Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumszoon bijstaan bij het afkicken van heroine?

zoon bijstaan bij het afkicken van heroine?

88 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#1
nvt
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#2
nvt
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik doe mijn best zei:
sorry,..ik bedoel dus aan neboe,..
Klik om te vergroten...

een van de weinige instanties die 99% scoren in mijn kennissen kring.
In Nederland zijn de voor mij bekende detox-instellingen, Jellinek en-of Breider de enige echte
methadon dealers waar je door pubers in je nek aan-gekeken ipv hulp-verlening,

En de tip , je zoon moet het willen om zes-weken af te zien.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#4
pamela zei:
Ik heb me hier geregistreert omdat ik graag meer info zou willen over hoe ik en ons gezin het beste met hem om kan gaan de komende tijd.( we hebben nog 2 kids in huis van 10 en 16) en de oudste is sind kort weer bij ons in huis.
Klik om te vergroten...

Hoi Pamela,

Wat goed van je dat je je zoon zo wil steunen; petje af!

Het zal heel moeilijk worden: als moeder wil je je kind het liefst alle pijn en teleurstelling besparen, je zal je vaak heel machteloos voelen. Rationeel weet je dat hij zijn eigen strijd heeft en dat het uiteindelijk allemaal van hemzelf en zijn innerlijke motivatie afhangt of hij clean zal worden en blijven, maar dat is allemaal maar ratio; ondertussen voel jij nu eenmaal wat je voelt en dat is gewoon erg moeilijk.

Wat je in elk geval kan doen (en evt. opschrijven) is bedenken wat jij precies/concreet voor hem wilt betekenen. Wat wil je allemaal voor hem doen? En welke dingen zal hij zélf moeten doen? Dat is erg belangrijk: jij kan en moet niet alles voor hem willen oplossen.

Als hij dingen zélf doet, zal dat zijn zelfwaardering ook goed doen als het hem lukt! Dan is het écht ZIJN prestatie. Dan is het niet: "Dankzij mij is het jou gelukt", maar kan je zeggen: "Ik ben apetrots op je, dit heb je helemaal zélf gedaan!"

Verder: waar liggen jouw grenzen voor jezelf én voor hem? Denk daar over na, bespreek het met hem (en waar het de andere gezinsleden ook aangaat: ook met hen) en heel belangrijk: houd daar consequent aan vast. Niet alleen voor jezelf erg belangrijk, maar minstens zo belangrijk voor hem én de andere gezinsleden!

Ik denk dat die duidelijkheid al een goed begin is. Natuurlijk wil je er voor hem zijn en dat is ook heel goed van je, maar het kan en mag niet ten koste van jezelf of de andere gezinsleden gaan! Want als het dan fout gaat, zal je hem de schuld geven en dat moet je voorkomen.

Goed om ook met lotgenoten te kunnen praten.

Ik wens je veel suc6!

Groetjes,
Ra :wave:
p
pamelaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo mensen,

Nou op de een of ander manier gaat er iets verkeerd ls ik een reactie wil plaatsen op jullie reactie!Dit is de 3e poging!
In de eerste plaats bedankt voor jullie reactie. Casstle craig kende we al en hebben daar ook info over gedaan maar ervan af gezien omdat er wat haken en ogen aan zaten vanwege de situatie van mn zoon . Hij heeft namelijk ook nog 2 kids en wil die graag blijven zien. Verder gaat het redelijk gezien de omstandigheden en stellen we de doelen per dag bij. Hij de zijne en ik de mijne!
Gister 4 keer op de metha post geweest voor hij eindelijk kon beginnen. Duurde een beetje lang voor het eindelijk zo ver was en was wel een beproeving voor hem! Behoorlijk ziek toch wel ondanks dosering van 6 mg Suboxone. Vandaag weer op de post geweest en 6 mg gekregen en voor de middag er 1 mee naar huis gekregen.Morgen weer bij de dok komen op de post en kijken hoe hij is ingesteld.
Ze hebben al aan gegeven dat hij misschien vanaf donderdag voor meer dagen kan mee krijgen!

