische schoenen en ik heb geen eigen risico
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
Ik blijf bij vgz via gemeente pakket compleet denk ik aangezien ik geen eigen bijdrage hoef te betalen voor mijn orthopedische schoenen en ik heb geen eigen risico
Klik om te vergroten...

Hoe kom je aan het gemeentepakket?
Is dat op basis van je inkomen?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Hoe kom je aan het gemeentepakket?
Is dat op basis van je inkomen?
Klik om te vergroten...
Jep heb Wajong uitkering
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Zal zijn omdat je bij hen geloof ik alles online moet regelen. Want geen ramp is.
Onderdeel van Menzis, dus ook wel oke.

Alleen belangrijk om bij die allergoedkoopste te checken bij welke zorgverlener je terecht kan. Werkt je tandarts en ziekenhuis ermee samen bv.

Recht op eigen arts uit kiezen zoals bij combinatiepolis of restitutiepolis zul je niet hebben. De vraag die je je moet stellen hoe belangrijk jij dat vindt.

En er altijd vanuit kan gaan dat je ziek kan worden.
Klik om te vergroten...
Vaak ben je te bang. Ben overgestapt 😂.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gewoon CZ net als altijd, basispakket met tandzorg. Scheelt niet veel met alle anderen en omdat ik chronisch ziek ben is het vaak toch in het eerste kwartaal al op en betaal ik dus ook die eigen risico extra.
Vroeger was dat een spaarpotje, niet ziek dan lekker 385 cashen. Nu betaal ik alleen maar, gelukkig zijn veel onderzoeken en medicatie gedekt anders was ik allang failliet aan de zorg..
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
annihilation zei:
Vaak ben je te bang
Klik om te vergroten...

Klopt.
Zal voor veel mensen gelden.
Maar ik weet nu al dat in 2025 ik ook weer een dure jongen wordt met behandelingen.

Pollewop zei:
Gewoon CZ
Klik om te vergroten...

Kijk goed naar je polis. De duurste is wel oké (basisverzekering).
Voor de rest is het bocht als je bv ziekenvervoer nodig hebt. Taxi vervoer, voor wat voor behandeling dan ook, knijpt CZ gruwelijk uit.
Lees: gepropt worden in busjes als je voor bestraling moet gaan bv is niet leuk, of uur langer in een taxi na een nierdyalise ook niet.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Klopt.
Zal voor veel mensen gelden.
Maar ik weet nu al dat in 2025 ik ook weer een dure jongen wordt met behandelingen.



Kijk goed naar je polis. De duurste is wel oké (basisverzekering).
Voor de rest is het bocht als je bv ziekenvervoer nodig hebt. Taxi vervoer, voor wat voor behandeling dan ook, knijpt CZ gruwelijk uit.
Lees: gepropt worden in busjes als je voor bestraling moet gaan bv is niet leuk, of uur langer in een taxi na een nierdyalise ook niet.
Klik om te vergroten...
Ja ik ga voor een zuinig jaar. 🤞
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb t vorig jaar helemaal uitgepluist en kwam bij Univé gemeentepolis uit. Dit jaar laat ik het ff zo. Je weet toch nooit wat je gaat mankeren en heb paar duizend euro buffer voor onvoorziene zaken.

Heb er zo vaak stress van in de donkere dagen, ik vind het maar ingewikkeld.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Ik heb t vorig jaar helemaal uitgepluist en kwam bij Univé gemeentepolis uit. Dit jaar laat ik het ff zo. Je weet toch nooit wat je gaat mankeren en heb paar duizend euro buffer voor onvoorziene zaken.

Heb er zo vaak stress van in de donkere dagen, ik vind het maar ingewikkeld.
Klik om te vergroten...
Waarvoor ben je een paar K eigen geld voor nodig? Zo hoog is het eigen risico toch niet?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
@annihilation
Ik bedoel als je bijv 5 x fysio in je pakket hebt en je breekt je been in januari.
En je valt van de trap en je tanden vallen uit je smoel.
Of je hebt een therapie (zoals mijn running therapie) die net overal buiten valt.
Of je moet naar een kliniek en moet zelf bijbetalen. Of ze vergoeden je taperingstrips niet. Of je gaat naar diëtist en moet vanaf 4e consult zelf betalen.
Of dat allemaal tegelijk in 1 jaar.

Mijn buffer is niet puur voor ziektekosten. Gewoon onvoorziene uitgaven. Fiets kan uit elkaar vallen, laptop kan het begeven etc. Je kunt dure verzekering nemen die veel dekt maar ook dan moet je sommige behandelingen zelf bijbetalen.

Hebben anderen dat niet, een buffer?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik niet perse voor zorg. Maar wel een algemene buffer.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja dat bedoel ik. Ik heb wat gezondheidsproblemen zoals ‘vage darmklachten ‘. Soms probeer je eens wat zoals een diëtist.
En ik ben nog nooit bij een fysio geweest maar als ik op 1 Jan een enkel breek bij schaatsen kan ik daar best t hele jaar zoet mee zijn.
Of zoals vorig jaar gebit een tijd verwaarloosd, die dingen.

In t huidige verzekeringsstelsel moet je veel dingen (voor een deel) zelf betalen.

Buffer is v algemeen. T kan ook zijn dat ik er mee op vakantie ga maar probeer wel altijd paar duizend achter de hand te houden.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Hebben anderen dat niet, een buffer?
Klik om te vergroten...

