Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbroer aan de heroine

broer aan de heroine

20 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
BganjaBLid
01-01-2024, 00:00
#1
vaporizer zei:
LSDmathXtc zei:
hallo, het beste wat je kunt doen is met je broer praten over zijn verslaving.
geef hem nooit schuld of verwijten. maar praat er met hem over. misschien zijn hier nog wel leden van het drugsforum die vroeger aan het bruin (heroine) gezeten hebben. mss kan je die personen contacteren voor meer info of tips.
veel sterkte en succes.

mvg Math
Klik om te vergroten...

kun je heroine in een basepijp of waterpijp roken? en wat zijn daar de ins&outs van?
Klik om te vergroten...

dit vind ik nou erg..
wat vragen beginnen stellen over heroine in een topic over heroineverslaving binnenin het huisgebeuren..
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
speeseend zei:
Verwacht niets en wees blij met alles dat wel positief is.
Klik om te vergroten...

Dat wordt mijn levensmotto.

@TS veel sterkte!!
z
zusjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ach tja.........niet echt tactisch van Vaporizer. Kan het wel hebben hoor....hij zal wel onder invloed zijn geweest ....beetje wazig?! Ha ha....

Maarrrr, daar ben ik weer eens.

Mijn broer is aan de methadon. Helaas kan ik hem al 5 dagen niet meer bereiken. Ik maak me wel zorgen. Hij wilde op eigen houtje stoppen met de methadon en zonder dus gaan afkicken. Hmmmm, ik weet niet of dat zo verstandig is. Ik heb hem geadviseerd om dat eerst te overleggen met de arts/methadonverstrekker. Heb hem nu dus al dagen niet gesproken. Hij neemt zijn telefoon niet meer op. Ik heb het gevoel dat het niet goed gaat! Ik heb gisterenavond de politie van de stad waar hij verblijft gebeld.....niks. Verder nog 1 ziekenhuis gebeld....niks.

Nou ja, hij zal wel weer opduiken?

Vraagje; kun je heroine roken gewoon door shag heen ofzo? Misschien een beetje rare vraag hoor. Mijn broer was laatst bij mij en ging ff roken buiten. Ik kon hem wel zien, maar met zijn rug naar me toe. Naar mijn idee kwam hij stoned weer terug.

Misschien niet belangrijk.....maar als zus hou je alles in de gaten uit bezorgdheid.


Fijne jaarwisseling iedereen en gebruik verstandig (of niet natuurlijk)

ps. Heb vroeger rond mijn 21-24 ste ook het een en ander genuttigd hoor. (xtc, speed, lsd, coke, wiet, paddo's)...ben ook wel eens bij CAD langs geweest. Ben er gelukkig op eigen kracht vanaf gekomen. Heb wel al jaren de nodige psychische ondersteuning voor mezelf (moeilijk mens ben ik) ...en gebruik anti-depressiva....dus helemaal clean ben ik niet! :wink:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hero door je shaggie het doen is zinloos, vanuit het oogpunt van een (ex)verslaafde.

Wanneer hij een echte gebruiker is, zal hij de Bruin niet zo snel door de tabak kiepen. Zo wel, dan is dat relatief goed nieuws, te weten: hij is niet zo verslaafd als een folie-man / spuiter is met zijn hoeveelheden.

Eveneens de beste wensen, beiden!
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb helaas geen broer.

Sterkte.
z
zusjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo,

Daar was ik weer.....................

Mijn broer (39 jaar) is inmiddels dakloos.
Heeft een daklozen-uitkering en verblijft 's avond en 's nachts in een nachtopvang in de stad waar hij woonde.
Hij zegt dat hij niet meer gebruikt, maar eigenlijk geloof ik er niks van.
Hij gebruikt nog wel methadon....dat zegt hij. Hij haalt het in ieder geval wel.

Ik heb een aantal vragen;
- Kun je methadon en heroine samen gebruiken?
- Ben je na het chinezen echt helemaal van de kaart of kun je je gelijk weer onder de mensen begeven?
- Hoe kun je zien dat iemand heeft gebruikt. Uiterlijke kenmerken...gedrag?
- Hoe kun je zien als het uitwerkt of uitgewerkt is?
- Wat kost heroine en hoeveel gebruikt men gemiddeld op een dag (roken)?

