Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsI failed.

I failed.

52 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fnea heeft het niet voor elkaar gekregen om diamorfine weekendgebruiker te worden, aka weekendmorfinist.

Nu: Meer dagen per week wel dan niet.

Als ik door de straten loop, met een flink schuldgevoel over het gestolen geld in m'n binnenzak, terwijl m'n vaste dealer onderweg is, zie ik een hoop mensen.

Mensen van mijn leeftijd.

Lelijke mensen, knappe mensen. Losers, vechters, succesvollen...

Ik zie knappe jongens en meisjes van mijn leeftijd, eind puberteit / begin volwassenheid, die er gelukkig uit zien.

Ik kijk in de mooie ogen van een knappe jongen van mijn leeftijd en zie dat hij gelukkig is.

Waarom kunnen hun wel gelukkig zijn zónder dope?

Ik heb periodes dat ik gelukkig ben zonder dope, maar van tijd tot tijd voel ik me zo ongelukkig dat ik dope nodig heb om me gewoon... normaal... te voelen.

Waarom kunnen hun gelukkig zijn zonder dope? Het zal toch echt niet alleen zijn dat ze simpelweg niet weten hoe het voelt, niet weten wat ze missen? Mensen zoals mij gaan op zoek naar dope, als een impuls, op een bepaalde leeftijd. Ik heb heel sterk het gevoel dat ik een dope persoon ben, dat drugs altijd een belangrijk onderdeel van mijn leven zullen zijn

Ach, het is waarschijnlijk gewoon... Fate, karma, destiny...

Maar dan nog. Mits ik er geen geld voor zou hoeven stelen, wat zou er dan mis zijn om vaak onder invloed te zijn van een opiaat?

Waarom is het wel toegestaan om fluoxetine of amitriptyline te slikken tegen depressieve en angstklachten en methylfenidaat bij adhd-klachten, maar niet codeïne of methadon bij bepaalde klachten in het leven? Net zoals een ssri is een opioïde heel breed werkzaam voor zo veel verschillende kwaaltjes - lichamelijk en geestelijk.

Grtz,
fnea.
s
sick_pervertLid
01-01-2024, 00:00
#2
im glad, im not like you
maar succes met de dope
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#3
ja je hebt zeker je punten fnea, hoop ook dat je het zelf zo op de reels krijgt zoals je het wil, zolang je maar blijft werken, ritme houden en je je gebruik bij 's avonds houd maakt het toch ook helemaal niet zoveel uit? maar dit moet je wel kunnen en blijven volhouden, ons experimentje is wel aardig mislukt he?

heel veel sterkte jongen en maak je goede keuze.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
fneawognfkgln zei:
Fnea heeft het niet voor elkaar gekregen om diamorfine weekendgebruiker te worden, aka weekendmorfinist.

Nu: Meer dagen per week wel dan niet.
Klik om te vergroten...

Wat niet is kan altijd komen! Bekijk het eens positief: je doet het niet elke dag! Dat is ook wat waard. Van daaruit ga/kun je weer opnieuw beginnen.

Nobody is perfect!
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#5
yellowmoon zei:
leven is kut iedereen is slecht als je dat aanvaard kun je ook leven netzogoed als de anderen, word ook slecht en kun je met hun omgaan, word ergste je bent koning

en als je niet aanvaard om slecht te worden word je asociaal
Klik om te vergroten...

Op wat slaat dat in godsnaam?
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#6
MetaalKonijn zei:
What the fuck zeg jij?
Klik om te vergroten...

De waarheid, slechten zijn altijd de sterken geweest en dat gaat zo blijven denk ik
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zal allemaal best, is ook wel geloofwaardig, maar past nou niet direct in de context van een opiaatverslaving.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#8
bas410 zei:
fneawognfkgln zei:
Ach, het is waarschijnlijk gewoon... Fate, karma, destiny...
Klik om te vergroten...

even heel zwart-wit: niemand dwingt jou om het te nemen, behalve jijzelf
Klik om te vergroten...

Je begrijpt me verkeerd. Ik noemde niet mijn GEBRUIK karma/destiny/fate, maar mijn AANLEG en AANTREKKING tot drugs.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#9
BillyBilo zei:
ons experimentje is wel aardig mislukt he?

heel veel sterkte jongen
Klik om te vergroten...

ghehehehehe ja man.

tnx mate.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Marklar zei:
Keuzes maken. Je kiest. Of het nu is voor de drugs of voor een wandeling in een park, je kiest om iets te doen. Als ik lees hoe jij het hebt over Karma, lijkt alles je te overkomen. Ik denk echt dat je er voor kiest.
Klik om te vergroten...

Sommige dingen overkomen je en voor sommige dingen kies je. Ik kan heel goed het onderscheid maken tussen het eerste n het tweede; vroeger niet. Mijn gebruik van het woord Karma kwam misschien verkeerd over.

