Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKeertje hero probere, maar waar te vinden?

Keertje hero probere, maar waar te vinden?

187 antwoorden
74 weergaven
18-5-2026
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#1
fneawognfkgln zei:
gebruik een buisje dat niet te snel uit elkaar schiet (cave, opgerold papier), met een lengte van 5 à 10 cm en een ca. duimbreedte dik
Klik om te vergroten...

Ik gebruik altijd een buisje zelf gemaakt van zilverpapier. Als je telkens datzelfde buisje gebruikt hangt er na een tijdje genoeg bruine vanbinnen om nog een druppeltje op te roken. Je moet wel zorgen dat de binnenkant mat is. Hetzelfde zoals je je bruine op de matte kant van je zilverfolie legt en niet op de blinkende kant. Als je dit doet heb je telkens nog wat bruine in je buisje zitten en als alles op is rook je je buisje op. :)
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#2
NuEvenNiet zei:
Nou, als er iets is dat je niet wil proberen dan is het Hero....

Eerst krijg je het ontiegelijk heet en ga je zweten, daarna krijg je overal jeuk en dan kots je je hele lichaam leeg....

Bovenstaande is ongeveer wat er gebeurt bij een eerste keer Heroinegebruik.
Niks spannends aan en al helemaal niet gezellig....
Klik om te vergroten...

Mijn ervaring is compleet anders. Ik denk dat wat jij omschrijft de effecten zijn van een te hoge begindosis. Misselijkheid en braken is bij mij te voorkomen door niet te eten een paar uur voor een dosis, het zweten valt bij mij enorm mee, het wat jij noemt 'heet krijgen' ervaar ik als een warme gloed over m'n lichaam. De jeuk is het enige vervelende bij mijn heroïne-ervaringen, zowel de eerste, de doseringen bij binges en de doseringen na lang niet-gebruik (weken, maanden).

Ervaringen verschillen per persoon, maar ik denk dat de effecten die jij noemt het gevolg zijn van een te hoge dosis en slechte voorbereiding.

Overigens helpt het om een redelijke dosis antihistamines te nemen, vrij goed tegen de bijwerkingen. Ik gebruik hiervoor quetiapine 100 mg oraal, maar mirtazapine 45 mg en promethazine 25 mg werken ook heel goed. Of selectieve histamine type 2 antagonisten ook werken, weet ik niet, ik heb wel positieve ervaringen met ranitidine 150 mg maar dit kan ook placebo zijn o.i.d.; het was namelijk maar één keer.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#3
needlefreak zei:
fneawognfkgln zei:
gebruik een buisje dat niet te snel uit elkaar schiet (cave, opgerold papier), met een lengte van 5 à 10 cm en een ca. duimbreedte dik
Klik om te vergroten...

Ik gebruik altijd een buisje zelf gemaakt van zilverpapier. Als je telkens datzelfde buisje gebruikt hangt er na een tijdje genoeg bruine vanbinnen om nog een druppeltje op te roken. Je moet wel zorgen dat de binnenkant mat is. Hetzelfde zoals je je bruine op de matte kant van je zilverfolie legt en niet op de blinkende kant. Als je dit doet heb je telkens nog wat bruine in je buisje zitten en als alles op is rook je je buisje op. :)
Klik om te vergroten...

Aluminium folie buisje is idd het beste! Bedankt voor je aanvulling
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Djodjo zei:
Ik zou er niet aan beginnen.
Maar mocht je het een keer geprobeerd hebben, vertel je ervaring.
Maar het geeft echt niks, als je eens een keer niet alles van je drugsverlanglijstje uitprobeerd. Ik zou de hero gewoon wegschrappen.
Of je moet van jezelf weten, dat je sterk in je schoenen staat.

Over de sos kan ik ook zeggen, dat de zin erin dagelijks rondspookt in mijn gedachten. Dat wil ik niet ontkennen. Krijg het die verrekte hersens niet meer uit.Het is ook voor mij een geweldig iets, maar zo ontzettend geestelijk verslavend. Maar ik ben blij, dat ik weerstand kan bieden.
Klik om te vergroten...

coke is gewoon bucht
heb je geen zak aan man
daar ga je ni van:confused:
en dan zo duur voor dat eve zo een stom buchtgevoel
nee hoor:confused:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#5
coke is gewoon bucht
heb je geen zak aan man
daar ga je ni van:confused:
en dan zo duur voor dat eve zo een stom buchtgevoel
nee hoor:confused:
Klik om te vergroten...