- Hoe zit dat met de verstrekking (legaal)van methadon in een stad (noem liever niet de naam van de betreffende stad).
- Hoe gaat een urine controle bij de methadonverstrekking in zijn werk? Hoe lang blijft hero-gebruik in je urine zichtbaar? Ik vraag me dus eigenlijk af of je de boel bij de hulpverlening (methadonverstrekkers etc.) in de maling kan nemen.

Ik heb zo veel vragen. Ik wil gewoon weten of mijn broer liegt. Hij zegt dat het best goed gaat. Hij wordt geholpen met zijn financiën en dat soort zaakjes op orde te krijgen. Hij heeft schulden en moest laatst voorkomen en heeft een werkstraf gekregen. Ik vraag me af of het echt zo goed gaat als dat hij zegt. Zal hij nog gebruiken??? Laatst was hij bij mijn moeder en dan gaat hij zomaar plots ff weg. Dat moet ie ff wat doen en komt later weer terug om bv. wat te eten.

Zal het ooit nog goed komen?
Dakloos...............sjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesis! Hoe krijgt ie het voor elkaar. KUTZOOI!!!
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#7
- Kun je methadon en heroine samen gebruiken?
Klik om te vergroten...
Ja, dat kan.
- Ben je na het chinezen echt helemaal van de kaart of kun je je gelijk weer onder de mensen begeven?
Klik om te vergroten...
Dat ligt eraan hoeveel je gebruikt. Bij een normale dagdosis ben je na ongeveer een half uur niet meer van de kaart, maar dat verschilt per dosis en per individu.
- Hoe kun je zien dat iemand heeft gebruikt. Uiterlijke kenmerken...gedrag?
Klik om te vergroten...
- Harde, stoïcijnse uitdrukking in ogen
- kleine pupillen
- beetje suf/stoned
- ongeïnteresseerd
- ziet er moe uit
- Hoe kun je zien als het uitwerkt of uitgewerkt is?
Klik om te vergroten...
Dan lijkt iemand weer normaal of is al aan het afkicken (zweten, gejaagde uitdrukking en gedrag, agressief)
- Wat kost heroine en hoeveel gebruikt men gemiddeld op een dag (roken)?
Klik om te vergroten...
Ligt aan hoeveelheid per dag, gemiddeld weet ik niet
- Hoe zit dat met de verstrekking (legaal)van methadon in een stad (noem liever niet de naam van de betreffende stad).
Klik om te vergroten...
- Als je geen baan en/of gezin hebt, 3x per week en anders 1x p.w. Je kan natuurlijk ook even bellen en het aan hen vragen.
- Hoe gaat een urine controle bij de methadonverstrekking in zijn werk? Hoe lang blijft hero-gebruik in je urine zichtbaar? Ik vraag me dus eigenlijk af of je de boel bij de hulpverlening (methadonverstrekkers etc.) in de maling kan nemen.
Klik om te vergroten...
- Is vrijwillig, tenzij justitie er bovenop zit. In de maling nemen kan altijd, tenzij ze er bijstaan tijdens contrôle.

Veel suc6!

Groetjes, R@ :wave:
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik brand mijn kaars voor verlichting.

hoop schenk je als je denkt dat het nut heeft.

een bruin gebruiker aan zijn haren meesleuren naar een hiv-kliniek, en een opvanghuis voor "oudere jongeren" met korsakov wil wel eens helpen.

als ie dan besluit clean te willen geef je pas al je steun.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#9
zusje zei:
Ik heb een aantal vragen;
- Kun je methadon en heroine samen gebruiken?

Ja, maar hoe meer methadon je in je lijf hebt, hoe minder je van de heroine zult voelen omdat 'je receptoren vol zitten'. Methadon neemt de trek naar heroine helaas nooit helemáál weg. Soms wel maar dat gebeurt dan pas als je op een hogere dosering zit (vanaf 70 a 80 mg per dag) en dan nog niet bij iedereen. Een verslaafde voelt zich overigens niet 'stoned' op methadon. Eerder 'normaal' en in staat om een normaal leven te leiden/werken etc.

Ben je na het chinezen echt helemaal van de kaart of kun je je gelijk weer onder de mensen begeven?
Als je echt verslaafd bent kun je juist gelijk weer onder de mensen vind ik.. Dan voel je je eerder weer een beetje mens na dat chineesje. Vaak ziet een gebruiker er ook beter uit na 'gelimiteerd' gebruik (namelijk niet meer ziek!). Een zwaar/langdurig verslaafde wordt hoe dan ook amper meer stoned. Dan moet er echt behoorlijk wat gebruikt worden voor diegene echt high wordt.