[/quote]Los van waarom en wat voor “baggage” je in je leven allemaal hebt mee gekregen om het tot hier te laten komen, heb je hier ook voor gekozen. Het klinkt heel hard, en ik kan me ook niet in jou situatie verplaatsen. Ik heb zelf een paar jaar lang psycho therapie gehad, met medicijnen. Een SSRI (fluoxetine) ter ondersteuning van mijn therapie process. Zonder deze medicijnen was het me niet gelukt om naar mezelf te kunnen kijken, kritiek te verdragen, en wat in mijn patroon van leven te veranderen. [/quote]

Ik heb dit ook met een SSRI gedaan nl. sertraline. Hierdoor ben ik als persoon veel volwassener geworden en ben ik veel beter met dingen om gaan gaan en tegen dingen aan gaan kijken. Niet dóór, maar mét het medicijn.

“Bepaalde klachten in het leven” zijn niet met een wonder middel te bestrijden. Codeïne en methadon lijken mij bij uitstek geschikte “medicijnen” tegen lichamelijk klachten, maar verder eigenlijk alleen recreatief gebruik (ik kan er helemaal naast zitten sinds ik hier niet veel van weet).

Tuurlijk hebben ze invloed op de geest, maar niet op een “stabiele” basis en tijds duur zoals b.v. anti-depressiva.
Klik om te vergroten...

Opioïden veranderen je houding tegenover sommige dingen in het leven, ze maken je wat rekbaarder, makkelijker, flexibeler. Ze maken je vrolijker, een milde mood-lift. (Ik heb het hier over lage doseringen, zoals ik ze gebruik. Hoge doseringen van ieder middel vind ik nooit prettig.) Ze maken me wat gemotiveerder en energieker en ik maak me minder zorgen.

Dit zijn precies dezelfde effecten die een AD bij mij geven, in mijn ervaring. Hoe weet je dat opioïden dit niet doen op een stabiele basis en langdurige termijn, los van tolerantie (-> dosis verhogen)? Hoe weet je dat AD's dit wel zo doen, dit is nl. bij mijn weten nooit bewezen. (Kan er wel wat stukjes over opzoeken als je wilt, bv. over meerendelen van patiëntengroepen die ná twee maanden (zoiets dacht ik), toen de SSRI werkte, op een placebo zijn gezet buiten hun medeweten om, én in remissie bléven.)

Als je je eigen problemen verder onderzoekt kom je vaak uit bij dingen als angst, depressie, ptss, PM klachten, enz. Dit zijn concrete dingen waar je hulp/medicijnen bij kunt vragen.
Klik om te vergroten...

Ik loop al drie jaar bij psychologen, psychiaters, sociotherapeuten, maatschappelijk werksters... Ze konden nooit echt problemen bij me vinden die met therapie te behandelen waren. Ben wel door een psychiater gediagnosticeerd ooit met een zware depressie, maar die is overgegaan dankzij sertraline 100 mg + haloperidol 2 mg d.d. Dit is echter vooral een hersenziekte, niet echt iets psychologisch. Voorts ADD (subvorm van ADHD).

Ik ben nu ook gewoon gelukkig en heb niet echt problemen... Ik gebruik ook niet vanwege problemen. Heb een leuke relatie, een nieuwe baan en ga volgend schooljaar een nieuwe studie doen (Verpleegkunde, MBO, voor de geïntereseerden - fnea wordt broeder!). Dit is hoe het ging: ik begon een paar maanden geleden weer met diamorfine als puur recreatief middel, maar ik merkte dat ik op m'n werk véél beter functioneerde mét, en ook sociaal. Zodoende ben ik vaker gaan gebruiken - dus niet vanwege problemen, als verdovingsmiddel dus, maar omdat ik leven mét beter vindt - of dit op lange termijn zo zal zijn bij mij ben ik nog niet uit, dat geef ik toe.

“wat zou er dan mis zijn om vaak onder invloed te zijn van een opiaat?” Helemaal niks imo. Het is jou keuze om dit te doen, net zo goed als dat iemand iedere dag naar de Burger King kan gaan om te eten. Het feit dat je dit vraagt laat zien dat je je zelfbeeld spiegeld aan wat anderen van je vinden, zonder verantwoordelijkheid te nemen voor de keuze die je uiteindelijk maakt.
Klik om te vergroten...

Dat laatste is major bullshit. Een volstrekt incorrecte aanname gebaseerd op een paar zinnetjes die ik typ. Ga ik verder ook niet serieus op in, behalve dat je van me mag aannemen (als je wilt) dat ik precies een tegenovergesteld karakter en persoonlijkheid heb (ontwikkeld) van wat je hier schetst.