Minder dan ik wil. Veel is sinds ik weer in Nederland ben ook al weer op gegaan aan onvoorziene dingen. Oa ziektekosten, ook bij gezinsleden.
Mijn kind heeft bv een duur medicijn wat ik zelf moet betalen. Hij kan niet tegen de goedkope pil die dezelfde werkzame stof heeft.

Dus idd ... ik snap je buffer.
De zorg is duur. Ook bij een goede verzekeing.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Ja dat bedoel ik. Ik heb wat gezondheidsproblemen zoals ‘vage darmklachten ‘. Soms probeer je eens wat zoals een diëtist.
En ik ben nog nooit bij een fysio geweest maar als ik op 1 Jan een enkel breek bij schaatsen kan ik daar best t hele jaar zoet mee zijn.
Of zoals vorig jaar gebit een tijd verwaarloosd, die dingen.

In t huidige verzekeringsstelsel moet je veel dingen (voor een deel) zelf betalen.

Buffer is v algemeen. T kan ook zijn dat ik er mee op vakantie ga maar probeer wel altijd paar duizend achter de hand te houden.
Klik om te vergroten...
Ik vind het hebben van een buffer ook heel belangrijk maar ik kan maar heel weinig opzij zetten elke maand. Stoppen (of bijna) met roken heeft er voor gezorgd dat ik iets meer kan sparen en ik heb deze maand ook meer gewerkt dan ik normaal doe.
Dus ik ben eigenlijk al blij dat ik nog steeds een beetje extra geld kan sparen nu.

Voorheen had ik een redelijke buffer voor onvoorziene omstandigheden. Nu helaas bijna niet. Ben ook heel bezorgd over de almaar stijgende kosten volgend jaar..
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dan zou ik stoppen met roken en wel prioriteit geven als je daardoor minder of meer kan sparen. Plus het is gewoon super ongezond.

maar goed makkelijk praten natuurlijk voor mij. Maar je zou altijd nog stappen kunnen maken financieel gezien. Binnen het bedrijf waar je werkt of van baan veranderen.
Daarom werk ik in de ploegen om zo toch een mooie boterham te verdienen want van m’n intelligentie moet ik het niet hebben. Ploegen is dan ook wel weer ongezond maar dat heb ik er wel voor over.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nou na dit topic toch maar eens kritischer gaan kijken naar bepaalde zaken. Mijn Ziggo abonnement ook maar naar beneden gedaan.

Scheelt weer 23€ pm 276€ per jaar.
Zorg scheelt 29€ pm 348€ per jaar

Toch even 624€ in de pocket en hoef ik niets voor te doen. 🥸

Nou heb ik nog wat abonnementen lopen die ik niet echt nodig ben maar wel handig zijn. Viaplay wel opgezegd maar die betaalde ik per jaar.

Videoland
Spotify
YouTube premium
Adobe
Netflix

😑🤔
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Die zorgkiezer spam in de mail is wel insane bij mij de laatste maand. Markeer ik het als spam, blijft het maar binnen komen in inbox.

annihilation zei:
Nou na dit topic toch maar eens kritischer gaan kijken naar bepaalde zaken. Mijn Ziggo abonnement ook maar naar beneden gedaan.

Scheelt weer 23€ pm 276€ per jaar.
Zorg scheelt 29€ pm 348€ per jaar

Toch even 624€ in de pocket en hoef ik niets voor te doen. 🥸

Nou heb ik nog wat abonnementen lopen die ik niet echt nodig ben maar wel handig zijn. Viaplay wel opgezegd maar die betaalde ik per jaar.

Videoland
Spotify
YouTube premium
Adobe
Netflix

😑🤔
Klik om te vergroten...
Zeker, ik heb mijn Ziggo abonnement een tijd geleden ook naar beneden gedaan en scheelt bakken geld.

Al streaming diensten tellen ook op met elkaar. Gelukkig daar geen interesse in.

Welke zorgverzekering doe je? (kan het zo niet vinden hierboven)
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Die zorgkiezer spam in de mail is wel insane bij mij de laatste maand. Markeer ik het als spam, blijft het maar binnen komen in inbox.


Zeker, ik heb mijn Ziggo abonnement een tijd geleden ook naar beneden gedaan en scheelt bakken geld.
Klik om te vergroten...
Ja ik kijk al een paar jaar geen tv en mijn huistelefoon is ook al 8 jaar weg 😂
Ik download vrijwel niets meer zoals vroeger films games etc. Speel geen cod meer.
Mindless zei:
Al streaming diensten tellen ook op met elkaar. Gelukkig daar geen interesse in.
Klik om te vergroten...
Ja videoland en Netflix zou ik achterwege kunnen laten. Spotify dit jaar 80.000 uur erop zitten en YouTube ook ruim 6/7 uur per dag.

Mindless zei:
Welke zorgverzekering doe je? (kan het zo niet vinden hierboven)
Klik om te vergroten...
VinkVink onderdeel van Menzis
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gvd ik ben een aantal jaren vergeten mijn aanvullende module bij FBTO die ik niet meer nodig had weg te halen. Totale premie plus aanvullend was 147 euro nog wat. Heb ik die een paar maanden geleden weggehaald voor het nieuwe jaar, wat me geloof ik 18 euro per maand zou schelen.

Hebben ze inmiddels de basisverzekering omhoog gedaan naar 145,95. Dus het scheelt me dik 2 euro in de maand ipv 18 euro in de maand.

Waar is de tijd gebleven dat een zorgverzekering rond de 100 euro lag. Ik ben nooit ziek...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."