Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOplossingen voor slaapproblemen na opiaatafkick?

Oplossingen voor slaapproblemen na opiaatafkick?

59 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Slapen gaat nu ook weer goed. Ik denk dat dat komt doordat ik dagenlang echt hele dagen buiten ben geweest (zwemmen, pretpark, strand etc.).

Ik slaap nu 's nachts al tussen 12 en 1, erg vroeg voor mij! En vanaf volgende week ga ik 4 dagen werken, dus dan zal het nog beter gaan!

Als ik nu zo terug kijk heeft het dus 3 1/2 maand geduurd voor ik mijn normale slaapritme na opiaten (Buprenorfine) terug heb gekregen. Mijn endorfines worden dus weer goed aangemaakt! :rock:

Heeft toch best lang geduurd, vind ik :confused:

Groetjes,
R@ :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allemaal,

Ik ben nu al een paar dagen niet meer hele dagen buiten en slaap nog steeds als een roosje van ongeveer twaalf tot half 8!

Voor de nog-niet-afgekickten: bij mij duurde het dus bijna 4 maanden voor ik mijn normale slaapritme weer terug had.

Dat is lang, maar het bewijst wel dat het dus weer goed kan komen!

Hoi! :wave:
T
ThaHagueLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mischien ben ik een beetje laat maar toen ik dit zag wou ik toch mij mening geven.
Ik gebruik zelf al bijna 2 jaar Melatonine(10mg) vanwege een slaapstoornis die zich bij mij vroeg heeft ontwikkeld(ben bijna 1:sunglasses:.

De ervaring leert mij, zoals hierboven al staat, dat regelmaat het allerbelangrijkste is van het gebruik. Melatonine is niet een slaapmiddel maar een middel om je biologisch klok recht te trekken. Het is dan ook van groot belang dat je het dagelijks op hetzelfde tijd slikt. Sterker nog, als je dit een tijd lang doet merk je dat je ook een avond zonder pil goed slaapt.

Als je melatonine gebruikt moet je dat met regelmaat doen, ook als je later opblijft dan de normale tijd waarop je het inneemt! Dit dus omdat je een ritme moet kweken. Het is met melatonine ook niet moeilijk om tijdens de piek ervan wakker te blijven(als je even je ogen dicht doet val je wel in slaap)maar als je bezig bent is dit makkelijk te weerstaan. Ondanks het recept gebruik ik het ook 1 uur voor het slapen omdat dat voor mij beter werkt.

Verder vind ik het spul een wondermiddel(voor degene die een probleem met hun biologisch klok hebben). Het is niet verslavend en doet wat het moet doen. Sterkte ermee :wink:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#4
beste f.
in principe heb je gelijk, maar ik rijd al 24 jaar schadevrij, auto en motor, dat zegt wel wat!
er zijn veel mensen met een rijbewijs die toch mensen doodrijden.
verder vind ik kritiek van iemand wiens schrijven ik moet ontcijveren en vol taalfouten zit een lachertje, daarbij WIL ik niet stoppen, ik BEN gestopt. :grin:
op je opmerking dat ik je niet goed genoeg vind,je haalt jezelf al genoeg naar beneden, dat ligt niet aan mij.
is het ook niet verstandiger om eens naar jezelf te kijken, wel bang zijn dat ik evenueel je dochter aanrijd en zelf de hele tijd lopen jengelen als een klein kind :confused: , zou ze dat leuk vinden denk je ?
toch wens ik dat je ooit zover komt als ik :wink:

en r@, ik bedoelde een weekje of 6 geen maanden.
xjes
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#5
ook
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#6
beste f,
aangezien dit een topic is voor slaapproblemen heb ik een nieuwe aangemaakt " manisch gedrag na opiaatverslaving" .

Nonna, kan het dat ik hoofdpijn krijg van die thee?
ik heb wel redelijk geslapen maar werd wakker met een knallende poppijn :confused:
d
dashLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat bij mij ALTIJD werkt is Trazolan. ik weet niet of het in Nederland dezelfde naam heeft maar de generische naam is Trazodone. Het is een geneesmiddel oorspronkelijk bedoelt als antidepressivum maar dan moet je er al tot drie per dag nemen. het heeft als bijwerking dat je er slaperig van wordt dus als je 1 tablet van 100 mg s'avonds inneemt slaap je de hele nacht als een roos. Dit product is totaal niet verslavend en je kan er zo mee stopen na maanden/jaren gebruik. In België wordt het regelmatig voorgeschreven aan mensen met Heroïne afkick verschijnselen. het laat je niet alleen inslapen maar regelt ook de slaap waardoor je overdag meer energie zal hebben en niet meer zal rondlopen als een oververmoeide slaapwandelaar. Dokters schrijven het ook zonder problemen voor net omdat het niet verslavend is.
K
KarstenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Had vroeger precies hetzelfde door omstandigheden, heb er iets van 10 maanden last van gehad totdat de psycholoog mij aanraadde om elke morgen om 9 uur op te staan, hoe laat je ook naar bed ging (ik sliep vaak pas rond een uur of 6) en dan overdag niet slapen. Na 2 weken was ik weer terug in m'n ritme en telkens als ik weer een paar dagen te laat naar bed ging dan doe ik weer hetzelfde!
c
crestiksaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oplossingen voor slaapproblemen na opiaatafkick