Ik hoop niet dat je dit als aanvallend ervaart, ik wil echt alleen mijn mening laten horen in de hoop dat iets je kan helpen.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je goede bedoelingen (serieus), en het kwam ook niet echt als aanval over. Maar wat ik wel jammer vind is dat je hele verkeerde aannames doet over heel veel dingen. Toch merk ik dat je veel van psychologie weet - misschien door de therapie die je heb gehad? Psychologie is een van mijn grootste interesses en ik kan zeggen dat ik er ook wat ervaring mee heb en veel over heb gelezen. Daarom lijkt het me leuk er een poosje met je over te msn'en of evt. pm'en, mits je belooft niet meer van die aannames gebaseerd op (heel) weinig te doen natuurlijk :tongueout: Neem evt. contact met me op via pm.

Ik weet dat je niet hebt gezegd dat je hulpt nodig hebt, maar als ik jou verhaal lees kan ik niet anders. Ik kan me niet verplaatsen in jou situatie mbt drugs en verslaving (een wiet verslaving lijkt me niet te vergelijken hiermee). Maar ik weet hoe het is om overal om je heen mensen te zien die schijnbaar iets in hun leven hebben gevonden wat hun gelukkig maakt.
Klik om te vergroten...

Ik heb dat ook gevonden. Liefde; ik heb een geweldige relatie (met iemand van hetzelfde geslacht - ben uitgekomen voor mijn biseksualiteit een paar maanden geleden, wat een opluchting en dit helpt me ook om gelukkig te zijn door mezelf te zijn, wat ik zo ga typen waarom). Maar het belangrijkste:
Stap één: jezelf leren kennen.
Stap twee: jezelf accepteren.
Stap drie: jezelf willen zijn.
Stap vier: jezelf durven zijn.
Stap vijf: jezelf zijn.
Stap zes: gelukkig zijn.
Randvoorwaarden: initiatief en verantwoordelijkheid nemen, tevreden zijn met je omgeving en/of dingen veranderen, etc.

Het is werkelijk heel simpel.

Ik was in een ietwat melancholische bui toen ik dit bericht schreef en hierdoor zijn dingen verkeerd overgekomen, excuses.

Je kan jezelf helemaal gek ermee maken, alsof iedereen om je heen met een masker rond loopt, en jij geen idee hebt waar ze die dingen verkopen.

Als ik dit nu terug lees voel ik me net mijn therapeut die iemand de les leest, maar ook wetend dat zijn woorden mij uiteindelijk verder hebben geholpen. Ik hoop dat jij steun kan krijgen uit jou omgeving, want dat is uiteindelijk het geen waar je het meest aan hebt, geen drugs, geen medelijden, geen schijn. Alleen steun en begrip. Heel veel sterkte de komende tijd

Groeten

Marklar

“Where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.” – T. Gray
"Nobody is perfect!" - Caatje
Klik om te vergroten...
b
bas410Lid
01-01-2024, 00:00
#11
fneawognfkgln zei:
bas410 zei:
fneawognfkgln zei:
Ach, het is waarschijnlijk gewoon... Fate, karma, destiny...
Klik om te vergroten...

even heel zwart-wit: niemand dwingt jou om het te nemen, behalve jijzelf
Klik om te vergroten...

Je begrijpt me verkeerd. Ik noemde niet mijn GEBRUIK karma/destiny/fate, maar mijn AANLEG en AANTREKKING tot drugs.
Klik om te vergroten...

ok duidelijk, daar kan ik wel inkomen, ik denk dat de meesten hier wel enigzins een soort 'aantrekkingskracht' tot drugs voelen.

vind het echt moeiljik verder een zinnig woord erover te zeggen, ik ken je exacte situatie niet, heb zelf geen ervaring met heroine etc. ik denk dat je moet proberen jezelf ijzeren discipline op te leggen (weekendgebruik of iets dergelijks) of gewoon echt moet gaan stoppen. in ieder geval veel sterkte
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi fneawognfkgln :)

Ben blij met je reactie. Het kwam inderdaad wel anders over dan je bedoelt had denk ik. Ik denk dat ik wat aannames betreft mijn eigen (oude) situatie op jou projecteerde, dit in combinatie met het feit dat ik je niet echt ken. Mijn excuses hier voor.