Nu veel zweten , "wiebel"benen, geirriteerd snel, slapeloosheid, algehele K*T gevoel! Soms bij ons in de huiskamer , soms "lekker' in zn bed.
Hij heeft nu zo iets van bekijk het per dag, weet dat het klote is op dit moment en verder zien we wel.
Ik kijk van de zij lijn met hem mee en doe verder alleen wat hij eventueel aangeeft.
Wat inhoud mee gaan naar de post en bed verschonen en eten maken voor zover hij er trek inheeft.
Naast de Suboxone neemt hij om de 5 uur 2 paracetamol en dat schijnt een beetje te helpen.
Morgen weer een dag mensen!

Groetjes pamela
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#6
nvt
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Beste Mevrouw

Er staat u een zware klus te wachten. Zeer moeilijk ook met de jongere 'kinderen' in het rond.
Ik heb geen verstand van de chemicalieen, ik ben een ex-heroine gebruiken. that's it.

Verontachtzaam uzelf niet. U zou medeverslaafd gedrag kunnen gaan vertonen. Ik heb daarom een suggestie voor u, maar daarmee ook voor de afkick van u zoon: Alanon.
Ik ga het alemaal niet uitleggen,u vind het online wel. Sterkte.
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ik doe mijn best zei:
aan de pannekoekendijk,..je zoon moet het zelf ook echt willen,en moet het zelf ook doen,..
Klik om te vergroten...

Pannukoekdijk hahahaha
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ikzelf geen bruin verslaafde, maar ken ze wel. Van smack naar methadon lange tijd. Methadon afkick schijnt ook shit te zijn dus middels suboxone naar niks afgebouwd. Helaas is mijn ervaring dat die chagreinig was die tijd en daarna in weekend in de bosjes lag. Naalden kon hij niet vinden dus dat werd chinezen.

Maar zolang iemand probeert en nog wil afkicken van de troep dat het allemaal is hoop ik dat u uw zoon tot het einde steunt.
p
pamelaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo allemaal,

FF de stand van zaken m.b.t mn zoon.
Zit nu op de 6e dag en het gaat goed! Heeft nu 10 Suboxone en voor het hele weekend mee gekregen van de methapost! Dit mede omdat hij "opgeroepen "is voor een aantal dagen "bijzonder"verlof. :openmouth:
methapost heeft voor hem gebeld en er is uitstel verleend tot maandag. Dus kunnen we maandag nog eerst even naar de methapost en dan gaat hij zich melden voor 10 dagen.
Heeft ook een brief gekregen van de methapost zodat hij kan aantonen welke medicijnen hij nodig heeft en zodat het wat sneller geregeld wordt als hij daar eenmaal is.Heeft wel urine controlle maar verder zijn hij en wij en de post erg positief!
Maarja nu komen ook de rest van de problemen in zicht en dat moet natuurlijk ook ff aangepakt worden.
Dus doen we stukje voor stukje. Nu eerst dan het "bijzonder "verlof.
En bedankt voor alle reacties!
p
pamelaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo r@,

Je bent inderdaad erg voorzichtig :wink: Maar je bent gelukkig ook niet de enigste hoor die me voor de valkuilen waarschuwt! Maar ze zeggen altijd een gewaarschuwd mens telt voor twee he!!

Wil nog niet zeggen dat ik toch wel een beetje terleurgesteld was de laatste keer dat hij terug gevallen was. Gewoon omdat je het niet voor hem wilt en voor jezelf ook niet.

En dan is het de kunst mijn gevoel bij me zelf te houden wat niet zo makkelijk is zoals jij ook al aangeeft. Toch proberen we daar wel over te praten. Voor hem is het ook moeilijk want hij zit ook met schaamte gevoel naar ons toe en minderwaardigheids gevoelens. Nou ja je kent het wel .
Ben me er ook terdege van bewust dat het zijn eigen keuzes zijn. Te meer daar ik zelf tegen dringend dokters advies nog steeds 2 pakjes sigaretten rook, zo een 6 tot 8 biertjes drink per dag en af en toe een blowtje gaat er ook nog wel in. Maar ik ben ook hart patient! Ondanks dat ga ik ook tegen alle goede adviezen in en ben dus eigenlijk geen lichtend voorbeeld om het zo maar uit te drukken!