- Hoe kun je zien dat iemand heeft gebruikt. Uiterlijke kenmerken...gedrag?
Miniscule pupillen (maar vergeet niet: die heb je als 'normaal mens' in fel zonlicht ook!!) en sufheid, maar zoals gezegd: een reguliere gebruiker wordt vaak eerder wat aktiever (eindelijk beter!) dan suf en 'raar'. Tenzij hij/zij allerlei andere middelen ernaast gebruikt.

- Hoe kun je zien als het uitwerkt of uitgewerkt is?
Gapen, niezen, zweten, kippenvel, onrust, diarree of kramp, slapeloosheid, juist hele gróte pupillen.

- Wat kost heroine en hoeveel gebruikt men gemiddeld op een dag (roken)?
Gemiddeld zal men van 10 euro (weinig) tot 60 euro (veel) per dag gebruiken, dat verschilt uiteraard van persoon tot persoon, de mate van verslaafdheid, de prijs van heroine in de stad waar je woont en.. hoeveel geld iemand tot zijn/haar beschikking heeft..

- Hoe zit dat met de verstrekking (legaal) van methadon in een stad?
Meestal via de GGD, Jellinek of een andere verslavingszorg. Vaak eerst 1 x per dag. Mensen met een baan of studie 1 of 2 x per week. Gebruikers waar het echt goed mee gaat en die een stabiel leven hebben krijgen het soms via de huisarts.

- Hoe gaat een urinecontrole bij de methadonverstrekking in zijn werk? Hoe lang blijft hero-gebruik in je urine zichtbaar? Ik vraag me dus eigenlijk af of je de boel bij de hulpverlening (methadonverstrekkers etc.) in de maling kan nemen.
Heroine blijft zo'n dag of 4 in je urine zichtbaar zover ik weet maar ik weet ook dat veel mensen de boel letterlijk 'in de zeik' nemen door bijv. de urine van iemand anders (die uiteraard niet gebruikt) mee te nemen en in te leveren. Even opwarmen in de magnetron en voila..
Het schijnt dat je zelfs 'schone urine' op internet kan kopen. Dat lijkt me persoonlijk een broodje aap verhaal maar je weet het maar nooit.
Als je wilt kan je natuurlijk altijd de boel belazeren maar uiteindelijk belazer je daarmee maar 1 iemand: jezelf!

Je zegt dat je gewoon wilt weten of je broer liegt. Daar kan je nooit met zekerheid achter komen.
Ik weet wel dat altijd maar wantrouwig zijn waarschijnlijk juist averechts bij hem zal werken.
Stel dat hij écht zijn best doet maar merkt dat iedereen hem blijft wantrouwen.. dan is de kans groot dat hij denkt 'fuck it, ik ga weer gebruiken, ze nemen me toch niet serieus'. Ja, een lamlul-excuus, ik weet het.. maar zo werkt het helaas soms wel.

Wel heftig dat hij dakloos is geworden.. Dat zou hem toch aan het denken moeten zetten. Soms moeten mensen echt helemaal in de goot belanden eer ze tot inkeer komen. 'Hopelijk' is dat bij hem ook zo en gaat hij er nu écht iets van maken.
Ik zou in zijn geval zorgen dat ik stabiel was op de methadon (of subuxone), een paar maanden tot een jaar helemaal zonder bijgebruik.. en dan ondertussen zorgen dat je je zaakjes op orde hebt, financieel, sociaal etc. En daarna heel langzaam afbouwen.
Veel sterkte!
Klik om te vergroten...
z
zusjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank jullie voor de reakties.

Ik hoop dat hij nu ook gaat inzien dat dit geen leven is.
We zullen wel zien.....ik moet me er niet te veel mee bezig houden.
De hele familie gaat er aan onder door. Hij heeft veel beloftes gedaan, veel gelogen en bedrogen, gestolen en veel gemanipuleerd.

Hij moet het ZELF doen!!!

