Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsI failed.

I failed.

52 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#1
fneawognfkgln zei:
helemaal mee eens met billy... @IG, als je er geen verstand van hebt, reageer dan niet... het lijkt mij (is misschien niet zo) dat er een 'ongeschreven regek' isdat het opiaatforum alleen wordt gebruikt door mensen met veel verstand van dope en/of veel ervaring... en met dope bedoel ik dan opioïden... dit zal vast tegen de forumregels zijn maar ik heb dat opgemerkt
Klik om te vergroten...

Dus alleen (ex)junkies mogen hier posten?
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#2
nee man, dat van dat opsluiten meende ik echt :tongueout:
ik zou dat zowiezo doen met mezelf als ik ooit (in mijn ogen dan) zo verkeerd bezig ben.
Ik vindt hero gewoon niet kunne maar das mijn mening en iedereen mag zen eigen mening hebben hé, ik doe ook dope, ik vind ook dat iemand anders dope tot zich mag nemen en dat al die anti-dope mensen dikke losers zijn als ze zich echt gaan afzetten tegen dopehooftjes, iedereen mag toch doen met zen eigen lichaam wat die wilt.
Als je nou bvb een wet tegen zelfmoord zou instellen(niet dat ik zelfmoord wil plegen fzo) en daar levenslang(hier in belgie 30j maar op 1/3 kan je al vrij komen echt belachelijk) voor vraagt, waar gaan we dan naartoe...
Das trouwens hetzelfde als al dat gerook, waarom mogen mensen niet meer een sigaret opsteken in een restaurant over 6 dagen?????? omdat ze andere mensen zouden vergassen, dan mogen mensen dus ook niet meer auto rijden, laat staan een houtvuurtje stoken, want daar gaan we ook allemaal aan dood hoor :rolleyes:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#3
fneawognfkgln zei:
helemaal mee eens met billy... @IG, als je er geen verstand van hebt, reageer dan niet... het lijkt mij (is misschien niet zo) dat er een 'ongeschreven regek' isdat het opiaatforum alleen wordt gebruikt door mensen met veel verstand van dope en/of veel ervaring... en met dope bedoel ik dan opioïden... dit zal vast tegen de forumregels zijn maar ik heb dat opgemerkt
Klik om te vergroten...

Dat is natuurlijk met alle fora (beter) zo. Maar als mensen een vraag hebben over een opiaat kunnen ze hun verstand natuurlijk bijspijkeren met dat van de verstandigen uiteraard. Maar ik begrijp wat je bedoelt, niets zo irritant als betweterige personen die ondertussen nergens het fijne vanaf weten.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#4
^_^ zei:
Dus alleen (ex)junkies mogen hier posten?
Klik om te vergroten...

Pardon? Opioïdgebruikers stel jij automatisch gelijk aan... junkies? Ga ik dus niet op in :rolleyes:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Met die signature vraag je er ook wel een beetje om.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#6
lol
Ik denk dat je m'n signature verkeerd begrijpt. Dat kan ik eigenlijk wel met grote zekerheid zeggen. Er zit een vrij diepe gedachtengang achter die ik nog niet heb uitgelegd. Voorts vind ik het gewoon een 'grappige' uitspraak, en deze sig is - letterlijk opgevat - uiteraard weinig realistisch: het leek me wel vanzelfsprekend, dat mensen het niet letterlijk zouden nemen.

Mensen, even serieus... Deze thread is zo geëvolueerd dat het totaal niet meer aansluit op de OP... Kom op zeg, topicverneukers :tongueout:
B
BonerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Damn, das kut voor je...
Probeer aftekicken, als het niet lukt probeer een vriend te raadplegen en in het ergste geval een speciaal opvangcentrum.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leven is een droom
opium is de realiteit

gaat denk ik over eenleven zonder opium :confused:
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey fnea, ik begrijp je verhaal maar al te goed, mij is het namelijk ook mislukt om heroine enkel in het weekend te gebruiken. Ik gebruik nu ook ongeveer 4 dagen per week heroine. Ik heb het ook soms dat ik me zonder hero precies niet meer normaal voel. :(
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#10
hallo ik heb ook gefailed maar een clean leven is veel moeilijker dan een leven met bruin.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#11
You only need to worry about the money...

