Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumszoon bijstaan bij het afkicken van heroine?

zoon bijstaan bij het afkicken van heroine?

88 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#1
nvt
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ik doe mijn best zei:
nou,nou,.alsof dat ergens anders niet gebeurd,in andere steden.Dit is gewoon verkapte spam.Oh ja nog wat,ik woon in zwolle,en heb hele andere ervaringen en dat na 20-jaar gebruik.Heb je jouw ervaring daar zelf ook ondervonden,of maar gehoord!!
Klik om te vergroten...

Even offtopic:

Verkapte spam? Nee hoor, volgens mij gewoon wat info.
Zie: viewtopic.php?f=41&t=24090

Er werd 2 posts geleden gepraat over Miroya. Bedoel je dat jij daar ook ervaringen hebt? Zo ja: vertel erover.

Daar is een forum toch voor: elkaar 1. info geven en 2. ondersteunen.
Voor beide geldt dat je onderscheid kan maken tussen subjectieve objectieve posts .

Als iets echt een feit is kan je er verder weinig over lullen, behalve dan dat je hoopt dat iemand wat aan die info heeft.

Subjectief betreft ervaringen/meningen. Ik veegde de vloer aan met de Emilie Hoeve (haha... letterlijk daar, ik heb alle vloeren wel 1000 keer gehad :grin: ). Dat was mijn beleving, mijn ervaring. Dat vind ik geen spam. Dat IS geen spam (dat ik nou een feit :P ).

Hoihoi! :wave:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#3
nvt
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lieve Pamela;Kado`s als zo`n foto zijn altijd de leukste dingen.Een ander zou zeggen;"het is maar`n fototje".Maar als je het verhaal erachter kent krijgt zoiets een veel betere/mooiere betekenis ! Het is voor mensen zo belangrijk om te horen wat je goed doet,wat de mooie dingen zijn in je leven ! Ik vind dat mensen veel te vaak snel klaarstaan om elkaar af te zeiken/te veroordelen(Vaak om zo niet op hun eigen ellende te focussen),als IDEREEN nou eens elkaar complimentjes geeft,en dat over en weer doet,zou de wereld er een stuk beter uitzien ! Ik ben altijd geintresserd geweest in Buddhisme;"zoek alles(geluk en zo)in jezelf !!! Want eigenlijk is er maar EEN ding belangrijk in`t leven,dat is;DAT JIJ GELUKKIG BENT !!! De natuur vind dat je zo lang mogelijk,gezond,op deze aardbol rondloopt om zoveel mogelijk kindjes op de wereld te zetten,wij zijn dat ontgroeid,geluk is`t enige.....ECHT !!!(De aardbol is ook VEEEEEEEL te vol !!!).
Alleen jij kan ervoor zorgen dat jij gelukkig wordt ! Een ander kan(En wil,MEESTAL)het niet voor je doen !!!Hoe je het voor elkaar krijgt is eigenlijk niet belangrijk,en NIEMAND kan altijd blij zijn.Streef er alleen naar dit zoveel en zo vaak mogelijk te "doen".
Lieve Joolie-ah;Ik las net pas wat voor`n ellendige ziekte dat kan zijn.Ik ben stuckadoor geweest(en soms nog)en`k weet wat rugpijn is.Ik wens je veel sterkte hiermee.Neem NOOIT genoegen met wat artsen zeggen.Mijn moeder werd +/-30 jr. terug verteld dat ze binnen 2a3jr.zou sterven.Zij is toen op onderzoek gegaan en na een jaar kwam ze erachter dat ze geopereerd zou kunnen worden(Er waren toen nog maar 2 artsen die open-hart operaties deden!),we zijn toen 6 mnd. verhuist naar Houston(Texas)en ze is geopereerd en heeft nog jaren geleefd ! Wij hebben nu het net,blijf uitkijken(als je er nog last van hebt,je komt er immers nooit van af)naar nieuwe uitvindingen.Artsen zijn ook mensen(ECHT !)en kunnen fouten maken of niet op de hoogte zijn van nieuwe behandelwijzen !

