Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteeds meer mensen zijn gok verslaafd

Steeds meer mensen zijn gok verslaafd

52 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
MyLittlePonyPack zei:
In het begin echt dikke winst natuurlijk,
Klik om te vergroten...

Nooit gedacht dat je daar ook echt winst mee kan maken.

MyLittlePonyPack zei:
En om onszelf te beschermen hebben we ons toen allebei in het CRUX register laten opnemen.
Klik om te vergroten...

Verstandiger geworden jullie!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
MyLittlePonyPack zei:
En om onszelf te beschermen hebben we ons toen allebei in het CRUX register laten opnemen.
Klik om te vergroten...
Hoe regel je dit, dat CRUX register?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Hoe regel je dit, dat CRUX register?
Klik om te vergroten...
Oh het is met een K en geen X. Maar hier kun je dat aanvragen:

Neem een gokstop met Cruks

Heeft u het gokken niet meer onder controle? Dan kunt u een gokstop nemen met Cruks. Cruks is een lijst met spelers die een gokstop nemen. U kunt direct minimaal 6 maanden niet meer kunt gokken .
kansspelautoriteit.nl kansspelautoriteit.nl
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dank je. Niet dat ik nog een gokker ben, maar ik ben het wel enigzins geweest, en voorvde zekerheid lijkt me dat register zeer interessant.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Dank je. Niet dat ik nog een gokker ben, maar ik ben het wel enigzins geweest, en voorvde zekerheid lijkt me dat register zeer interessant.
Klik om te vergroten...

Gokte jij online? Of oldskool in casino of kroeg? Als ex verslaafde aanmelden bij cruks zeker nooit verkeerd denk ik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Gokte jij online? Of oldskool in casino of kroeg? Als ex verslaafde aanmelden bij cruks zeker nooit verkeerd denk ik.
Klik om te vergroten...
Ik gokte altijd in een staatscasino.
Ik ga me alsnog aanmelden bij cruks.
Het is allemaal alweer lang geleden, maar toch.....
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Ik gokte altijd in een staatscasino.
Ik ga me alsnog aanmelden bij cruks.
Het is allemaal alweer lang geleden, maar toch.....
Klik om te vergroten...
Ik blijf het knap vinden hoe je gelijk op de rem trapt om oude verslavingen te vermijden. Vind het ook heel verstandig. Zelf heb ik nooit gegokt. Nooit de risico’s genomen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gokken is shit.
Uiteindelijk win je nooit, omdat je niet op tijd stopt.
Ik ben idd aan nogal wat verschillende dingen verslaafd geweest. Maar vrijwel alle verslavingen zijn passe.
Het is nu nog voorgeschreven medicatie, deze kan ik helaas niet missen....
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Uiteindelijk win je nooit, omdat je niet op tijd stopt.
Klik om te vergroten...

Ik ben eens benieuwd naar hoe het voelt als je in dat casino bent.
Ben er vroeger wel eens geweest, maar als ik dan wat had gewonnen ging ik zo snel mogelijk naar buiten. Al was het 50 euro.

Ging er dan door jou hoofd dat je die 50 euro wilt verdubbelen?
Of ga je naar binnen met een gevoel van: "vandaag wil ik X bedrag winnen" ?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Volgens mij is er een relatie tussen: "Kansloos beeld van het leven en toekomst" en "Gokverslaving".
Als de bevolking of velen, steeds minder hoop hebben, wordt gokken steeds aantrekkelijker.

Ik zelf heb deze periode even geen behoefde aan gokken omdat ik zonder extra geluk in het spel, wel positief naar de toekomst kijk.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ken het gokken (van anderen) nog van voor iedereen internet nam.

Ben een keer met een snorder uit Haarlem met een Marokkaan (koffieshop bekende van een oud-klasgenoot) naar Amsterdam gegaan, al flappen wapperend, en die nam me mee naar een (illegale) goktent waar ze baccarat speelden met zo'n roeispaan. Later gingen we naar de Wallen waar ik een dame voor hem geregeld had, waar hij snel weer uit ging omdat hij haar zo vies vond.

Een andere keer kende ik twee hetero-boys die in de jongensprostitutie zaten. Al het geld wat ze tegen heug en meug verdiend hadden ging de automaten (bij Macau?) die bankbiljetten feilloos opslokte (i.t.t. andere machines die je biljet altijd terugspuugden) die volkse jongens die een hekel hadden aan seks met die vieze oude getrouwe kerels verdonderden al hun geld in een paar minuten in die jammerlijke gokholen met die verlepte verdoemden erin.

