Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJong geleerd is oud gedaan...

Jong geleerd is oud gedaan...

36 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan ook maar gelijk dat arme kind erbij, dat heeft toch geen leven meer.

''Dankjewel papa, ben écht blij dat je me zo hebt opgevoed''

Wat een kolerehommel. Heb die cultuur daar nooit écht gemogen maar dit gaat me veel te ver.
M
Mister SosaLid
01-01-2024, 00:00
#2
WTF
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dan zit er wel een iets goed fout bij je als je dit laat gebeuren,en filmt!
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#4
In Iran is Heroine/opium goedkoper dan sigaretten, minder dan 50 Eurocent nog en topkwaliteit. Beginnend gebruik zou er hier finaal van over z'n nek gaan met de sterktes.

Het regime van Iran steunt alsware het gebruik, zodat diens bevolking niet in opstand komt.

Overigens kun je met een opium verslaving prima oud worden. Er is voldoende, net als ooit eens in China. Neemt niet weg dat dit gewoon fout is. Die vader spoord hem aan en vraag om een high five. Dat jongetje zegt telkens ik ben stoned.
C
ChimeraLid
01-01-2024, 00:00
#5
zoooohoooo dan :openmouth:

*doet mond weer dicht*
verschikkelijk :confused:
S
Shiva1982Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De persoon die dat filmpje gemaakt heeft is echt niet goed bij z'n hoofd, afschieten! :openmouth:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Deranged zei:
Klik om te vergroten...

HAHAHAH

Owneej

>_<
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#9
]-[IG]-[ zei:
Deranged zei:
Klik om te vergroten...

HAHAHAH

Owneej

>_<
Klik om te vergroten...

Ow zeker wel :openmouth: afknallen die pa of wie der ook staat te filmen :angry:
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#10


Simpel ! :grin: :hearteyes:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Serenity zei:
Heb die cultuur daar nooit écht gemogen maar dit gaat me veel te ver.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dit je mening over hun cultuur niet zozeer mag beïnvloeden! Wat zullen ze van onze cultuur vinden?! Waar meisjes van twaalf, dertien jaar totaal lam in de disco staan en zo nu en dan een pilletje of lijntje erbij nemen? Dát is ook te gek voor woorden maar mag je daarom onze cultuur niet?

En zo kan je nog wel een paar redenen verzinnen om een totale cutuur niet te mogen.
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#12
speeseend zei:
Serenity zei:
Heb die cultuur daar nooit écht gemogen maar dit gaat me veel te ver.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dit je mening over hun cultuur niet zozeer mag beïnvloeden! Wat zullen ze van onze cultuur vinden?! Waar meisjes van twaalf, dertien jaar totaal lam in de disco staan en zo nu en dan een pilletje of lijntje erbij nemen? Dát is ook te gek voor woorden maar mag je daarom onze cultuur niet?

En zo kan je nog wel een paar redenen verzinnen om een totale cutuur niet te mogen.
Klik om te vergroten...
'Jullie' vragen er zelf om.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#13
o.t.

Eier zei:
'Jullie' vragen er zelf om.
Klik om te vergroten...

Deze kaaskop neemt nog een maar een eierkoek.
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#14
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tsja, ik heb andere connecties dan Al Qaida.






















Hoho, vet grof.
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zal er maar niet eens naar kijken, heb een keer wat Russische jongetjes gezien die bij elkaar een shot heroine toedienden. Je ziet hem helemaal in een roes komen en lijkt wel te O.D.'en... blijkbaar is dat ook gebeurd want ik gehoord dat hij later dood was gegaan. Echt, waar gaat het naartoe..

Zo staan er nog wel meer filmpjes op internet, waarvan je liever geen weet hebt.
T
TekyesssLid
01-01-2024, 00:00
#17
Niet echt héél veel met dit te maken, of met het filmpje.
Een stukje over Oost-Jeruzalem.

klik

"Deze vader woont met zijn vrouw en vijf kinderen in een éénkamerappartement met ingebouwde keuken-badkamer-toilet-unit in de Oude Stad. Hij vertelde dat hij zichzelf altijd in de kast opsluit om heroïne te spuiten, zodat zijn kinderen niks zien. Gezien de omstandigheden leek hij best een redelijk goede vader."
r
ronjaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tja, schokkend.