Dat vind ik één van de (weinige) goede dingen uit Trainspotting, dat Renton opnoemt waar je allemaal wel niet aan moet denken als je clean leeft (..., bills, food, some fucking football team that never wins, ...).
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#12
dat is wel erg kort door de bocht.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fnea heeft het niet voor elkaar gekregen om diamorfine weekendgebruiker te worden, aka weekendmorfinist.

Nu: Meer dagen per week wel dan niet.

Als ik door de straten loop, met een flink schuldgevoel over het gestolen geld in m'n binnenzak, terwijl m'n vaste dealer onderweg is, zie ik een hoop mensen.

Mensen van mijn leeftijd.

Lelijke mensen, knappe mensen. Losers, vechters, succesvollen...

Ik zie knappe jongens en meisjes van mijn leeftijd, eind puberteit / begin volwassenheid, die er gelukkig uit zien.

Ik kijk in de mooie ogen van een knappe jongen van mijn leeftijd en zie dat hij gelukkig is.

Waarom kunnen hun wel gelukkig zijn zónder dope?

Ik heb periodes dat ik gelukkig ben zonder dope, maar van tijd tot tijd voel ik me zo ongelukkig dat ik dope nodig heb om me gewoon... normaal... te voelen.

Waarom kunnen hun gelukkig zijn zonder dope? Het zal toch echt niet alleen zijn dat ze simpelweg niet weten hoe het voelt, niet weten wat ze missen? Mensen zoals mij gaan op zoek naar dope, als een impuls, op een bepaalde leeftijd. Ik heb heel sterk het gevoel dat ik een dope persoon ben, dat drugs altijd een belangrijk onderdeel van mijn leven zullen zijn

Ach, het is waarschijnlijk gewoon... Fate, karma, destiny...

Maar dan nog. Mits ik er geen geld voor zou hoeven stelen, wat zou er dan mis zijn om vaak onder invloed te zijn van een opiaat?

Waarom is het wel toegestaan om fluoxetine of amitriptyline te slikken tegen depressieve en angstklachten en methylfenidaat bij adhd-klachten, maar niet codeïne of methadon bij bepaalde klachten in het leven? Net zoals een ssri is een opioïde heel breed werkzaam voor zo veel verschillende kwaaltjes - lichamelijk en geestelijk.

Grtz,
fnea.
s
sick_pervertLid
01-01-2024, 00:00
#14
im glad, im not like you
maar succes met de dope
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja je hebt zeker je punten fnea, hoop ook dat je het zelf zo op de reels krijgt zoals je het wil, zolang je maar blijft werken, ritme houden en je je gebruik bij 's avonds houd maakt het toch ook helemaal niet zoveel uit? maar dit moet je wel kunnen en blijven volhouden, ons experimentje is wel aardig mislukt he?

heel veel sterkte jongen en maak je goede keuze.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
fneawognfkgln zei:
Fnea heeft het niet voor elkaar gekregen om diamorfine weekendgebruiker te worden, aka weekendmorfinist.

Nu: Meer dagen per week wel dan niet.
Klik om te vergroten...

Wat niet is kan altijd komen! Bekijk het eens positief: je doet het niet elke dag! Dat is ook wat waard. Van daaruit ga/kun je weer opnieuw beginnen.

Nobody is perfect!
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Keuzes maken. Je kiest. Of het nu is voor de drugs of voor een wandeling in een park, je kiest om iets te doen. Als ik lees hoe jij het hebt over Karma, lijkt alles je te overkomen. Ik denk echt dat je er voor kiest. Los van waarom en wat voor “baggage” je in je leven allemaal hebt mee gekregen om het tot hier te laten komen, heb je hier ook voor gekozen. Het klinkt heel hard, en ik kan me ook niet in jou situatie verplaatsen. Ik heb zelf een paar jaar lang psycho therapie gehad, met medicijnen. Een SSRI (fluoxetine) ter ondersteuning van mijn therapie process. Zonder deze medicijnen was het me niet gelukt om naar mezelf te kunnen kijken, kritiek te verdragen, en wat in mijn patroon van leven te veranderen.

“Bepaalde klachten in het leven” zijn niet met een wonder middel te bestrijden. Codeïne en methadon lijken mij bij uitstek geschikte “medicijnen” tegen lichamelijk klachten, maar verder eigenlijk alleen recreatief gebruik (ik kan er helemaal naast zitten sinds ik hier niet veel van weet). Tuurlijk hebben ze invloed op de geest, maar niet op een “stabiele” basis en tijds duur zoals b.v. anti-depressiva. Als je je eigen problemen verder onderzoekt kom je vaak uit bij dingen als angst, depressie, ptss, PM klachten, enz. Dit zijn concrete dingen waar je hulp/medicijnen bij kunt vragen.