Mensen,heel veel sterkte,groetjes;Eric.
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#5
Joolie-ah;
Ik heb van alles geprobeerd.Ik heb Metadon gebruikt,wat ik altijd heel kort deed omdat ik al genoeg problemen had met al die andere rotzooi.Ik heb Buprenorphine gebruikt,wat ik wel een goed middel vind alleen moet je eerst "schoon" zijn voor je het kan nemen.Dit betekent dat je eerst anderhalf a twee dagen moet afzien voor je het kan nemen en het "aanslaat".Buprenophine is een halfopiaat wat je receptoren in de hersenen "in de maling" neemt,dit is dan ook beter voor je als je wilt stoppen.Ik ben ook wel eens gestopt met alleen downers,alleen werkte dit niet meer toen ik echt heel erg verslaafd was.Ik weet niet of dit de eerste keer is dat je stopt maar ik weet uit ervaring dat je pas echt clean bent als je ook echt clean bent.Je hele smaak verandert,je gedachtes,je reuk ect.ect.Ik heb voor`t eerst in 10 a 12 jr. gejankt.Je hele lijf gaat soms tintelen van`t stoppen en de kick van`t stoppen.Dit kan je alleen ervaren als je echt helemaal op 0 staat ! (OOK PILLEN!).Ik heb ook een paar jaar geshot maar ben met al die rotzooi gestopt toen m`n moeder heel erg ziek werd.Zij was de "springplank" voor m`n stoppen.Ik heb het nog steeds af en toe heel erg moeilijk !!! Ik ben dan ook nog steeds niet het hele jaar door clean.Er zijn nl dagen,als`t me teveel wordt,dat ik me klem-blow/zuip/paddo`s neem ! Ik denk dat ik daar nooit helemaal vanaf kom,al probeer ik`t wel ! Ik weet wel dat ik nu een huis heb,een computer,een studiootje(hou vreselijk veel van muziek en muziek maken)ect.wat me veel kracht geeft !Ik zag heroine altijd als een "warm ridderpak/deken",het schermde me af van foute gevoelens en beschermde me tegen het te diep nadenken.Uiteindelijk lost`t niets op,je schuift alleen alles voor je uit ! (Emoties,ellende en al !).
Nou genoeg ge****d,ik wens een ieder heel veel sterkte en geluk,groetjes;Eric. :wave:
PS: R@[email protected] gedicht !!! En zo waar als wat !!! :wink:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#6
hoi eric,