Maar we moeten het ook weer niet isoleren.

In de meeste sloppenwijken zijn er kinderen die alleen op straat leven en massa's lijm snuiven. Dat maakt een kind nog tig keer zo snel stuk dan opium. (inclusief het op straat slapen.)

Vroeger was het in Nederland heel normaal om een fopspeen even in de brandenwijn te dopen en dan aan de baby te geven. Dat was nog mijn oma's generatie. Al heb ik het zelf ook wel eens bij jonge moeders gezien die dat met wijn deden.

En wat tegenwoordig heel normaal is (en jammergenoeg steeds normaler wordt) in ons geciviliceerde landje, is het geven van antidepressivia aan kinderen. Dat is echt een te hard groeiend percentage. En is dat spul in weze wel zoveel anders dan opium? Wie weet, kunnen die kinderen later allemaal niet meer op een normale manier serotonine aanmaken en blijven ze hun leven lang verslaafd aan dat spul. Daar is nagenoeg nog niet echt onderzoek naar gedaan omdat dit de eerste generatie is die opgroeit met kinder-antidepressivia. (Dat klinkt toch als kinder-condoom, kinder-baan, kinder-hypotheek, kinder-huwelijk en zo voort?) En ik denk dat je daar nog moeilijker af kan komen dan van opium.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#19
^ So true.. daar kan ik met m'n hoofd ook niet bij.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#20
een opium verslaving is zo erg niet hoor...als je het maar kan betalen of als je er heel makkelijk aan kunt komen. nou in dat soort landen ligt de opium voor het oprapen dacht ik zo. dit soort taferelen zijn daar heel normaal.

het probleem met de opium verslaafden in westerse landen is niet de verslaving...de verslaving wordt pas een probleem als de verslaafden nieuwe opium nodig hebben. aangezien wij het hier niet voor het oprapen hebben zullen we dus de wed moeten overtreden om een nieuwe shot te krijgen. dat is het probleem...die hebben ze daar simpelweg niet, omdat het bij wijze van spreken in de achtertuin groeit.

ik vind niet dat wij het recht hebben om dit te beoordelen...net of wij zo goed bezig in nederland. wij geven kleine kinderen ritalin en andere hersenslopende drugs omdat ze er zogenaamd beter van worden.....en je moet er ook bij bedenken dat de opium die dat kind rookt niet heroine is zoals wij dat kennen. het is geen chemisch goedje, maar gewoon puur natuur....


en eventjes nog wat. degene die zeggen dat ze een hekel hebben aan de moslimcultuur zouden eens wat geschiedenis boeken over nederland moeten lezen...wij veroordelen nu wat er op dat filmpje gebeurd, maar datzelfde hebben wij nederlanders grootschalig gedaan bij kleine kindertjes en vrouwen. wij hebben een hele bevolking verslaafd gemaakt aan de opium en de heroine. namelijk tiijdens de oorlog in indonesie.....diezelfde bevolking hebben we uiteindelijk naar nederland gehaald als slaven omdat we zelf te beroerd waren om hard te werken.

dat waren toendertijd de eerste echte opium verslaafden in nederland...je zou dus kunnen stellen dat nederland er zelf voor heeft gezorgd dat er uberhaupt opium verslaafden in nederland zijn. nou is dat wel erg kort door de bocht natuurlijk, want uiteindelijk zouden er toch wel opium verslaafden komen, maar een stuk minder dan nu. dit verhaal geldt trouwens niet alleen voor nederland hoor. ook engeland heeft dankzij haar eigen schuld zoveel opium verslaafden...omdat zij hetzelfde deden als wij. maar dan in sri lanka en india.

dit soort geschiedenis krijg je niet op school en vind je ook niet zomaar in elk geschiedenis boek...omdat nederland zich schaamt voor de oorlog in indonesie. toch zou ik iedereen aanraden om eens op zoek te gaan naar de verhalen over nederland - indie en engeland - india.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."