Op het moment dat hij zelf aan gaf zo niet verder te willen zijn we gaan kijken naar een manier om hem te helpen zoeken naar een manier van afkicken die hem het beste leek. Ik praat vaak over we op de momenten dat ik ook daadwerkelijk dingen met hem doe. Hij heeft graag dat ik met hem mee ga naar de metha post en dat doe ik dan ook elke keer. Alle gesprekken ben ik ook op zijn verzoek mee geweest. Ik heb het idee dat hij daarmee een soort veiligheid voor zich zelf wil inbouwen of zo iets? Maar vandaar dus het we.

En tja verder kan het niet anders als dag voor dag doen he. Maar het is fijn als hij/we er weer een dag bij kunnen tellen!!!
Vandaag zijn zn 2 kinderen op bezoek geweest en heeft hij eten voor ons gekookt en zo foet hij elke dag wat dingentjes om bezig te zijn en weer stapje voor stapje terug te komen.

In ieder geval ben ik erg blij met je reactie want als moeder zijnde sta je toch wel een beetje alleen in dit proces en dan is alle info rondom deze materie welkom!

Groetjes maar weer. :)
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi Pamela,

Jeetje, nou had ik alles gisteren weer verwijderd omdat ik het een beetje belerend vond. Ik zat van alles voor jou in te vullen, zonder me af te vragen of al die zorgen wel op jou van toepassing zijn.

Had ik dus beter niet kunnen doen :wink:

Maar goed, we hebben natuurlijk allemaal ons eigen referentiekader. Dan was het misschien toch niet zo vreemd.

De machteloosheid die je als moeder voelt is eigenlijk heel natuurlijk; het zit in onze genen, het zit overal: de altijd aanwezige en nooit afnemende behoefte om onze kinderen te beschermen, zeker als zij dat zelf niet lijken te kunnen. En rationeel weten we dat het zijn eigen "weg" is die hij (of zij) moet gaan, maar ondertussen blijft het maar trekken.

Ik kan me voorstellen dat als je zelf ook aan bepaalde middelen zit het helemaal moeilijk is om hem aan te spreken op zijn gedrag.

Het enige wat ik wel kan zeggen vanuit mijn hoedanigheid als (ex-)verslaafde dochter is dat ik het altijd erg fijn heb gevonden dat mijn ouders heel duidelijk (en consequent) waren over waarbij ze mij wilden helpen en waar hun grenzen lagen (bijv. hoeveel ze voor de kinderen wilden zorgen toen ik op de Detox zat, nu bijna 5 jaar geleden).

Ik heb toen ik weer thuis kwam (2004) daarnaast trouwe hulp gehad van o.a. mijn zus en een goede vriend (geen van allen gebruikers, drinkers of wat dan ook). Hun hulp bestond uit bijv. vaste dagen bij hen eten, kunnen bellen als mijn therapie tot teveel piekeren leidde, mijn ouders stonden me bij bij mijn rechtzaken omtrent de omgangsregeling (die ik uitgebreid heb gekregen van een jaar lang geen omgangsregeling tot vorig jaar hoofdverblijf bij mij én mijn ex enkel nog een vakantieregeling met de kinderen).

Het was een lange weg, maar stapje voor stapje won ik terrein, kreeg ik elke keer een stukje leven terug.

Het begin was erg moeilijk: urinecontrôles, wantrouwen van iedereen (als ik slecht had geslapen keek mijn moeder gelijk naar mijn pupillen), instanties die me in de gaten hielden, mijn verleden angstvallig verborgen houden voor de buitenwereld.

Maar het kan dus wel! En het vertrouwen van anderen in mij, juist op momenten dat ik het zelf even niet meer had, heeft me zó enorm geholpen het eerste jaar!