ik heb altijd gedacht goed te functioneren op meet, nooit gedacht dat het geestelijk wat met me deed, zoals insuline bij een suikerpatient, blijkbaar vergis ik me, wat jij schrijft over de veranderingen, lees ik overal.
nog een strijd te gaan dus maar ik ben er klaar voor. al een week op 0 en op naar betere tijden :sunglasses:
overigens vind ik het geweldig knap van je dat je zo voor je moeder hebt gezorgd!
wat voor muziek maak je, en van welke muziek hou je, ik ben altijd een festivalganger geweest, pinkpop, lowlands ed, ook een x naar wasteland :flushed: kutmuziek, maar wel heerlijk opzwepend, ach ja je moet alles een x doen he :wink: ?
:wave:
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#7
Joolie-ah;
Ik ben harstikke trots op je dat je nu al een week op nul staat.Het lijkt voor sommigen misschien kort maar(zeker in`t begin!)je moet genoegen nemen met de kleine stapjes.Ik ging altijd onderuit omdat ik dacht;Ik heb nu m`n best gedaan en alles moet nu in een keer 100% zijn.Of;waar blijft m`n "beloning",na m`n harde werk ? Omring je lekker met lieve mensen en accepteer ook lekker complimentjes....IEDER mens heeft dat nodig,ze worden alleen te weinig uitgedeeld,jammer genoeg ! Mijn muziek....Ja eigenlijk alles wat emotie opwekt..IK vind muziek=emotie,als muziek bij mij geen emotie losmaakt dan vind ik`t geen muziek,zeker geen goede muziek.Ik maak over`t algemeen elektronische muziek,dit mede omdat ik dit mooi vind maar ook omdat bij mij alles op de computer moet "gebeuren".Ik ben een oude "house-hippie" maar ik kan alles mooi vinden zolang`t iets in mij losmaakt.Ik weet nog,ik zat in Alkmaar af te kicken(Cold-Turkey)en luisterde naar "Chicane-No-ordinary morning",ik had in geen jaren meer gejankt en ik zag hoe mooi sommige dingen waren waar ik me eigenlijk al jaren voor had afgesloten,Ik schoot toen vol in de tranen om dingen waar ik vroeger niet eens naar om had gekeken !!! Mannen moeten toch altijd hard zijn,zeker in`t wereldje waarin ik LEEFDE.Ik heb n.l. veel vastgezeten(Omdat`t me niet meer interesseerde),ik heb alleen nooit "goede" mensen wat aangedaan,alleen "foute" figuren.
Nou.....genoeg over mij....hou vol,je zult zien dat er een wereld voor je opengaat....Als je maar volhoudt !!! (ECHT!!!).
Sterkte,liefs en groetjes;Eric... :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#8
hoi eric,
ja goed he? wel toegeven dat ik vannacht echt ff helemaal doorheen zat hoor, lees nina's afkickrace maar.
het zonnetje schijnt, ik voel me slap maar als er iets is waar ik goed in ben, is overleven!
heb de moed opgegeven dat er lapmiddeltjes zijn, ze zijn er niet, accepteren en uitzitten.
je hebt eens geschreven dat gebruikers gevoelige mensen zijn, nou ik kan je zeggen dat ik nooit zoveel steun heb gehad als nu, van de (ex)gebruikers, misschien dat we er daarom ook zo aan bleven hangen :confused:
ik kan heel hard zijn hoor, vooral voor mezelf maar ik heb nog nooit iemand laten vallen.
ik ga proberen te genieten van het zonnetje.
liefs :wave:
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#9
Joolie-ah,fijn dat je doorbijt !
Ik kan ook een harde zijn,dat leer je vanzelf wel in dat wereldje(Ook +/- 6 a 7 jaar gezeten,nooit foute dingen gedaan naar "goede" mensen hoor! En ik leef nu ook heel anders !).Blijf gewoon alles dag voor dag overleven,het is mooi weer,en vanzelf wordt alles wat makkelijker.Verwacht alleen niet teveel te snel ! Omring je met positieve mensen,als mogelijk,en zoek anders iets waar je je ei in kwijt kan ! <= IS ZEER BELANGRIJK ! Probeer jezelf ook te "belonen" de eerste dagen,de moeilijkste dagen ! Ga iets lekkers eten/maken of zo,zeker na een zware dag ! Probeer ook niet alle ellende "aan elkaar te schakelen",zie iedere dag apart en probeer iedere dag apart te overwinnen.En`t belangrijkste;GEEN reddingsboeitjes naar je oude leven,vrienden ect.TOTAAL nieuwe start !
Als je het echt niet meer trekt heb ik`n goede tip;Als je je echt ellendig voelt neem een Ibuprofen en ga in een bad zitten wat je steeds warmer maakt,en zet een heel spacy nummer op op je koptelefoon!(Voor je`t weet is`t een tijd verder en is je hele instelling/gedachtegang verandert,dit is een oude bajestruck,alleen moet je het daar met een douche doen,als je geluk hebt,een bad gaat veel beter!). Ik zeg niet dat dit voor iedereen werkt maar ik vond`t een redding ! Het is effe "smokkelen" omdat je toch een beetje stoned wordt maar alles is beter als die rotzooi en jezelf weer een paar stappen naar beneden zetten op de "afkick ladder" !
Sterkte,gezondheid en geluk;Eric.

HEEEEEEEEEEEEL veel sterkte !

PS:Pamela en zoon,ook heel veel sterkte !
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lieve mensen;
Maak er inderdaad een mooi/leuk weekend van.(Een ander doet`t niet voor je !).
Laad die batterijtjes lekker op ! Ga lekker eten\\leven\\sexen of in de zin zitten,heel veel geluk en liefs uit de randstad;Eric... :rock:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#11
hoi eric,
ik heb allang geen lijntjes meer naar het verleden hoor, leid al een hele tijd een normaal leven.
dit is nasleep maar ik ben zeer goed in overleven geworden, dus ik kom er wel :grin:
hoewel de nachten zwaar kut zijn( ik ben ongeveer 40/45 uur wakker, dan donder ik om, slaap 5 uurtjes en ben weer 40/45 uur wakker) ik heb geaccepteerd dat nou 1maal zo is en wat zijn nou een paar maanden op een mensenleven.
dat bad idee is idd lekker, heb alleen geen bad, wel een zonnebank, metallica aan en heerlijk liggen, misschien niet de juiste muziek keuze om te relaxen maar ik waan me dan heerlijk op het grasveld bij een festival en kan genieten, dus ik krijg er nog een kleurtje bij ook :grin: .
dag 11 alweer en ik voel me op de dag al beter!
:wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi meis :wink:

