Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumszoon bijstaan bij het afkicken van heroine?

zoon bijstaan bij het afkicken van heroine?

88 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lieve mensen;
Maak er inderdaad een mooi/leuk weekend van.(Een ander doet`t niet voor je !).
Laad die batterijtjes lekker op ! Ga lekker eten\\leven\\sexen of in de zin zitten,heel veel geluk en liefs uit de randstad;Eric... :rock:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#2
hoi eric,
ik heb allang geen lijntjes meer naar het verleden hoor, leid al een hele tijd een normaal leven.
dit is nasleep maar ik ben zeer goed in overleven geworden, dus ik kom er wel :grin:
hoewel de nachten zwaar kut zijn( ik ben ongeveer 40/45 uur wakker, dan donder ik om, slaap 5 uurtjes en ben weer 40/45 uur wakker) ik heb geaccepteerd dat nou 1maal zo is en wat zijn nou een paar maanden op een mensenleven.
dat bad idee is idd lekker, heb alleen geen bad, wel een zonnebank, metallica aan en heerlijk liggen, misschien niet de juiste muziek keuze om te relaxen maar ik waan me dan heerlijk op het grasveld bij een festival en kan genieten, dus ik krijg er nog een kleurtje bij ook :grin: .
dag 11 alweer en ik voel me op de dag al beter!
:wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi meis :wink:

We zijn zelf hier thuis ook begonnen met afspraken maken met deurwaarders en dergelijke om maar vast een begin te maken. Helaas geen leuke klus en dat merk ik wel aan hem. Je wordt toch elke keer met je neus op je oude leventje terug gedrukt. Niet dat hij het niet aanvaard dat het zo is maar wel dat hij niet weet hoe hij het allemaal moet aanpakken. Administratie is zo ie zo nooit zn sterkste kant geweest.
Klik om te vergroten...

Je kan hem in kleine stappen helpen. Elke keer een beetje. Op internet is veel te vinden. Bijv. kasboek bijhouden (doel= inzicht krijgen in uitgavenpatroon, zodat je concreet kan vaststellen waarop je kan/moet bezuinigen), 1 rekening voor vaste lasten waar alles altijd automatisch wordt afgeschreveen. Nog een rekening voor boodschappen(per week bijv. 100,- euro automatisch) etc. Zo kan je nooit meer uitgeven dan nodig. En: aparte spaarrekening voor onvoorziene uitgaven, vakantie, uitjes etc.

Verder vult hij zn vrije tijd in met gamen. we hebben een palystation 3 en een x box dus kan hij zich wel uitleven. Soms een beetje te ,merken we. Dan is het moeiljik om te stoppen voor hem.En dan herken ik weer de dingen die jullie hier allemaal vertellen!!!
Klik om te vergroten...

Herkenbaar. Porbeer hem ertoe te brengen dat te begrenzen (bijv. een x aantal uur per dag, wat hij zelf kan invullen. Wel toezicht, maar hem toch het gevoel geven dat hij dat stukje zelf kan invullen.

De druk in je hoofd, de afleiding zoeken om maar niet te hoeven denken aan! Af en toe kan hij ook niet slapen, zweet zich nog wel eens het ongans 's nachts en is onrustig. Gelukkig geeft hij dat wel aan en we laten hem dan zoveel mogelijk zn eigen ding doen. Vooral de paniek aan vallen 's nachts zijn moeilijk voor hem. Nadat we erover gepraat hebben blijkt dus dat hij die vooral in het weekend heeft. Als hij niet veel te doen heeft en het ritme anders is als door de weeks. We hebben namelijk door de weeks een vrij strak ritme. Kennelijk geeft hem dat rust?
Klik om te vergroten...

Fijn dat dat bespreekbaar is in het gezin! Je doet het goed!!!

Wat zijn dochter betreft: er is veel gebeurd en het heeft tijd nodig. Voor hem, voor haar en ook voor jou. Geduld hebben, consequent zijn, regels opschrijven (een paar in korte zinnen), ophangen aan de koelkast bijv.


Meis, je doet het pr8ig! En idd: hij moet het zelf doen. Laat weten dat jij in hem gelooft, dat je zijn strijd begrijpt en dat je achter hem staat.