Ik ben na een jaar toch weer terugevallen in Methadon, maar heb nooit meer het leven geleid van toen (cocaïne, heroïne, half op straat leven, schulden etc.). Ik ben nu bijna een jaar helemaal clean en zie nu dat het gewoon zo heeft moeten zijn.
Clean blijven gaat kennelijk niet van de één op andere dag; er gaat een heel proces van vallen en opstaan aan vooraf. Maar over de hele linie ging het elk jaar toch iets beter met me.

Elke keer weer had ik ergens een grens in bereikt ("Dit nooit meer!") en elke keer werden mijn doelen bijgesteld in de goede richting.

Als ik nu 11 jaar na mijn eerste keer heroïne terugkijk, heeft het dus lang geduurd, maar ik ben trouw aan mezelf gebleven: elk jaar ging het beter met me dan het jaar ervoor.

Wat ik wil zeggen (ik ben nogal uitgebreid :wink: ): er is ALTIJD hoop, als je valt kan je altijd weer opstaan. Verlies het vertrouwen in hem en in jezelf niet, want als je dat doet is het einde in zicht, ook voor jezelf. Wijs elkaar op de positieve acties van de ander en wees ook niet bang om af en toe flink de waarheid te zeggen.

Meer dan dat kan je niet doen; klinkt lullig, maar het is echt zo. We doen allemaal wat we kunnen, als het goed is, en daar moeten we het mee doen.

Suc6!

Groetjes,
R@ :wave:
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lieve Pamela;
Zoals R@R@ zei;Betrek`t niet teveel op jezelf.Mijn moeder deed dat ook vaak,ze was gescheiden en gaf dan zichzelf de schuld van MIJN falen ! Mijn broers waren altijd heel anders als ik.Ik was echt`t zwarte schaap terwijl zij toch wat meer "geremd"waren.IK en niemand anders heb er een zooitje van gemaakt,ik zeg ook niet;m`n vader sloeg me verrot en ik heb m`n enige 2 broers verloren ! FOUTEN maken we ALLEMAAL,pijn en ellende hebben we ALLEMAAL.Jij hebt heel erg je best gedaan,je alles gegeven om hem op te voeden ! Tijdens dat opvoeden maken we ALLEMAAL "fouten",anders zou je geen mens zijn ! Het zijn de zwakken die daar MIS-bruik van maken.Je kan allemaal wel gaan zitten;M`n vader dit.m`n leven dat.of;ik heb zoveel pech gehad ! Dat is allemaal in`t verleden en we moeten allemaal door ! Hou je zoon goed in de gaten.Toen ik net gestopt was moest ik echt als`n "klein" kind behandeld worden ! Ik moest alles opnieuw opbouwen en was gewend de kantjes eraf te lopen.Ik was dan nog`ns zo crimineel als de pest(Alleen de foute figuren deed ik wat aan maar`t was wel makkelijk geld),dit geeft je helemaal het gevoel van;Is dit`t nou,moet ik nu voor 15 a 20 euro per uur gaan werken ! Het zijn allemaal kleine stapjes.En hou hem goed in de gaten;Junks zijn meesters in deceptie ! Als jij denkt;Hij heeft een keer gebruikt is het MISSCHIEN al 5 keer ! Ik ken jullie niet ik zeg alleen hou`t in de gaten.Hou 2X zo lang ze handje vast als je denkt dat nodig is ! En laat`m af en toe lekker z`n hart luchten <= DIT is zooooooo belangrijk,je krijgt dan een beetje het gevoel van;Ik sta er niet alleen voor,en;Ze begrijpt`n beetje hoe ik ervoor sta en hoe moeilijk ik`t heb ! (Je hebt n.l. vaak`t gevoel dat niemand je begrijpt!).Ik wens een ieder die aan`t vechten is heel veel succes(Of`t nou voor jezelf is of je zoon/dochter!). Mensen,de zomer komt eraan,heeeeel veel liefs;Eric...
p
pamelaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hai r@,

Ik dacht al dat ik iets verkeerd had gedaan met mijn bericht plaatsen omdat de jouwe ineens verdwenen was. lol!