We zijn zelf hier thuis ook begonnen met afspraken maken met deurwaarders en dergelijke om maar vast een begin te maken. Helaas geen leuke klus en dat merk ik wel aan hem. Je wordt toch elke keer met je neus op je oude leventje terug gedrukt. Niet dat hij het niet aanvaard dat het zo is maar wel dat hij niet weet hoe hij het allemaal moet aanpakken. Administratie is zo ie zo nooit zn sterkste kant geweest.
Klik om te vergroten...

Je kan hem in kleine stappen helpen. Elke keer een beetje. Op internet is veel te vinden. Bijv. kasboek bijhouden (doel= inzicht krijgen in uitgavenpatroon, zodat je concreet kan vaststellen waarop je kan/moet bezuinigen), 1 rekening voor vaste lasten waar alles altijd automatisch wordt afgeschreveen. Nog een rekening voor boodschappen(per week bijv. 100,- euro automatisch) etc. Zo kan je nooit meer uitgeven dan nodig. En: aparte spaarrekening voor onvoorziene uitgaven, vakantie, uitjes etc.

Verder vult hij zn vrije tijd in met gamen. we hebben een palystation 3 en een x box dus kan hij zich wel uitleven. Soms een beetje te ,merken we. Dan is het moeiljik om te stoppen voor hem.En dan herken ik weer de dingen die jullie hier allemaal vertellen!!!
Klik om te vergroten...

Herkenbaar. Porbeer hem ertoe te brengen dat te begrenzen (bijv. een x aantal uur per dag, wat hij zelf kan invullen. Wel toezicht, maar hem toch het gevoel geven dat hij dat stukje zelf kan invullen.

De druk in je hoofd, de afleiding zoeken om maar niet te hoeven denken aan! Af en toe kan hij ook niet slapen, zweet zich nog wel eens het ongans 's nachts en is onrustig. Gelukkig geeft hij dat wel aan en we laten hem dan zoveel mogelijk zn eigen ding doen. Vooral de paniek aan vallen 's nachts zijn moeilijk voor hem. Nadat we erover gepraat hebben blijkt dus dat hij die vooral in het weekend heeft. Als hij niet veel te doen heeft en het ritme anders is als door de weeks. We hebben namelijk door de weeks een vrij strak ritme. Kennelijk geeft hem dat rust?
Klik om te vergroten...

Fijn dat dat bespreekbaar is in het gezin! Je doet het goed!!!

Wat zijn dochter betreft: er is veel gebeurd en het heeft tijd nodig. Voor hem, voor haar en ook voor jou. Geduld hebben, consequent zijn, regels opschrijven (een paar in korte zinnen), ophangen aan de koelkast bijv.


Meis, je doet het pr8ig! En idd: hij moet het zelf doen. Laat weten dat jij in hem gelooft, dat je zijn strijd begrijpt en dat je achter hem staat.

Suc6!