ik heb net even op internet zitten zoeken naar struikelen van paarden. Hier zeggen jullie dat het paard Primeval moet hebben, op een andere site lees ik dat hoefbeslag eigenlijk heel slecht is voor de voeten ivm de doorbloeding. Je zou eigenlijk de paarden zonder ijzers moeten laten lopen. Wat vind je daarvan? Je hebt ook het zgn. natuurlijk bekappen etc. ik zou graag een reactie ontvangen. mvr gr, martine
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hangt ervan af waar je paarden lopen, en wat ze moeten doen!
:wave:
r
ratmatje020Lid
01-01-2024, 00:00
#11
lichaams beweging helpt heel goed.
ga lekker joggen half uurtje per dag ofzo of als dat teveel is voor je half uurtje flink lopen.
langzaam opbouwen kwestie van je lichaam moe maken, en endorfines die vrijkomen bij beweging/training.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ratmatje020 zei:
lichaams beweging helpt heel goed.
ga lekker joggen half uurtje per dag ofzo of als dat teveel is voor je half uurtje flink lopen.
langzaam opbouwen kwestie van je lichaam moe maken, en endorfines die vrijkomen bij beweging/training.
Klik om te vergroten...

Haha... toen ik de 1e keer ging hardlopen was ik na 2 minuten al half dood... :wink:

Ik ben 2-3 keer per week gaan hardlopen toen (ok, hield het maar 2 maanden vol, maar toch :) )
en dan elke keer 1 minuut erbij.

HET HELPT ECHT!!! Verder dan 30 minuten ben ik niet gekomen, maar ik weet zeker dat dat ik combinatie met Melatonine (= niet verslavend) én een goede, dagbesteding heeft geholpen.

Groetjes,
R@ :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#13
hey r@!
mijn endorfines komen idd vrij, maar niet door het hardlopen :grin:
ben alweer 40 uur wakker en me kutjes te voelen, ben al wel begonnen met melatonine op vaste tijden in te nemen, doet geen drol nu maar toch, het idee he? :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi Jo :wink:

joolie-ah zei:
hey r@!
mijn endorfines komen idd vrij, maar niet door het hardlopen :grin:
ben alweer 40 uur wakker en me kutjes te voelen, ben al wel begonnen met melatonine op vaste tijden in te nemen, doet geen drol nu maar toch, het idee he? :wave:
Klik om te vergroten...


Hoeveel neem je dan?Ik werd eerste keer(zie begin dit topic) knetterstoned ervan, maar ik heb ook van een ander gelezen dat 20 mg. pas helpt.

Misschien dosis aanpassen?

Lees topic nog even goed; er had iemand veel goede info gegeven over bijv. vaste tijden innemen etc.

Ik hoop dat je lekker kan slapen zo.

Liefs,
R@ :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#15
lieve r@,

ik had het gelezen, dus ben er mee begonnen, ik heb 3 mg, maar daar slik ik er 5 van
dat doe ik nu pas 2 dagen hoor maar misschien heb ik er wat aan als alles wat rustiger wordt in m'n koppie.
heb vannacht een uur of 5 geslapen, toch weer wat toch?
ben wel doodmoe :(
liefs :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#16
r@
ik had alleen de 2de pagina gelezen nu dus ff alles, ik lijk jou wel incl. heftige dromen, ook altijd al gehad op de dag brak en moe, 's nachts stuiteren.
viel gisteravond na het eten bijna op de bank in slaap maar ik wilde wakker blijven omdat ik 's nachts moet slapen, daar had ik vannacht spijt van, toen d8 ik, ieder uurtje is meegenomen, ben nu wel blij dat ik dat dus ik wel wakker ben gebleven, een goed ritme en structuur he?
daar ben ik dus nooit goed in geweest( heb nogal wat borderline trekjes)
lichamelijk kl88 nemen langzaam af das wel weer fijn, lig ik ook niet zo te schoppen.
:wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#17
... Heb nogal wat borderline trekjes
Klik om te vergroten...

