#1
Interessant dit. Ik zou zo nog gedacht hebben dat crack gebruik aan het dalen was in nederland. Mede ook door de goedkopere rc's/nps die gemakkelijk te verkrijgen is/was.
Ik had al even de stijging van crack gelinkt aan het verbod, maar las dat die toename eigenlijk al wat langer aan de gang is. Bijzonder, want ik ken in mijn eigen kring eigenlijk niemand die dat gebruikt of gebruikte. Nou was mijn kring vroeger wel een stuk groter en vooral zat ik toen meer in het drugswereldje, maar zelfs toen kende ik er misschien maar drie die het gebruikten, dus waar ik direct of indirect vaker mee in contact kwam. Distantieerde me maar zo veel mogelijk van crack en hero gebruikers..
Van één weet ik dat hij nu in een gesloten inrichting zit, van een ander hoorde ik toevallig vorige week dat hij twee maanden geleden is overleden aan een overdosis, nota bene een week na een detox. Van de andere heb ik nooit meer iets vernomen.
Maar ja een apart wereldje hoor. Je hebt namelijk het drugswereldje, maar de crackwereld valt daar net buiten qua extremen. Al denk ik dat het met die pyro’s tegenwoordig ook tot rare situaties leidt door die intense zucht.
Pyro’s ook nog ja? Niet enorm gedaald sinds het verbod van 1 juli 2025?Ja… in De GrOtE sTaD wordt dit wel echt veel zichtbaarder en voelbaarder. Samen met de pyro’s uiteraard. Enorm kut om te zien en soms ook gewoon onveilig. Je wilt ze helpen, maar dat kan helemaal niet uiteraard en je weet niet of je jezelf ermee in gevaar brengt.
Ik had al even de stijging van crack gelinkt aan het verbod, maar las dat die toename eigenlijk al wat langer aan de gang is. Bijzonder, want ik ken in mijn eigen kring eigenlijk niemand die dat gebruikt of gebruikte. Nou was mijn kring vroeger wel een stuk groter en vooral zat ik toen meer in het drugswereldje, maar zelfs toen kende ik er misschien maar drie die het gebruikten, dus waar ik direct of indirect vaker mee in contact kwam. Distantieerde me maar zo veel mogelijk van crack en hero gebruikers..
Van één weet ik dat hij nu in een gesloten inrichting zit, van een ander hoorde ik toevallig vorige week dat hij twee maanden geleden is overleden aan een overdosis, nota bene een week na een detox. Van de andere heb ik nooit meer iets vernomen.
Maar ja een apart wereldje hoor. Je hebt namelijk het drugswereldje, maar de crackwereld valt daar net buiten qua extremen. Al denk ik dat het met die pyro’s tegenwoordig ook tot rare situaties leidt door die intense zucht.