Suc6!

Groetjes,
R@ :wave:
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#4
pamela zei:
Hallo,

Even kort mijn verhaal. Ik ben een moeder van 4 kinderen waarvan de oudste zoon(24 jaar) heroine gebruiker is sind ongeveer 2 jaar. Daarvoor heeft hij al de nodige andere middelen gebruikt.
Hij heeft al eerder een afkick opname gehad in een kliniek hier in zwolle en morgen gaat hij via de metha post beginnen met afkicken op Suboxone.
Zelf heb ik zo een 10 jaar geleden wel enige tijd softdrugs, xtc en coke gebruikt maar met heronie heb ik geen ervaring.
Heb wel van dichtbij meegemaakt dat een vriendin afkickte van heroine op methadon maar ik heb het idee dat Suboxone anders werkt?
Ik heb me hier geregistreert omdat ik graag meer info zou willen over hoe ik en ons gezin het beste met hem om kan gaan de komende tijd.( we hebben nog 2 kids in huis van 10 en 16) en de oudste is sind kort weer bij ons in huis.
Ik ben met hem meegeweest naar de dok op de methadon post en naar het intake gesprek.
Ook om voldoende voorbereid te zijn en ter ondersteuning van hem.
Ik moet zeggen dat ze wel goede informatie geven maar het is denk ik toch anders info te krijgen van mensen van "de andere "kant zeg maar.
Als moeder zijnde ben ik bang dat ik te veel zal gaan moederen ook al zijn we zo open mogelijk naar elkaar en maken we afspraken over dingen. Ik wil hem graag de ruimte geven en een veilige omgeving om te doen wat hij gaat doen.
Dus wie heeft er tips voor hem??? En ook voor mij! Alles is welkom!

IK heb me ook aangesloten bij de LSOVD maar daar komen over het algemeen alleen ouders van gebruikers die andere middelen gebruiken zoals ghb, coke, blowen ed. Jammer want er blijkt weinig te zijn voor ouders zoals ik tewijl het mij lijkt dat er wel degelijk behoefte aan is.

Heb hier op het forum ook gelezen over Subutex? zou graag het verschil weten tussen dat en Suboxone?
Ook de vraag of er mensen zijn met ervaring van thuis afkicken op Suboxone?

Alvast bedankt en iedereen veel liefde voor 2010
Klik om te vergroten...


Pamela,
Ik wil jou en je gezin heel veel sterkte toe wensen, Wat jijzelf zou kunnen doen is naar bijeenkomsten gaan van ouders met verslaafde kinderen daar kan je erg veel steun krijgen,
en inzicht. Wat ook wil helpen is zorgen dat je je zoon niet in een positie dwingt waarbij hij moet gaan liegen. Probeer in hem blijven te geloven, zeg dat de waarheid hoe heftig ook, zoveel beter is dan een klein leugentje om jou en je gezin te ontzien.
Als je de mogelijkheid heb dan zou ik aan castle craig denken die hebben resultaat. http://www.castlecraig.co.uk/castlecraig-nl/
Zwijg niets tegen over je andere kinderen oordeel niet en blijf van elkaar houden daarin zit de meeste kracht voor het positieve. Je mag je zelf niet vergeten. Praat over leuke momenten voor dat die shit er was, Heel veel sterkte voor jou allemaal gr jaap
p
pamelaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo,

Even kort mijn verhaal. Ik ben een moeder van 4 kinderen waarvan de oudste zoon(24 jaar) heroine gebruiker is sind ongeveer 2 jaar. Daarvoor heeft hij al de nodige andere middelen gebruikt.
Hij heeft al eerder een afkick opname gehad in een kliniek hier in zwolle en morgen gaat hij via de metha post beginnen met afkicken op Suboxone.
Zelf heb ik zo een 10 jaar geleden wel enige tijd softdrugs, xtc en coke gebruikt maar met heronie heb ik geen ervaring.
Heb wel van dichtbij meegemaakt dat een vriendin afkickte van heroine op methadon maar ik heb het idee dat Suboxone anders werkt?
Ik heb me hier geregistreert omdat ik graag meer info zou willen over hoe ik en ons gezin het beste met hem om kan gaan de komende tijd.( we hebben nog 2 kids in huis van 10 en 16) en de oudste is sind kort weer bij ons in huis.
Ik ben met hem meegeweest naar de dok op de methadon post en naar het intake gesprek.
Ook om voldoende voorbereid te zijn en ter ondersteuning van hem.
Ik moet zeggen dat ze wel goede informatie geven maar het is denk ik toch anders info te krijgen van mensen van "de andere "kant zeg maar.
Als moeder zijnde ben ik bang dat ik te veel zal gaan moederen ook al zijn we zo open mogelijk naar elkaar en maken we afspraken over dingen. Ik wil hem graag de ruimte geven en een veilige omgeving om te doen wat hij gaat doen.
Dus wie heeft er tips voor hem??? En ook voor mij! Alles is welkom!