En ik vind niet zo gauw iets belerend hoor! Ik filter er uit wat ik denk daar heb ik wat aan want een ander kan zich nooit hlemaal in mij of jouw of wie dan ook verplaatsen!
Toch moet ik zeggen dat jouw verhaal me wel aangrijpt! Juist omdat er zoveel herkenning in zit.
Niet vanuit de situatie van mn zoon nu, maar ook vanuit de tijd dat mn vriendin van zo een 11 jaar geleden ging afkicken.
Ik heb zo een 7/8 jaar omgegaan met een vrouw die toendertijd ook versaalfd of gebruikster was van heroine. Gek genoeg was zij voor mij heel belangrijk en ik heb daarna ook nooit meer iemand meer ontmoet waar ik zo een band mee had als met haar. Helaas hebben we elkaar door omstandigheden uit het oog verloren maar met haar heb ik dus van heel dichtbij meegemaakt hoe het is om van middelen afhankelijk te zijn en af te gaan kicken.
ben verschillende keren met haar mee geweest als ze een poging ging wagen om het zelf te doen.
Ze had ook 2 kinderen en ik ook op dat moment! In het begin toen ik haar leerde kennen was ik zo blank als een onbeschreven blad! Later werd me steeds meer duidelijk en leerde we elkaar steeds meer kennen. We hebben hele gekke dingen meegemaakt kan ik je wel zeggen!
Mede door die tijd weet ik hoe belangrijk het is als je in zo een situatie iemand om je heen hebt die je vertrouwen schenkt en naast je staat en je toch je eigen ding laat doen!

Nu als moeder zie ik wel in dat het een beetje moeilijker is dan toen! Want ik ben er toch anders bij betrokken dan toen. Maar ik heb er ook veel bewondering voor hoe mensen die met deze verslaving worstelen toch vaak weer proberen een poging te wagen terwijl ze weten wat hun te wachten staat. Staat wel tegenover dat het leven als gebruiken van dit middel ook niet over rozen gaat en ze daardoor misschien niet al te veel keuze hebben?

Vandaag heb ik mn zoon dus weg gebracht naar het bureau om een boete uit te zitten en dan neem ik afscheid met een traan. Terwijl ik me zo had voorgenomen dat niet te doen omdat ik hem niet ongerust wil maken of een schuld gevoel wil geven en hij daarmee zit de komende 10 dagen! Maar dan zie ik hem daar staan en dan zie je toch alleen maar je kind! Van wie je houd , die je zoveel meer gunt dan waar hij op dit moment mee bezig is, en de zorg of ze wel goed voor hem zijn daar.

Ik realiseer me dat ik het dan even los moet laten en pas weer verder kan als hij weer terug komt. Maar de praktijk was even iets anders!

Begrijp dat jij ook de nodige zorg hebt gehad omtrent je kids. Dat speelt hier dus ook heel erg. Eigenlijk mag hij zn kinderen niet zien of althans hij mag niet bij zn vriendin thuis komen zolang hij niet stabiel is. Dat wil zeggen zolang hij niet in een of ander progamma zit. Ik snap dat wel maar ik ben ook van mening dat "men "niet zomaar kan uit maken dat hij in eens geen vader meer zou kunnen zijn!
Ook al heeft hij fouten gemaakt (wat een ieder volgens mij wel doet) Hij is ook een persoon, vader van , vriend van, zoon van en dan kan je niet zeggen nou jij gebruikt dus mag jij je kinderen niet meer zien.
En dan stuit je dus inderdaad op heel veel onbegrip,wantrouwen en ga zo maar door! Daar wordt ik wel boos van eigenlijk!

Ik ga ervan uit dat je als kind zijnde alle kanten van je ouders zult moeten leren kennen en aanvaarden wil je uit eindelijk alles wat er in je leven gebeurt een plekje kunt geven. Zelfs al zijn de kinderen jong maar als ze "meegroeien "in het proces, ook al is dat niet altijd even positief, dan leren ze er wel veel van. Althans dat is mijn eigen ervaring met mn ouders.