Groetjes,
R@ :wave:
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#13
Loolie-ah (Lijkt wel iets met een Buddhistische achtergrond die naam,ik zal er wel naast zitten !).
Metallica,ja....uuuuuhh...bij chillen denk ik idd wel aan iets anders maar ieder z`n meug (Dat dik 12 min. durende "klassieke" nr. misschien).Jammer dat je geen bad hebt(Ik nu ook niet hoor)want dat was voor mij altijd een laatste redmiddel.Ja niet slapen,ik slaap nog steeds niet normaal ! Ik hoop alleen dat je geen been krampen hebt,dat had ik n.l. altijd.Niet lekker kunnen slapen zuigt ook energie uit je.Hou je gedachten op de "grote prijs" als je straks overal vanaf bent ! En geloof me die is er echt !
Pamela;Dat geforceerde ritme geeft rust omdat je dan met iets anders bezig bent en niet aan die rotzooi denkt ! Ik ken dat van toen ik nog vaak vastzat,ik vond`t vaak "fijn" om vast te zitten.Je hoeft dan in ieder geval niet aan die rotzooi te denken wat heel bevrijdend kan zijn !(Ik ben nu wel heel blij dat er geen agent meer naar me uitkijkt hoor !).En alle hulp die je hem kan geven met z`n schulden is heel goed omdat`t vaak heel moeilijk is en je gedachtegang heel negatief beinvloedt.Hij moet wel veel zelf doen anders wordt`t weer te makkelijk en ben je niet trots achteraf !
Ik ben er zelf ook nog niet hoor,toen m`n moeder stierf ben ik ook 2 dagen vet op m`n bek gegaan !
Ik wens iedereen die aan`t vechten is voor haar zoon of een betere toekomst voor jezelf een hele zonnige en mooie\\fijne week,groetjes;Eric... :wave:

PS:R@R@;Ik heb nog steeds geen rust in m`n hoofd,dat is echt iets wat ik ooit "verholpen" zou willen zien.Ik denk alleen dat dit nooit helemaal zal gebeuren !(En jij ook;Een hele fijne week !).
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#14
PS:R@R@;Ik heb nog steeds geen rust in m`n hoofd,dat is echt iets wat ik ooit "verholpen" zou willen zien.Ik denk alleen dat dit nooit helemaal zal gebeuren !(En jij ook;Een hele fijne week !).
Klik om te vergroten...

hoi Eric,

Vraag eens bij arts naar "Buspiron". Werking: iets meer ordening in gedachten, iet meer rust, maar zonder stoned/suf/vergeetachtig/evt. agressief te worden. Het valt niet onder de Benzo's!!

Farmacotherapeutisch Kompas

buspiron [N05BE01]

Buspiron Tabletten [Diverse fabrikanten]
(hydrochloride)
Tablet 10 mg.

CFH-Advies
Bij gegeneraliseerde angststoornis heeft buspiron een plaats bij onvoldoende effect van paroxetine, venlafaxine [of imipramine].

Eigenschappen
Heeft selectief anxiolytische werking zonder sedatieve, hypnotische, anticonvulsieve of spierrelaxerende eigenschappen. Het werkingsmechanisme is niet opgehelderd; GABA-receptoren worden niet beïnvloed. Buspiron bindt onder andere aan serotonine- en aan dopaminereceptoren in de hersenen; het is een 5-HT1A-agonist. Van de metaboliet 1-pyrimidinylpiperazine (1-PP) wordt een anxiolytische werking verondersteld. Werking: na 1–3 weken.

Kinetische gegevens
F = 4% door groot first-pass-effect; F is verhoogd bij inname met voedsel. Tmax = ca.1 uur. Plasma-eiwitbinding: 95%. Metabolisering: in de lever o.a. via CYP3A4 tot 1-PP en 5-hydroxybuspiron. 1-PP is farmacologisch actief en heeft ca. 20% de potentie van buspiron; of het bijdraagt aan de anxiolytische werking is onduidelijk. Eliminatie: met de urine (29–63%) en feces (18–38%), als metabolieten. T1/2 = 2–3 uur, 6 uur (1-PP).

Indicaties
Kortdurende behandeling van gegeneraliseerde angststoornis.

Contra-indicaties
Ernstige lever- of nierinsufficiëntie. Epilepsie. Intoxicatie met alcohol, hypnotica, analgetica en psychoactieve middelen.

Zwangerschap/Lactatie
Na toediening van hoge doses zijn in dierproeven bijwerkingen gemeld. Niet gebruiken tijdens de zwangerschap.

In dierproeven werd buspiron uitgescheiden in de moedermelk. Tijdens gebruik geen borstvoeding geven.