IK heb me ook aangesloten bij de LSOVD maar daar komen over het algemeen alleen ouders van gebruikers die andere middelen gebruiken zoals ghb, coke, blowen ed. Jammer want er blijkt weinig te zijn voor ouders zoals ik tewijl het mij lijkt dat er wel degelijk behoefte aan is.

Heb hier op het forum ook gelezen over Subutex? zou graag het verschil weten tussen dat en Suboxone?
Ook de vraag of er mensen zijn met ervaring van thuis afkicken op Suboxone?

Alvast bedankt en iedereen veel liefde voor 2010
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#6
nvt
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geen ervaring hiermee hoe dan ook, maar ik zou zeggen:

Blijven opletten dat je hem alleen positief steunt en er voor hem bent als hij dat wil. En niet dat jij er voor hem denkt te zijn als jij dat wil (en dus niet jij er voor hem bent, maar hij er voor jou is).
Opletten dat je hem niet het gevoel geeft dat je verwachtingen van hem hebt voor jou geluk en hij het voor jou doet, maar laat het hem altijd voor hemzelf blijven doen.
Laat bij tegenslag geen teleurstelling zien, maar vertrouwen.
En dat zal waarschijnlijk heel moeilijk zijn gezien ik ervanuit ga dat zijn succes jou byzonder veel waard is.
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#8
Loolie-ah (Lijkt wel iets met een Buddhistische achtergrond die naam,ik zal er wel naast zitten !).
Metallica,ja....uuuuuhh...bij chillen denk ik idd wel aan iets anders maar ieder z`n meug (Dat dik 12 min. durende "klassieke" nr. misschien).Jammer dat je geen bad hebt(Ik nu ook niet hoor)want dat was voor mij altijd een laatste redmiddel.Ja niet slapen,ik slaap nog steeds niet normaal ! Ik hoop alleen dat je geen been krampen hebt,dat had ik n.l. altijd.Niet lekker kunnen slapen zuigt ook energie uit je.Hou je gedachten op de "grote prijs" als je straks overal vanaf bent ! En geloof me die is er echt !
Pamela;Dat geforceerde ritme geeft rust omdat je dan met iets anders bezig bent en niet aan die rotzooi denkt ! Ik ken dat van toen ik nog vaak vastzat,ik vond`t vaak "fijn" om vast te zitten.Je hoeft dan in ieder geval niet aan die rotzooi te denken wat heel bevrijdend kan zijn !(Ik ben nu wel heel blij dat er geen agent meer naar me uitkijkt hoor !).En alle hulp die je hem kan geven met z`n schulden is heel goed omdat`t vaak heel moeilijk is en je gedachtegang heel negatief beinvloedt.Hij moet wel veel zelf doen anders wordt`t weer te makkelijk en ben je niet trots achteraf !
Ik ben er zelf ook nog niet hoor,toen m`n moeder stierf ben ik ook 2 dagen vet op m`n bek gegaan !
Ik wens iedereen die aan`t vechten is voor haar zoon of een betere toekomst voor jezelf een hele zonnige en mooie\\fijne week,groetjes;Eric... :wave:

PS:R@R@;Ik heb nog steeds geen rust in m`n hoofd,dat is echt iets wat ik ooit "verholpen" zou willen zien.Ik denk alleen dat dit nooit helemaal zal gebeuren !(En jij ook;Een hele fijne week !).
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#9
PS:R@R@;Ik heb nog steeds geen rust in m`n hoofd,dat is echt iets wat ik ooit "verholpen" zou willen zien.Ik denk alleen dat dit nooit helemaal zal gebeuren !(En jij ook;Een hele fijne week !).
Klik om te vergroten...

hoi Eric,

Vraag eens bij arts naar "Buspiron". Werking: iets meer ordening in gedachten, iet meer rust, maar zonder stoned/suf/vergeetachtig/evt. agressief te worden. Het valt niet onder de Benzo's!!