Veel later, toen we al lang over gegaan waren op de euro kwam ik bij de bar Diva's aan de Maas in Rotterdam totdat daar brutaal doende Marokkanen kwamen met één of ander gokspel achterin de bar.

De lol was er al gauw af. Was die tent overgenomen door criminelen?

De laatste gokontwikkeling is dat mijn Maghrebijnse vriend niet kan stoppen als hij met een gokautomaat begint. Hij vergokt dan al het geld wat hij bij zich heeft (max. 60 euro). Dan is hij bedroefd. Zelfs zo dat het bar personeel hem probeert te laten stoppen.

In Stuttgart is een barretje in een gokhol, als ik bij hem ben gaan we daar nog weleens naar toe.

Leuk, kleine Turkse barvrouw geheel in wereldse kleding, div. Arabieren en andere Levantijnen smerig toilet beneden en buiten spelen groepen Afrikanen en die Polizei kat en muis, zo erg, dat de barvrouw af en toe de deur op slot doet zodat de knokkers van buiten niet binnen komen.

Mooie mensen, en het voelt net of ik begin twintig ben i.p.v. bijna vijftig.

Daar staat één automaat bij de bar die mijn vriend weleens gebruikt en weleens te lang.

Online gokken ken ik alleen van een veel jongere studiegenoot die zei online te pokeren en daarmee te winnen, en van een Poolse fietstaxi jongeman die nog weleens in de video studio waar wij waren was en die dan op het internet gokte.

Vind zelf gokken niks aan en geld verspild.

Maar hier weet @Sally Tessio vast veel van.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik gokte bij mijn coke gebruik, zat dan totaal geen rem meer op.

Waarde van geld was dan ook totaal verdwenen, op ten duur ging met soms met 500 euro per hand (blackjack) of 25 euro per spin/klik (slots).

Veel gewonnen, maar uiteraard nog veel meer verloren.

Er waren momenten dat ik binnen 2 uur mijn volledige maandloon er doorheen gokte..

Ik heb een periode suicide gedachten gehad, welke toch wel het meest werden aangewakkerd door mijn gok gedrag.

Ze zeggen wel dat ze je beschermen met limieten etc, maar een limiet van 500 euro per casino is nog steeds zo'n 5k gezien het grote aanbod aanbieders.

Gelukkig hing mijn gok gedrag samen met mijn coke verslaving, dus toen ik die onder controle kreeg was ik ook meteen van het gokken af.

Alles trouwens online, fysieke casino's deed ik nooit omdat ik altijd van de kaart was.

Omtrent Cruks een tip:

Zet in je agenda 6 maanden na je inschrijving. Ondanks dat je het voor jaren kan instellen, kan je na 6 maanden jezelf uitschrijven.

Verleng hem dus na 6 maanden opnieuw, om altijd ingedekt te zijn.

Bij mij heeft bv mij partner die datum, zodat ze me dan weer laat verlengen.

Vroeger kon je dan meteen weer gokken, nu zit er gelukkig al een bedenktijd van uit mijn hoofd 8 dagen in verwerkt. Maw, schrijf je jezelf weer uit, moet je dat na 8 dagen nogmaals bevestigen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb nog nooit gegokt in mijn leven. Het lijkt me zonde van mijn geld, waar ik voor heb gewerkt.

Gewoon nooit geprobeerd, dus ik weet niet of ik er aan verslaafd zou kunnen raken.

Ik koop drugs van mijn geld, dat vinden anderen weer zonde van het geld.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Ik ben eens benieuwd naar hoe het voelt als je in dat casino bent.
Ben er vroeger wel eens geweest, maar als ik dan wat had gewonnen ging ik zo snel mogelijk naar buiten. Al was het 50 euro.

Ging er dan door jou hoofd dat je die 50 euro wilt verdubbelen?
Of ga je naar binnen met een gevoel van: "vandaag wil ik X bedrag winnen" ?
Klik om te vergroten...
Het is een zekere spanning die je voelt als je aan het gokken bent...het gaat om ( veel) geld, en je denkt nergens anders aan als je in dat spanningsveld zit.
Ik speelde altijd aan de roulettetafel.
Fruit automaten boeiden mij niet.
Roulette dus wél.
Bij iedere ronde na het rien de va plus weer de spanning van: lukt het deze ronde wél, of weer niet?
Verdubbeld heb ik mijn geld vaak. Maar dan stopte ik niet en uiteindelijk was ik alles weer kwijt.
Hoe depri je dan naar buiten gaat als al je geld verkwanseld is....
En dan wat je daar allemaal ziet!
Chinezen die ontzettend veel geld inzetten.
Oude vrouwtjes met hand handtasjes vol jetons...
Mensen die ontzettend veel geld inzetten en verliezen.
Winnaars zie je maar zelden....
50 euro?! Was dat maar waar, het ging vaker over 1000 euro of meer...
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hippie Langwaus zei:
Ik heb nog nooit gegokt in mijn leven. Het lijkt me zonde van mijn geld, waar ik voor heb gewerkt.