Je staat iig anders in het leven dan ik had verwacht na je bericht. Je zelfkennis mbt relaties verbaasd me, maar het is natuurlijk ook iets waar je veel mee bezig bent geweest (wat denk ik ook voor veel probleemen heeft/had kunnen zorg/t/en). Ik blijf graag horen hoe het me je gaat en hoe je tegen bepaalde psychologische onderwerpen aankijkt, dus zal via PB contact me je opnemen. Ik ga zo lekker geforceerd gezellig doen met "DE" kerst... Anyway, veel suc6 de komende dagen, en ik hoop je snel te spreken

Groeten

Marklar
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#13
fneawognfkgln zei:
]-[IG]-[ zei:
Het kan gewoon niet, op de lange termijn kan niemand het. Je klonk heel zelfverzekerd altijd, en nu is het toch weer misgegaan. Conclusie: Door ermee te beginnen heb je jezelf in een moeilijke keuze gebracht. Of je stopt en vecht voor de rest van je leven of je gebruikt tot je erbij neervalt. Een tussenweg bestaat niet, voor niemand.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik onzin. Waarom kan het niet? Én wat is er mis mee om opioïden te gebruiken?
Klik om te vergroten...

Het kan niet omdat het te verslavend werkt, zeker op de lange termijn. Er hoeft maar iets mis te gaan en het is weer zover.

En als er niks mis is met het gebruiken ervan, waarom dan niet elke dag? Waarom dan sowieso al dit topic?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#14
]-[IG]-[ zei:
fneawognfkgln zei:
]-[IG]-[ zei:
Het kan gewoon niet, op de lange termijn kan niemand het. Je klonk heel zelfverzekerd altijd, en nu is het toch weer misgegaan. Conclusie: Door ermee te beginnen heb je jezelf in een moeilijke keuze gebracht. Of je stopt en vecht voor de rest van je leven of je gebruikt tot je erbij neervalt. Een tussenweg bestaat niet, voor niemand.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik onzin. Waarom kan het niet? Én wat is er mis mee om opioïden te gebruiken?
Klik om te vergroten...

Het kan niet omdat het te verslavend werkt, zeker op de lange termijn. Er hoeft maar iets mis te gaan en het is weer zover.

En als er niks mis is met het gebruiken ervan, waarom dan niet elke dag? Waarom dan sowieso al dit topic?
Klik om te vergroten...

je snapt er geen bal van.
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dit is echt kut voor je, ik zou mezelf gewoon opsluiten in een kamer met genoeg drinken en eten, zonder die zooi en een sleutel geven aan een maat van me en zeggen dat die die kamer na 2 weken moet openmaken.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben het zat, ik ga overstappen op methadon oraal. Daarna maak ik wel een afbouw plan.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#17
fneawognfkgln zei:
Ik ben het zat, ik ga overstappen op methadon oraal. Daarna maak ik wel een afbouw plan.
Klik om te vergroten...

?

Deze post is imho moeilijk te combineren met al je vorige.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#18
jaja zei:
fneawognfkgln zei:
Ik ben het zat, ik ga overstappen op methadon oraal. Daarna maak ik wel een afbouw plan.
Klik om te vergroten...

?

Deze post is imho moeilijk te combineren met al je vorige.
Klik om te vergroten...

Ik ben ook een moeilijke jongen :tongueout:

Nee, het zit zo.

Ik heb in deze thread enkel gezegd dat het me niet gelukt is om weekendmorfinist te worden, dat ik vaker gebruik, laatste weken dagelijks.

Verder heb ik niet gezegd of ik hierom wou stoppen (of toch doorgaan met of zonder proberen beperken tot het weekend).

Wat ik met mijn laatste post bedoelde, was dat ik het zat was dat ik al dat geld moest uitgeven eraan. Toch zo'n tien euro per dag.

Dat betekent niet, dat ik niet bij mijn stellingen blijf.

Excuses voor de verwarring, mijn post was niet helemaal duidelijk. Niet de eerste keer deze thread :rolleyes: Ach, het is ook een beladen onderwerp dat iedereen anders kan (en wil) opvatten...

Groet,
fnea.
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#19
ff vraagje tussendoor.
in hoeverre weet je vriend hiervan en gebruikt hij zelf ook (iets)?
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Op het moment dat je geld, goederen, of wat dan ook moet gaan stelen om je verslavingsdrang te kunnen bevredigen mag je wel 2x na gaan denken waar je mee bezig bent.

Ben je nooit gelukkig geweest zonder paard? Dude, je hebt het allemaal niet 'nodig'! Je gelooft er hoogstwaarschijnlijk in dat je het nodig hebt, én dat je ongelukkig bent zonder dope. Daarom ga je zo ver om eraan te komen. Ik ken jou natuurlijk niet of nauwelijks maar dat is de basis van iedere verslaving. Je wordt langzaam maar zeker steeds verder meegesleurd in doolhof waar in het begin de uitgang nog makkelijk van te vinden is, maar hoe verder je doorloopt hoe moeilijker de weg terug wordt. Hou het alsjeblieft bij recreatief gebruik, there's more than enough failures out on the streets already.

USE THE DRUGS, DON'T LET THE DRUGS USE YOU!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."