Farmacotherapeutisch Kompas

buspiron [N05BE01]

Buspiron Tabletten [Diverse fabrikanten]
(hydrochloride)
Tablet 10 mg.

CFH-Advies
Bij gegeneraliseerde angststoornis heeft buspiron een plaats bij onvoldoende effect van paroxetine, venlafaxine [of imipramine].

Eigenschappen
Heeft selectief anxiolytische werking zonder sedatieve, hypnotische, anticonvulsieve of spierrelaxerende eigenschappen. Het werkingsmechanisme is niet opgehelderd; GABA-receptoren worden niet beïnvloed. Buspiron bindt onder andere aan serotonine- en aan dopaminereceptoren in de hersenen; het is een 5-HT1A-agonist. Van de metaboliet 1-pyrimidinylpiperazine (1-PP) wordt een anxiolytische werking verondersteld. Werking: na 1–3 weken.

Kinetische gegevens
F = 4% door groot first-pass-effect; F is verhoogd bij inname met voedsel. Tmax = ca.1 uur. Plasma-eiwitbinding: 95%. Metabolisering: in de lever o.a. via CYP3A4 tot 1-PP en 5-hydroxybuspiron. 1-PP is farmacologisch actief en heeft ca. 20% de potentie van buspiron; of het bijdraagt aan de anxiolytische werking is onduidelijk. Eliminatie: met de urine (29–63%) en feces (18–38%), als metabolieten. T1/2 = 2–3 uur, 6 uur (1-PP).

Indicaties
Kortdurende behandeling van gegeneraliseerde angststoornis.

Contra-indicaties
Ernstige lever- of nierinsufficiëntie. Epilepsie. Intoxicatie met alcohol, hypnotica, analgetica en psychoactieve middelen.

Zwangerschap/Lactatie
Na toediening van hoge doses zijn in dierproeven bijwerkingen gemeld. Niet gebruiken tijdens de zwangerschap.

In dierproeven werd buspiron uitgescheiden in de moedermelk. Tijdens gebruik geen borstvoeding geven.

Bijwerkingen
Meest frequent: duizeligheid, hoofdpijn, nervositeit en licht gevoel in het hoofd, zweten of klamheid, misselijkheid, opwinding. Vaak (> 1%): slaperigheid, slapeloosheid, concentratiestoornis, verwardheid, depressie, agitatie, vijandigheid, maag-darmstoornissen, paresthesieën, coördinatiestoornissen, tremoren, gestoorde visus, tinnitus, vermoeidheid, zwakte, pijn op de borst, keelpijn, verstopte neus, tachycardie, palpitaties, droge mond, pijn in spieren en gewrichten, 'rash'. Zelden: galactorroe, allergische reacties, onderhuidse bloedingen, extrapiramidale symptomen, hallucinaties, psychose, ataxie, epileptische aanvallen, syncope, tunnelvisie, urineretentie, acathisie, alopecia, pruritus.

Interacties
In combinatie met MAO-remmers kan hypertensie optreden. In combinatie met serotonerge stoffen zoals trazodon, fluvoxamine dient men bedacht te zijn op optreden van een serotoninesyndroom. Het kan de haloperidol verhogen. Middelen met een remmende invloed op CYP3A4 zoals diltiazem, verapamil, itraconazol en erytromycine verhogen de buspironconcentratie; daarom combinatie met grapefruitsap vermijden en bij combinatie met andere CYP3A4-remmers, zoals HIV-proteaseremmers of ketoconazol de dosering van buspiron verlagen. Rifampicine induceert de metabolisering van buspiron via CYP3A4 en vermindert het effect. Meer kans op bijwerkingen bij gelijktijdig gebruik van preparaten die sint-janskruid bevatten.

