Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteeds meer mensen zijn gok verslaafd

Steeds meer mensen zijn gok verslaafd

52 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Deadwing zei:
Ik heb gelukkig helemaal niets met gokken en ook nooit gehad. Teveel trieste verhalen gehoord over gokverslaafden..
Klik om te vergroten...
Ik weet van mijzelf dat ik beter niet ga gokken. Die dopamine rush in een casino ga ik niet meer opzoeken volgens mij. (2x in mijn leven gedaan zonder ernstige gevolgen, maar poef poef, het is me wat)

Maar nu ik een fijne financiële buffer heb heb ik ook veel minder interesse in de Staatsloterij en ben ik tevreden met een baan die redelijk betaalt.

Ik onderschat de kracht van gokverslaving niet en ben blij dat hem geen kans geef in mijn hoofd.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb gok stoornis (hoe dat tegenwoordig genoemd word) en dat is heel vervelend.

Bij Albert Heijn heb je nu kraskaarten, gisteren toen ik op m'n maaltijd aan het wachten was zaten er ook mensen te gokken op die kast daar, die geluiden triggerde al.
Gelukkig niets mee gedaan verder maar het had zomaar kunnen zijn dat ik op de kast ernaast ging spelen.
Online heb ik er ook veel last van.
Iedere maand ook loterij post in m'n bus terwijl ik uitgeschreven sta voor kansspelen.

Ik meen dit oprecht, probeer het nooit! Het gaat je alleen maar dingen kosten en het fucked heel je brein op wanneer ze je te pakken hebben.
Voor mij is gokken nog steeds het meest heftig kwa "drugs"
Laatste keren van de terugval heb ik echt met hartkloppingen en trillende ledematen zitten spelen als een bezetenen. Eten/slaap/toilet/tijd alles verdwijnt.
Net als de relatie met mensen en jezelf.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gokverslaving neemt toe;

www.omroepbrabant.nl

Steeds meer mensen zijn gokverslaafd, vooral jongeren in de problemen

Steeds meer Brabanders raken verslaafd aan gokken, waardoor ze diep in de geldproblemen komen. Vooral jongeren raken verstrikt in deze verslaving, maar ook andere leeftijdsgroepen hebben steeds meer te maken met het niet kunnen laten van gokken. Een belangrijke reden is de opkomst van online...
www.omroepbrabant.nl

Ik dacht juist dat een paar jaar geleden het online gokken verboden was.

Lijkt me een moeilijke verslaving.
Makkelijk toegankelijk.
Een computer die je niet remt.

Zijn er eigenlijk DF'ers die (online) gokverslaafd zijn of zijn geweest?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wij zijn niet echt gokverslaafd, maar we hebben wel een tijd lang veel online casino's gespeeld. In het begin echt dikke winst natuurlijk, maar dat houdt helaas een keer op. En om onszelf te beschermen hebben we ons toen allebei in het CRUX register laten opnemen. Voordat het echt de verkeerde kant op zou gaan. Dus nou kunnen we het niet meer. En nou mis ik het ook niet ofzo.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
MyLittlePonyPack zei:
In het begin echt dikke winst natuurlijk,
Klik om te vergroten...

Nooit gedacht dat je daar ook echt winst mee kan maken.

MyLittlePonyPack zei:
En om onszelf te beschermen hebben we ons toen allebei in het CRUX register laten opnemen.
Klik om te vergroten...

Verstandiger geworden jullie!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
MyLittlePonyPack zei:
En om onszelf te beschermen hebben we ons toen allebei in het CRUX register laten opnemen.
Klik om te vergroten...
Hoe regel je dit, dat CRUX register?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Hoe regel je dit, dat CRUX register?
Klik om te vergroten...
Oh het is met een K en geen X. Maar hier kun je dat aanvragen:

Neem een gokstop met Cruks

Heeft u het gokken niet meer onder controle? Dan kunt u een gokstop nemen met Cruks. Cruks is een lijst met spelers die een gokstop nemen. U kunt direct minimaal 6 maanden niet meer kunt gokken .
kansspelautoriteit.nl kansspelautoriteit.nl
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank je. Niet dat ik nog een gokker ben, maar ik ben het wel enigzins geweest, en voorvde zekerheid lijkt me dat register zeer interessant.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Dank je. Niet dat ik nog een gokker ben, maar ik ben het wel enigzins geweest, en voorvde zekerheid lijkt me dat register zeer interessant.
Klik om te vergroten...

Gokte jij online? Of oldskool in casino of kroeg? Als ex verslaafde aanmelden bij cruks zeker nooit verkeerd denk ik.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ei-Salade zei:
Ik heb gok stoornis (hoe dat tegenwoordig genoemd word) en dat is heel vervelend.

Bij Albert Heijn heb je nu kraskaarten, gisteren toen ik op m'n maaltijd aan het wachten was zaten er ook mensen te gokken op die kast daar, die geluiden triggerde al.
Gelukkig niets mee gedaan verder maar het had zomaar kunnen zijn dat ik op de kast ernaast ging spelen.
Online heb ik er ook veel last van.
Iedere maand ook loterij post in m'n bus terwijl ik uitgeschreven sta voor kansspelen.

Ik meen dit oprecht, probeer het nooit! Het gaat je alleen maar dingen kosten en het fucked heel je brein op wanneer ze je te pakken hebben.
Voor mij is gokken nog steeds het meest heftig kwa "drugs"
Laatste keren van de terugval heb ik echt met hartkloppingen en trillende ledematen zitten spelen als een bezetenen. Eten/slaap/toilet/tijd alles verdwijnt.
Net als de relatie met mensen en jezelf.
Klik om te vergroten...
Pfoe..ik leef met je mee.

Bedankt voor je openheid hierover want het zal waarschijnlijk minstens één persoon die dit leest weerhouden om dit te gaan doen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ei-Salade zei:
Ik heb gok stoornis (hoe dat tegenwoordig genoemd word) en dat is heel vervelend.

Bij Albert Heijn heb je nu kraskaarten, gisteren toen ik op m'n maaltijd aan het wachten was zaten er ook mensen te gokken op die kast daar, die geluiden triggerde al.
Gelukkig niets mee gedaan verder maar het had zomaar kunnen zijn dat ik op de kast ernaast ging spelen.
Online heb ik er ook veel last van.
Iedere maand ook loterij post in m'n bus terwijl ik uitgeschreven sta voor kansspelen.

Ik meen dit oprecht, probeer het nooit! Het gaat je alleen maar dingen kosten en het fucked heel je brein op wanneer ze je te pakken hebben.
Voor mij is gokken nog steeds het meest heftig kwa "drugs"
Laatste keren van de terugval heb ik echt met hartkloppingen en trillende ledematen zitten spelen als een bezetenen. Eten/slaap/toilet/tijd alles verdwijnt.
Net als de relatie met mensen en jezelf.
Klik om te vergroten...

Heftig om te lezen.

Is het de drang om te willen winnen?
Of de spanning?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik was ook gokverslaafd, ik deed het voor de spanning.
Die random runners....
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Is het de drang om te willen winnen?
Of de spanning?
Klik om te vergroten...
Winnen is niet meer van toepassing bij een gok probleem, dus spanning kan ik met zekerheid zeggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."