Vraag:
- Welke trekjes belemmeren jou in jouw dagelijkse leven (als je helemaal clean bent)

Opmerking:
- Van mij dacchten ze 7 jr. geleden dat ik ook Borderline had (logisch; ik stopte in één keer met 40 mg. Meet). Het was bij mij in elk geval zeker gerelateerd aaan mijn verslaving (Borderline was dus gevolg van verslaving en niet andersom).\\

Weet je zeker dat jij dat ook hebt? Misschien heb jij hetzelfde?

Als je langer clean bent en niet meer "Borderlinerig", weet je het antwoord :wink:

Plus: Borderline kan rond je 30ste overgaan; dat biedt hoop, toch? :wink:

Kus,
R@ :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#18
waar ik het meest last van had was mijn opvliegerigheid en geen grenzen te hebben, dus ook niet zien bij anderen.
daar kan ik beter mee dealen nu en ik weet niet hoe dat gaat worden nu ik ook van de meet af ben, stiekem moet ik achteraf ook wel eens lachen om mijn eigen akties hoor en het is nooit saai he?
heb vaker gehoord dat het overgaat maar ik ben 42 en het is er nog, lucky me :confused:
een chaotische stuitebal zal ik altijd wel blijven maar dat vind ik niet erg, behalve dan dat ik altijd alles kwijt ben :flushed:
je ziet aan mijn tijd dat de melatonine werkt NOT!!!!!!!!! stug volhouden maar. :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#19
ThaHague zei:
Mischien ben ik een beetje laat maar toen ik dit zag wou ik toch mij mening geven.
Ik gebruik zelf al bijna 2 jaar Melatonine(10mg) vanwege een slaapstoornis die zich bij mij vroeg heeft ontwikkeld(ben bijna 1:sunglasses:.

De ervaring leert mij, zoals hierboven al staat, dat regelmaat het allerbelangrijkste is van het gebruik. Melatonine is niet een slaapmiddel maar een middel om je biologisch klok recht te trekken. Het is dan ook van groot belang dat je het dagelijks op hetzelfde tijd slikt. Sterker nog, als je dit een tijd lang doet merk je dat je ook een avond zonder pil goed slaapt.

Als je melatonine gebruikt moet je dat met regelmaat doen, ook als je later opblijft dan de normale tijd waarop je het inneemt! Dit dus omdat je een ritme moet kweken. Het is met melatonine ook niet moeilijk om tijdens de piek ervan wakker te blijven(als je even je ogen dicht doet val je wel in slaap)maar als je bezig bent is dit makkelijk te weerstaan. Ondanks het recept gebruik ik het ook 1 uur voor het slapen omdat dat voor mij beter werkt.

Verder vind ik het spul een wondermiddel(voor degene die een probleem met hun biologisch klok hebben). Het is niet verslavend en doet wat het moet doen. Sterkte ermee :wink:
Klik om te vergroten...

Deze bedoelde ik dus: goede info! :)
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik heb dus gisteren bij de dokter zolpidemtartraat "gekregen"( bijna 1 euro per pil)
maar de reden van mijn slaapgebrek heeft me zooooveel meer gekost dat het me niet kan schelen.
ik heb geweldig geslapen van 00.30 tot 9.00! het is een inslaper maar ik ben een paar x wakker geworden en op eigen kracht weer ingeslapen en geen zwaar hoofd bij het wakker worden.
volgens de huisarts is het niet verslavend,(ik mag het 5 x in de week gebruiken) valt het zeker niet onder de benzogroep, krijg je als je er mee stopt geen rebound effect en wordt het vooral gebruikt bij mensen die last hebben van een jetlag of ploegendiensten draaien.
ik hoop dat hij gelijk heeft, ik heb er hier wat over gelezen en de meningen over het wel of niet verslavend zijn van dit middel lopen uiteen, ik vertrouw maar op de dok.
enorme afrader is slapen op de dag, al denk je soms dat ieder uurtje slaap meegenomen is, het ontregelt je biologische klok helemaal en dat is toch iets wat je lichaam zelf weer moet corrigeren, dat kost tijd.
in mijn geval met 24 jaar chemie in lijf en hoofd hoef en mag ik niet verw88 dat melatonine gelijk helpt.
in de eerste weken van mijn afkick zit zat ik de uren aan het tellen en als dat er 24 zijn is dat erg veel hoor maar nu inmiddels 16 dgn op 0 voel ik me lichamelijk al veel beter en als ik dan ook nog eens goed kan slapen af en toe kan dat er alleen maar op vooruitgaan.
af en toe een paar n88 wakker is kut maar als je je niet meer zo gammel bent is het te doen hoor! alles went :grin:

lieve r@, ik was al van plan het hier te posten, ik wilde ff de n8 afw88
hele dikke X van mij :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."