Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Keertje proberen' - GEWOON DOEN!!

'Keertje proberen' - GEWOON DOEN!!

38 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#1
033Amnesia zei:
.......... Neem dan gewoon een lijn coke ofzo
Klik om te vergroten...


In eerste instantie vond ik je stelling zo gek nog niet, maar deze vind ik achterlijk.
Een cocaïne verslaving is nl vergelijkbaar, sterker nog, de meeste coke-addicts die ik ken zijn er slechter aan toe!
Coke heeft momenteel echter nog de naam een "luxe drug" te zijn terwijl bruin er is voor losers.

Imo is dit een "modeverschijnsel" en een zeer groot misverstand hetgeen in de loop der tijd nog wel zal gaan veranderen.

Elke drug is voor losers wanneer je er niet verantwoord mee om kan gaan.


Grr.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#2
en toch ken ik heel veel ex bruin gebruikers die de bruin inmiddels wel laten staan, maar de basepijp niet uit hun mondje kunnen houden.
Een verbetering kan ik het niet noemen inderdaad :)


het voordeel van wit is dat je niet ziek wordt van de ontwenning, maar dat houdt niet in dat je je happy voelt ofzo. Je zal nog steeds zowat alles doen om maar aan die flash te komen.

en snuiven is niet boeiend meer als je eenmaal echt weet hoe de pijp smaakt. JE geest is dan vaak zo vervwrongen dat je elk gesnoven lijntje als zonde ziet, want het had tien keer lekkerder in de pijp geweest.

maar misschien is dat omdat snuiven toch nooit zo mijn ding was.

:wave:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#3
DreamerOfDreams zei:
ik doe het als ik een cronische ziekte heb (en geld genoeg om die hero te betalen)
stel nu dat ik nog een jaar te leven heb, wordt dat dan niet het beste jaar van mn leven?
Klik om te vergroten...

Nee, want dan verneuk je je laatste jaar.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
No offence, maar wat een stom gelul. Als je van jezelf weet dat je sterk in je schoenen staat, bestaat de mogelijkheid best dat je het bij een paar keer kunt laten. Helaas zijn de mensen die er mee beginnen vaak te jong (of te stom) om zichzelf echt goed te kennen en daar gaat het fout.
Als je wat ouder, wijzer, bent en een beetje ruggengraat hebt is er, net als met alle andere drugs, niets aan de hand. Nee, ik spreek niet uit ervaring, maar ik weet van mezelf wel dat ik het bij een paar keer kan laten. Een dakloos bestaan als heroïneverslaafde is niet het doel dat ik in dit leven wil bereiken, dus gebeurt dat niet, punt.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#5
ArieKanariE zei:
en toch ken ik heel veel ex bruin gebruikers die de bruin inmiddels wel laten staan, maar de basepijp niet uit hun mondje kunnen houden.
Een verbetering kan ik het niet noemen inderdaad :)


het voordeel van wit is dat je niet ziek wordt van de ontwenning, maar dat houdt niet in dat je je happy voelt ofzo. Je zal nog steeds zowat alles doen om maar aan die flash te komen.

en snuiven is niet boeiend meer als je eenmaal echt weet hoe de pijp smaakt. JE geest is dan vaak zo vervwrongen dat je elk gesnoven lijntje als zonde ziet, want het had tien keer lekkerder in de pijp geweest.

maar misschien is dat omdat snuiven toch nooit zo mijn ding was.

:wave:
Klik om te vergroten...
denk dat het dat is want heb een stuk of 4 x gebased en vind er geen ruk aan...
snuiven daarentegen is een probleem voor mij!
ik neem nu zon 6j coke denk ik... van matig tot hard gebruik naar terug matig tegenwoordig...
hangt gewoon van persoon tot persoon af denk ik... :wave:
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey Frisko, ik wil je kunnen zeker niet onderschatten. Maar iedereen die ik ken en met de pijp in aanraking is gekomen, heeft er een ervaring bij die met vrijwel niets te overtreffen is voor ze, op dit moment.

Voor mij was dit ook maar wat link en ben er bij tijds mee gekapt. Die drang is zowat niet te houden.

Misschien ben jij een uitzondering op mijn regel :wink:

Gr.,

Eend
F
FezzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het lijkt me toch wel mocht je een keer heroine willen proberen en je er goed over nagedacht hebt en stevig in je schoenen staat... en je weet dat er een risico is op verslaving waar je niet op geanticipeerd hebt..

als dat allemaal snor zit moet je het gewoon doen dan imo

ikzelf zou er nooit aan beginnen iets te groot risico, en ik heb het lef toch niet om mezelf te spuiten :rolleyes:
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#8
eend zei:
Hey Frisko, ik wil je kunnen zeker niet onderschatten. Maar iedereen die ik ken en met de pijp in aanraking is gekomen, heeft er een ervaring bij die met vrijwel niets te overtreffen is voor ze, op dit moment.

Voor mij was dit ook maar wat link en ben er bij tijds mee gekapt. Die drang is zowat niet te houden.

