#1
Ik blijf bij vgz via gemeente pakket compleet denk ik aangezien ik geen eigen bijdrage hoef te betalen voor mijn orthopedische schoenen en ik heb geen eigen risico
Ik blijf bij vgz via gemeente pakket compleet denk ik aangezien ik geen eigen bijdrage hoef te betalen voor mijn orthopedische schoenen en ik heb geen eigen risico
Jep heb Wajong uitkeringHoe kom je aan het gemeentepakket?
Is dat op basis van je inkomen?
Vaak ben je te bang. Ben overgestapt 😂.Zal zijn omdat je bij hen geloof ik alles online moet regelen. Want geen ramp is.
Onderdeel van Menzis, dus ook wel oke.
Alleen belangrijk om bij die allergoedkoopste te checken bij welke zorgverlener je terecht kan. Werkt je tandarts en ziekenhuis ermee samen bv.
Recht op eigen arts uit kiezen zoals bij combinatiepolis of restitutiepolis zul je niet hebben. De vraag die je je moet stellen hoe belangrijk jij dat vindt.
En er altijd vanuit kan gaan dat je ziek kan worden.
Vaak ben je te bang
Gewoon CZ
Ja ik ga voor een zuinig jaar. 🤞Klopt.
Zal voor veel mensen gelden.
Maar ik weet nu al dat in 2025 ik ook weer een dure jongen wordt met behandelingen.
Kijk goed naar je polis. De duurste is wel oké (basisverzekering).
Voor de rest is het bocht als je bv ziekenvervoer nodig hebt. Taxi vervoer, voor wat voor behandeling dan ook, knijpt CZ gruwelijk uit.
Lees: gepropt worden in busjes als je voor bestraling moet gaan bv is niet leuk, of uur langer in een taxi na een nierdyalise ook niet.
Waarvoor ben je een paar K eigen geld voor nodig? Zo hoog is het eigen risico toch niet?Ik heb t vorig jaar helemaal uitgepluist en kwam bij Univé gemeentepolis uit. Dit jaar laat ik het ff zo. Je weet toch nooit wat je gaat mankeren en heb paar duizend euro buffer voor onvoorziene zaken.
Heb er zo vaak stress van in de donkere dagen, ik vind het maar ingewikkeld.
Hebben anderen dat niet, een buffer?
Ik vind het hebben van een buffer ook heel belangrijk maar ik kan maar heel weinig opzij zetten elke maand. Stoppen (of bijna) met roken heeft er voor gezorgd dat ik iets meer kan sparen en ik heb deze maand ook meer gewerkt dan ik normaal doe.Ja dat bedoel ik. Ik heb wat gezondheidsproblemen zoals ‘vage darmklachten ‘. Soms probeer je eens wat zoals een diëtist.
En ik ben nog nooit bij een fysio geweest maar als ik op 1 Jan een enkel breek bij schaatsen kan ik daar best t hele jaar zoet mee zijn.
Of zoals vorig jaar gebit een tijd verwaarloosd, die dingen.
In t huidige verzekeringsstelsel moet je veel dingen (voor een deel) zelf betalen.
Buffer is v algemeen. T kan ook zijn dat ik er mee op vakantie ga maar probeer wel altijd paar duizend achter de hand te houden.
Zeker, ik heb mijn Ziggo abonnement een tijd geleden ook naar beneden gedaan en scheelt bakken geld.Nou na dit topic toch maar eens kritischer gaan kijken naar bepaalde zaken. Mijn Ziggo abonnement ook maar naar beneden gedaan.
Scheelt weer 23€ pm 276€ per jaar.
Zorg scheelt 29€ pm 348€ per jaar
Toch even 624€ in de pocket en hoef ik niets voor te doen. 🥸
Nou heb ik nog wat abonnementen lopen die ik niet echt nodig ben maar wel handig zijn. Viaplay wel opgezegd maar die betaalde ik per jaar.
Videoland
Spotify
YouTube premium
Adobe
Netflix
😑🤔
Ja ik kijk al een paar jaar geen tv en mijn huistelefoon is ook al 8 jaar weg 😂Die zorgkiezer spam in de mail is wel insane bij mij de laatste maand. Markeer ik het als spam, blijft het maar binnen komen in inbox.
Zeker, ik heb mijn Ziggo abonnement een tijd geleden ook naar beneden gedaan en scheelt bakken geld.
Ja videoland en Netflix zou ik achterwege kunnen laten. Spotify dit jaar 80.000 uur erop zitten en YouTube ook ruim 6/7 uur per dag.Al streaming diensten tellen ook op met elkaar. Gelukkig daar geen interesse in.
VinkVink onderdeel van MenzisWelke zorgverzekering doe je? (kan het zo niet vinden hierboven)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."