Bijwerkingen
Meest frequent: duizeligheid, hoofdpijn, nervositeit en licht gevoel in het hoofd, zweten of klamheid, misselijkheid, opwinding. Vaak (> 1%): slaperigheid, slapeloosheid, concentratiestoornis, verwardheid, depressie, agitatie, vijandigheid, maag-darmstoornissen, paresthesieën, coördinatiestoornissen, tremoren, gestoorde visus, tinnitus, vermoeidheid, zwakte, pijn op de borst, keelpijn, verstopte neus, tachycardie, palpitaties, droge mond, pijn in spieren en gewrichten, 'rash'. Zelden: galactorroe, allergische reacties, onderhuidse bloedingen, extrapiramidale symptomen, hallucinaties, psychose, ataxie, epileptische aanvallen, syncope, tunnelvisie, urineretentie, acathisie, alopecia, pruritus.

Interacties
In combinatie met MAO-remmers kan hypertensie optreden. In combinatie met serotonerge stoffen zoals trazodon, fluvoxamine dient men bedacht te zijn op optreden van een serotoninesyndroom. Het kan de haloperidol verhogen. Middelen met een remmende invloed op CYP3A4 zoals diltiazem, verapamil, itraconazol en erytromycine verhogen de buspironconcentratie; daarom combinatie met grapefruitsap vermijden en bij combinatie met andere CYP3A4-remmers, zoals HIV-proteaseremmers of ketoconazol de dosering van buspiron verlagen. Rifampicine induceert de metabolisering van buspiron via CYP3A4 en vermindert het effect. Meer kans op bijwerkingen bij gelijktijdig gebruik van preparaten die sint-janskruid bevatten.

Waarschuwingen en voorzorgen
Er zijn geen aanwijzingen voor het ontstaan van misbruik en afhankelijkheid; sporadisch zijn na staken onthoudingsverschijnselen (slapeloosheid, angst, agitatie, depersonalisatie en paresthesieën) waargenomen. Het kan de onttrekkingsverschijnselen die na staken van benzodiazepinegebruik optreden niet blokkeren. Het gebruik van deze middelen moet daarom vóór starten met buspiron volledig zijn afgebouwd. Voorzichtigheid bij: geneesmiddelafhankelijkheid, nauwe-kamerhoekglaucoom, myasthenia gravis. Gegevens bij kinderen jonger dan 18 jaar ontbreken.

Overdosering
Symptomen: miosis, sedatie, dysforie, braken.


Dosering
Begindosering 5 mg twee à driemaal per dag. Na een aantal weken in stappen van 5 mg in twee- tot driedaagse intervallen verhogen tot gemiddelde onderhoudsdosering: 15–30 mg per dag in meerdere giften; max. 45 mg per dag. Bij lichte tot matige nierinsufficiëntie lager doseren, verdeeld over 2 doses per dag. De tabletten iedere dag op dezelfde wijze met wat water innemen met, òf zonder voedsel; niet kauwen
verklaring van de symbolen
Aan de aanspraak op dit middel zijn voorwaarden gesteld, zie bijlage 2 horende bij de Regeling zorgverzekering.
Dit middel is uitgesloten van vergoeding krachtens de Zorgverzekeringswet.
Dit middel is nog niet beoordeeld door de CFH.
Zelfzorgmiddel ('over the counter').
'New chemical entity' - nieuwe chemische stof.
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#15
R@R@;Ik wil je eerst even bedanken voor je advies.
Ik heb alleen zoveel drugs en medicijnen gebruikt dat ik echt een soort van "haat" heb naar middelen.Ik zie alle geest beinvloedende medicijnen zo;Van het menselijk brein weten we bijna NIETS(Kijk maar naar de "ADHD-RAGE",vooral in de V.S.).De psychiatrie werkt volgens mij zo;"De vaas heeft een scheurtje,laten we gewoon de vaas opblazen en`t probleem is weg !.Ik bedoel hiermee te zeggen dat die medicijnen je geest\\gedachtes platleggen om het probleem te "omzeilen".Ik vind ook dat ze heel negatief op me werken,misschien omdat ik er zo over denk maar daarmee ben ik nog niet van`t probleem af ! Ik denk dan ook;Als een middel door de staat is goedgekeurd betekent niet dat`t goed is.....Dan kan ik net zo goed dope gebruiken(Het blijft immers een actief"HCL-letje"aka hydrochlooridetje en dat is niet niks).
Zoals ik al zei;Bedankt voor je advies alleen blijf ik liever van de pillen af(Ik blijf dan ook denken;Het ene vervangt`t andere !).
Groetjes,gezondheid en geluk;Eric.