Misschien ben jij een uitzondering op mijn regel :wink:

Gr.,

Eend
Klik om te vergroten...
hey speeseend,
kan idd kloppen wat je zegt hoor!!
ik heb ook mensen naar de kloten zien gaan door de basepijp...
maar langs de andere kant zeker zoveel mensen naar de kloten zien gaan door coke snuiven.
alles is verslavend als het je ligt hé...
kijk maar eens naar de ooh zo onschuldige speed! :wave:

greetings from a coke addict who made peace with his addiction :wave: :wave:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#9
jaa idd,, aan de coke heb ik ook vrienden van me ten onder zien gaan, wat uiteindelijk wegens geld problemen waarscheinlijk over is gelopen op pep, maar nu ook af en toe crack:confused: ik zelf snap het zoizo niet alsje crack of heroine of methamfetamine wilt doen,, klinkt mischien erg spannend maar je weet eigenlijk dat je er niet meer van af komt,,
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waar is jcutter als je m nodig hebt ?
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spor zei:
Waar is jcutter als je m nodig hebt ?
Klik om te vergroten...

Die is vandaag vrouwen in het noorderplantsoen aan het verassen met 'surprise-sex'.

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... start=1140
http://www.megakater.nl/2008/02/nieuwe- ... arken.html
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spor zei:
HAHAHAHA

Die onderste heb hier echt zitten schaterlachen achter mn computer !! Ik vind niet snel iets te ver gaan maar dat gaat echt TE VER !

Past wel bij jcutter overigens :beer:
Klik om te vergroten...

Hier sluit ik me geheel bij aan, heb echt zitten schuddenbuiken! :P
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wees huiverig jegens horse en er word migratie ontlokt.

sceptisme werkt contradictief.

De valkuil ligt hem echter in de curiositeit :wink:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#14
proest

wedden dat dat geen drugsgebruikers waren?

:wave:
P
PMSLid
01-01-2024, 00:00
#15
Altijd dat kutte haatzaaierij tegenover heroine. Dit verwacht je van niet-users, maar zeker niet users. En dan zijn er mensen die gemakkelijk doen tegenover crack, coke en nicotine...maar heroine, ho maar!

Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat ie wilt. Genoeg mensen die na 1 keer kunnen stoppen en genoeg mensen die na 1 keer reddeloos verslaafd werden. Het is en blijft een dilemma.

Topics als dit veranderen daar niks aan. Je doet zelfs behoorlijk denigrerend voor mensen die aan hero willen beginnen en je scheert hen af als onwetenden. Niet geheel correct imo.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#16
^Ik ben het eigenlijk wel met jou eens...

Ik ben een niet gebruiker, en heroine is 1 van mijn 7 no go's, maar puur omdat ik dol bel op verdovende middelen, en niet zozeer op oppeppende. De enige reden waarom ik geen heroine wil gebruiken is omdat ik wéét dat ik zoiemand ben die na 1 keer hopeloos verslaafd word.

Waar jij het over hebt, heb ik eerder bij meth... Maar zeg nou zelf, dat is gewoon pure troep
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik vind het goed geschreven en ben het met je eens

kijk wiet ofzo is niet te vergelijken met heroine, totaal niet zelfs .. Ik vind dat zodra je aan de heroine zit je niet dieper kan zinken, drugs hoort leuk te zijn (meestal) en voor een gezellige avond te zorgen niet je leven te verkloten.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#18
ik zie eigenlijk geen verschil tussen heroine of xtc als in een graadmeter van hoe diep je kunt zinken.

De handelingen van mensen om aan die middelen te komen zijn imho de echte graadmeters van hoe diep iemand kan zinken.

En het is nu eenmaal zo dat heroine en basecoke de voornaamste middelen zijn waarvoor mensen heel veel minder eerbiedwaardige handelingen over hebben. Als ze maar hun portie kunnen bemachtigen.

Maar dat houdt niet in dat ik meer respect heb voor iemand die aan de xtc of speed zit en daarvoor zijn ouders besteelt dan dat ik respect heb voor de gemiddelde heroineverslaafde die amper een vlieg kwaad doet.

Daden en woorden tekenen de mens die ze bezigt :wink: niet de drugs of wat dan ook dat ze gebruiken :)

en qua woorden zie ik wel heel wat meer zielepoterij dan alleen maar wat denigrerende opmerkingen hier :wink: gelukkig zie ik ook heel veel ' leuke' opmerkingen en mensen die oprecht hun mening kunnen uiten zonder dat ze daarbij een ander voor van alles en nog wat hoeven uit te maken.

grote bek achter het hek, uhm toetsenbord figuren hou je nu eenmaal altijd :smoke: thats life

:wave:
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sommige mensen gebruiken drugs om zich goed te voelen
Anderen gebruiken drugs om zich niet kut te voelen

Ik denk dat de eerste groep beter met drugs om kan gaan en dat ze minder snel verslaafd raken aan dingen als heroine

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."