Volgens mij heb je nog nooit goeie coke gehad. :rolleyes:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wellicht is het dát ofwel dat deze persoon middelen als amfetamine of mdma prefereert, met een duidelijke en sterke lichamelijke stimulatie, om lekker te kunnen jumpen en/of stampen, boven het enigszins subtiele effect van cocaïne dat bij mij vooral in uitdrukking komt door mentale alertheid en helderheid van cocaïne, gepaard met een gevoel van perfectie.
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#7
NuEvenNiet zei:
Nou, als er iets is dat je niet wil proberen dan is het Hero....

Eerst krijg je het ontiegelijk heet en ga je zweten, daarna krijg je overal jeuk en dan kots je je hele lichaam leeg....

Bovenstaande is ongeveer wat er gebeurt bij een eerste keer Heroinegebruik.
Niks spannends aan en al helemaal niet gezellig....
Klik om te vergroten...

Waarom zeggen ze dn dat je al vanaf je eerste keer verslaafd kunt raken aan heroine???
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Om je af te schrikken. En terecht, het is echt een drugs waar je toch echt niks aan hebt als recreatief gebruik.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#9
Amdat dat zo is
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#10
^_^ zei:
Om je af te schrikken. En terecht, het is echt een drugs waar je toch echt niks aan hebt als recreatief gebruik.
Klik om te vergroten...

Niet om af te schrikken.

Dit zijn statistisch aangetoonde zaken. Bij spuiten heeft een groot percentage direct een verslavingsneiging, die zich ontwikkeld na een aantal keren gebruik daarna.

Ik ben het helemaal eens met zommes. Als je een gebruiker bent die een keer per jaar eens een pilletje hier of een snuifje daar neemt, dan is de overstap naar heroine absurd. Mensen, waar hebben we het over???

Heroine, Crack en dat soort onzin, daar moet je gewoon niet mee beginnen!!!
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#11
^_^ zei:
Om je af te schrikken. En terecht, het is echt een drugs waar je toch echt niks aan hebt als recreatief gebruik.
Klik om te vergroten...

Dat eerste is waar.

Dat tweede is absolute bullshit. Dopamine- en opiaatreceptoren, dat klinkt mij wel recreatief in de oren. Omg dat rijmt, hihi. Anyway, het is heerlijk. Dit is mijn ervaring maar met mij ervaren bijna alle gebruikers dit zo. Kijk eens naar het aantal verslaafden... Doen die het om het zweet, de kots en de jeuk? Pssst, volgens mij vinden ze het stiekem toch wel een heel klein beetje recreatief hoor!
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind die jeuk eigelijk helemaal niet zo irritant, ik neem het er gewoon bij.
En kotsen, als je een uur of 3 voor dat je gaat gebruiken niet meer eet ga je niet zo vlug kotsen hoor. En dat warme gevoel vind ik eigelijk wel zalig, vooral in de winter :P
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#13
fneawognfkgln zei:
^_^ zei:
Om je af te schrikken. En terecht, het is echt een drugs waar je toch echt niks aan hebt als recreatief gebruik.
Klik om te vergroten...

Dat eerste is waar.

Dat tweede is absolute bullshit. Dopamine- en opiaatreceptoren, dat klinkt mij wel recreatief in de oren. Omg dat rijmt, hihi. Anyway, het is heerlijk. Dit is mijn ervaring maar met mij ervaren bijna alle gebruikers dit zo. Kijk eens naar het aantal verslaafden... Doen die het om het zweet, de kots en de jeuk? Pssst, volgens mij vinden ze het stiekem toch wel een heel klein beetje recreatief hoor!
Klik om te vergroten...

Ja ik zeg ook niet dat het niet lekker is. Ik vind alleen dat je er niks aan hebt omdat je met die drugs alleen maar gaat liggen, een lekker gevoel hebt, en dan daarna alleen maar zin hebt in meer van dat spul zonder dat je er wat aan gehad hebt. Behalve dan een paar uur een lekker gevoel. Ook ik ben opzich wel nieuwsgierig naar wat voor gevoel dat kan zijn maargoed ik sluit het op dit moment wel uit dat ik het ooit wil gaan doen.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#14
^_^ zei:
fneawognfkgln zei:
^_^ zei:
Om je af te schrikken. En terecht, het is echt een drugs waar je toch echt niks aan hebt als recreatief gebruik.
Klik om te vergroten...

Dat eerste is waar.

