Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOplossingen voor slaapproblemen na opiaatafkick?

Oplossingen voor slaapproblemen na opiaatafkick?

59 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#1
hey r@!
mijn endorfines komen idd vrij, maar niet door het hardlopen :grin:
ben alweer 40 uur wakker en me kutjes te voelen, ben al wel begonnen met melatonine op vaste tijden in te nemen, doet geen drol nu maar toch, het idee he? :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi Jo :wink:

joolie-ah zei:
hey r@!
mijn endorfines komen idd vrij, maar niet door het hardlopen :grin:
ben alweer 40 uur wakker en me kutjes te voelen, ben al wel begonnen met melatonine op vaste tijden in te nemen, doet geen drol nu maar toch, het idee he? :wave:
Klik om te vergroten...


Hoeveel neem je dan?Ik werd eerste keer(zie begin dit topic) knetterstoned ervan, maar ik heb ook van een ander gelezen dat 20 mg. pas helpt.

Misschien dosis aanpassen?

Lees topic nog even goed; er had iemand veel goede info gegeven over bijv. vaste tijden innemen etc.

Ik hoop dat je lekker kan slapen zo.

Liefs,
R@ :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#3
lieve r@,

ik had het gelezen, dus ben er mee begonnen, ik heb 3 mg, maar daar slik ik er 5 van
dat doe ik nu pas 2 dagen hoor maar misschien heb ik er wat aan als alles wat rustiger wordt in m'n koppie.
heb vannacht een uur of 5 geslapen, toch weer wat toch?
ben wel doodmoe :(
liefs :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#4
r@
ik had alleen de 2de pagina gelezen nu dus ff alles, ik lijk jou wel incl. heftige dromen, ook altijd al gehad op de dag brak en moe, 's nachts stuiteren.
viel gisteravond na het eten bijna op de bank in slaap maar ik wilde wakker blijven omdat ik 's nachts moet slapen, daar had ik vannacht spijt van, toen d8 ik, ieder uurtje is meegenomen, ben nu wel blij dat ik dat dus ik wel wakker ben gebleven, een goed ritme en structuur he?
daar ben ik dus nooit goed in geweest( heb nogal wat borderline trekjes)
lichamelijk kl88 nemen langzaam af das wel weer fijn, lig ik ook niet zo te schoppen.
:wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#5
... Heb nogal wat borderline trekjes
Klik om te vergroten...

Vraag:
- Welke trekjes belemmeren jou in jouw dagelijkse leven (als je helemaal clean bent)

Opmerking:
- Van mij dacchten ze 7 jr. geleden dat ik ook Borderline had (logisch; ik stopte in één keer met 40 mg. Meet). Het was bij mij in elk geval zeker gerelateerd aaan mijn verslaving (Borderline was dus gevolg van verslaving en niet andersom).\\

Weet je zeker dat jij dat ook hebt? Misschien heb jij hetzelfde?

Als je langer clean bent en niet meer "Borderlinerig", weet je het antwoord :wink:

Plus: Borderline kan rond je 30ste overgaan; dat biedt hoop, toch? :wink:

Kus,
R@ :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#6
waar ik het meest last van had was mijn opvliegerigheid en geen grenzen te hebben, dus ook niet zien bij anderen.
daar kan ik beter mee dealen nu en ik weet niet hoe dat gaat worden nu ik ook van de meet af ben, stiekem moet ik achteraf ook wel eens lachen om mijn eigen akties hoor en het is nooit saai he?
heb vaker gehoord dat het overgaat maar ik ben 42 en het is er nog, lucky me :confused:
een chaotische stuitebal zal ik altijd wel blijven maar dat vind ik niet erg, behalve dan dat ik altijd alles kwijt ben :flushed:
je ziet aan mijn tijd dat de melatonine werkt NOT!!!!!!!!! stug volhouden maar. :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ThaHague zei:
Mischien ben ik een beetje laat maar toen ik dit zag wou ik toch mij mening geven.
Ik gebruik zelf al bijna 2 jaar Melatonine(10mg) vanwege een slaapstoornis die zich bij mij vroeg heeft ontwikkeld(ben bijna 1:sunglasses:.

De ervaring leert mij, zoals hierboven al staat, dat regelmaat het allerbelangrijkste is van het gebruik. Melatonine is niet een slaapmiddel maar een middel om je biologisch klok recht te trekken. Het is dan ook van groot belang dat je het dagelijks op hetzelfde tijd slikt. Sterker nog, als je dit een tijd lang doet merk je dat je ook een avond zonder pil goed slaapt.

Als je melatonine gebruikt moet je dat met regelmaat doen, ook als je later opblijft dan de normale tijd waarop je het inneemt! Dit dus omdat je een ritme moet kweken. Het is met melatonine ook niet moeilijk om tijdens de piek ervan wakker te blijven(als je even je ogen dicht doet val je wel in slaap)maar als je bezig bent is dit makkelijk te weerstaan. Ondanks het recept gebruik ik het ook 1 uur voor het slapen omdat dat voor mij beter werkt.