"Believe those who seek the Truth: Doubt those who find it." :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#16
hoi eric,
ik werd vroeger altijd jolie genoemd( waarschijnlijk door mijn vrolijke karakter :grin: )
ik slik wel citalopram(serotenine heropname remmers) dat heb ik wel nodig hoor anders zak ik weg in een depressie, sommige dingen heb je 1maal en daar heb ik me bij neergelegd, daarbij wil ik het mezelf niet moeilijker maken dan nodig is, toch een kwestie van aanvaarden, dit hoort bij mij, zoals insuline bij een suikerpatient.
verder denk ik net als jij, ik slik nix meer, ik zit het wel uit, betere tijden komen vanzelf wel. :wave:
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#17
Joolie-ah;Ik had`t niet over jou hoor,het is alleen iets waar ik`t moeilijk mee heb(Ik heb ook SRTI`s genomen vroeger...Zo heten die pillen;Seratonine heropnome moeilijkmakers op z`n "simpels" gezegd).Ik heb alleen een hele vrije geest wat m`n leven erg bemoeilijkt maar ook aan de andere kant me heel bevrijdt,ik zou dat nooit willen verliezen.Een ieder is anders en als jij er blij mee bent,TOP !!! Ik had`t alleen tegen R@R@,en probeerde uit te leggen waarom ik er tegen ben.
Ik weet ook dat ik met medicijnen meer rust in m`n koppie heb,alleen raak ik er ook iets mee kwijt wat IK niet wil verliezen.Ik vind`t trouwens ook heel leuk hoe we elkaar een beetje helpen op deze site ! (Ik heb niemand meer om mee te praten,en ik praat al niet zo graag.Schrijven gaat me beter af en daarom vind ik deze site ook zo leuk!).
Ga lekker van deze mooie dag genieten,eet smakelijk(Je smaak zal ook beter worden/veranderen).
Zie de dag als een ontdekkingsreis in je nieuwe leven ! EN;WEES als je nog wat zwak bent,een beetje egoistisch,echt hou je lekker met positieve mensen en dingen bezig en laat de negatievelingen,al zijn`t "vrienden"(en ze zijn negatief\\zwak) effe op een laag pitje.JIJ bent nu nr. een,als jij straks de mist in gaat staat er ook "niemand" voor je klaar en moet je`t zelf oplossen ! Je kan mensen straks ook beter helpen als je zelf sterk bent ! De mensen die ECHT van je houden begrijpen dit wel(Leg`t wel ff goed uit!).
Heel veel geluk,gezondheid en liefs uit Haarlem;Eric. :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik voelde me niet aangesproken hoor :grin:, ik schijn nogal wat boderline trekjes te hebben en op deze manier heb ik toch het gevoel alles onder controle te hebben, hoewel ik mijn grenzen nog moet zoeken hoor :wink:
en het is zeker prettig om op deze manier met anderen te praten en veel te lezen, veel echter dan boeken die erover geschreven worden.
volgens mij vallen die pillen onder de ssri serie zoals ook seroxat.
ik kan me niet heugen in haarlem te zijn geweest, leuk?
liefs :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zoals ik al zei;Bedankt voor je advies alleen blijf ik liever van de pillen af(Ik blijf dan ook denken;Het ene vervangt`t andere !).
Klik om te vergroten...

Maar je kan het ook zo zien: het ene vervangt zeker het andere; maar het criterium zou mijns inziens moeten zijn:

Welke van alle opties zou jouw kwaliteit van leven verbeteren?


Is dat niet de kern?

Denk er maar eens serieus over na...