Waarschuwingen en voorzorgen
Er zijn geen aanwijzingen voor het ontstaan van misbruik en afhankelijkheid; sporadisch zijn na staken onthoudingsverschijnselen (slapeloosheid, angst, agitatie, depersonalisatie en paresthesieën) waargenomen. Het kan de onttrekkingsverschijnselen die na staken van benzodiazepinegebruik optreden niet blokkeren. Het gebruik van deze middelen moet daarom vóór starten met buspiron volledig zijn afgebouwd. Voorzichtigheid bij: geneesmiddelafhankelijkheid, nauwe-kamerhoekglaucoom, myasthenia gravis. Gegevens bij kinderen jonger dan 18 jaar ontbreken.

Overdosering
Symptomen: miosis, sedatie, dysforie, braken.


Dosering
Begindosering 5 mg twee à driemaal per dag. Na een aantal weken in stappen van 5 mg in twee- tot driedaagse intervallen verhogen tot gemiddelde onderhoudsdosering: 15–30 mg per dag in meerdere giften; max. 45 mg per dag. Bij lichte tot matige nierinsufficiëntie lager doseren, verdeeld over 2 doses per dag. De tabletten iedere dag op dezelfde wijze met wat water innemen met, òf zonder voedsel; niet kauwen
verklaring van de symbolen
Aan de aanspraak op dit middel zijn voorwaarden gesteld, zie bijlage 2 horende bij de Regeling zorgverzekering.
Dit middel is uitgesloten van vergoeding krachtens de Zorgverzekeringswet.
Dit middel is nog niet beoordeeld door de CFH.
Zelfzorgmiddel ('over the counter').
'New chemical entity' - nieuwe chemische stof.
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#10
R@R@;Ik wil je eerst even bedanken voor je advies.
Ik heb alleen zoveel drugs en medicijnen gebruikt dat ik echt een soort van "haat" heb naar middelen.Ik zie alle geest beinvloedende medicijnen zo;Van het menselijk brein weten we bijna NIETS(Kijk maar naar de "ADHD-RAGE",vooral in de V.S.).De psychiatrie werkt volgens mij zo;"De vaas heeft een scheurtje,laten we gewoon de vaas opblazen en`t probleem is weg !.Ik bedoel hiermee te zeggen dat die medicijnen je geest\\gedachtes platleggen om het probleem te "omzeilen".Ik vind ook dat ze heel negatief op me werken,misschien omdat ik er zo over denk maar daarmee ben ik nog niet van`t probleem af ! Ik denk dan ook;Als een middel door de staat is goedgekeurd betekent niet dat`t goed is.....Dan kan ik net zo goed dope gebruiken(Het blijft immers een actief"HCL-letje"aka hydrochlooridetje en dat is niet niks).
Zoals ik al zei;Bedankt voor je advies alleen blijf ik liever van de pillen af(Ik blijf dan ook denken;Het ene vervangt`t andere !).
Groetjes,gezondheid en geluk;Eric.