Verder vind ik het spul een wondermiddel(voor degene die een probleem met hun biologisch klok hebben). Het is niet verslavend en doet wat het moet doen. Sterkte ermee :wink:
Klik om te vergroten...

Deze bedoelde ik dus: goede info! :)
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb dus gisteren bij de dokter zolpidemtartraat "gekregen"( bijna 1 euro per pil)
maar de reden van mijn slaapgebrek heeft me zooooveel meer gekost dat het me niet kan schelen.
ik heb geweldig geslapen van 00.30 tot 9.00! het is een inslaper maar ik ben een paar x wakker geworden en op eigen kracht weer ingeslapen en geen zwaar hoofd bij het wakker worden.
volgens de huisarts is het niet verslavend,(ik mag het 5 x in de week gebruiken) valt het zeker niet onder de benzogroep, krijg je als je er mee stopt geen rebound effect en wordt het vooral gebruikt bij mensen die last hebben van een jetlag of ploegendiensten draaien.
ik hoop dat hij gelijk heeft, ik heb er hier wat over gelezen en de meningen over het wel of niet verslavend zijn van dit middel lopen uiteen, ik vertrouw maar op de dok.
enorme afrader is slapen op de dag, al denk je soms dat ieder uurtje slaap meegenomen is, het ontregelt je biologische klok helemaal en dat is toch iets wat je lichaam zelf weer moet corrigeren, dat kost tijd.
in mijn geval met 24 jaar chemie in lijf en hoofd hoef en mag ik niet verw88 dat melatonine gelijk helpt.
in de eerste weken van mijn afkick zit zat ik de uren aan het tellen en als dat er 24 zijn is dat erg veel hoor maar nu inmiddels 16 dgn op 0 voel ik me lichamelijk al veel beter en als ik dan ook nog eens goed kan slapen af en toe kan dat er alleen maar op vooruitgaan.
af en toe een paar n88 wakker is kut maar als je je niet meer zo gammel bent is het te doen hoor! alles went :grin:

lieve r@, ik was al van plan het hier te posten, ik wilde ff de n8 afw88
hele dikke X van mij :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#9
volgens de huisarts is het niet verslavend,(ik mag het 5 x in de week gebruiken) valt het zeker niet onder de benzogroep, krijg je als je er mee stopt geen rebound effect en wordt het vooral gebruikt bij mensen die last hebben van een jetlag of ploegendiensten draaien.
ik hoop dat hij gelijk heeft, ik heb er hier wat over gelezen en de meningen over het wel of niet verslavend zijn van dit middel lopen uiteen, ik vertrouw maar op de dok.
Klik om te vergroten...

Hé meis,

Fijn dat het werkt! Herstel begint met goede nachtrust!

Ik heb het even gegoogeld en vond dit:

Hoe lang?
Als u Zolpidemtartraat af en toe eens gebruikt, kan het u goed helpen met slapen. Gebruikt u het bijna elke nacht dan is het effect na enkele weken weg. Gebruik het daarom alleen in bijzondere situaties. Bij gebruik gedurende meer dan een week heeft u kans op 'ontwennings-slapeloosheid'. Uw lichaam verwacht het effect van zolpidem om in slaap te vallen. Gebruik het daarom alleen af en toe en niet langer dan twee weken achterelkaar


Wees er dus voorzichtig mee, meis :wink:

Slaap lekker!

Kus,
R@ :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#10
heb weer goed geslapen en ondanks dat ik nog moe ben(dat zal nog wel van de afkick zijn )
voel ik me beter.
ik had dat niet gelezen r@,dus bedankt.
ik moet idd van de dok af en toe een paar n88 overslaan, niet slapen als je niet zo ziek bent is wel te doen dus daar zie ik niet meer tegenop, 't is gewoon ff om deze tijd door te komen.
ik heb een recept voor 1 maand, die ik over 2 mndn wil uitsmeren en dan nix meer.
zit nu op 17 dagen 0 dus slaap kan ik wel gebruiken maar ik ben voorzichtig hoor m@ :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Is een goed slaapmiddel, niet zo verslavend als een benzo. Maar geen last van een ijzersmaak in je mond?
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik slaap er idd prima op, geen ijzersmaak en geen duffe kop ´s morgens.
benzo´s werken bij mij niet zo goed als dit, daar ga ik vreselijk naar van dromen en zit ik nog de halve n8 wakker met een enorme mist in mijn kop.
vann8 neem ik nix, aangezien ik niet meer zo gammel ben, kom ik de n8 wel door.
zoplidemtartraat schijnt een zusje te zijn van zopliclon, dat heb ik dag 4 op 0 gekregen van mijn verslavingsarts maar dat hielp bij mij veel minder, ik had er 15 van 7.5 mg, voor 1 week ik had ze in 3 n88 al op en nog ziek wakker gezeten( kan ook door de afkick komen) toen ben ik dag 8 en 9 net zo beroerd geweest al dag 4 :kots: , das dus uitstel van executie geweest denk ik.
nu ik me wat beter voel vind ik het niet zo dramatisch meer om een paar n88 niet of weinig te slapen, het hoort er nou 1maal bij he?
ik heb deze pillen voor 1 maand voorgeschreven gekregen, ik probeer dat uit te smeren over 1.5 of 2 mndn, dan zal ik er toch geen last van krijgen?
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Fijn meis! Het komt allemaal goed! :)
Girl Power Rules!!! :rock:
Dat hebben wij (Nina, Joolie, Nonna en ik) wel bewezen!!! :wink:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#14
vann8 geen pil, dus ik zit lekker voorbereid op de bank met een deken films en een boek, zo kom ik de n8 wel door :grin: , ik zou er eigenlijk de afgelopen n8 geen nemen maar daar was ik vandaag te druk voor.
wel vreemd hoor, ben heel druk geweest vandaag, heb dik 300 km gereden, ben hardstikke moe en toch klaarwakker, maar wat moet dat moet he?
liefs :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#15
morgen weer op de motor
Klik om te vergroten...