Gewoon nooit geprobeerd, dus ik weet niet of ik er aan verslaafd zou kunnen raken.

Ik koop drugs van mijn geld, dat vinden anderen weer zonde van het geld.
Klik om te vergroten...
Ik heb dus ook nooit gegokt om precies dezelfde reden. Hard gewerkt voor mijn geld, zonde om dat op een avond te verkwanselen..

Met drugs kom ik niet verder dan beetje wiet vapen en heel soms magic truffels of lsd. Drinken vrijwel alleen sociaal, dus in gezelschap van vrienden.

Nicotine inmiddels ook drastisch verminderd van circa 20-25 sig per dag naar hooguit 3 of 4 . Ik heb mezelf dus wat verslavingen betreft vrij goed onder controle.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je deze twee zaken vergelijkt, dan ben je je geld definitief kwijt, als je drugs koopt.
In een casino heb je nog een zekere kans, dat je met meer geld weggaat, dan waarmee je bent gekomen. ( als je jezelf in de hand kunt houden tenminste)
Waarmee ik niet wil zeggen dat je dan beter naar een gokhal oid kunt gaan, ipv drugs kopen. beide zaken zijn verslavend en kunnen heel erg kostbaar zijn, dan wel worden....
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Ik dacht juist dat een paar jaar geleden het online gokken verboden was.
Klik om te vergroten...
Nee joh. Lobbyclub van de gokwereld is veel te sterk voor echt maatregelen. Het is juist gelegaliseerd met het idee om het zogenaamd minder verslavend e.d. te maken.

Ik heb zelf nooit gegokt, niet online maar ook nooit een casino binnen geweest. Kan me ook moeilijk voorstellen dat een dergelijke verslaving me überhaupt pakt, want ik vind winnen niet zo belangrijk en haak bij de meeste spelletjes wel snel af😂

Maar ik vind de gokindustrie wel echt misselijkmakend… Hoe de staat hier inmenging in heeft omdat ze zich laat beïnvloeden door die lobby, vind ik echt tenenkrommend en hypocriet ten opzichte van andere verslavingen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Ik heb zelf nooit gegokt, niet online maar ook nooit een casino binnen geweest.
Klik om te vergroten...
Goed zo! Ik heb maar 1 advies mbt casinos en gokken.

Blijf er weg! Dat is veel beter voor je...
Heb niet de illusie dat net jij er rijk van worden kan....
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Goed zo! Ik heb maar 1 advies mbt casinos en gokken.

Blijf er weg! Dat is veel beter voor je...
Heb niet de illusie dat net jij er rijk van worden kan....
Klik om te vergroten...
Nee precies. Lijkt me hoogstens lache met vrienden een keer zo’n overdreven filmische gala avond in het casino te doen, maar verder houdt het snel op😂
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik kwam binnen in een casino, met idd 50 gulden.
Naar de roulettetafel, 2 gulden was de minimale inzet.
Ik was een uur later al mijn guldens kwijtgeraakt en een gat gebrand door een sigaret van een oude vrouw rijker in mijn colbertjasje wat toen verplichte kledij was...
Deze ene avond maakte een enorme indruk op mij.
Ik was per direct verslaafd geworden..echt waar.
Ik.kocht een roulette spel, en ging dagenlang thuis proberen om een winnend systeem te vinden om te kunnen winnen.
Vanalles heb ik geprobeerd!
De realiteit is, dat het winnende systeem n i e t bestaat!
de roulettetafel heeft het getal nul. Straks zelfs 2 x.
dit aparte getal maakt, dat het casino haast altijd wint.
maar toendertijd wist ik nog van niks dus na die introductie ging het snel...
Drie weken later zat ik er opnieuw.
Met veel meer geld. En dat werd 1 x per week.
Soms won ik wat, meestal verloor ik mijn zuurverdiende geld. Een hoop ellende vergat ik toen gedurende het spelen. Dat wel.
De spanning, die deed het hem.

Goddank dat ik daar weg kan blijven!
En toch...
Kietelt het af en toe. Nog heel af en toe.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."