Ik heb nare ervaring met mn ouders maar door ze bewust mee te maken en te doorgaan zeg maar heb ik er wel mee om leren gaan.
Daardoor ben ik er tegen om kinderen te veel af te schermen voor de realiteit.
Hoe vervelend dat soms ook is.
Mijn eigen kinderen hebben ook wel het een en ander mee gemaakt maar ik kan niet zeggen dat ze er slechter van zijn geworden. Ook mn zoon niet! Hij heeft een goed karakter, is echt een goede vader, een kei in zn vak, en ik vertrouw erop dat hij zn weg wel zal vinden! Al heeft hij maar de helft van de gene van zn moeder. lol.

Ik wil ook nog even zeggen dat ik het fijn vind dat je zo je verhaal hebt gedaan op mn oproep! Begrijp dat het voor jouw ook niet allemaal van een leie dakje is gegaan! Fijn om te lezen dat je ook mensen om je heen hebt die je begrijpen en naast je staan!!Niet iedereen heeft dat heb ik wel gezien en gehoord.En inderdaad het is een lange weg maar zolang er hoop is is er leven ! :grin:
Groetjes !pamela :wave:
p
pamelaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo,

'T is alweer een tijdje geleden maar dacht zal toch maar weer eens een berichtje plaatsen om te laten weten hoe het gaat met mn zoon en zn afkicken.

Hij heeft 10 dagen in de PI gezeten en op zich is dat redelijk goed gegaan. Al wilde ze daar na een paar dagen dat hij over zou stappen op methadon ipv de suboxone! Dit vanwege de kosten die hieraan hangen! Gelukkig na opgespeeld te hebben mocht hij na ruim een dag toch weer zn suboxone en daarna is het goed gegaan.

Nu weer thuis gekomen staat hij nog steeds op 10 mg en krijgt hij van de post voor een paar dagen tegelijk mee zodat hij niet iedere dag hoeft te halen.

Volgende week krijgt hij te horen wat er voor vervolg plan aangeboden gaat worden en dan is het ff bekijken of hij zich daar in kan vinden.

Hij is wel een stuk helderder en komt ook wat aan wat gewicht betreft maar loopt verder een beetje met zn ziel onder zn arm rond.
T is net of hij uitstraalt dat zn leven een beetje stil staat op dit moment?
Voor zijn gevoel is dat waarschijnlijk ook zo maar ik denk dan dat hij eerst nog even tijd nodig heeft om te aclamatiseren zeg maar? Er is een grote leegte gekomen in zn leven op dit moment maar tegelijkertijd is er zoveel te doen en kan hij er nog niet echt iets mee. Er komen zoveel problemen boven water die stap voor stap opgelost moeten worden maar wel veel energie kosten.

Ik kan me zo voorstellen dat dit soort momenten een grote valkuil zijn.
Maar voorals nog ga ik ervanuit dat hij het red en langzaamaan de weg en zn manier vindt om eruit te komen.

groetjs pamela.
A
AricanaryLid
01-01-2024, 00:00
#16
:wave:

als eerste wil ik toch nog ff zeggen dat ik het schitterend vind, van hoe jij je als moeder opstelt. Zelf heb ik het, helaas herhaaldelijk, mee mogen maken hoe ver ouderliefde kan komen en daar heb ik heel wat van geleerd. Al zouden mn ouders me niets anders geleerd hebben, dan nog heb ik geleerd wat onvoorwaardelijke (ouder)liefde inhoudt... Dat zie ik erg terug bij jou en je zoon :)

Het gevaar daarin zit natuurlijk wel dat je kind daar gebruik van gaat maken, daar ben je zelf bij natuurlijk, maar het is zeker niet iets om onder de tafel te schuiven, zeker niet bij mensen die drugs gebruiken. Iemand kan nog zo lang clean zijn geweest, het heeft soms veel minder nodig dan je denkt om weer te gaan gebruiken..
maar daar ben je denk ik wel flink bewust van inmiddels, dus daar zal ik niet over doorgaan ...