Maar ik wil hem graag helpen en steunen.
Een verslaving is een ziekte en je gaat niet ff zomaar aan de hero. Daar is heel wat aan vooraf gegaan. Het is niet zo van eigen schuld, had ie er maar niet aan moeten beginnen. Mensen die dat zeggen snappen er helemaal nix van! Maar uiteindelijk moet hij zelf WILLEN en DOEN!!!

We zien wel weer..........hopen op een betere toekomst.

Ik brand mijn kaarsje voor hoop......
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#11
kijk hier eens naar: http://www.al-anon.nl/

niet online, wel steun van andere familieleden van verslaafden
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#12
die vorige link gaat vooral over Alcoholosten, dit is meer wat ik bedoeld (alhoewel het niet gek veel verschilt) http://www.nar-anon.nl/NLindex.htm
bijeenkomst in Amsterdam
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#13
hallo, het beste wat je kunt doen is met je broer praten over zijn verslaving.
geef hem nooit schuld of verwijten. maar praat er met hem over. misschien zijn hier nog wel leden van het drugsforum die vroeger aan het bruin (heroine) gezeten hebben. mss kan je die personen contacteren voor meer info of tips.
veel sterkte en succes.

mvg Math
z
zusjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo allemaal,

Mijn broer is verslaafd aan de heroine. Ik wil hem heel graag helpen om er weer vanaf te komen, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Hebben jullie tips en trucs in het omgaan met heroineverslaafden?

Ook vraag ik me af of jullie misschien een forum weten waar ik kan "kletsen' met andere mensen waarvan een familielid/partner etc. verslaafd is.

Groet!

Zusje
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat erg dat je broer verslaafd is. Zoals hierboven al wordt beschreven is erg belangrijk. Probeer een verslaafd iemand niet te laten vallen, toon begrip en verwijt hem niks. Dit werkt vaak alleen maar averechts, en als hij het vertrouwen in je verliest dan doe je hem en jezelf er geen goed mee. Vertrouwen en begrip is voor een verslaafd iemand erg belangrijk, laten we hopen dat hij gaat praten!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Verwacht niets en wees blij met alles dat wel positief is.

Hierboven, allen goed aangegeven!

Veel sterkte, Eend
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
HOI HOi

Wat een vervelende siuatie zit je in, je voelt je machteloos natuurlijk, om te zien hoe je broer steeds verder afgleidt.

Helaas kan je weinig doen, behalve hem steunen, als je broer zelf niet wil afkickken en zijn leven wil veranderen dan zal het hem ook niet lukken.voor niemand niet.
Om dat een verslaafde naar zich zelf moet kijken,en bepaalde gedrag moet afleren en veranderen, dat lukt alleen als je er zelf achterstaat, dat kan een ander nou eenmaal niet voor hem doen.

Steun hem onvoorwaardelijk, maar stel wel grenzen op.Lees hem niet de les en vertel hoe fout en dom het is wat die allemaal aan het doen is, dat weet hij zelf ook wel en dat voelt die zich dat .nog weer schuldiger en gaat weer meer gebruiken en zelfs mischien alle contact verbreken.
de bekende vicieuze cirkel.

Je kan hem zeggen dat je graag wil dat hij afkickt en zijn leven weer op orde krijgt en dat je hem hier bij wil steunen, maar verder kan je weinig doen

Ik wens je veel sterkte

er zijn wel onmoetingsgroepen voor familieleden van verslaafden even googlen!
v
vaporizerLid
01-01-2024, 00:00
#18
LSDmathXtc zei:
hallo, het beste wat je kunt doen is met je broer praten over zijn verslaving.
geef hem nooit schuld of verwijten. maar praat er met hem over. misschien zijn hier nog wel leden van het drugsforum die vroeger aan het bruin (heroine) gezeten hebben. mss kan je die personen contacteren voor meer info of tips.
veel sterkte en succes.

mvg Math
Klik om te vergroten...

kun je heroine in een basepijp of waterpijp roken? en wat zijn daar de ins&outs van?
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#19
vaporizer zei:
kun je heroine in een basepijp of waterpijp roken? en wat zijn daar de ins&outs van?
Klik om te vergroten...

beetje lullige vraag binnen dit topic sukkel
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#20
Waarom wil je de Hero op zo'n lastige manier gebruiken? Een pijp is nu niet bepaald handig voor een vloeibare substantie!

Een foliestrook is dan het beste om de Hero te basen. Dan kan je de druppel lekker laten rollen, zeg maar. Zo base je de Hero dan optimaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."