"Believe those who seek the Truth: Doubt those who find it." :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#11
hoi eric,
ik werd vroeger altijd jolie genoemd( waarschijnlijk door mijn vrolijke karakter :grin: )
ik slik wel citalopram(serotenine heropname remmers) dat heb ik wel nodig hoor anders zak ik weg in een depressie, sommige dingen heb je 1maal en daar heb ik me bij neergelegd, daarbij wil ik het mezelf niet moeilijker maken dan nodig is, toch een kwestie van aanvaarden, dit hoort bij mij, zoals insuline bij een suikerpatient.
verder denk ik net als jij, ik slik nix meer, ik zit het wel uit, betere tijden komen vanzelf wel. :wave:
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#12
Joolie-ah;Ik had`t niet over jou hoor,het is alleen iets waar ik`t moeilijk mee heb(Ik heb ook SRTI`s genomen vroeger...Zo heten die pillen;Seratonine heropnome moeilijkmakers op z`n "simpels" gezegd).Ik heb alleen een hele vrije geest wat m`n leven erg bemoeilijkt maar ook aan de andere kant me heel bevrijdt,ik zou dat nooit willen verliezen.Een ieder is anders en als jij er blij mee bent,TOP !!! Ik had`t alleen tegen R@R@,en probeerde uit te leggen waarom ik er tegen ben.
Ik weet ook dat ik met medicijnen meer rust in m`n koppie heb,alleen raak ik er ook iets mee kwijt wat IK niet wil verliezen.Ik vind`t trouwens ook heel leuk hoe we elkaar een beetje helpen op deze site ! (Ik heb niemand meer om mee te praten,en ik praat al niet zo graag.Schrijven gaat me beter af en daarom vind ik deze site ook zo leuk!).
Ga lekker van deze mooie dag genieten,eet smakelijk(Je smaak zal ook beter worden/veranderen).
Zie de dag als een ontdekkingsreis in je nieuwe leven ! EN;WEES als je nog wat zwak bent,een beetje egoistisch,echt hou je lekker met positieve mensen en dingen bezig en laat de negatievelingen,al zijn`t "vrienden"(en ze zijn negatief\\zwak) effe op een laag pitje.JIJ bent nu nr. een,als jij straks de mist in gaat staat er ook "niemand" voor je klaar en moet je`t zelf oplossen ! Je kan mensen straks ook beter helpen als je zelf sterk bent ! De mensen die ECHT van je houden begrijpen dit wel(Leg`t wel ff goed uit!).
Heel veel geluk,gezondheid en liefs uit Haarlem;Eric. :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik voelde me niet aangesproken hoor :grin:, ik schijn nogal wat boderline trekjes te hebben en op deze manier heb ik toch het gevoel alles onder controle te hebben, hoewel ik mijn grenzen nog moet zoeken hoor :wink:
en het is zeker prettig om op deze manier met anderen te praten en veel te lezen, veel echter dan boeken die erover geschreven worden.
volgens mij vallen die pillen onder de ssri serie zoals ook seroxat.
ik kan me niet heugen in haarlem te zijn geweest, leuk?
liefs :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Zoals ik al zei;Bedankt voor je advies alleen blijf ik liever van de pillen af(Ik blijf dan ook denken;Het ene vervangt`t andere !).
Klik om te vergroten...

Maar je kan het ook zo zien: het ene vervangt zeker het andere; maar het criterium zou mijns inziens moeten zijn:

Welke van alle opties zou jouw kwaliteit van leven verbeteren?


Is dat niet de kern?

Denk er maar eens serieus over na...

Lieve groet,
R@ :wave:
p
pamelaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo allemaal,
Tjonge wat een reacties!!! :) Ik vind het ontzettend leuk om te lezen wat in de eerste instantie gewoon een "vraag"was , te weeg heeft gebracht! Zo goed hoe jullie hier allemaal met je emoties, gevoelens, ervaringen voor de dag komen!!! :)
Ik neem mn petje voor jullie af! :) Telkens als ik hier weer ff komen kijken ben ik weer verbaasd. Over de inhoud van jullie verhalen, de adviezen en het medeleven wat hier zo overduidelijk naar voren komt!
Voor een deel zal het wel komen net als erik zei dat je hier kan schrijven en niet hoeft te praten in het openbaar. Ik herken dat trouwens ook bij mezelf. Ik nam namelijk deel aan een gespreksgroep voor ouders van kinderen met een verslaving maar ben daarmee gestopt omdat ik daar toch mn ei niet kwijt kon. Ben toen op zoek gegaan en hier terecht gekomen en kan niet anders dan dat ik me hier prettig bij voel en veel leer!
Het leuke vind ik dat van het ene naar het andere onderwerp wordt geswitch maar toch wel altijd betrekking heeft op het eigenijke probleem.
Zodoende leer ik veel verschillende kanten te bekijken en kan ik weer een poosje verder en mn zoon ook weer dan!
Even over mn zoon, het gaat goed met hem. Hij werkt echt heel goed, is nog wel op 2 suboxone omdat het afbouwen nog niet helemaal wil zoals hij gehoopt had. Ik heb zelf de indruk dat het lichamelijk net iets te veel is in combinatie met zn werk en zn gewone leventje. Omdat hij echt lichamelijk zwaar werk verricht is het moeilijk denk ik om helemaal zonder te gaan. Op het moment is het zo dat hij echt op tijd zn medicijnen in moet nemen omdat hij anders toch wel afkick verschijnselen krijgt en die hakken dan te veel in om hem nog gewoon te laten functioneren. Ook het transpireren is nog lang niet weg en soms wel enige irritatie.Zn gezichtsuitdrukking is wel veel ontspannender en zn lijf begint ook langzaam gezonder uit te zien.
Hij zegt wel dat hij het nog erg moeilijk vind om echt gevoel te hebben bij dingen. Kan bv nog niet echt genieten van bv het mooie weer of van zn kinderen. Ziet het wel maar voelt het nog niet zo. Ik vind het eigenlijk wel knap dat hij dat zo zegt omdat het toch best moeilijk zal zijn om te zeggen dat je alles eigenlijk maar zo zo ervaart. Terwijl wij dan lopen te "zingen"van oh wat een heerlijke zonnetje! Of ik zo trots reageer op mn kleinkinderen. Om maar een paar voorbeeldjes te noemen.
Hij is nu ook begonnen met gesprekken over de problemen rond zn gezin en dat zijn er best veel!
Er is natuurlijk wel het een en ander gebeurt en er zal hard gewerkt moeten worden op dat gebied.Ook met zn vriedin en die is niet altijd even begripvol als we wel zouden willen.