wat ik nou eigenlijk wilde zeggen. Ik denk dat je zoon inderdaad een beetje in een gat aan het vallen is. Normaal gesproken was hij altijd op jacht naar dope of geld om dope te halen. Die dope is nu meer en meer aan het afzwakken in belangrijkheid in zijn leven en dus komen er 'tijd' maar ook 'energie, gedachtes en gedragingen' vrij .. normaal had hij zoveel te doen, mensen om mee om te gaan, maar nu kan dat allemaal niet en dat is vaak nog best een fase die mensen vergeten.

is het geen idee voor hem om lid te worden van een sportschool en bv een bibliotheek .. vooral het laatste klinkt natuurlijk een beetje kinderachtig, maar mijn ervaring is dat een bieb heel wat te bieden heeft aan beeld, letter en geluidsdragend materiaal aan iemand die (geestelijke) energie teveel heeft :)

het gevoel van dat je leven stil staat en zeker in vergelijking met de situatie van je zoon ken ik maar al te goed en voor mij heeft de combinatie van sportschool, bieb, internet :wink: en later thuisstudie, heel veel gedaan om mn eigenbeeld op te vijzelen ( want je hebt tijdens het einde van je afkicken en daarna, juist des te beter door hoe mager je bent geworden en hoe traag je geest soms reageert op dingen die vroeger op school eigenlijk als vanzelf gingen. Dat gevoel is eigenlijk een net zo groot gevaar als de cravings die je kunt krijgen, want dat gevoel ondermijnt alles wat je nodig hebt om van de dope af te komen en vooral, het belangrijkste, ervanaf te blijven ...

en voor mijzelf heeft die regelmaat van sportschool bezoeken en mn geest bezighouden me achteraf gezien toch heel erg goed gedaan in ontwikkeling van lichaam, maar als belangrijkste vooral ook van eigenbeeld en geestelijke en emotionele ontwikkeling. Want vooral die laatste twee hadden dus inderdaad jaren stilgestaan, iets wat jij en je zoon waarschijnlijk wel hebben ondervonden.

sterkte :)
AkA
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#17
Beste Pamela.
Ikzelf vecht al jaren tegen een heroineverslaving.Ik verloor mijn broers werd wild en raakte de weg kwijt.Eerst kan je alles nog wel de baas maar langzaam glij je steeds verder af...Ik had een schat van een moeder (Heeft mij v.a. m`n 11e opgevoed),zij heeft mij altijd weer opgevangen...Soms denk ik wel eens dat ze te lief is geweest(Ik was haar enige overgebleven kind,dus wel begrijpelijk.)
Het is een heel fijn balans wat je moet vinden tussen hard zijn (zeker tot het tegendeel is gebleken uitkijken met beloftes\\leugens !!!).Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om als je hem als zo`n zielig hoopje ziet hard te zijn,het is voor z`n eigen bestwil...Let op voor vage vrienden,pas heel erg op met geld en zo.Suboxone e.d. bevatten Buprenorfine,dit is een halfopiaat...Aan de ene kant verdrijft het de heroine uit het lijf en houdt het lichaam een beetje voor de gek zodat je niet zo ziek wordt.Buprenorfine is een veel "beter" middel als methadon,vind ik...Methadon is troep,net zo verslavend als heroine...Ik hoop dat alles goed gaat,DAT MEEN IK ECHT (Ik gun niemand de ellende die ik heb meegemaakt !).Ik hoop dat je de kracht hebt om het allemaal te doen.Het zal een hele nare zware tijd worden,en vergeet niet dat iemand z`n hele leven veslavingsgevoellig blijft !!!HEEL VEEL STERKTE(Jij en je zoon\\familie,het is n`l voor iedereen zwaar die om hem heen leeft)...Sterke:Eric...
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het verschil tussen suboxone en subutex is dat in suboxone een extra stof zit, nl. naloxon, wat het injecteren van de pil tegen gaat. Zou je het wel injecteren word je vet ziek.
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pamela,hier Eric weer.Ik hoop echt voor jullie dat het lukt.Bij mij was het op een gegeven moment zo erg dat m`n moeder "blij" was als ik vastzat,ze wist dan in ieder geval dat ik geen domme dingen deed en waar ik was.Natuurlijk vond ze het zeker niet leuk maar het gaf haar een vorm van rust.Ik hoop dat je zoon snel iets vindt waar hij z`n dag mee kan vullen,verveling was voor mij,en vele anderen,heel gevaarlijk.Je gaat dan denken:"waar doe ik het voor ect.ect.,ik ben nu clean en alles is nog steeds ellende",wat natuurijk link is.