Lieve groet,
R@ :wave:
p
pamelaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo allemaal,
Tjonge wat een reacties!!! :) Ik vind het ontzettend leuk om te lezen wat in de eerste instantie gewoon een "vraag"was , te weeg heeft gebracht! Zo goed hoe jullie hier allemaal met je emoties, gevoelens, ervaringen voor de dag komen!!! :)
Ik neem mn petje voor jullie af! :) Telkens als ik hier weer ff komen kijken ben ik weer verbaasd. Over de inhoud van jullie verhalen, de adviezen en het medeleven wat hier zo overduidelijk naar voren komt!
Voor een deel zal het wel komen net als erik zei dat je hier kan schrijven en niet hoeft te praten in het openbaar. Ik herken dat trouwens ook bij mezelf. Ik nam namelijk deel aan een gespreksgroep voor ouders van kinderen met een verslaving maar ben daarmee gestopt omdat ik daar toch mn ei niet kwijt kon. Ben toen op zoek gegaan en hier terecht gekomen en kan niet anders dan dat ik me hier prettig bij voel en veel leer!
Het leuke vind ik dat van het ene naar het andere onderwerp wordt geswitch maar toch wel altijd betrekking heeft op het eigenijke probleem.
Zodoende leer ik veel verschillende kanten te bekijken en kan ik weer een poosje verder en mn zoon ook weer dan!
Even over mn zoon, het gaat goed met hem. Hij werkt echt heel goed, is nog wel op 2 suboxone omdat het afbouwen nog niet helemaal wil zoals hij gehoopt had. Ik heb zelf de indruk dat het lichamelijk net iets te veel is in combinatie met zn werk en zn gewone leventje. Omdat hij echt lichamelijk zwaar werk verricht is het moeilijk denk ik om helemaal zonder te gaan. Op het moment is het zo dat hij echt op tijd zn medicijnen in moet nemen omdat hij anders toch wel afkick verschijnselen krijgt en die hakken dan te veel in om hem nog gewoon te laten functioneren. Ook het transpireren is nog lang niet weg en soms wel enige irritatie.Zn gezichtsuitdrukking is wel veel ontspannender en zn lijf begint ook langzaam gezonder uit te zien.
Hij zegt wel dat hij het nog erg moeilijk vind om echt gevoel te hebben bij dingen. Kan bv nog niet echt genieten van bv het mooie weer of van zn kinderen. Ziet het wel maar voelt het nog niet zo. Ik vind het eigenlijk wel knap dat hij dat zo zegt omdat het toch best moeilijk zal zijn om te zeggen dat je alles eigenlijk maar zo zo ervaart. Terwijl wij dan lopen te "zingen"van oh wat een heerlijke zonnetje! Of ik zo trots reageer op mn kleinkinderen. Om maar een paar voorbeeldjes te noemen.
Hij is nu ook begonnen met gesprekken over de problemen rond zn gezin en dat zijn er best veel!
Er is natuurlijk wel het een en ander gebeurt en er zal hard gewerkt moeten worden op dat gebied.Ook met zn vriedin en die is niet altijd even begripvol als we wel zouden willen.

We hebben 4 kinderen in totaal en laatst zijn ze met zn 4en naar de bioscoop geweest en dat vond ik zo leuk!!! Voor het eerst sinds lange tijd dat ze iets zomaar spontaan met zn 4en gingen doen! Dat zijn de dingentjes die me dan ook op de been houden. Dat ze alle 4 ondanks wat er gebeurt is, zo spontaan iets ondernemen en dan ook plezier kunnen hebben! Voor mn zoon, maar ook van de anderen kinderen, die hem niet veroordelen en hem zn ding laten doen en hem weer helpen om terug te komen. Dan kan ik echt genieten! Dan denk ik ; ook al hebben we zoveel problemen gehad ze hebben altijd elkaar nog en kunnen elkaar altijd nog vinden.Ze hebben namelijk veel problemen meegemaakt, agressie, drugsgebruik van mijn kant en mn vriend, blijf van mn lijf huizen en toch als we zondags met zn allen aan tafel zitten voel ik echt een band met ieder van ons. Dan kijk ik naar ons allemaal en zie hoe hard we gewerkt hebben en waar het ons gebracht heeft en ben ik gelukkig!
En dan geef ik dus op mijn manier mezelf een complimentje! Op het moment dat ik ze zie vertrekken met zn 4en naar de bioscoop of als we aan tafel zitten denk ik zo dat heb je goed gedaan!
En aan alle mensen ik wil jullie graag bedanken voor de reacties ook al zijn ze niet altijd persoonlijk gericht, ze laten me nadenken over mezlef over mn zoon en over mn gezin en dat helpt me enorm!!! :grin: :grin: :grin:
Veel geluk en liefs pamela.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."