Dat tweede is absolute bullshit. Dopamine- en opiaatreceptoren, dat klinkt mij wel recreatief in de oren. Omg dat rijmt, hihi. Anyway, het is heerlijk. Dit is mijn ervaring maar met mij ervaren bijna alle gebruikers dit zo. Kijk eens naar het aantal verslaafden... Doen die het om het zweet, de kots en de jeuk? Pssst, volgens mij vinden ze het stiekem toch wel een heel klein beetje recreatief hoor!
Klik om te vergroten...

Ja ik zeg ook niet dat het niet lekker is. Ik vind alleen dat je er niks aan hebt omdat je met die drugs alleen maar gaat liggen, een lekker gevoel hebt, en dan daarna alleen maar zin hebt in meer van dat spul zonder dat je er wat aan gehad hebt. Behalve dan een paar uur een lekker gevoel. Ook ik ben opzich wel nieuwsgierig naar wat voor gevoel dat kan zijn maargoed ik sluit het op dit moment wel uit dat ik het ooit wil gaan doen.
Klik om te vergroten...

ik ken iemand die slikt een strip valiums op, drinkt een paar biertjes, en die gaat van alles ondernemen, de stad door fietsen, en van alles en nog wat!
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#15
^_^ zei:
fneawognfkgln zei:
^_^ zei:
Om je af te schrikken. En terecht, het is echt een drugs waar je toch echt niks aan hebt als recreatief gebruik.
Klik om te vergroten...

Dat eerste is waar.

Dat tweede is absolute bullshit. Dopamine- en opiaatreceptoren, dat klinkt mij wel recreatief in de oren. Omg dat rijmt, hihi. Anyway, het is heerlijk. Dit is mijn ervaring maar met mij ervaren bijna alle gebruikers dit zo. Kijk eens naar het aantal verslaafden... Doen die het om het zweet, de kots en de jeuk? Pssst, volgens mij vinden ze het stiekem toch wel een heel klein beetje recreatief hoor!
Klik om te vergroten...

Ja ik zeg ook niet dat het niet lekker is. Ik vind alleen dat je er niks aan hebt omdat je met die drugs alleen maar gaat liggen, een lekker gevoel hebt, en dan daarna alleen maar zin hebt in meer van dat spul zonder dat je er wat aan gehad hebt. Behalve dan een paar uur een lekker gevoel. Ook ik ben opzich wel nieuwsgierig naar wat voor gevoel dat kan zijn maargoed ik sluit het op dit moment wel uit dat ik het ooit wil gaan doen.
Klik om te vergroten...

Hm, nou ik ben bang dat dit een vooroordeel is hoor, ik ervaar mijn opiaatgebruik toch heel anders dan simpelweg "een lekker gevoel", ik ga al helemaal niet liggen en ik heb daarna minstens een paar dagen helemaal geen zin erin... En ik heb er dan zeker wel wat aan gehad. Nee, bij coke heb je als het uitgewerkt is (of eerder) sterk de neiging om meer te pakken, maar als je bij bruin eenmaal op de goede dosis zit ben je wel ff zoet, en om daarna gelijk door te gaan met een nieuwe dosis? Ik doe het nooit, vind het onverantwoordelijk en heb er al helemaal geen zin in, als ik net nuchter ben kan ik daar ook van genieten... Tja dit is slechts mijn ervaring hoor, maar toch denk ik dat je een heel verkeerd beeld hebt van heroïne. Tja, wie niet, maar oké, ga dan niet dingen zeggen erover, en zeker niet "dat je er niks aan hebt voor recreatief gebruik".

fnea.
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zo te lezen ga je er dan verantwoordelijk mee om!

Ikzelf zou mij daartoe nooit lenen.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik had vanavond ook vage zooi . ik ben niet echt heel bekend met hero maar deze was na t smelten echt een vies zwart drapje
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kim zei:
Ik had vanavond ook vage zooi . ik ben niet echt heel bekend met hero maar deze was na t smelten echt een vies zwart drapje
Klik om te vergroten...

Hoe kom je aan die shit dan?
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gekocht
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kim zei:
Ik had vanavond ook vage zooi . ik ben niet echt heel bekend met hero maar deze was na t smelten echt een vies zwart drapje
Klik om te vergroten...

Dat hoort zo, je hebt het gechineesd neem ik aan?

Good quality dope melts when you heat it, turns into a light brown oil and can move easily around the foil. Carlos: "If it leaves a trail of little black specks, then you're okay." When the oil sets it turns into a resin-like substance. The resin should be hard as glass and transparent. "It's also a good tip to take the drop of resin from the foil and hold it up to the light. If it comes easily off the foil without crumbling and if you can't see any impurities when you hold it up, then you can assume your dope is good."
http://www.drugtext.org/sub/chase1.htm

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."