HEEL veel geluk,gezondheid en sterkte;Eric...
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#20
pamela zei:
Hallo,

Even kort mijn verhaal. Ik ben een moeder van 4 kinderen waarvan de oudste zoon(24 jaar) heroine gebruiker is sind ongeveer 2 jaar. Daarvoor heeft hij al de nodige andere middelen gebruikt.
Hij heeft al eerder een afkick opname gehad in een kliniek hier in zwolle en morgen gaat hij via de metha post beginnen met afkicken op Suboxone.
Zelf heb ik zo een 10 jaar geleden wel enige tijd softdrugs, xtc en coke gebruikt maar met heronie heb ik geen ervaring.
Heb wel van dichtbij meegemaakt dat een vriendin afkickte van heroine op methadon maar ik heb het idee dat Suboxone anders werkt?
Ik heb me hier geregistreert omdat ik graag meer info zou willen over hoe ik en ons gezin het beste met hem om kan gaan de komende tijd.( we hebben nog 2 kids in huis van 10 en 16) en de oudste is sind kort weer bij ons in huis.
Ik ben met hem meegeweest naar de dok op de methadon post en naar het intake gesprek.
Ook om voldoende voorbereid te zijn en ter ondersteuning van hem.
Ik moet zeggen dat ze wel goede informatie geven maar het is denk ik toch anders info te krijgen van mensen van "de andere "kant zeg maar.
Als moeder zijnde ben ik bang dat ik te veel zal gaan moederen ook al zijn we zo open mogelijk naar elkaar en maken we afspraken over dingen. Ik wil hem graag de ruimte geven en een veilige omgeving om te doen wat hij gaat doen.
Dus wie heeft er tips voor hem??? En ook voor mij! Alles is welkom!

IK heb me ook aangesloten bij de LSOVD maar daar komen over het algemeen alleen ouders van gebruikers die andere middelen gebruiken zoals ghb, coke, blowen ed. Jammer want er blijkt weinig te zijn voor ouders zoals ik tewijl het mij lijkt dat er wel degelijk behoefte aan is.

Heb hier op het forum ook gelezen over Subutex? zou graag het verschil weten tussen dat en Suboxone?
Ook de vraag of er mensen zijn met ervaring van thuis afkicken op Suboxone?

Alvast bedankt en iedereen veel liefde voor 2010
Klik om te vergroten...


Pamela,
Ik wil jou en je gezin heel veel sterkte toe wensen, Wat jijzelf zou kunnen doen is naar bijeenkomsten gaan van ouders met verslaafde kinderen daar kan je erg veel steun krijgen,
en inzicht. Wat ook wil helpen is zorgen dat je je zoon niet in een positie dwingt waarbij hij moet gaan liegen. Probeer in hem blijven te geloven, zeg dat de waarheid hoe heftig ook, zoveel beter is dan een klein leugentje om jou en je gezin te ontzien.
Als je de mogelijkheid heb dan zou ik aan castle craig denken die hebben resultaat. http://www.castlecraig.co.uk/castlecraig-nl/
Zwijg niets tegen over je andere kinderen oordeel niet en blijf van elkaar houden daarin zit de meeste kracht voor het positieve. Je mag je zelf niet vergeten. Praat over leuke momenten voor dat die shit er was, Heel veel sterkte voor jou allemaal gr jaap

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."