We hebben 4 kinderen in totaal en laatst zijn ze met zn 4en naar de bioscoop geweest en dat vond ik zo leuk!!! Voor het eerst sinds lange tijd dat ze iets zomaar spontaan met zn 4en gingen doen! Dat zijn de dingentjes die me dan ook op de been houden. Dat ze alle 4 ondanks wat er gebeurt is, zo spontaan iets ondernemen en dan ook plezier kunnen hebben! Voor mn zoon, maar ook van de anderen kinderen, die hem niet veroordelen en hem zn ding laten doen en hem weer helpen om terug te komen. Dan kan ik echt genieten! Dan denk ik ; ook al hebben we zoveel problemen gehad ze hebben altijd elkaar nog en kunnen elkaar altijd nog vinden.Ze hebben namelijk veel problemen meegemaakt, agressie, drugsgebruik van mijn kant en mn vriend, blijf van mn lijf huizen en toch als we zondags met zn allen aan tafel zitten voel ik echt een band met ieder van ons. Dan kijk ik naar ons allemaal en zie hoe hard we gewerkt hebben en waar het ons gebracht heeft en ben ik gelukkig!
En dan geef ik dus op mijn manier mezelf een complimentje! Op het moment dat ik ze zie vertrekken met zn 4en naar de bioscoop of als we aan tafel zitten denk ik zo dat heb je goed gedaan!
En aan alle mensen ik wil jullie graag bedanken voor de reacties ook al zijn ze niet altijd persoonlijk gericht, ze laten me nadenken over mezlef over mn zoon en over mn gezin en dat helpt me enorm!!! :grin: :grin: :grin:
Veel geluk en liefs pamela.
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#16
hoi pamela,