Take me with you!!!! :) :rock:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#16
dag allemaal,

je went idd snel aan die pillen, als ik nu 3 n88 achter elkaar wat slik moet ik er anderhalf nemen, dus hoe verleidelijk het ook is, slik ik 2 n88 wel en dan 2 niet, de 2 n88 niet, de n88 dat ik ze niet slik gebruik ik een kruidenthee die ik van Nonna heb gekregen( echt jammie :P ) maar het werkt wel ! het duurt alleen langer.
ik ben alleen vergeten hoe het heet :confused: , dus Nonna, als je dit leest,tiep dan ff hoe het heet.
r@, ik heb jarenlang zonder rijbewijs gereden op de motor, aangezien ik nu met een rechercheur woon mag dat niet meer( kinderachtig van hem he :grin: ), dus ik moet nu m'n rijbewijs halen, maar met een maandje of 6 weken heb ik het wel, ik haal je op hoor, belooft is belooft. :wave:
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hai,

Nou , die kruiden hebben niet een naam.
Het is een individueel samengestelde formule die bestaat uit maar liefst 17 verschillende kruiden.
Heb het vorig jaar van een Chinees kruiden/acupuncturist gehad.
Ik vond dat ik er rustiger van werd en het slapen ging prima, alleen kreeg ik er een overgevoeligheidsreactie van. Volgens die Chinees kwam dat maar hoogst zelden voor, heb ik weer.
Dus, als mensen zijn geinteresseerd in Chinese kruiden dan kunnen ze beter naar een specialist gaan. Wel eerlijk zeggen dat je afkickt(als dat zo is).
Wel kun je op internet Suan zao ren bestellen. Dat zat ook in die formule en daar ga je beter van slapen. Je kunt het ook zo halen bij de Chinezen acupunctuur-centra. Meestal in de wat grotere steden. Qua slapen vond ik de chinese kruiden het meest effectief van alle alternatieve middeltjes.
Het gaat ook zeker om de hoeveelheid. Bijv. Valeriaan bij de drogist is iets van 200 mg, terwijl wij wel 1000 mg nodig hebben om wat te merken. Deze formule was dan ook best hoog gedoseerd. En de combinatie van andere kruiden, speciaal op jouw klachten afgestemd, maakt het helemaal effectief. Ik weet alleen niet hoe het werkt als je net op 0 staat van de meet hoor.
Zo ver ben ik nog niet. Het hielp bij mij goed tijdens de afbouw naar 15 mg meet.
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#18
beste f.
in principe heb je gelijk, maar ik rijd al 24 jaar schadevrij, auto en motor, dat zegt wel wat!
er zijn veel mensen met een rijbewijs die toch mensen doodrijden.
verder vind ik kritiek van iemand wiens schrijven ik moet ontcijveren en vol taalfouten zit een lachertje, daarbij WIL ik niet stoppen, ik BEN gestopt. :grin:
op je opmerking dat ik je niet goed genoeg vind,je haalt jezelf al genoeg naar beneden, dat ligt niet aan mij.
is het ook niet verstandiger om eens naar jezelf te kijken, wel bang zijn dat ik evenueel je dochter aanrijd en zelf de hele tijd lopen jengelen als een klein kind :confused: , zou ze dat leuk vinden denk je ?
toch wens ik dat je ooit zover komt als ik :wink:

en r@, ik bedoelde een weekje of 6 geen maanden.
xjes
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#19
ook
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#20
beste f,
aangezien dit een topic is voor slaapproblemen heb ik een nieuwe aangemaakt " manisch gedrag na opiaatverslaving" .

Nonna, kan het dat ik hoofdpijn krijg van die thee?
ik heb wel redelijk geslapen maar werd wakker met een knallende poppijn :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."