“wat zou er dan mis zijn om vaak onder invloed te zijn van een opiaat?” Helemaal niks imo. Het is jou keuze om dit te doen, net zo goed als dat iemand iedere dag naar de Burger King kan gaan om te eten. Het feit dat je dit vraagt laat zien dat je je zelfbeeld spiegeld aan wat anderen van je vinden, zonder verantwoordelijkheid te nemen voor de keuze die je uiteindelijk maakt.

Ik hoop niet dat je dit als aanvallend ervaart, ik wil echt alleen mijn mening laten horen in de hoop dat iets je kan helpen. Ik weet dat je niet hebt gezegd dat je hulpt nodig hebt, maar als ik jou verhaal lees kan ik niet anders. Ik kan me niet verplaatsen in jou situatie mbt drugs en verslaving (een wiet verslaving lijkt me niet te vergelijken hiermee). Maar ik weet hoe het is om overal om je heen mensen te zien die schijnbaar iets in hun leven hebben gevonden wat hun gelukkig maakt. Je kan jezelf helemaal gek ermee maken, alsof iedereen om je heen met een masker rond loopt, en jij geen idee hebt waar ze die dingen verkopen.

Als ik dit nu terug lees voel ik me net mijn therapeut die iemand de les leest, maar ook wetend dat zijn woorden mij uiteindelijk verder hebben geholpen. Ik hoop dat jij steun kan krijgen uit jou omgeving, want dat is uiteindelijk het geen waar je het meest aan hebt, geen drugs, geen medelijden, geen schijn. Alleen steun en begrip. Heel veel sterkte de komende tijd

Groeten

Marklar

“Where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.” – T. Gray
"Nobody is perfect!" - Caatje
b
bas410Lid
01-01-2024, 00:00
#18
fneawognfkgln zei:
Ach, het is waarschijnlijk gewoon... Fate, karma, destiny...
Klik om te vergroten...

even heel zwart-wit: niemand dwingt jou om het te nemen, behalve jijzelf

fneawognfkgln zei:
Maar dan nog. Mits ik er geen geld voor zou hoeven stelen, wat zou er dan mis zijn om vaak onder invloed te zijn van een opiaat?
Klik om te vergroten...

hmm...dat je zonder niet eens normaal kan functioneren?


heel veel sterkte toegewenst
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#19
bas410 zei:
fneawognfkgln zei:
Ach, het is waarschijnlijk gewoon... Fate, karma, destiny...
Klik om te vergroten...

even heel zwart-wit: niemand dwingt jou om het te nemen, behalve jijzelf

fneawognfkgln zei:
Maar dan nog. Mits ik er geen geld voor zou hoeven stelen, wat zou er dan mis zijn om vaak onder invloed te zijn van een opiaat?
Klik om te vergroten...

hmm...dat je zonder niet eens normaal kan functioneren?


heel veel sterkte toegewenst
Klik om te vergroten...


je hebt gewoon mensen met junkcells, sommige weten op jonge leeftijd al dat ze ooit eens aan drugs gaan beginnen. Misschien zijn dit soort mensen wel "te zwak" voor het leven om het zomaar te zeggen, ik ben erzelf ook 1 van, en veel heroine gebruikers denk ik ook wel, iig degene die ik ken.
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#20
BillyBilo zei:
je hebt gewoon mensen met junkcells, sommige weten op jonge leeftijd al dat ze ooit eens aan drugs gaan beginnen. Misschien zijn dit soort mensen wel "te zwak" voor het leven om het zomaar te zeggen, ik ben erzelf ook 1 van, en veel heroine gebruikers denk ik ook wel, iig degene die ik ken.
Klik om te vergroten...

Je hebt gewoon mensen. Mensen die tot nu toe weinig verdriet hebben geleden. Mensen die iedereen om hun heen zijn verloren. Mensen die realiteit en fantasie niet meer uit elkaar kunnen halen. Mensen die verliefd zijn. Mensen die thuis zitten en weken lang niet naar buiten gaan.

Mensen, en de keuzes die ze maken. Net zo goed als niemand sterker is dan de dood, is niemand te zwak voor het leven. De oorzaak van problemen zit hem niet in het heden (de symptomen wel), het zit in keuzes en de omgang van het verleden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."