Fijn dat je er wat aan hebt, das het leuke aan een forum, dat gesprekken tot verschillende zaken leiden.
goed te horen dat het beter gaat, mijn ervaring is dat veel (ex) verslaafden overal ineens mee willen stoppen, dat gaat niet, de terugval is zoveel groter dan en dat is zooo frustrerend.
het koppie en lichaam moeten echt revalideren hoor en dat kost tijd! ik snap heel goed dat het een klote gevoel is, slaaf van eigen lijf te zijn maar slaaf van eigen gedachten is erger (vind ik hoor) dus persoonlijk vind ik het niet zo slecht dat hij nog wat slikt.
probeer ook niet alles tegelijk op te lossen, deurwaarders, fam. banden e d , 1 ding tegelijk, want gooi je alles op 1 hoop, zakt de moed in je schoenen, als alles 1maal loopt, dan loopt het wel door!
z'n gevoel komt vanzelf langzaam weer terug, het is fijn dat bij jullie alles bespreekbaar is.
zo te lezen heb jezelf al heel wat voor je kiezen gehad en toch klink je zo positief, daaraan zie je maar, de mens kan veel hebben hoor! ik vind de hardste knokkers ook het leukste karakter hebben.
leuk dat je zo trots bent op je gezinnetje en ik wens je alle goeds en veel suc6.
joolie :wave:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#17
nvt
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#18
Joolie-ah;
Het is zooooo waar wat je zegt met;"Probeer niet alles in een keer op te lossen".Ik ben daar een paar keer mee op m`n bek gegaan.Ik dacht;"Nu heb ik m`n best gedaan en nu moet alles goed zijn".ZO WERKT`T NIET !!! Het gevecht na`t stoppen is groter,vele malen groter,als`t stoppen !
Pamela,ik weet niet of je het doet maar,ga jezelf niet verwijten voor fouten die je zelf ooit gemaakt hebt ! Mijn vader was een hufter maar m`n moeder was zo lief dat zij het 100X goedmaakte ! Mijn broers waren schatten en ik was`t zwarte schaap.Mijn moeder verweet zichzelf(o.a.door de scheiding)dat ik zo was geworden door haar "fouten" niets is minder waar,m`n broers waren schatten en alleen ik was een "verschrikking".We maken allemaal "fouten",de een met dit de ander met dat,verwijt jezelf NOOIT voor je fouten,dit is verleden en hier kan je NOOIT meer iets aan veranderen ! Probeer te leren van je "fouten" en ze niet te herhalen,dat is alles wat iemand van je kan verwachten ! Ik wens jullie al wat goed,mooi en gelukkig is toe,heel veel sterkte;Eric. :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#19
hey eric!
ik sta dus nu al 2 weken op 0, :grin:
voel me vandaag prima, nou ja bijna dan...... heb vandaag voor het eerst weer eens achter het stuur gezeten en zelfs een stukkie op de motor weg geweest, toch wel fijn hoor.
wel ff bij de dok wat voor de n8 gehaald (zolpidemtartraat, nooit van gehoord maar het is niet verslavend en het helpt je de n88 door te komen, ik ga het vann8 proberen, dat is nl wel klote want 's nachts voel je alles zoveel erger.
maar tis mooi weer en ik ben niet stuk te krijgen (nu tenminste :wink: )
ik ga zelfs zo eten koken, dat heb ik al weken niet meer gedaan,normaal heb ik er een hekel aan maar nu heb ik er zelfs wel zin in.
liefs :wave:
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#20
Koken en motorrijden zijn 2 dingen die ik ook heel leuk vind.Ik moet alleen niet op een motor stappen want ik rij me de kreukels in ! Ik kook veel oosters,hou van lekker explosieve smaken.
Wel top dat je al zo ver bent,wat ook een goed rustmiddel is is melatonine,het werkt alleen voor een ieder anders.(Navragen bij de Dr.)Dit is ook niet verslavend en geeft je een;"ik heb`n dag op`t strand gezeten gevoel".Bij mij werkt`t zo-zo maar ik ken mensen die zweren erbij ! Ja dat niet kunnen slapen vind ik vreselijk,steeds naar`t plafonnetje kijken en niet kunnen slapen.Ik had dat altijd als ik een paar dagen ging trippen op house-parties,er ging dan ook vaak een pep-bom in (naast de LSD,Paddo`s ketamine enz.enz.) en dan weet je`t wel.Je slaap is ZOOOO belangrijk,dit zijn dingen die ik nu pas "begrijp" maar nooit rekening mee heb gehouden.Dit terwijl slaap zo belangrijk is voor een goed gevoel en ook voor kracht om te kunnen vechten ! Het doet mij echt goed dat ik zo`n positieve berichten van je hoor ! Het is echt niet onmogelijk om te stoppen,je moet alleen echt willen en het voor JEZELF doen ! Ik wens je(En Pamela)een heel fijn weekend toe.
Ga lekker wat leuks doen,je leeft maar een keer,en zet de bloemetjes lekker buiten !
DAT is iets wat ik wel "tof" vond van mijn verslaving,ik heb nu veel meer mensenkennis en ik waardeer sommige dingen die anderen misschien gewoon vinden veel meer ! Je leert ook echt wie je ECHTE vrienden zijn en wie de neppers ! Nou.............maak er een mooi weekend van,kop op,blijf strijden,en groetjes:Eric............

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."